Година спілкування з елементами тренінгу «Екологічне виховання дітей»
Розробка заходу для поглиблення знань педагогів з питання екологічного розвитку учнів, для того, щоб сформувати творчий підхід до підбору форм, методів та прийомів реалізації завдань екологічного виховання в усіх сферах життєдіяльності дітей.
Викоритані цікаві завдання, форми, методи та прийоми роботи з дітьми з екологічного виховання.
Година спілкування з елементами тренінгу
«Екологічне виховання дітей»
Мета:
Поглибити знання педагогів з питання екологічного розвитку учнів. Сформувати творчий підхід до підбору форм, методів та прийомів реалізації завдань екологічного виховання в усіх сферах життєдіяльності дітей.
Розвивати мовлення, уяву, вміння працювати в команді.
Закріплювати знання вчителів про завдання, форми, методи та прийоми роботи з дітьми з екологічного виховання.
Обладнання: картинки хмаринок, квітів, дерев, правила роботи в групі, розшифровка мови квітів та кольору квітів, презентація про сучасні підходи до екологічної освіти учнів, завдання для вправи «Дайте оцінку», дитячі малюнки, аркуші паперу, фломастери, олівці
Хід роботи
І. Вступна частина (організаційний момент)
Заходячи до кабінету, учасники витягують хмаринки, квітки або дерева і сідають у відповідну групу
Мета: підтримання демократичної дисципліни.
Учасники тренінгу сідають півколом.
Вчитель пропонує кожному уявити себе квіткою, розповісти, якого вона кольору, де росте, що є навколо. Кожний учасник малює квітку, з якою він себе асоціює, а потім пояснює, наприклад: «Сьогодні я привітна й ніжна, як ромашка, тому що…..»
Чому ви себе асоціюєте з цією квіткою. А що цікаве – пізнавальне можете про неї розповісти.
Наприклад, «Конвалія» – багаторічна рослина. Один давньогрецький міф твердить, що конвалії виникли з краплин поту богині мисливства Діани. Коли богиня під час полювання забралась у глухі хащі лісу, то на неї напали фавни. Вони були безтямно закохані в Діану і хотіли полонити її. Діана кинулась втікати. Вона бігла так швидко, що з неї рясними краплинами стікав сріблястий піт, який перетворювався на чарівні квіти конвалії. А в українській міфології говориться, що ці квіточки – застиглий щасливий сміх лісової русалки Мавки, яка вперше відчула радість великого, щирого взаємного кохання.
Мова квітів:
Мова кольорів:
♦ фіолетовий — мудрість, урівноваженість.
ІІ. Основна частина
Мета: ознайомити всіх учасників тренінгу з сучасними підходами до екологічної освіти учнів.
Екологічна освіта — це ще й екологія особистості, свідомості, душі, культури. Екологічна культура дітей дошкільного віку є основою знань про морально-етичні норми і правила, що робить її основним регулятором поведінки.
Основний зміст екологічної освіти дошкільників полягає у формуванні мотиваційних основ екологічної свідомості дитини. Екологічні знання мають стати засобами, які використовуються для практичної діяльності та відповідно її мотивують.
Головними завданнями екологічної освіти дошкільників є:
■ розвиток естетичного відчуття світу природи;
■ формування навичок культурної поведінки у довкіллі.
Основними завданнями в роботі з дітьми є виховання у них:
Учасникам пропонується скласти перелік форм роботи з дітьми, що допомагають прищепити їм любов до природи. Прописати його та озвучити.
Ефективні форми роботи з дітьми:
Кожна група отримує завдання: розглянути певну ситуацію і дати їй свою педагогічну оцінку.
- Подивися, мамусю, які в дерева великі руки.
Мама нічого не відповідала, а донька вже розглядала великий камінь, що лежав на узбіччі.
- Ці дірочки – камінцеві очі, так? Він через них бачить?
- Чого ти, Марійко, тільки не вигадуєш? Поки гуляєш з тобою, стомишся більше, ніж від будь-якої роботи. іди спокійно.
Марійка підкорилася, ішла спокійно і вже не бачила ні «камінцевих очей», ні «рук дерев».
-Я хотів допомогти мамі полити квіти на балконі, а тато сказав: «Не чоловіча це робота, в жіночі справи не втручайся».
Я – капітан корабля, – говорить Ваня.
Вчителька: «Ти вчора був капітаном»
Ти кожен день капітан», – запротестували Оленка та Кирило.
Запитання:
Дайте пораду дитині і батькам
Педагог-організатор пропонує командам розкласти дитячі малюнки відповідно до сфер життєдіяльності та обґрунтувати свій варіант. На роботу відводиться 3 хвилини
На ватмані намальовано ескіз пейзажу: дерево без листя, квіти без пелюсток.
Завдання 1 групи: написати форму роботи з дітьми з екологічного виховання.
Завдання 2 групи: принципи екологічного виховання.
Завдання 3 групи: поради з екологічного виховання.
ІІІ. Заключна частина (підведення підсумків роботи)
Мета вправи: створення позитивної атмосфери і приємного враження від заняття, яке б залишилося з дітьми після його завершення.
«Сядьте зручно. Руки покладіть на коліна долонями догори, заплющіть очі. Привітайтеся: « Добрий день, ясне сонечко; добрий день, вітерець; добрий день, чиста водичко; добрий день, Природо!» Усміхніться! Подумки ще раз побажайте природі процвітання, людям – Здоров'я і добра. Уявіть як ви посилаєте свої побажання. Щось тепле розливається по ваших руках, голову, усьому тілу. А тепер розплющіть очі. Ви будете здоровими і щасливими, доки даруватимете тепло своєї душі Природі і людям!».
Ось, і завершився наш захід. Подивіться, як розквітли наші дерева і квіти! А це означає, що все задумане нами повинно здійснитися. Станьте всі у коло, візьміться за руки і висловіть свої бажання і сподівання всім учасникам заходу.
І на завершення нашої зустрічі я хочу подарувати вам «Пам`ятку бережливого ставлення до природи», яку ми виготовили передбачивши ваші відповіді сьогодні. Я думаю, що ви всі будете її дотримуватись, і, таким чином, берегти нашу природу.
ЩАСТИ ВАМ!