Година спілкування «Україно моя, ти у серці моїм назавжди»

Про матеріал
Дана розробка дає можливість поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; сприяє формуванню національної свідомісті школярів, громадянських почуттів; розвиває пізнавальні інтереси, творчі здібності другокласників; виховує патріотів рідної держави, прищеплює почуття любові до рідної землі.
Перегляд файлу

Година спілкування

«Україно моя, ти у серці моїм назавжди»

для учнів 2 класу

Упорядник: Карпенко Валентина Анатоліївна, вчитель початкових класів Білоцерківської загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів №5

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів, громадянські почуття; розвивати пізнавальні інтереси, творчі здібності; виховувати патріотів рідної держави, прищеплювати почуття любові до рідної землі.

Оформлення: плакати «Державні символи України», «Моя Батьківщина – Україна»; тема уроку, записана на дошці; асоціативний кущ «Україна».

Обладнання: магнітофон.

Музичне оформлення: диск «Всесвіт» ( серія «ПіснеЗнайка» ), пісня «О, Земле!».

Реквізити: іграшковий мікрофон, аркуші паперу, кольорові олівці (за кількістю учнів ).

Хід години спілкування

І. Вступна частина

1. Створення емоційного настрою.

Учитель декламує вірш.

                                          Встаньте, діти, не баріться,

                                          Один одному всміхніться

                                          І на мене подивіться,

                                          Знову дружно посміхніться!

2. Повідомлення теми і мети години спілкування.

- Про що поведемо мову на нашій годині спілкування дізнаєтеся із вірша.

 

Учениця. Багато держав є, людей і мов різних,

                 Та кожному мила одна лиш, єдина,

                 Найкраща з усіх то є рідна країна,

                 Мені ж наймиліша -  моя Україна!

- Отже, темою нашої розмови є «Україно моя, ти у серці моїм назавжди».

ІІ. Основна частина

  1. Бліц-вікторина. Вправа «Мікрофон».

- Пригадайте, що ви знаєте про нашу країну.

  •    Наша Батьківщина називається … ( Україна ).
  •    Столиця України – місто … ( Київ ).
  •    Київ стоїть на берегах найбільшої річки … ( Дніпро ).
  •    Державними символами України є … ( синьо-жовтий прапор, герб-тризуб, Гімн ).
  •    Президентом нашої країни є …( Петро Порошенко ).
  •    Найбільшими містами України є …( Київ, Одеса, Запоріжжя, Львів, …).
  1. Побудова асоціативного куща.

- Діти, що ви уявляєте, коли чуєте слово «Україна»?

                                  тато             мама           друзі

         криниця                                                                          місто

        ліс                               УКРАЇНА                                      поле

          річка                                                                                гори

                                   школа          сонце           мир

  1. Декламування учнями віршів.

Учень. Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт

             І верби над ставом, й калина.

             Моя Батьківщина – це мрії політ,

             Це рідна моя Україна!

Учениця. Моя Батьківщина – це наша сім’я,

                 Затишний куточок і хата.

                 Це мама, татусь, бабця, дідо і я,

                 Всі рідні і друзів багато.

Учень. Моя Батьківщина – це злагода й мир

             Та небо бездонне й чудове.

             Це пісня чарівна, що лине до зір,

             Й дитинство моє світанкове.

Учениця. Моя Батьківщина – ліси і поля.

                 Від них в нас і радість, і сила.

                 Це та найсвятіша і рідна земля,

                 Що кожного з нас народила.

- Отже, діти, наша Україна – це наша Батьківщина, наш рідний край, це найдорожче і найсвятіше місце на Землі й у нашому серці. І ми маємо її любити і шанувати, так як тата і маму.

4. Екскурс у минуле. Народна легенда «Як виникла Україна».

- Як виникла Україна? Чому саме ці землі, на яких ми живемо, дісталися українському народу? Відповіді на ці запитання ви дізнаєтеся з народної легенди «Як виникла Україна». Послухайте легенду.

Як виникла Україна

( Народна легенда )

       Коли Бог створив Землю й оселив на ній людей, вони одразу почали просити для себе найгарнішої й найродючішої Батьківщини. Різні народи приходили до Бога і для кожного він відокремлював якусь частину Землі. Не поспішав просити лише один народ – то Були люди гарні, співучі, щирі. Вони мандрували світом, милувались його красою й нікому не заздрили.

       Якось роззирнулись ті люди й побачили, що скрізь народи обживають якісь місцини. Тоді пішли й вони до Бога. Бог побачив їх та й питає:

- А чого вам треба, добрі люди?

- Та землі-батьківщини хочемо, Боже.

- Буде вам Батьківщина. Ідіть та й осідайте он на тому клаптику між морями, - показав пальцем униз.

- Але ж там уже іспанці, Боже!

- Ага, то біля них селіться.

- Не можемо, Господи, там французи, а далі німці, ще якихось людей повно.

       Подивився Бог згори й переконався, що всі землі вже роздав. А гарний народ йому вже сподобався, тож не хотів він залишити його без Батьківщини.

- Гаразд, - сказав Господь. – Віддам я вам он той куточок понад Дніпром, що залишив собі на земний рай. Але то незвичайний куточок – Україна. Земля там пахне медом, вода – як молоко, а з неба ллється пісня. На той куточок будуть зазіхати нечестивці, тому його треба пильнувати й боронити. Як будете направду такими відважними лицарями, якими мені видаєтесь, то на тій землі станете господарями, а як ні – то рабами нечестивців.

- Згода, Господи! Буде так, як ти кажеш. Благослови в дорогу!

       Поблагословив Бог цей народ і провів до райських воріт. Відтоді орють козаки землю, а зброєю захищаютьїї від усякої нечисті. І назвали свій райський куточок Україною.

 

- Чому українцям дістався найкращий куточок землі?

- Чим був особливим той край? 

- Коли ж люди зможуть бути справжніми господарями на цій землі?

Фізкультхвилинка

(виконання рухів стоячи під пісню «О, Земле!»)

5.Державні символи України.

- Кожна держава світу, які б народи не жили на її території, має свій герб, прапор і гімн.

Український народ також має герб-тризуб. Це дуже давній знак. Багато століть тому запровадив його в Україні київський князь Володимир Мономах. Княжий тризуб символізує старовинну зброю: лук, меч та інше військове спорядження. Цією зброєю наші прадіди мужньо билися з ворогами, щоб здобути волю для всього народу.

Учень. Наш герб-тризуб,

             Це воля й слава, сила.

             Наш герб-тризуб.

             Недоля нас косила.

             Та ми зросли, ми є,

             Ми завжди будем,

             Добро і пісню

             Несемо ми людям.

                                       Н. Поклад

- Національний прапор України – синьо-жовтий стяг. Синь українського неба, золото неозорих пшеничних ланів та колір сонця переніс наш народ на свій прапор. Кольори ці мають ще й інше значення – «мир» і «багатство», бо наш народ миролюбний і працьовитий, а земля – щедра і багата.

Учениця. Прапор – це державний символ,

                 Він є в кожної держави;

                 Це для всіх – ознака сили,

                 Це для всіх -  ознака слави.

                 Синьо-жовтий прапор маєм:

                 Синє – небо, жовте – жито;

                 Прапор свій оберігаєм,

                 Він – святиня, знають діти.

                 Прапор свій здіймаєм гордо,

                 Ми з ним дужі і єдині,

                 Ми навіки є народом,

                 Українським в Україні.

                                                 Н. Поклад

- Гімн – це найголовніша пісня країни. Слова Гімну України виражають найсердечніше думки і прагнення нашого народу. Їх автор – український поет Павло Чубинський. До тексту чудово підходить ніжна і водночас горда, непокірна мелодія Михайла Вербицького.

Усі найбільші свята українського народу проходять з урочистим виконанням Державного Гімну України. Кожен день у школі також розпочинається з виконання Гімну. Всі знають, що Державний Гімн треба слухати і виконувати стоячи, на знак поваги до рідної Вітчизни.

Учень. Слова палкі, мелодія врочиста,

             Державний гімн ми знаємо усі.

             Для кожного села,

             Містечка, міста –

             Це клич один

             З мільйонів голосів.

             Це наша клятва, заповідь священна,

             Хай чують друзі й вороги,

             Що Україна вічна, незнищенна,

             Від неї лине світло навкруги.

                                     Н. Поклад

6. Сьогодення нашої держави.

- Так склалося, що все своє існування Україна жила і боролася за свою незалежність. Довгим і тернистим був шлях українського народу до омріяної волі. 24 серпня 1991 року Україна стала незалежною самостійною державою. І сьогодні для України нелегкий час. На сході країни точаться бої. Кожного дня мужньо боронять державу від непроханого гостя воїни, не шкодуючи свого життя. Адже Україна має бути єдиною державою. Ніхто не має права посягати на її територію.

Цих людей ми називаємо патріотами, справжніми громадянами, героями, бо вони захищають нашу незалежність, борються за мир на землі, понад усе люблять Україну, свій народ.

Кожна людина має бути патріотом своєї держави, любити і захищати її, шанувати Державні символи.

( Навести приклади справжнього патріотизму сьогодення. )

- А що можна зробити вам, дітям, щоб відчувати себе справжніми громадянами своєї Вітчизни, її патріотами? ( Добре вчитися, любити і берегти природу,гартувати свою силу і волю,…)

7. Практична робота «Малюнок для захисника України»

- Зараз у нас творча робота. Намалюйте малюнок українському солдату, щоб підтримати його бойовий дух. Подякуйте йому за те, що обороняє Україну. І це буде першим виявом вашого патріотизму, любові до рідної країни.

ІІІ. Заключна частина

  1.  Вправа «Незакінчене речення».
  • Сьогодні я найкраще запам’ятав … .
  • Мене найбільше вразило … .
  • Я дізнався про … .
  1. Вивчення напам’ять вірша.

                             Ми всі -  одна сім’я,

                             Неповторні – ти і я,

                             Будемо ми всі дружити,

                             В мирі й злагоді нам жити.

 

 

Список використаних джерел

  1. Бугай Л. Національні символи України. // Позакласний час. – 2008. - №7. – с. 13-14.
  2. Державні та національні символи України: Матеріали для проведення занять із старшими дошкільнятами / Упоряд. О. В. Гноінська. – Х.: Веста, 2011.
  3. Конституція України // Відомості Верховної Ради України. – 1996 р. - №30. – Ст. 141.
  4. Красоткіна Н. Г. Ми діти твої, Україно. Розробки бесід з дітьми, тематичні казки та сценарії виховних заходів. – К.: Початкова школа, 2001.
  5. Моя країна – Україна. / А. В. Сокіл, О. М. Конечна. – Чернігів: Деснянська правда, 2005.

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
7 серпня 2019
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку