Година спілкування в 4 класі: "Ким бути та як досягти успіху в професійній діяльності?"

Про матеріал
Наданий матеріал допоможе поглибити знання учнів про різноманітний світ професій, визначити складові успіху в професійній діяльності кожної людини, розкрити значення праці в житті людини, сприятиме поширенню кола інтересів учнів, розвитку їх обдарованості та можливості знайти застосування своїм здібностям у професійній діяльності.
Перегляд файлу

           Костянтинівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 5

                      Костянтинівської міської ради Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               Година спілкування в 4 класі

Тема: «Ким бути та як досягти успіху в професійній діяльності?»

 

 

 

 

                                                                                     Підготувала: Толочка  М. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

 

 

Година спілкування

Тема. Ким бути та як досягти успіху в професійній діяльності?

Мета. Поглибити знання учнів про різноманітний світ професій. Визначити складові успіху в професійній діяльності кожної людини. Розкрити значення праці в житті людини, сприяти поширенню кола інтересів учнів, розвитку їх обдарованості та можливості знайти застосування своїм здібностям у професійній діяльності. Розвивати зв'язне мовлення учнів, уміння встановлювати причино-наслідкові зв'язки, робити висновки. Формувати соціальну, полікультурну компетентність. Виховувати відповідальність, працьовитість, повагу до людей праці, прагнення бути в майбутньому справжніми професіоналами.

Обладнання: атрибути представників різних професій; картки із зображенням людей різних професій та інструментами, з якими вони працюють; кросворд «Інструменти та знаряддя праці»; кольорові фішки, картки для фронтальної роботи; індивідуальні картки «Глечик знань».

Хід заняття

 

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

2. Позитивні установки.

- Що ми обговорюємо на годинах спілкування? (Різні життєві ситуації).

- Сподіваюся, що сьогодні ви вразите всіх своїми знаннями з того питання, яке ми будемо обговорювати, уміннями і навичками організовано працювати, зв'язно висловлювати думку.

ІІ. Актуалізація знань.

1. Фронтальна робота.

- Чому було присвячене минуле заняття ? (Дню українського козацтва.)

- Ми з вами прийшли до висновку, що захист рідної землі став для козаків справою життя.  Як ви розумієте вислів «справа життя»? (Людина віддає справі багато сил, душу, займається з інтересом тривалий час і досягає добрих результатів.)

- Яке завдання ви отримали? (Провести дослідження «Для кого з рідних професія стала справою життя».)

- Підніміть руку, кому вдалося відшукати таких рідних?

(2-3 учні розповідають, інші зможуть використати матеріали дослідження на уроці розвитку зв'язного мовлення.)

  2. Фронтальна робота з предметними малюнками.

- Що чекає людину, коли вона робить правильний вибір професії. Зберіть слово-відповідь з перших літер назв запропонованих професій.

                                   У – учитель

                                   С – столяр

                                   П – пілот

                                   І – інженер

                                   Х -  хлібороб

ІІІ. Оголошення теми і мети заняття.

- Прочитайте тему заняття. Чого ви від нього очікуєте? Визначне мету нашої роботи.

- Ким можна стати і як саме досягти успіху в професійній діяльності, ми з вами з'ясуємо сьогодні. На кожному етапі нашої подорожі в цікавий світ професій, ви повинні будете назвати ключове слово, що і буде складовою частиною професійного успіху. Тому будьте уважні. Таким чином ми виведемо з вами правило успішності, яким будемо користуватись у повсякденному житті.

     У кожного на парті картка їз зображенням глечика. Зробіть відмітку на глечику, яка б показувала, ваш рівень знань  з теми «Ким бути? Як досягти успіху в професійній діяльності?»

ІV. Робота над матеріалом уроку.

1. Робота з загадками.

- Світ професій такий різноманітний. Як його осягнути? Знання того, які бувають професії, у якій сфері можна застосовувати свої здібності, дає можливість зробити правильний вибір. У нас в гостях представники певних професій. Вам необхідно впізнати професію за її ознаками.

    Виступаючі учні використовують атрибути представників різних професій.

Зникло світло, що робити?
По кімнаті як ходити?
Мама каже: «Без істерик,
Допоможе нам… ЕЛЕКТРИК».

 

У кафе чи ресторані
Допоможе пану й пані,
Страв обрати варіант
Пособить… ОФІЦІАНТ.

 

Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує. ПЕРУКАР

 

Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки, і мікстури? ЛІКАР

 

Він закони добре знає,
Помилку відраз впізнає,
Будь-який важливий лист
Враз напише вам… ЮРИСТ

 

Він дізнається для нас
Про Китай і про Канзас,
Про найдовший в світі міст
Розповість нам… ЖУРНАЛІСТ.

 

- Ви безпомилково визначили всі професії. Молодці! Які здібності виступаючих учнів допомогли їм найкраще представити спеціалістів з різних сфер діяльності людини?  ( Їх  артистичний талант: виразно змінювати тональність голосу; передавати почуття через міміку, жести й рухи; уміння легко входити в роль персонажа.)

- Кожна професія потрібна і кожна важлива. І компетентний спеціаліст у будь-якій сфері діяльності заслуговує поваги. Де ви можете узнати, які бувають професії? (У школі, спілкуючись з рідними, з друзями; з книжок, телебачення, радіо, Інтернету тощо.)

- Що ж  нам необхідно, щоб зробити правильний вибір і бути обізнаним у цій спеціальності? (Знання.)

Фізпауза

- Давайте трохи відпочинемо і пограємо. Виконаємо «Таночок  Майстрів». Зімітуємо роботу з різними інструментами.

     (Під веселу ритмічну музику діти за командою вчителя показують, як працюють ножиці, молоточки, сокирки, рубанок.)

2. Групова робота. Робота з прислів'ями.

- Але самих професійних знань замало. Людина нічого не буде робити в житті, якщо не буде розуміти, для чого їй це потрібно. То ж з'ясуємо, навіщо людині працювати. Зіграємо в гру «Акваріум». 

За командою вчителя об'єднуються в групи навколо фішки того ж кольору, що і смужка із словами на парті в кожного учня. З окремих слів складають прислів'я та пояснюють їх.

              • Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

              • Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися.

              • Діло майстра величає.

              • Без охоти нема роботи.

- Так що людина  повинна мати, щоб добре працювати? (Бажання.)

- Використовуючи роботу без бажання, неможливо досягти добрих результатів.

3. Гра «Відгадай професію за знаряддям праці».

 - Кожний спеціаліст, виконуючи роботу, користується знаряддями праці. Назвіть інструмент і назву професії людини, яка ним користується.

     Демонструються двосторонні  картки  із зображенням  знарядь  праці та спеціалістів, що їх використовують.

               секатор – садівник

               викрутка – електрик

               сантиметрова стрічка – кравець

               валик – маляр

               палітра і пензель – художник

               рубанок – столяр

 

- Що набуває людина, коли застосовує свої знання, виконуючи ту чи іншу роботу або одні й ті ж дії багато разів? (Уміння і навички.)

4. Робота з кросвордом «Інструменти. Знаряддя праці».

- Розгадавши кросворд, ви узнаєте про що треба пам'ятати, працюючи з інструментами та різними знаряддями праці.

Кроссворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання до кросворду

 

1. Сільськогосподарське знаряддя з держаком, на який насаджений валок з дерев'яними або металевими зубцями. (Граблі)

2. Інструмент для закріплення предмета, який обробляють. (Лещата)

3. Ручний інструмент, призначений для рубання металу або обробки каменю. (Зубило)

4. Металевий інструмент із зубцями для розпилювання різних матеріалів. (Пила)

5. Металеве знаряддя у вигляді щіпців для витягування цвяхів. (Обценьки)

6. Сільськогосподарське знаряддя для косіння трави у вигляді вузького зігнутого леза, прикріпленого до дерев'яного держака. (Коса)

7. Теслярський інструмент для ручного стругання деревини. (Рубанок)

   Ключове слово «Безпека»

 

- Кожний спеціаліст, щоб зберегти своє життя і здоров'я, дотримується правил техніки безпеки при роботі з інструментами. Усі вони повинні зберігатися на своїх місцях, у чистоті і в порядку. Якщо ви зможете виробити в собі звичку дотримуватися правил техніки безпеки з дитинства, то будете так робити і надалі, коли станете дорослими, а значить збережете своє життя і здоров'я.

4. Робота в парах.

- Скажіть, від чого  залежить, компетентним спеціалістам може стати людина, чи ні? Діти сидять в одному і тому ж класі, навчаються в одному і тому ж навчальному закладі, здобувають одну і ту ж професію. А рівень професійності в них різний. (Відповіді дітей).

- Тут велику роль відіграють особистісні якості.  Попрацюйте в парах і визначте, які якості характеру притаманні справжньому спеціалісту. (Якості характеру записані на картках. Діти відмічають необхідне. Після виконаної роботи по черзі зачитують те, що визначили, пояснюють свій вибір.)

                            уважність

                            здатність до самовдосконалення

                            брехливість

                            уміння працювати з джерелами інформації

                            грубість

                            відповідальність

                            тактовність

                            добрі професійні знання

                            легковажність

                            дисциплінованість

                            наполегливість

- Отже, щоб стати компетентним спеціалістом, треба виховувати в собі позитивні риси характеру. Коли слід розпочинати цю роботу? Чому? Бо саме в дитинстві формується характер людини, ставлення до життя.

       Упродовж всього уроку діти поетапно складають схему успішності.

                                                         ЗНАННЯ

                                                        БАЖАННЯ

                              УСПІХ             УМІННЯ І НАВИЧКИ

                                                       ОСОБИСТІСНІ ЯКОСТІ

 

V.  Рефлексія. Вправа «Глечик знань».

Без названия.jpg-То ж давайте сформулюємо правило успішності в професійній діяльності. Чи можна його застосовувати зараз у вашому повсякденному житті, в навчальній діяльності. Бути успішними школярами також непросто. І, якщо користуватись цими порадами, то успіх прийде неодмінно.

    «Додайте» у свій глечик стільки знань, скільки вважаєте ви здобули на уроці.

     Кожен учень коментує свій глечик: які знання додав, що добре засвоїв тощо.

 

Список використаних джерел

1. Анна- Марія Богосвятська. Сучасний урок : Скарбничка прийомів рефлексії. – Тернопіль: Вид. «Підручники і посібники», 2019

 

2. Загадки про професії: [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://pustunchik.ua/ua/checkyourself/zagadki/zagadki-o-professiyakh

3. Прислів′я та приказки про працю: [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://traditions.in.ua/usna-narodna-tvorchist/pryslivia-ta-prykazky/14-pryslivia-ta-prykazky-pro-pratsiu

 

docx
Додано
12 серпня 2019
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку