Година спілкування "Зима-чарівниця"

Про матеріал
Через годину спілкування прищеплювати любов до рідного краю, виховувати естетичний смак, розширювати кругозір.
Перегляд файлу

 

Година спілкування

 

Тема: Зима - чарівниця

Мета: прищеплювати любов учнів до рідного краю; виховувати естетичний смак; розширювати кругозір.

Хід заняття

  •                   Добрий день, шановні діти.
  •                   Сьогодні наша виховна година буде дещо незвичайна, чому, тому що вперше до нас у гості завітав усний журнал і присвячений він одній з найпрекрасніших пір року, а якій саме, ви здогадаєтеся коли відгадаєте дану загадку.

Чудо - сани прилетіли,

Скакуни у санях білі.

В санях тих сидить цариця - Білокоса, білолиця.

Рукавами махає - Сріблом все вкриває.

  •                   То що це за пора року? А як в народі називають зиму? І наш журнал теж має дуже гарну назву, Давайте всі разом прочитаємо її  «Зима – чарівниця»
  •                   Діти, а з чого складається кожен журнал? І наш теж не є винятком . Він складається з обкладинки і сторінок. З обкладинкою ми вже мали честь познайомитися, а знайомство із сторінками в нас ще попереду, адже дані сторінки не прості, а містять різні завдання та конкурси присвячені саме цій прекрасній порі року, і коли ми справимося зі всіма завданнями та конкурсами на останній сторінці журналу на нас чекає сюрприз. Отож готові до перегляду, вперед.

Перша сторінка. Поетична:

  •                   Зима сувора, але дуже чарівна пора року. Багато поетів, письменників оспівали

її в своїх творах.

  •                   Давайте озвучимо дану сторінку і разом з тим пригадаємо, які ж вірші про зиму ми знаємо.

Ось і зима вже настала:

Там, де шуміли луги,

Там, де зозуля кувала

  Знов забіліли сніги.

Сніг у полях, на дорозі,

Снігом укриті хати...

Як тепер Діду Морозу

До нас у гості прийти?

Подивіться - по дорозі

Торохтить зима на возі.

Мотузяні віжки смиче,


Хуртовину в поміч кличе

Йшла зима через ліс,

Несла снігу цілий міх,

А через малу щілинку

Сипле срібнії сніжинки.

Узяла зима батіг,

Вибиває з міха сніг,

Сам летіти не хотів,

Бо навесні розледачів.

А тут мусить, хоч не хоче,

Бо батіг його лоскоче.

Ми зиму зустрічаємо

 І щиро так вітаємо!

Іде вона з смішинками

 Нарядними ялинками.

Іде зима з бадьорістю,

Із свіжістю, з прозорістю,

З прогулянками лижними

 І ще з святами різними.

- Ось бачите, які чарівні вірші написали поети про зиму. А ви б хотіли

спробувати себе у ролі поетів? Тоді давайте виконаємо наступне завдання цієї сторінки. Для цього вам потрібно поділитися на три групи. Оберіть сніжинку, яка вам найбільше сподобалась. Займіть місця у групах, оберіть координатора групи. Вам пропонується відновити за 1 хвилину добре вам відомий вірш. Координатори груп підійдіть і отримайте завдання.

  •                   група: сонечко, Ще, гріло, так, вчора,

Бродив, отарою, чабан,  зеленіло, пишно, Озиме, у, І, гомонів, лузі, лист.

  •                   група: біловолоса, Прийшла, зима,

полотном, Неначе, білим, одяглося, снігом, Блискучим, за, селом, І, ліс, поле, і.

  •                   група: тополі, Дрімають, стоячи,

дріма, І, сухий, очерет., поневолі, Усе, заснуло, все, зима, Зачарувала.

Час вийшов. Яка група готова відповідати? Молодці, діти, ви гарно справилися із цим завданням і тому ми можемо сміло перегорнути першу сторінку нашого журналу.

Сторінка 2 Музична.

  •                   Які пісні про зиму ви знаєте?
  •                   Хто заспіває?
  •                   А зараз послухайте запис музичного твору „Пори року ” Чайковського і з нашої виставки малюнків присвячених цій порі оберіть той, який на вашу думку найбільше підходить цьому музичному твору.
  •                   Діти, ви гарно сьогодні працюєте і я вами дуже задоволена і тому ми переходимо до наступної сторінки.

Сторінка 3. Пізнавальна.

  •                   Діти, а які зимові місяці ви знаєте? А чи знаєте ви, чому місяць грудень назвали груднем, місяць січень - січнем, а місяць лютий - лютим? Ні, тоді давайте запросимо зимові місяці до нас на свято
  •                   і послухаємо, що вони нам про себе розкажуть.

Місяць грудень: Я місяць грудень, рік кінчаю,

А зиму починаю.

А іще, всю землю грудками покриваю.

  •                   То чому даний місяць маю таку назву? А в давньоруські часи цей місяць йменувався студнем. Поруч співіснувала й інша накличка - студь, грудь і означала „нерівний, покритий грудками шлях”. А ще в цьому місяці, а саме 22 грудня зимове сонцестояння. Саме в цей день найдовша ніч. Ось такий цікавий цей місяць.
  •                   А зараз давайте надамо слово місяцю січню.

Місяць січень: Січень снігом січе,

Шелестить порошею.

На санках ми полетіли

 В зимоньку хорошую.

  •                   То від чого пішла назва другого місяця зими? А ще цей місяць має таку назву тому, що саме в цей час наші пращури почили розчищати (сікти) деревину, щоб весною на розкорчованих ділянках - лісосіках - посіяти збіжжя. В народі цей місяць ще називали - сніговик, тріскун, лютовій. На цей місяць припадає найбільше морозяних днів та снігопадів.
  •                   І нарешті дійшла черга до найкоротшого та найпримхливішого місяця. Давайте послухаємо його.

Місяць лютий: Місяць лютий - лиш дихне

Мерзне все довкола.

Снігопади та мороз Затанцюють знову.

  •                   Чому даний місяць має таку назву? І саме через це, що в цьому місяці знову повертаються сильні морози та снігопади в народі його називали сніжень, крутень. А ще цей місяць відрізняється від всіх інших місяців тим, що раз на чотири роки - він довшає на один день. Цей рік називають високосним.
  •                   Ось і прочитана ще одна сторінка нашого журналу. Давайте перегорнемо її і прочитаємо назву наступної.

Сторінка 4. Святкова.

  •                   На цій сторінці вам знову пропонують попрацювати в групах. Завдання буде наступне: обговоріть в групах і дайте відповідь на таке питання, які бувають зимові свята?
  •                   І дійсно зима дуже багата на різні свята. Крім тих що ви назвали бувають ще й такі:

19 грудня - Свято Миколая

31 грудня - Новий рік

7 січня - Різдво

  1.             січня - Свято Меланії
  2.             січня - Свято Василя

19 січня - Водохреща

  1.             лютого - Стрітення
  •                   І з цією сторінкою ви успішно справилися. І тому ми приступаємо до перегляду передостанньої сторінки нашого журналу.
  •                   Прочитайте, як вона називається?

Сторінка 5. Фольклорна.

  •                   Діти, ви багато їздите по селах, спілкуєтеся із старшими людьми і я думаю, що ви багато чули і знаєте прислів’їв про зиму. І тому на цій сторінці журналу оголошується конкурс на кращого знавця прислів’їв про зиму. Умови конкурсу будуть такі:

Пригадати і продовжити прислів’я про зиму. І так почали. За кожну правильну відповідь учень отримує сніжинку.

Зима багата снігами, а осінь снопами.

Страшна зима, як дров нема.

Зимою сонце гріє, та не світить.

Грудень рік кінчає, а зиму починає.

Січень не так січе, як у вуха пече.

Грудень землю грудить, а хату студить.

Січень наступає, мороз людей обнімає.

Лютий лютує та весні дорогу готує.

Визначення переможця.

Сторінка 6. Сюрприз

Ось і підійшли ми до останньої сторінки нашого журналу, який був присвячений такій прекрасній порі року, як зима. Що на нас чекає на цій сторінці? Ой на цій сторінці знаходиться якийсь конверт. Давайте подивимося що в ньому. Запрошення на новорічну ялинку. Отож учні нашого класу запрошуються на новорічну ялинку. За плідну працю на виховній годині ви отримали винагородження.

Діти, а чи сподобалась вам дана виховна година?

Чим?

Яку цікаву інформацію ви взяли для себе?

Чи хотіли б ви і на далі, щоб до нас у гості приходив усний журнал?

Я вам дякую за роботу. До скорого побачення.


doc
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку