Година спілкування з елементами тренінгу «Здоровий спосіб життя в українських традиціях»

Про матеріал
Розширити знання ліцеїстів про здоровий спосіб життя та традиції українського народу; вивчити традиційні українські методи збереження здоров'я; скласти корисні поради для одногрупників щодо здорового способу життя; розвивати навички уваги, спостережливості, співпрацювати в групах, презентувати результати власної діяльності; формувати компетентне ставлення до власного здоров’я; виховувати інтерес до вивчення народних традицій.
Перегляд файлу

Година спілкування з елементами тренінгу

«Здоровий спосіб життя в українських традиціях»

Для ліцеїстів 10 класу

 

Тетяна Мельник,

вихователь

 

Мета: розширити знання ліцеїстів про здоровий спосіб життя та традиції українського народу; вивчити традиційні українські методи збереження здоров'я; скласти корисні поради для одногрупників щодо здорового способу життя; розвивати навички уваги, спостережливості, співпрацювати в групах, презентувати результати власної діяльності; формувати компетентне ставлення до власного здоров’я; виховувати інтерес до вивчення народних традицій.

Обладнання: мультимедійний пристрій, презентація з відеоматеріалами.

 

 

Хід години спілкування

з елементами тренінгу

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Вступ (10 хвилин).

  • Привітання та коротке ознайомлення з темою.

Мета заходу: розкрити значення здорового способу життя через призму українських традицій.

Вступне слово класного керівника: Доброго дня всім! Рада бачити вас сьогодні на нашому заході, присвяченому здоровому способу життя в українських традиціях. Сьогодні ми поринемо в минуле, щоб дізнатися, як наші предки дбали про своє здоров'я і як ми можемо використати ці знання у нашому сучасному житті, розглянемо аспекти здорового харчування, фізичної активності та оздоровчих практик, що передавалися з покоління в покоління.

ІІІ. Вправа «Знайомство».

Класний керівник: Давайте розпочнемо з короткого знайомства. Назвіть своє ім'я і розкажіть, що для вас означає здоровий спосіб життя. Це допоможе нам налаштуватися на спілкування і краще розуміти одне одного.

ІV. Історичний екскурс (15 хвилин).

Розповідь про традиції здорового харчування:

  • роль борщу, квасу, кисломолочних продуктів, каш;
  • вживання сезонних овочів і фруктів.

Фізична активність у побуті:

  • народні ігри та забави як форма фізичної активності;
  • сільськогосподарські роботи і праця на свіжому повітрі.

Оздоровчі практики:

  • лазня та парові процедури;
  • трав'яні чаї та лікувальні настої.

Традиції здорового харчування

Ліцеїст 1: Українська кухня відома своєю різноманітністю і користю. Наприклад, борщ – це не просто смачна страва, а справжнє джерело вітамінів і мінералів завдяки овочам, які входять до його складу. Окрім борщу, важливу роль відіграють кисломолочні продукти, такі як кефір, ряжанка та йогурт, що сприяють здоровому травленню.

Ще одним традиційним продуктом є квас – натуральний напій, який багатий на вітаміни групи B і корисні бактерії. Не забуваймо також про каші, зокрема, гречану та пшоняну, які багаті на білок і вітаміни.

Фізична активність у побуті

Ліцеїст 2: Наші предки завжди були активними. Робота в полі, садівництво, рубка дров – все це вимагало значних фізичних зусиль і забезпечувало щоденну активність. Важливе місце займали й народні ігри та забави, які не тільки розважали, але й допомагали підтримувати фізичну форму.

Оздоровчі практики

Ліцеїст 3: Українська традиція бань і парових процедур має глибоке коріння. Лазня була місцем не тільки для очищення тіла, але й для оздоровлення духу. Крім того, наші предки широко використовували лікувальні властивості трав. Трав'яні чаї та настої допомагали при різних недугах і сприяли загальному зміцненню організму.

Питання для обговорення:

  • чи пробували ви коли-небудь традиційні українські страви, такі як борщ або квас? Як вони вплинули на ваше самопочуття?
  • які фізичні активності з минулого ви б хотіли спробувати або вже практикуєте?
  • чи використовували ви коли-небудь лікувальні трави? Який був результат?

Ці пункти допоможуть учасникам краще зрозуміти значення здорового способу життя в українських традиціях і надихнутися на впровадження цих знань у своє повсякденне життя.

V. Обговорення.

Класний керівник: Сьогодні ми розглянули різні аспекти здорового способу життя в українських традиціях. Тепер хотілося б почути ваші думки. Які з цих методів ви вважаєте найбільш корисними для сучасної людини? Які з них ви вже застосовуєте у своєму житті?

Підтримка та обмін думками.

Класний керівник: Давайте підтримаємо один одного і обміняємося досвідом. Можливо, ви знаєте якісь цікаві поради чи приклади здорового способу життя, які варто поділитися з іншими учасниками. Нехай цей захід не буде лише цікавою розмовою, але й спонукає до дії. Давайте візьмемо з собою додому не лише нові знання, а й плани дій для покращення нашого здоров'я за допомогою українських традицій.

Практичне заняття (20 хвилин).

Дегустація традиційних страв:

  • підготовка невеликого частування з традиційних українських страв (наприклад, хліб із салом, мед, узвар).

Майстер-клас з народних ігор:

  • проведення кількох простих народних ігор.
  • Трав'яні настої:
    • приготування і дегустація лікувального настою з трав.

Обговорення (10 хвилин)

  • Дискусія про сучасні інтерпретації традиційних методів оздоровлення.
  • Відповіді на запитання, обговорення вражень.

VІ. Робота у групах «Компоненти здорового способу життя».

Класний керівник: Я пропоную нам з вами зараз попрацювати у групах та з’ясувати, як народні традиції та звичаї допомагали турбуватись про здоров’я нашим пращурам. Об’єднатись у групи нам допоможуть паперові кола із зображеннями, які є на ваших столах. На виконання завдання у вас буде дві хвилини.

Група, яка має паперові кола із зображеннями овочів та фруктів, працюватиме над запитанням про харчовий раціон запорізьких козаків.

Група, яка має паперові кола із зображенням рухливих вправ, працюватиме над запитанням про вплив рухливих ігор на здоров’я наших пращурів.

Група, яка має паперові кола із зображенням предметів гігієни, працюватиме над запитанням про важливість особистої гігієни для українців, на прикладі народних звичаїв.

Група, яка має паперові кола із зображенням складових загартовування, працюватиме над запитанням про козацькі секрети підтримання фізичної форми, на прикладі загартовування.

Група, яка має паперові кола із зображенням виду праці, працюватиме над запитанням про режим праці та відпочинку наших предків.

Ліцеїсти працюють у групах, досліджуючи запитання. Відбувається презентація роботи в групах.

VІІ. Підсумок і висновки (5 хвилин).

  • Підведення підсумків заходу.
  • Розробка індивідуальних планів здорового способу життя на основі українських традицій.

Класний керівник: Дякую всім за участь у цьому заході. Ми розглянули багато цікавого і важливого для нашого здоров'я. Нехай наші знання про українські традиції допоможуть нам підтримувати здоровий спосіб життя.

Пропоную кожному з вас придумати одну конкретну дію, яку ви здійсните на кожен день, щоб покращити своє здоров'я за допомогою українських традицій. Наприклад, може це буде щоденна ранкова гімнастика або приготування традиційного смачного обіду зі свіжих продуктів.

Дякую за вашу увагу та активну участь. Нехай наші традиції завжди будуть джерелом здоров'я та радості для нас і наших нащадків.

 

Історія українського вінка, види та що символізує - Дивись.info

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 грудня
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку