Година спілкування для учнів 10-11 кл. Може використовувати як матеріал для Першого уроку.
Мета: допомогти учням усвідомити місце України серед інших країн Європи, розвивати розуміння важливості Європейського об'єднання, та необхідності приєднання України до європейської спільноти,розширити знання учнів про ЄС, сприяти формуванню нового європейського світогляду молоді, розвивати навички творчого мислення учнів та активізувати знання учнів про країни Європи, формувати моральні пріоритети, які визначають людину найвищою цінністю.
Європа – цивілізаційний вибір України
Година спілкування для учнів 10 кл
Мета: допомогти учням усвідомити місце України серед інших країн Європи, розвивати розуміння важливості Європейського об'єднання, та необхідності приєднання України до європейської спільноти,
розширити знання учнів про ЄС, сприяти формуванню нового європейського світогляду молоді, розвивати навички творчого мислення учнів та активізувати знання учнів про країни Європи, формувати моральні пріоритети, які визначають людину найвищою цінністю.
Оформлення: карта Європи, плакат з портретами героїв «Небесної сотні», прапор ЄС, ілюстрації краєвидів України, прапори країн-членів ЄС, різнокольорові шаблони стопи та долоньки (по кількості учнів в класі).
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, запис гімну ЄС «Ода радості»,
Форма проведення: година спілкування
Хід години спілкування
Учень. Єднає нас, людей, планета,
Яка у Всесвіті одна,
І той, хто близько чи далеко,
Тобі мов брат або сестра.
Нам разом на землі цій жити,
Любить і мріять, будувать, творить,
Щоб зберегти її, ми мусим щось робити,
Ми мусим діяти-не тільки говорить.
Що можу я? Одна - мізерно мало,
Та разом – сила чимала.
Від кожного залежить, щоб не стала
Вже завтра гіршою земля.
Всесвіт, суспільство, людина...
Це те, заради чого ми живем і творимо.
Вчитель. Кожній людині мила своя сторона! Земля, на якій ви народились, є рідною для вас, бо на ній живуть ваші мама і тато, братики і сестрички, бабуся і дідусь - ваш рід, ваша родина. Ми всі бажаємо добра та злагоди для своїх рідних та близьких, а вони, в свою чергу, бажають того ж для нас. Наш перший урок має назву «Європа – цивілізаційний вибір України».
Учень. Відносини між Україною та Європейським Союзом були започатковані в грудні 1991 року, коли Міністр закордонних справ Нідерландів, як головуючої в ЄС, у своєму листі від імені Євросоюзу офіційно визнав незалежність України.
Учень. Правовою основою відносин між Україною та ЄС є Угода про партнерство та співробітництво (УПС) від 16 червня 1994 р. (набула чинності 1 березня 1998 р.), яка започаткувала співробітництво з широкого кола політичних, торговельно-економічних та гуманітарних питань.
Вчитель. На сьогодні в рамках УПС визначено 7 пріоритетів співпраці між Україною та ЄС: енергетика, торгівля та інвестиції, юстиція та внутрішні справи, наближення законодавства України до законодавства Євросоюзу, охорона навколишнього середовища, транспортна сфера, транскордонне співробітництво, співпраця у сфері науки, технологій та космосу.
Залишаючись поза межами Євросоюзу, Україна успішно асоціюється з процесом здійснення спільної європейської політики безпеки та оборони (ЄПБО). Наша держава бере участь у Поліцейських місіях ЄС в Боснії і Герцеговині та Республіці Македонія.
Зміцненню правової основи цієї співпраці слугуватиме укладення Угоди про участь України в операціях Європейського Союзу з врегулювання кризових ситуацій, а також про безпекові процедури обміну інформацією, яке очікується ближчим часом.
ЄС визнає також важливу роль України у забезпеченні безпеки і стабільності на континенті, а також її високий промислово-технологічний потенціал у військовій сфері, що підтверджується практикою запрошення нашої держави до проведення військових навчань за участю підрозділів ЄС.
Динамічно розвивається торговельно-економічне співробітництво між Україною та Європейським Союзом. З року в рік стабільно зростає двосторонній зовнішньоторговельний оборот та прямі іноземні інвестиції з країн ЄС в українську економіку.
Учень. На даний момент маємо таку статистику: за 2016 р експорт товарів до країн ЄС збільшився на 3,1% (або на 372,3 млн дол.) і загалом становить 12,201 млрд дол., а товарообіг зріс на 6,3%. 39,8% - частка ЄС у торгівлі товарами та послугами
Вчитель. Україна активно взаємодіє з ЄС у сфері боротьби з нелегальною міграцією, реадмісії, боротьби з організованою злочинністю і тероризмом , здійснює активне реформування прикордонного менеджменту, міграційно-візової політики та відповідної правової бази.
Хронологія вступу країн до ЄС.
1957 рік Бельгія, Німеччина, Італія, Люксембург, Нідерланди, Франція
1973 рік Великобританія, Данія, Ірландія
1981 рік Греція
1986 рік Португалія, Іспанія
1995 рік Австрія, Фінляндія, Швеція
2004 рік Латвія, Литва, Естонія, Мальта, Польща, Словаччина, Словенія, Чехія, Угорщина, Кіпр
2007 рік Болгарія, Румунія
2013 рік Хорватія
На даний момент три країни мають статус кандидатів на вступ до ЄС Македонія, Туреччина, Чорногорія
Учень. Основні критерії вступу до ЄС або Копенгагенські критерії:
Вони були схвалені на засіданні Європейської Ради у Копенгагені у червні 1993 р. і включають в себе:
І) стабільність інститутів, що гарантують демократію, верховенство права, повагу до прав людини, повагу і захист національних меншин (політичні критерії);
ІІ) наявність дієвої ринкової економіки і здатність витримувати конкурентний тиск і дію ринкових сил у межах ЄС (економічні критерії);
ІІІ) здатність узяти на себе зобов’язання, що випливають з членства в ЄС, включаючи суворе дотримання цілей політичного, економічного, валютного союзу (інші критерії).
Входження до ЄС передбачає три стадії:
Вчитель. Сьогодні Україна отримала безвізовий режим з країнами ЄС. Але шлях до цього був складний. Революція Гідності – це новий термін, який визначає політичні та суспільні зміни в Україні з 21 листопада 2013 до лютого 2014 року, викликані відходом політичного керівництва країни від законодавчо закріпленого курсу на Європейську інтеграцію та подальшою протидією цьому курсу. І в першу чергу Майдан став випробуванням на цінність особистості людини, виміром людськості та гідності.
Учні.
Для чого люди вийшли на Майдан?
Що їхні сонні душі розбудило?
Розвіявся густий-густий туман,
Що прикривав всю правду так грайливо…
Для чого мерзнем, нащо стоїмо?
Бо хочем Україну ми підняти!
ЇЇ «Європою» ми гордо назвемо,
Бо вона гідна статус такий мати.
У всіх містах великих і малих,
У всіх куточках неньки України
Всі люди, всі – від юних до старих –
Пророчать позитивні й стрімкі зміни.
Тож не сидіть тихенько в стороні,
Не будьте ви до цих подій байдужі!
Бо знайте, ви сьогодні не одні!
А разом ми нестримні й справді дужі!
Вчитель. У сьогодні Україна впивається щастям від того, що зуміла виховати людей, здатних об'єднатися на Майдані, здобути волю, вибороти справедливість. Ми заявили про себе як про велику націю, гідну зайняти достойне місце, в світовій спільноті, бо зуміли відродитися, воскреснути з попелу, з великої руїни.
Народ мій є,
Народ мій завжди буде,
Ніхто не переможе мій народ!
Народ переміг, перемогла правда і справедливість, Майдан об'єднав нас усіх, дав віру і наснагу, впевненість і гордість. Зараз Україна - одна з найбільших держав Європи з площею 603,7 тис. квадратних кілометрів! населенням більш як 42 млн. чоловік. Вона межує з сімома країнами світу. Наша Вітчизна - центр Європи.
«Сума понять = країна»: по вертикалі пишемо назву нашої країни «Україна», до кожної літери добираємо слова, поняття, терміни, пов’язані з нею. Учні працюють за партами
(Можливі варіанти: Кучма, Карпати, борщ, майдан, Київ, Синевір, Харків )
Вчитель. Європа - дивовижний континент з багатою історією. Вихідці з Європи стали видатними науковцями, вченими, художниками, композиторами, відомими артистами та спортсменами. Україна також обрала європейський шлях розвитку і це стало частиною української національної ідеї і задекларовано Президентом України.
Всі знають як виглядає прапор ЄС. Він є символом не тільки Європейського Союзу, але й символом єдності країн Європи та її індивідуальною ознакою в широкому сенсі. Коло золотих зірок символізує солідарність і гармонію між народами Європи. Кількість зірок жодним чином не пов'язана з кількістю держав-членів ЄС. На прапорі зображено дванадцять зірок, тому що цифра «дванадцять» традиційно вважається символом досконалості, повноти і єдності. З цієї причини прапор залишається незмінним незалежно від розширень ЄС.
Вікторина «Мої знання про Європейський Союз» (додаток А)
Звучить фрагмент «Оди до радості»
Вчитель. У широкому значенні - це гімн не лише Європейського Союзу, але й усієї Європи. Музика гімну взята з Дев’ятої симфонії, яку Людвіг ван Бетховен написав у 1823 році.
У фінальній частині своєї симфонії Бетховен поклав на музику «Оду до радості», написану в 1785 році Фрідріхом фон Шиллером. Цей вірш виражав ідеалістичні погляди Шиллера на братерські стосунки між усіма представниками людської раси - погляди, які поділяв і Бетховен.
У 1972 році Рада Європи (той самий орган, який розробив дизайн європейського прапора) схвалила тему «Оди до радості» Бетховена у якості свого гімну. Без слів, універсальною мовою музики, гімн виражає ідеали свободи, миру та солідарності, на яких тримається Європа.
У 1985 році гімн було схвалено президентами та главами урядів країн ЄС як офіційний гімн Європейського Союзу. Цей гімн не має на меті замінити існуючі національні гімни країн-членів ЄС, скоріше, він є ствердженням спільних цінностей та їх єднання в усьому розмаїтті національних відмінностей.
Спробуємо відновити в пам’яті свої знання про країни Європи (додаток Б)
Учні отримують листки на яких їм потрібно встановити відповідність між країною та відомими людьми або спорудами
Вчитель. Вже багато років Європа утримувала історичне лідерство. Звідси беруть початок Великі географічні відкриття, тут зародився капіталізм, відбулася перша революція. Європа - це і територія, на якій відбувалися події двох світових воєн, і об'єднання багатьох держав для спільного вирішення глобальних та злободенних проблем, це і спільні гроші - євро, це і спільний дім для десятків різних націй та народів, взаємопроникнення культур. У Європі знаходиться 45 незалежних держав. Загальна площа Європи понад 10 млн. кв. км, населення - більш 700 млн. чол.
«Сума понять = країна»: по вертикалі пишемо назву країни, до кожної літери добираємо слова, поняття, терміни, пов’язані із вказаною державою. Учні самостійно обирають країну і пишуть до неї слова.
Вчитель. Наша країна як європейська має свою Конституцію, національну валюту. Україна - це повновартісна, повносила європейська держава. Вона усвідомлює своє місце в сучасному світі. Має вольовий та гордий, працьовитий народ, що хоче мати власну нормальну державу, поважає власну історію, культуру і рідну мову. Наша держава – демократична, бо у ній народ бере участь в управлінні її справами. Кожен з вас має право на думку. Тому, давайте послухаємо один одного про те,чи потрібно нам вступати до ЄС, що він нам дасть.
Вправа «Мікрофон», під час якої учні висловлюють власні думки
Вчитель. Ви так багато та гарно говорили про необхідність та правильність вступу України до ЄС, то ж давайте дамо відповідь на те таке питання «Що мені необхідно, щоб наблизитися до європейської спільноти?»
Учні отримують шаблони стопи на яких пишуть відповідь на питання
Вчитель. Ми говоримо про те, що ми хочемо до ЄС, а от и хочуть інші країни нас там бачити? Що може Україна запропонувати європейцям?
Учні отримують шаблони долоньки на яких пишуть відповідь на питання
Учень. Моя Україна
На світі багато чудових країн, Мені наймиліша, найкраща країна, Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн, Безсмертна моя Україна. Ти з давніх віків непокірна була І волю свою боронила невпинно. Нарешті збулося – її здобула Звитяжна моя Україна. На землях твоїх неозорих степів Живе працьовита і чесна родина, Хвилюється колосом стиглих хлібів Моя золота Україна.
|
В садах і дібровах в вечірні часи Чарує нас пісня дзвінка солов’їна, І чути співочі дівчат голоси, – Пісенна моя Україна. Тепер ще не легко живеться тобі, Є в тому, мабуть, особлива причина. Та все подолає в тяжкій боротьбі Незламна моя Україна. Квітуй, мов калина, над плесами вод, Будь в дружбі і праці міцна та єдина. Хай буде щасливим твій вільний народ, Прекрасна моя Україно! |
Вчитель. Пригадаємо дещо про нашу рідну Україну.
Вікторина «Рідна Україна» (додаток В)
Ми - європейці настільки, наскільки ми - українці; і лише відчувши себе справжнім українцем, можна збудувати свій український дім за європейськими стандартами.
Учень. Я - твій громадянин, я прагну підростати,
Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла,
Моя свята і рідна Україна-мати.
Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!
Я хочу знать, яким було життя,
За що боролись та вмирали люди.
Бо без минулого немає майбуття,
А майбуття... яким воно в нас буде?
Вчитель. Ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру, своїми досягненнями славте її і крокуйте до Європи.
Список використаних джерел
http://schklyar.jimdo.com/публікації/
http://prazdnovik.ru/viktorina-po-stranam-galopom-po-evropam.html
http://oleksportugalski.blogspot.com/
http://www.cbs.km.ua/index.php?dep=1&dep_up=88&dep_cur=181
http://www.schoollife.org.ua/305-2016/
https://docs.google.com/document/d/1g-2wuGnkGXhfBjWeIECnrfWUc4L-T_uUlceRFZoTUwM/pub
http://koippo414.at.ua/100tysyach/2017/PershiyUrok2017/orientovni_pitannja.pdf
http://infosvit.if.ua/pershyj-urok-v-2017-2018-navchalnomu-rotsi/
http://www.city-adm.rv.ua/RivnePortal/ukr/Europe_Day_Member.aspx
http://www.bbc.com/ukrainian/features-38717311
http://osvita.ua/school/lessons_summary/geography/55561/
http://geo-teacher.at.ua/load/23-1-0-616
http://geo-teacher.at.ua/load/23-1-0-89
Додаток А
Вікторина «Мої знання про Європейський Союз»
Додаток Б
Заповніть таблицю
Видатна постать |
Рід діяльності |
Країна |
Шуберт |
композитор |
Австрія |
Чаплін |
актор |
Великобританія |
Ейфель |
архітектор |
Франція |
Архімед |
вчений |
Греція |
Встановити відповідність
Видатна споруда |
Країна |
Стоунхендж |
Великобританія |
Колізей |
Греція |
Біг – Бен |
Великобританія |
Ейфелева вежа |
Німеччина |
Брандергбурські ворота |
Франція |
Акрополь |
Італія |
Додаток В
Вікторина «Рідна Україна» (додаток В)
1