7 квітня о 18:00Вебінар: Інтернет-середовище для професійного розвитку вчителів математики

Година спілкування «Значення родини для людини»

Про матеріал
Мета години спілкування ознайомити учнів з правом на любов і піклування, документами, які захищають права дітей - Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини; допомогти їм усвідомити значення родини для кожної людини; розвивати вміння висловлювати думку, уважно слухати, міркувати; виховувати любов і повагу до всіх членів родини.
Перегляд файлу

Година спілкування

«Значення родини для людини»

для учнів 2 класу

Упорядник: Карпенко Валентина Анатоліївна, учитель початкових класів Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5

 Мета: ознайомити учнів з правом на любов і піклування, допомогти їм усвідомити значення родини для кожної людини; розвивати вміння висловлювати думку, уважно слухати, міркувати; виховувати любов і повагу до всіх членів родини.

Оформлення: ілюстративний матеріал з теми, демонстраційний матеріал «Права дитини», асоціативний кущ «Сім’я», кросворд «Родина», Конституція України, Конвенція ООН про права дитини.

Музичне оформлення: аудіозапис пісні «Родина» у виконанні Н. Яремчука (сл. В. Крищенка, муз. О, Злотника), аудіодиск «Всесвіт» - пісня «Сонце» (серія «ПіснеЗнайка»), аудіодиск «Звуки природи».

Обладнання: магнітофон, мікрофон.

Реквізити: картки  з прислів’ями (11 шт.), прості олівці.

Хід години спілкування

І. Вступна частина

1. Звучить пісня «Родина» у виконанні Н. Яремчука.

– Про що йдеться в цій пісні? (Про родину.)

 2. Побудова асоціативного куща.

– Кого уявляли, згадували, слухаючи пісню? (Маму, тата, дідуся, бабусю, …)

 

мама

                          тато                                                                   дідусь

                          бабуся                                                               братик

                                                          сестричка

– Як одним словом назвати всіх разом, кого ви назвали? (Сім’я.)

– Яким ще словом називають сімю? (Родина.)

– Сьогодні ми поговоримо про родину, її цінність для кожної людини, а також дізнаєтеся, в яких документах ґарантують права сімї та права дітей.

ІІ. Основна частина

1. Створення проблемної ситуації.

– Чим сім’я відрізняється від рідні? (Відповіді дітей.)

Робота з таблицею.

       Сімяце близькі, рідні люди, які живуть разом. 

       Рідня – близькі або далекі родичі: дядько, тітка, їхні діти.  

       Рід – ряд поколінь: діти – перше покоління, мама і тато – друге покоління, дідусь і бабуся – третє покоління і т. д.

2. Лічилка Варвари Гринько «Сім».

– Відповідь на запитання «Що таке сімя?» дає нам лічилка Варвари Гринько «Сім», яку ми вивчили на уроці літературного читання. (Один учень читає лічилку напам’ять.)

3. Гра «Мікрофон».

З кого складається ваша сімя? Продовжте речення у мікрофон. (Моя сімя складається … .)

4. Слово вчителя.

– З чим можна порівняти сімю? Дати відповідь на це запитання допоможе пісня із «ПіснеЗнайки».

(Звучить уривок із  пісні «Сонце»: …Це сонечко любе, що всіх зігріва … . Діти підспівують і виконують рухи сидячи.)

  • Сім’я, мов сонечко, зігріває людину від народження і до кінця її днів. Вона є осередком любові й тепла для дитини, дає її перші уявлення про доброту, культуру поведінки, моральність. І тому вкрай важливо, щоб у родині панувала злагода і повага до всіх її членів. Створюючи людську родину, Бог дав їй християнську основу буття – заповіді, головна з яких п’ята: «Шануй батька свого і матір свою, щоб було тобі добре й щоб довго прожив ти на землі».

       Отже, найдорожчі у світі люди – батьки. Вони завжди простять, зрозуміють, вислухають, приголублять вас. Найсвятіший обов’язок дітей – шанувати батьків.

      – Як можна виявити свою повагу до батьків? (Відповіді дітей.)

5. Читання і обговорення оповідання за Бруно Ферреро «Рахунок».

Рахунок

Одного разу 10-річний хлопчик Дмитрик почув розмову дорослих про рахунки, які належить сплатити. І тоді він надумав написати мамі рахунок за ту роботу, яку виконує вдома. Дмитрик підбіг до мами розповісти про свій намір. Вона погодилася, і хлопчик з великою старанністю взявся за роботу.

Три дні він намагався допомагати у всьому: ходив у магазин, виносив сміття, прибирав у кімнаті, няньчив братика. І от у суботу Дмитрик старанно склав рахунок, який наступного ранку тихенько поклав мамі на стіл. Він мав такий зміст:

Рахунок

  1.                                За те, що виніс сміття                            1 грн
  2.                                За те, що погуляв з собакою                 1,5 грн
  3.                                За те, що ходив у магазин                      1 грн
  4.                                За те, що полив квіти                              1 грн
  5.                                За прибирання кімнати                           1,5 грн
  6.                                За те, що був зразковим хлопчиком      1 грн

Всього:                                                     7 грн

Через годину Дмитрик зазирнув у мамину кімнату, але її там не було. На столі лежали гроші і поруч згорнений учетверо папірець. З радістю хлопчина взяв гроші і вибіг у двір. Його радість була такою великою, що він навіть не став рахувати грошей, а поклав їх разом з папірцем у кишеню. Хлопчик став підстрибувати навколо дерева: адже у нього тепер були власні, зароблені гроші!

Та раптом Дмитрик згадав про папірець, який лежав біля грошей. Він, діставши його з кишені, розгорнув і почав читати. От що там було написано:

Рахунок

Дмитрик винен мамі:

  •       За щасливе життя протягом 10 років     нічого
  • За догляд за ним під час хвороб               нічого
  •       За його харчування                                  нічого
  •       За одяг та взуття                                       нічого
  •       За іграшки та солодощі                         нічого
  •       За материнську любов та доброту       нічого

                                                              Всього: нічого

Коли хлопчик прочитав цей рахунок, його очі наповнилися слізьми, а губи затремтіли. Він швидко побіг у будинок, забігши на кухню, кинувся мамі на шию і, схлипуючи, сказав:

  • Дорога матусенько! Я був просто негідним хлопчиком, коли захотів отримати від тебе платню за свою маленьку роботу. Прошу, прости мені. Я буду щиро робити для тебе все хороше протягом усього свого життя.

Дмитрик повернув мамі всі гроші і всім своїм життям намагався виправити свою обіцянку. Надалі мама мала лише радість від свого сина.

За Бруно Ферреро

  • Чи схвалюєте ви рішення Дмитрика отримувати від мами гроші за виконану роботу? Чому?
  • Чому хлопчик повернув мамі гроші?
  • Чому вчить вас оповідання?

Фізкультхвилинка

(Виконання вправ стоячи під пісню «Сонце», серія «ПіснеЗнайка».)

6. Ознайомлення з документами, які захищають права сімї та дітей.

- Крім Господніх законів, кожна держава і народ мають свої закони. Живучи в державі, люди підпорядковуються державним законам, мають свої права і обов’язки.

Основним державним законом в Україні є Конституція України – головний закон життя українців, правила поведінки людей в нашій державі.

В статті 51 записано, що тато і мама мають рівні права і обов’язки у сім’ї. Батьки зобов’язані утримувати дітей до їх повноліття. Повнолітні діти зобов’язані піклуватися про своїх непрацездатних батьків.

Інший документ, який захищає права дітей, це Конвенція ООН про права дитини. В Конвенції сказано, що усі діти мають право на любов і піклування. Тобто вони мають право бути в колі сімї чи з тими людьми, які найкращим чином  будуть опікуватися ними.

Чи дотримується ваше право на любов і піклування? (Відповіді дітей.)

7. Технологія «Безлюдний острів».

    – Щоб оцінити роль сімї у нашому житті, спробуємо уявити себе героями казкової пригоди – на безлюдному острові в океані. (Діти закривають очі, звучить шум моря – диск «Звуки природи».)

На острів ви потрапили самі, немає ні тата, ні мами, ні дідуся, ні бабусі. Навколо лише дика природа: дивовижні дерева, незвідані звірі та птахи.

– Чи легко було б кожному із вас у цій ситуації? Чому?

– Отже, дітям важко жити без батьківської опіки, без ніжності та родинного тепла, без щирого спілкування з рідними. А тому потрібно любити, шанувати своїх рідних. Запам’ятайте, найбільший гріх на землі – це неповага до своїх батьків.

8. Гра «Прекрасні звертання».

       Сімя – це колиска добра, любові, ніжності всіх її членів один до одного. Якими словами звертаються до вас у сімї? (Відповіді дітей.)

– Послухайте вірш Варвари Гринько «Найдорожче слово» і скажіть, яке слово є найдорожчим у світі для кожного з нас.

Найдорожче слово

Ще в колисці немовля

   Слово «мама» вимовля.

      Найдорожче в світі слово

      Так звучить у рідній мові:

  «Мати, матінка, матуся,

        Мама, мамочка, мамуся…»

  Ну, а як звертаюсь я? –

                                                   «Рідна ненечко моя!»

                                    В. Гринько

– Яке слово є найдорожчим у світі? (Мама.)

– Як можна звернутися до мами? (Мати, матінка, матуся, … .)

– Якими словами ви звертаєтеся до своїх мами, тата, бабусі чи дідуся, зараз почуємо під час гри. (До дошки виходять по два учні. По черзі називають слова, якими звертаються до своїх рідних, і роблять крок вперед. Перемагає той, хто більше назве таких слів.)

9. Робота в парах «В гостях у народної мудрості».

   – З давніх-давен в українського народу була в пошані дружна, працьовита родина. А тому існує багато прислів’їв про сімю. Давайте пригадаємо їх. З’єднайте частини прислів’їв. Працювати будете в парах. (Діти отримують картки із прислів’ями.)

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Заключна частина

Розгадування кросворду «Родина».

1.Дочка моєї мами – то моя … (сестра).

2.Найбільше в хаті свято, коли приходить із роботи … (тато).

3.Своїх онуків розуму навчає мудрий … (дідусь).

4.Найбільше пестить і голубить свою дитину … (мати).

5.Батькам на потіху росте здоровий, розумний їхній … (син).

6.Твою матусю донечкою кличе твоя … (бабуся)

 

 

 

 

1     

 

 

 

р

 

 

 

 

 

о

 

3

 

д

 

 

 

 

 

 

и

 

 

 

н

 

6

а

 

 

 

 

 

– Хто входить до складу сімї? (Тато, мама, сестра, брат, … .)

– Для чого людині потрібна сімя? (Тяжко жити без сімї.)

– Як треба ставитися до своїх рідних? (З любов’ю та повагою.)

– Який найбільший гріх на землі? (Коли ти ображаєш своїх тата, маму, дідуся,бабусю.)

– Дай Бог, щоб у ваших родинах, діти, завжди панували мир і злагода, взаємоповага і взаєморозуміння. Шануйте своїх рідних.

 

 

 

Список використаних джерел

1. Бахтінова О. В. Матеріали до уроків права. 1-2 класи. – Х.: Вид-во «Ранок», 2009. – 176 с. – (Навчаємо молодших школярів).

  1. Букреєва Н. А. Години спілкування. 1 клас. / Букреєва Н. А., Володарська М. О., Настенко А. І., Пілаєва О. М. – Х: Видавнича група «Основа», 2012. – с. 47-52.
  2. Вивчаємо права дитини. Уроки громадянської освіти. Інтерактивні методики / Авт.-упоряд. Іщук О. Ю., Назаренко Н. В. – Х.: «Оберіг», 2010. – 112 с.
  3. Основи християнської етики. 5 клас: Навчальний посібник. – К.: Літера ЛТД, 2007. – 224 с., іл.
  4. Уроки етики в 1-4 класах / Упоряд. О. О. Кулик, Г. М. Фінько, Г. І. Кенц. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 336 с. – (Серія «Етика»)
docx
Додано
7 серпня 2019
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку