Година спілкування «Всі ми такі різні. Місто Доброти»

Про матеріал
Мета: ввести і закріпити визначення терміну «толерантність», відпрацювати вміння бачити індивідуальне у кожній людині; показати що таке толерантне ставлення до відмінностей; сформувати уявлення про толерантне ставлення; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.
Перегляд файлу

ЕНВК №5

 

 

 

 

 

 Година спілкування

«Всі ми такі різні. Місто Доброти»

 

 

 

Підготувала : вихователь ГПД

Кравченко О.М.

 

 

2020 н.р

Мета: ввести і закріпити визначення терміну «толерантність», відпрацювати вміння бачити індивідуальне у кожній людині; показати що таке толерантне ставлення до відмінностей; сформувати уявлення про толерантне ставлення; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання: мультфільм, плакат «Місто доброти»

Хід заняття:

Організаційний  момент

Вихователь. Сьогодні до нас завітали гості, ми раді вітати гостей у нашому класі. Створимо позитивний настрій. Найдіть мовчки очима сусіда і наших гостей, посміхніться так, щоб стало приємно і вам, і сусіду і нашим гостям.

Рада бачити вас у гарному настрої, сподіваюсь, сьогоднішня спільна робота не буде марною, а знання, які ви отримаєте, знадобляться вам.

  • Давайте пригадаємо правила нашого спілкування.

              Правила нашого спілкування:

  • щирість у спілкуванні;
  • активна участь;
  • повага до мови;
  • довіра;
  • дбайливе ставлення до інших;

Повідомлення теми

  • Сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо такому поняттю як толерантність. Наше завдання навчитися розрізняти толерантні та не толерантні вчинки, виявляти толерантне ставлення один до одного, а також  визначати рівень власної толерантності кожного.

На нашій планеті існує дуже велика кількість різних людей. Всі ми несхожі один на одного і щоб мирно співіснувати, нам треба миритися з цим розмаїттям.

          Проведемо дослід, який показує, що ми дуже різні.

  •  Візьміть однакові аркуші паперу. Потім усі одночасно виконайте наступні дії:

 1. Складіть аркуш навпіл.

 2. Відірвіть верхній правий кут.

3. Знову складіть навпіл.

 4. Відірвіть правий верхній кут.

 5. Знову складіть.

 6. Знову відірвіть верхній правий кут.

 7. складіть аркуш надвоє.

 8. Якщо можна, відірвіть правий кут.

 9. Розгорніть аркуш і покажіть іншим.

 - Чи можна сказати, що хтось виконав роботу неправильно? Чому аркуші відірвані по різному?

 - Чи можемо ми сказати, що всі ви хто відірвав аркуші інакше, є гіршими за вас?

 - Чого навчає ця вправа?

   - А як же нам, таким різним, жити, навчатися й працювати разом, та  й не сперечатись одне з одним?

 

  • Ми з вами протягом тижня  переглядали мультфільми, говорили про толерантність.  Я пропоную переглянути ще один мультфільм.

Мультфільм про толерантність

https://yandex.fr/video/preview/?text=мультфільм+про+толерантність&path=wizard&parent-reqid=1605567094416082-816441830952045520500107-production-app-host-man-web-yp-90&wiz_type=vital&filmId=4086454455679642162&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D5_lCm_w5RTc

 

 (Анімація про те, як зеленошкірий чоловічок мріє потрапити до спільноти білошкірих. Однак вони насміхаються над ним і не приймають до себе через те,що його колір відрізняється від інших. До яких тільки-но хитрощів не вдається головний герой, щоб приховати свою несхожість, але все марно. Змирившись, він мріє  про світ, в якому  всі будуть унікальними за кольором.

  •      Сподобався вам мультик? Скажіть будь ласка, чому білі чоловічки, сміялись над зеленим? (його шкіра була іншого кольору)
  •      Що він був змушений зробити? ( намагався перефарбувати себе)
  •      А навіщо він намагався себе перефарбувати, для чого йому потрібно було стати таким як інші?( щоб його сприймали за свого на рівних)
  •      Вдалими були його намагання? (ні)
  •      Від цього я він себе почував? ( сумно і образливо)
  • Мрія героя здійснилася?  (так)
  • Подивіться навкруги, небо блакитне, сонечко яскраве, трава влітку зелена. Зараз осінь розфарбувала дерева у різні кольори.
  •      Як ви думаєте, цікаво буде жити в світі, якщо всі будуть однаковими? (Ні,цікавіше коли все навкруги різноманітне). 
  •      Головне бути собою і поважати право на це інших.

 

Продовжуємо. ТОЛЕРАНТНІСТЬ з англійської мови означає терпіння. Терпіння, якість яка повинна бути однією із складовою нашого МІСТА. А давайте ж дізнаємося як буде називатись наше МІСТО. Це є наступним завданням.

 

Гра «Розплутай клубочок»

 (читати через букву)

Так, «Місто доброти» раде вітати вас  і має надію що ви дружні, культурні та ввічливі діти. Що ви маєте добрі серця, робите гарні вчинки, ніколи нікого не ображаєте. Саме такі люди живуть у такому місті.

Але ж ми з вами трохи засиділися. Давайте трішки з вами розімнемося. Прошу вас підвестись і повторювати рухи за Даринкою та Соломією,увага на екран.

Руханка «Тук-тук»

https://yandex.fr/video/preview/?filmId=17016866900014860858&text=руханка&url=http%3A%2F%2Fwww.ssyoutube.com%2Fwatch%3Fv%3DT7ofWPCl8-E

  • Дуже добре, потанцювали, набрались знову сили. Продовжуємо нашу роботу.

 

Місто Доброти

 

  • Сьогодні ми з вами створимо таке місто. У якому би не було смутку панувала любов, повага, взаєморозуміння , дружба, співчуття, терпіння, щирість, відкритість, доброзичливість, надійність, м’якість і т.д.

 

  • Усі ми будемо архітекторами та дизайнерами нашого міста. Поділимося на 3 групи. Перша група побудує будиночки міста. Друга група прикрасить місто доброти, а третя група доповнить  його деталями. Вам потрібно із усіх картинок вибрати ті, які підходять до теми нашого заняття. (діти вибирають із поданих картинок необхідні і клеять на підготовлений плакат на дошці)
  • Вам подобається наше місто?
  • Хотіли б ви жити у такому місті?
  • Що ж таке  толерантність і яку людину можна назвати толерантною?

Які якості притаманні для толерантної особистості? 

Давайте із поданих слів на дошці, підберемо на кожну літеру підходящі слова. (діти називають слова, вихователь кріпить їх навпроти кожної літери)

Т – товариський

 О – об’єктивний, особливий, оригінальний

 Л – лояльний, лагідний

 Е – енергійний, елегантний

 Р – розсудливий, рівний

 Н - надійний, найдорожчий

 Т – терплячий

 Н – незалежний, найдорожчий

  І – інтелігентний, ідейний

  С – співчутливий

  Т – тактовний

  Ь- а мякий знак хай буде любов і ніжність

 

  • Дуже добре мі з вами впорались!
  • 16 листопада жителі багатьох країн світу відзначають Міжнародний день толерантності або День терпимості. Це свято було засновано в 1986 році за рішенням Генеральної Асамблеї ООН.

У Франції колись жив Шарль Моріс Талейран. Це була талановита людина, він умів враховувати настрої оточуючих, уважно до них ставитись, шукати рішення проблем. Від імені цього мудреця з’явилося слово Толерантність.

  • Наш клас – це маленька сім’я, наше місто доброти. І хотілося б, щоб у нашій родині завжди панували доброта,  повага, взаєморозуміння, не було ні сварок, ні конфліктів.

Дякую всім за активну участь. Я сподіваюсь, що наша година спілкуавання   залишить глибокий слід в душі кожного, допоможе нам усім зрозуміти, що тільки повага один до одного, взаєморозуміння, терпимість, дотримання рівноправності врятують світ. Ми не зможемо відразу зробити толерантними ні свою поведінку, ні поведінку інших людей. Однак важливий навіть один маленький крок у цьому напрямку.

Нехай кожен з вас, наш клас, наша школа, наше місто, наша Україна завжди будуть островами толерантності для всіх жителів великої планети Земля.

У кожного з нас живе маленьке сонечко. Це сонечко – доброта, яка у наших серцях. Вмійте дарувати тепло своїх сердець всьому живому, всім хто вас оточує. Я роздам вам сонечка, а ви домалюйте йому посмішку, та подаруйте своєму товаришу.

  • Дуже дякую вам всім.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку