Година спілкування "Зароблена гривня" 7-9 кл

Про матеріал
Година спілкування спрямована на ознайомлення учнів з основними елементами грошової культури її історією; обговорення питання моралі, що пов`язані з використанням грошей.
Перегляд файлу

 

Тема: Зароблена гривня

 

Мета: ознайомити учнів з основними елементами грошової культури; обговорити питання моралі, що пов`язані з використанням грошей; пояснити роль грошей у повсякденному житті та їхню необхідність; сприяти формуванню моральної позиції у вирішенні грошових питань.

Обладнання: відео, грошові купюри.

 

Хід заняття

І. Вступна частина.

Слово вчителя. Тема нашої виховної години «Зароблена гривня».

І одразу запитання до учнів, як ви вважаєте, яку роль в житті людини відіграє робота? Навіщо працювати? (Щоб заробляти гроші й забезпечувати собі добробут.)

Слово вчителя. Так, гроші дуже важливі в нашому житті. Вони визначають достатки родини, добробут держави. Ваші батьки працюють, щоб дати вам гідну освіту.

Як ви гадаєте, чому вони прагнуть цього? Як гарна освіта впливає на життя людини? (Людина, яка отримала гарну освіту і стала добрим фахівцем, може розраховувати на високооплачувану роботу. Тож добробут цієї людини буде вищим, ніж неосвіченої).

Правильно, освіта – це одна із головних складових життєвого благополуччя. Ось чому так важливо добре навчатись.

ІІ. Основна частина.

- Давайте сьогодні спробуємо більше дізнатися про історію грошей, про те, як вони виникли, які вони бувають.

Сьогодні важко сказати точно, коли з`явилися перші гроші. Невідомо і те, хто їх вигадав. Проте вчені припускають, що вік грошей становить близько семи тисяч років.

(Перегляд відео №1) https://www.youtube.com/watch?v=l6Jb6YYTsMM

   Слово вчителя. Історія української гривні також дуже цікава. Велика радянська енциклопедія дає таке визначення слову «гривня»: «Гривня – грошово-вагова одиниця давньої Русі та інших слов`янських держав. Назва походить від прикраси із золота або срібла у вигляді обруча, яку носили на шиї (загривку) і використовували як примітивні гроші». Спочатку гривна була жіночою прикрасою, але згодом стала і нагородою за воїнську доблесть, а ще пізніше – платіжним засобом. Ось лише деякі цікаві історичні факти.

У стародавніх літописах збереглися відомості, що за одну гривню можна було придбати великий човен. Тому для дрібних розрахунків використовували білячі, лисячі, кунячі шкурки, мушлі та інші дорогоцінні речі. Так, однією з основних форм розрахунку був сорок – мішок з чотирма десятками білячих шкурок. Згодом це слово втратило своє первинне значення і в сучасній мові означає числівник.

Слово вчителя. Металеві гроші перебувають в обігу і по сьогодні. Але разом із ними використовують і паперові. Чому? Уявіть собі, що вам потрібно зробити цінну покупку у двісті гривень і у вашому гаманці лежить стільки ж металевих монет вартістю по одній гривні або чотириста – по п`ятдесят копійок. Чи легким буде цей гаманець? А скільки продавець витратить часу, щоб перерахувати гроші?

Саме тому люди знову були вимушені щось вигадати, щоб полегшити товарообіг.

   Так, після ряду реформ з 1 вересня 1996 року в Україні офіційною валютою вважається гривня. Вона також має свою історію, свої зміни.

(Перегляд відео №2) https://www.youtube.com/watch?v=8dMZzpcWMjE

 

Слово вчителя. Так, продовжимо, поява грошей – не менш важливий винахід людини, ніж винахід парової машини, залізниці або телефону. Вони – наші помічники у досягненні намічених цілей, отриманні необхідні та бажаних речей. Проте жадоба здатна підкорити людину і зробити її заручником грошей. Не розуміючи справжню сутність та призначення грошей, люди ступають на злочинний шлях, скупість перетворює їхнє життя на існування заради накопичення багатства. Ось як висловив свою думку щодо грошей давньогрецький драматург Софокл: «Ніщо не сприяє у такій мірі, як гроші, встановленню серед людей лихих законів та поганих звичаїв. Гроші сіють розбрат і виганяють людей із домівок, гроші призводять найшляхетніших осіб до усього ганебного та нищівного для людини, вони ж учать здобувати із будь-якої речі лише зло та беззаконня».

Ось такий парадокс: з одного боку, гроші – знаменний винахід людини, без якого неможливий прогрес, а з іншого, це – зло, від якого страждають люди.

Цікаво, а що про гроші каже народна мудрість? Пропоную вам завдання. Оберіть правильну відповідь.

Вікторина «Гроші в українській приказці» 

1. Із золотом, як з вогнем: і тепло з ним, і…(небезпечно, приємно).

2. Трудяща копійка… (вкорочує віку, годує довіку).

3. Хоч у голові пусто, аби грошей…(вистачало, густо).

4. Краще свої воли бити, ніж чужі гроші… (лічити, красти).

5. Хто не береже копійки, той сам… (не вартий карбованця, нічого не вартий).

6. Який товар…(такий і покупець, такі і гроші).

Сьогодні ми поговорили про те, що гроші – це перепустка до здійснення наших мрій. Вони важливі й потрібні нам, адже дають нам можливість придбати бажане. Проте давайте замислимось: чи все на світі можуть дати нам гроші? Чи існує те, що за їхньою допомогою неможливо отримати?

Французький письменник Жан Лабрюйєр колись сказав: «Багатству деяких людей не варто заздрити: вони нажили його такою ціною, яка нам не по кишені, - вони пожертвували заради нього спокоєм, здоров`ям, честю, совістю. Це занадто дорого». Прислухаймося до цих мудрих слів. Дійсно, душа людини, яка вважає гроші єдиним мірилом усіх життєвих цінностей, зубожіла. І ніякі матеріальні блага не прикриють духовне жебрацтво.

Тож для того, щоб не потрапити під вплив грошей і зберегти свою особистість, нам слід засвоїти так звану грошову культуру. Про це нам розкажуть наші наступні правила .

Грошова культура:

  1. Не соромтесь вести грошові підрахування. Це свідчитиме про те, що ви – заощадлива людина і відповідально ставитесь до своїх витрат.
  2. Грошові підрахування слід вести на самоті, не привертаючи уваги сторонніх, адже це – ваша особиста справа.
  3. Ретельно плануйте свої витрати: ви поки ще не здатні самостійно заробляти, тому небагато можете дозволити собі.
  4. Пам’ятайте, що ваші батьки багато працюють, щоб забезпечити вам добробут. Тому поважайте їхній труд і не витрачайте кишенькові гроші не нікчемні дрібниці.
  5. Ніколи не грайте на гроші. Захопившись, ви можете не помітити як програли наваго більше, ніж спроможні заплатити, і потрапите у грошову залежність від того, хто виграв.
  6. Ні у кого не позичайте гроші. Якщо у вас не вистачає грошей на якусь покупку, краще зверніться до батьків або відкладіть її на пізніше, коли зможете зібрати потрібну суму.

 

ІІІ. Заключне слово вчителя. Гадаю друзі, що сьогоднішнє заняття буде корисним для вас передусім тим, що ви відтепер по-іншому ставитиметесь до грошей. Вступаючи у доросле життя, ви пригадаєте нашу розмову і намагатиметесь розумно і чесно заробляти і витрачати гроші. Адже як сказав англійський філософ Френсіс Бекон: «Гроші – дуже поганий хазяїн, але дуже вірний та потрібний помічник!».

1

 

doc
Додано
27 березня 2019
Переглядів
542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку