Цей матеріал допомагає вчителю виховувати у дітей любов до своєї рідної України, бажання рости справжніми патріотами своєї країни та бути корисним для її розвитку та процвітання; виховувати дружбу, товариськість, повагу до людей різних національностей, миролюбність. Розвивати творче мислення, культуру мовлення. Збагачувати словниковий запас.
Хід заходу
Година спілкування. Україна – моя країна
Мета: Виховувати любов до своєї рідної України, бажання рости справжніми патріотами своєї країни та бути корисним для її розвитку та процвітання; виховувати дружбу, товариськість, повагу до людей різних національностей, миролюбність. Розвивати творче мислення, культуру мовлення. Збагачувати словниковий запас.
Хід заходу
І. Організаційний момент
Учитель 1З національним святом українського народу –
Днем незалежності – ми щиро Вас вітаємо!
Благополуччя, щастя, радості, натхнення,
Добра, здоров’я й злагоди бажаємо.
Нехай це свято Вам наснаги додає,
В майбутнє краще доля стежку прокладе
Учитель 2 Україно моя співуча,
Ніжна нене, колиска добра!
Я люблю твої древнії кручі,
Буйну зелень на схилах Дніпра.
Діти співають пісню «Червона калина»
ІІ. Основна частина
Учитель 1Сьогодні ми проведемо з вами годину спілкування « День незалежності — найважливіше національне свято України.»
Учитель 2 Ітак,слово надається учням- вашим друзям.
а)Є в центрі Європи чудова країна,
Сягає корінням у сиві часи.
І це – незалежна моя Україна!
Тут гори Карпати, степи і ліси
б)Добрий день, матусю Україно!
Сходить сонце радості й добра.
Україно, я твоя дитина,
Крапелька великого Дніпра.
в)Над землею пісня лине.
Це для тебе, Україно!
Гарна путь, славна путь –
Українські діти йдуть.
г) Не дивись, що я така маленька,
Час мине, я швидко підросту.
І усю любов свого серденька
Я тобі в дарунок принесу.
д)Люблю тебе, Вітчизно, мила Україно,
Бо щастя жити ти мені дала.
Для мене ти одна і рідна і єдина,
Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла.
Діти співають пісню «Україна мила»
Учитель1 Сьогодні ми будемо говорити про нашу Батьківщину, про нашу країну.
А для цього проведемо підготовчу роботу вправу«Незакінчене речення»
День незалежності — найважливіше національне свято в більшості країн світу. Не є винятком і Україна: 24 серпня (а саме цього дня наша країна святкує річницю своєї незалежності) є головним державним святом.
Діти розповідають вірші.
Святковий день — двадцять четверте серпня,
Так хочеться усмішок і пісень.
Віднині Україна незалежна.
Запам’ятайте, люди, світлий день!
Здійснилась давня заповітна мрія,
Бажання і надія поколінь.
Це почуття свободи серце гріє
І піднімає думи височінь.
Давайте ж станемо пліч-о-пліч всі народи,
Щоб славу України відродить.
Щоб дружно жити, в радості і згоді,
Ми України сестри і брати.
Учитель1 Україна – держава у Східній Європі. Столицею нашої Батьківщини є місто Київ.
Учитель2 Серед річок, які перетинають Україну, найбільшими є Дніпро і Дунай. А на півдні вона омивається Чорним та Азовським морями.
Учитель1 Україна – це держава із багатовіковою історією, звичаями та традиціями. Державною мовою є українська.
Учитель2 Діти,як ми можемо назвати нашу Україну?(Батьківщина, рідний край,Вітчизна)
Учитель1 Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – в нашій славній Україні! Перед нами постають безкраї пшеничні лани, блакитне небо, могутня річка Дніпро, перші князі Київської Русі, визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького, перший Президент Української Народної Республіки Михайло Грушевський.
Учитель1 Усе це українські образи, створені століттями, наша з вами історія Учитель2 Сьогодні ми пригадаємо державні символи України ,які є у кожної незалежної держави.
(Діти називають державні символи України.)
Учитель1». - Послухайте легенду про те,як виникли державні символи. «Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя. Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір.
Учитель2 Найстаршому матір подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім‟я Тризуб.
Учитель1Середньому сину мати дала в дорогу блакитно-жовтий одяг. Сміливий та сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними (героїчними вчинками). Люди запам’ятали його і прозвали Прапором.
Учитель2 А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім’я Гімн.
Учитель 1Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку – Україну.
Діти співають пісню «Ми – маленькі козачата».
Учитель2 Герб – це частина корони, яку носили київські князі. Чому саме тризуб вважають гербом України?
Учитель1Мабуть тому, що число три вважалося числом казковим і чарівним. У багатьох казках ми знаходимо розповіді про трьох бога тирів, про три дороги, про три бажання.
Учитель2 А ще в тризубі відображено триєдність життя: це Батько, Мати, Дитя, які символізують Силу, Мудрість, Любов.
Учень
Наш герб – тризуб
Це воля, слава й сила.
Наш герб – тризуб,
Недоля нас косила.
Учень
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
добро і пісню
несемо ми людям.
Учитель1 Державний прапор. Синь українського неба і золото неозорих пшеничних ланів переніс наш народ на свій прапор.
Учитель2 Кольори ці мають ще інше значення – «мир» і «багатство», бо народ наш є мирний і трудолюбивий. Працею в поті чола здобував він славу рідній землі.
Учитель1 Коли ж злі вороги порушували спокій народу-трударя, він ставав воїном. А синьо-жовтий прапор кликав до бою, перемоги.
Учень:
Прапор – це державний символ,
Він є в кожної держави.
Це для всіх – ознака сили,
Це для всіх – ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє – небо, жовте –жито.
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня, знають діти.
Прапор свій здіймаєм гордо,
Ми з ним дужі і єдині.
З ним навіки є народом.
Українським в Україні.
Учитель2 Державний гімн – це урочиста пісня – символ нашої країни. Для Гімну України написані слова, які виражають найсердечніші думки і прагнення нашого народу. Їх автор – український поет Павло Чубинський.
Учитель1До тексту підібрана ніжна і одночасно горда, непокірна мелодія Михайла Вербицького. Всі найбільші свята українського народу, проходять з урочистим виконанням нашого прекрасного Гімну.
Учитель2Гімн звучить на ознаменування сили, слави і могутності держави.
Слухати гімн потрібно стоячи, мовчки, з гордо піднятою головою.
Учитель1А зараз проведемо гру «Бабусина скринька». Здавна в українців був звичай – найцінніші речі складати у скриню. Повна скриня – це символ достатку. У цю скриню ми зберемо речі, якими відрізняється український народ від інших народів.
Учитель2Плов, вареник, драник.
Лелека, слон, мавпа.
Пальма, калина, ялина.
Вишитий рушник, віяло, матрьошки.
Береза, клен, верба.
Місяць, зірка, тризуб.
Чорнобривці, кактус, гвоздика.
Учитель1А зараз проведемо гру-конкурс «Хто швидше промовить кінцівку прислів’я»
Рідна сторона – мати, а чужа – … (мачуха).
Людина без Батьківщини, що … (пташка без пісні).
Та земля мила, де … (мати народила).
Учитель2Всюди добре, а … (дома краще).
Без верби і калини … (нема України).
За рідний край … (життя віддай).
Тільки в ріднім краї… (солов‟ї співають)
ІІІ.Заключна частина
Учитель1Ми всі благаємо про мир, спокій для держави, про щастя, добробут для родин, про здоров’я та прекрасне майбутнє для наших дітей.
Учитель2І в цьому ми єдині. Свої найкращі побажання наші дівчатка та хлопчики адресують неньці – Україні.
Учень 1: В небі голуб в’ється,
Крильцями махає,
До нас усміхнеться,
Привіт посилає.
Учень 2: Голуб-голубочок,
Ти злети над містом,
Принеси нам, дітям,
Радіснії вісті.
Учень 3: Як летять круг сонця
Штучнії планети,
Як до зір прямують,
Швидкісні ракети.
Учень 4: Народу мир потрібен, як вода,
Як хліб і сіль
І він його доб’ється.
Ганьба і смерть тому хто нападає
І вічна слава тим, хто не здається.