Година спілкування з елементами тренінгу "Мистецтво жити гідно"

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про поняття «гідність», « людська гідність», «особиста гідність»; сприяти формуванню та розвитку в учнів почуття особистої гідності, самоповаги, впевненості у собі; розвивати навички особистісного самовдосконалення; виховувати почуття власної гідності та повагу до інших.
Перегляд файлу

Волинський науковий ліцей

Волинської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мистецтво жити гідно

(заняття з елементами тренінгу для учнів 10-11 кл.)

 

 

Choice

 

 

 

 

 

                                                                         

                                                                              Підготувала

                                                                                                 вихователь

                                                                                   Губська Т. П.

 

 

 

Мета:

поглибити знання учнів про поняття «гідність», « людська гідність», «особиста гідність»;

сприяти формуванню та розвитку  в учнів почуття особистої гідності, самоповаги, впевненості у собі;

розвивати навички особистісного самовдосконалення;

виховувати почуття власної гідності та повагу до інших.

 

 Обладнання: проектор, аркуші формату А5 із заготовками для роботи в групах, друкований матеріал, клей, олівці тощо.

 

 

 

 

Хід заняття

 

Епіграф: І не знецінюйте коштовне,

не загубіться у юрбі.

Не проміняйте неповторне

на сто ерзаців у собі!

Ліна Костенко

 

  1.   Створення позитивного настрою
  2.   Повідомлення теми та мети

-        Тема сьогоднішнього заняття «Мистецтво жити гідно»

-        Мета  зустрічі - отримати відповіді на  запитання:

       Що таке людська та особиста гідність?

       Що означає бути гідною  людиною?

       Як забезпечити особистісне самовдосконалення?»

-        А щоб наша робота була змістовною та ефективною, я пропоную дотримуватися принципів:

       позитивності (бути позитивними до себе та інших,  не критикувати, виявляти терпимість, повагу до інших);

       працювати на результат (виявляти активність, усвідомлювати мету завдання,  бути  уважними та прислухатися до думок інших, тощо).

 

  1.   Мотивація навчальної діяльності.

-          Зверніть увагу на вислів 

-          Як ви розумієте значення слова «ерзац»?

Ерзац (нім. Ersatz — замінник) або сурогат — товар-замінник, який зазвичай поступається якістю оригіналу. Термін походить з часів Першої світової війни, коли в Німецькій імперії через недостачу товарів їх стали замінювати іншими. Наприклад, вершкове масло  маргарином, каву  цикорієм, цукор  сахарином.

-        Як ви розумієте цей вислів? (Відповіді дітей)

 

3.     Інформаційне повідомлення «Гідність: людська та особиста»

-        Поміркуйте і скажіть, як ви розумієте значення слова «гідність»? (Відповіді учнів)

Гі́дність це сукупність позитивних якостей людини, які характеризують її високу моральність та самоповагу.

-          Розрізняють такі поняття, як  «людська та особиста гідність».

Людська гідність  -  це абсолютна цінність людини як  біологічної істоти з усіма її потребами.

Уже з моменту народження людина є цінністю. Дитина зростає, пізнає світ, навчається і в процесі духовного розвитку у неї з’являються категорії особистого, інтимного, того, що належить тільки їй та робить унікальною і неповторною.

Так людська гідність поступово переходить у гідність особисту.

Особиста гідність є поняттям персональним. Особисту гідність ми формуємо самі, збагачуючи свій духовний світ, з’ясовуючи свою цінність і вартість як особистості, напрацьовуючи особисті досягнення.

Кожен із нас по-своєму розуміє поняття « гідність». Для одного це просто вміння відстоювати свою точку зору, переконувати в її правильності інших. Другий гідністю вважає гордість і непокору. У третього почуття гідності асоціюється з приреченістю до самотності. У моєму розумінні, гідність є однією з найважливіших рис кожної людини і суспільства в цілому. Адже тільки людина, що має почуття особистої гідності, забудь-яких обставин посяде відповідне місце в суспільному середовищі.

 

 

4.     Вправа «Як відрізнити людину з почуттям особистої гідності?»

-          Поміркуйте та спробуйте описати, як виглядає, поводиться, розмовляє людина, яка має почуття особистої  гідності? (Відповіді учнів)

(Людина, яка має почуття особистої гідності вирізняється впевненістю, принциповістю, толерантністю, щирістю, чесністю, справедливістю, умінням слухати і говорити, умінням твердо сказати «Ні», прямо і чесно висловлюватися, знає свої права, вміє відстоювати свою позицію, не порушуючи прав інших людей,  не принижується та не принижує інших).

-        Хто з відомих людей є для вас взірцем?

 

-          Поміркуйте та спробуйте описати, як виглядає, поводиться, розмовляє людина, яка не має почуття особистої  гідності. (Відповіді учнів)

(Людина, яка не має почуття особистої гідності відрізняється пасивною громадянською позицією, її життєва позиція «моя хата з краю». Але в такої людини може проявлятися активність у приниженні інших людей, проявах насилля та експлуатації. Така людина може виглядати слабкою, безсилою, метушливою, неспокійною або мати агресивний вигляд, пильно вдивлятися в оточуючих, часто тримати «руки в боки» чи стискати кулаки).

 

 

Життя доводить, що не буває людей без вад, але один об’єктивно оцінює свою недосконалість, прагне до самовдосконалення, а інший не хоче і думати про це.

В. Ключевський писав: «Гідна людина не та, у якої немає вад, а та, у якої є достоїнства».

 

 

5.     Вправа «Лист до себе у майбутнє»

Завдання кожному учаснику написати собі лист, який буде заклеєний та відкритий через 10 років. Учасники мають коротко описати, які вони зараз, що їх цікавить, що вони думають стосовно свого майбутнього, який вигляд вони матимуть, чим займатимуться, хто буде поруч, що вони хочуть побажати собі на майбутнє.

-         Які труднощі виникали під час виконання цього завдання?

-         З якою метою виконувалася вправа?

-         Що нового ви для себе зясували?

Вихователь. Юність — це пік вашого життя. Зараз ви робите найвеличніше своє відкриття — відкри­ваєте самих себе. А відкриття самого себе — найпрекрасніше, що може відчувати людина. У цих пошуках — глибокий зміст: кожен може розкрити свої реальні, досі незнані можливості. Щоб вияви­ти і розкрити їх, щоб знайти себе, треба себе пізнати, тобто вивчити і змогти оцінити. А це дасть можливість будувати, творити своє «Я».

 

Вихователь. Вважається що найсерйозніша зміна, що відбулася за останнє десятиріччя, полягає в тому, що сьогодні успіх кожної людини залежить тільки від неї самої. Ваша задача постійне примноження своїх достоїнств; ви за все самі несете відповідальність. Іоганн Вольфганг Гете писав: «Щоб мати більше, ви повинні представляти з себе більше». Щоб досягнути великих результатів у зовнішньому світі, вам необхідно попрацювати над світом внутрішнім, вдосконалити себе.

 

6.     Вправа «Планування саморозвитку»

Як відомо, кожна справа починається з планування. Реалізація власної стратегії саморозвитку не виключення.

Найбільш важлива якість, що гарантує успіх, це самодисципліна.

Самодисципліна це якість, що дозволяє робити вибір на користь найважливіших справ, незалежно від того, подобаються вони вам чи ні. Вона є невід’ємною рисою всіх успішних людей.

Мені сподобалося філософське визначення поняття «дисципліна», а саме: «Самодисципліна – це рішення робити те, чого дуже не хочеться, щоб досягнути того, чого дуже хочеться».

Плануванню можна і треба навчитись. Зараз з’являється багато літератури, з якої ви можете почерпнути багато цікавої та корисної інформацію про процес планування.

 

Схема планування

 

Мета, якої хочу досягти, якість, яку хочу здобути, знання, які хочу отримати

 

Завдання, які необхідно виконати для досягнення цього

Внутрішні та зовнішні ресурси, які потрібні для досягнення

 

Відмітка про виконання

(наприклад):

 

Вивчити англійську мову

Вивчати по 5 слів кожного дня протягом року, домовитись з друзями один день в тиждень говорити англійською

 

Наполегливість, ......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: Спробуйте скласти свій план по реалізації стратегії особистого зростання.

(Достатньо буде написати перші пункти плану,його завершення буде д/з)

- Що вам дало виконання цієї вправи?

 

7.   Підбиття підсумків заняття Обговорення притчі «Усе в твоїх руках»

Давно – предавно у старовинному місті в оточенні учнів жив Майстер. Найздібніший із них якось задумався: «А чи існують запитання, на які наш Майстер не зумів би дати відповіді?».

Він пішов на квітучу луку, спіймав найгарнішого метелика й сховав його між долонями. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:

-        Скажіть, а метелик у моїх руках живий чи мертвий? Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий будь-якої миті стиснути їх заради своєї істини. Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів:

-        Усе в твоїх руках.

Вихователь. Робота над собою це внутрішня організація всього життя людини, оптимальна самореалізація всіх її сил і здібностей, це стиль і зміст життя.

Кожна людина може плідно працювати над собою. У саморозвитку немає нічого неможливого. Тільки не треба поспішати і чекати відразу відчутних результатів.

Пам’ятайте: дорогу осилить лише той, хто йде!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 жовтня 2023
Переглядів
518
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку