Година взаємодії «Зрости добро в своєму серці»
Мета. Формувати людські поняття, що спонукають до бажання бути добрим, щирим, милосердним. Допомогти учням зрозуміти, що означає бути добрим, що лежить в основі доброти, доброго вчинку, славлячи добро в людині. Розвивати в учнів відчуття кольору, композиції, дрібну моторику та вміння виражати словом те, що вразило уяву; коригувати практичні дії дітей. Викликати позитивні емоції, вчити взаємодіяти один з одним, знімати нервову напругу, говорити один одному приємні слова; виховувати бажання творити добро.
Обладнання. Фарби, аркуші паперу А 4, пензлики, клей ПВА, кольоровий картон, вата, повітряні кульки.
Технічні засоби. Мультимедійний проєктор, комп’ютер
Хід заняття
І. Нервово-психологічна підготовка з елементами бестінгу
1. Гра «Подружитись…»
(Діти стають у коло, повторюють рухи, промовляючи слова, під музичний супровід.)
Ми з тобою друзі всі –
Я і ти, і ми, і ви.
Посміхнись тому, хто зліва
Посміхнись тому, хто справа.
Пригорни того, хто зліва,
Пригорни того, хто справа,
Підморгни тому, хто зліва,
Підморгни тому, хто справа.
2. Вправа «Настрій у дорогу»
Діти, нам час вирушати. Тож давайте присядемо на доріжку. Починаючи будь-яку справу, треба мати настрій. У мене є кульки із зображенням різного настрою. Нам у дорогу потрібно взяти тільки гарний настрій.
ІІ. Основна частина
1. Вступна бесіда
Сьогодні я вам пропоную пройти дорогою добра. Це дорога, якою має йти кожна людина від народження. Не завжди вона легка, але саме вона допомагає прожити життя щасливо. Ми часто чуємо слова «добро», «доброта». Що вони означають? (Добро – корисна справа, вчинок. Доброта –чутливе, дружнє ставлення до людей.)
Добра людина з турботою, із любов’ю ставиться не лише до людей, а й до рослин і тварин. Усім однаково боляче, образливо, коли нас принижують. Тому добра людина не образить, не принизить і не завдасть нікому болю.
Учень.
З чим порівняти нам добру людину?
З небом безмежним в сонячну днину,
З сонцем, що сяє і всіх зігріває,
З ніжністю мами, що нас обнімає.
З ніжним теплом і усмішкою тата.
Недаремно нам Юра розповів цей вірш. Бо добро для кожної дитини починається саме з родини.
Діти, яка людина для кожного з вас є найближчою, найдобрішою, найріднішою?
У кожного з вас мама займає найголовніше місце у житті. Слово «мама» росте з нами, як ростуть дерева, сходить сонце, розквітають квіти. Зі звуку сльозинки народжується на світ слово «мама», яке вимовляє дитина, але цю мить не вловити, як і не вловити того дня, коли вперше над колискою
нахилилася мати. (Лунає колискова.)
Учень.
Мама – це найрідніша людина,
Маму ніхто не замінить мені.
Мама – це подарунок від Бога,
Кожній дитині, що живе на землі.
Саме з мамою ми ділимося секретами, просимо поради, навіть, коли ми засмучуємо маму та робимо щось погане, мама завжди приголубить і пробачить.
У будь-якій справі своє міцне чоловіче плече підставить тато. Мама й тато найдорожчі й найближчі кожному з нас люди. Від них ми одержуємо життя та приклад для наслідування доброї та чемної людини. Найтяжча праця в сім’ї лягає на плечі батька, як найсильнішого члена родини. А в родині в нас крім мами й тата є ще й особлива людина.
– Хто зв’яже рукавички, хто спече найсмачніший пиріг, хто приголубить, коли мама насварить? Хто це? (Бабуся)
– А крім бабусі в нас є ще й дідусь, який нас повчає бути мудрими, добрими, ввічливими, чемними.
Сила кожної родини, в тому, що всі разом допомагають, підтримують один одного. Таку родину можна назвати доброю та міцною.
2. Пальчикова гімнастика «Моя родина»
Перший пальчик - мій дідусь.
Другий пальчик - це бабуся.
Третій пальчик мій татусь.
А четвертий – це матуся.
А мізинчик – це вже я.
От і вся моя сім’я!
(Після закінчення покрутити кулачком)
Така родина зігріває всіх навколо теплом і добром, як сонечко. А давайте разом з вами створимо своє власне сонечко, яке зігріє нас своїми промінчиками.
3. Творча майстерня «Сонечко доброти». Практична робота
(Вихователь роздає учням шаблони сонечка, кульки з вати, клей, фарби, пензлики. Діти разом з педагогами виготовляють сонечко)
Що не вистачає нашому сонечку? (Кольору, промінчиків)
(Діти розфарбовують сонечко)
– Діти, якої форми сонечко?
4. Вправа з елементами ейдетики «Уяви та відтвори»
(На дошці прикріплено чотири кола різного кольору)
– Якої форми ці фігури? Давайте з вами спробуємо уявити, які предмети можна створити з цих фігур ? (Яблуко, м’яч, кулька, смайлик.)
5. Музична руханка «Дощик»
(Діти повторюють рухи за вихователем під музичний супровід.)
6. Сценічний етюд з ляльками-рукавичками
Вихователь. Марійко, невже це ти?
Марійка. Ой, так хотіла залишитися непоміченою, але не вийшло.
Вихователь. Ти прийшла до нас сама?
Марійка. Ні, не сама! Ведмедю, виходь! Нас помітили!
Ведмідь. Ой-ой-ой-ой!
Вихователь: Ведмедю, і ти тут?
Ведмідь. І я тут.
Вихователь. Як ви тут опинилися?
Ведмідь. Марійка дуже хотіла побачити школу.
Марійка. Так, дуже хотіла. Я вважала, що в школі лише навчаються. А виявилося, тут дуже цікаво, затишно, весело. Дітки дуже добрі, поводяться чемно, ввічливо, толерантно.
Ведмідь. А я тобі, що казав?
Марійка. Я зрозуміла, діти, що ви багато читаєте, все про все знаєте, то, можливо, допоможете мені розібратися в тому, які справи добрі, а які погані, тому що я хочу бути доброю дівчинкою. (Марійка задає запитання.)
Марійка. Дякую вам, діти. Ви мені дуже допомогли. Відтепер я намагатимусь бути доброю та чемною. Дякую вам за гостинність. Час нам поспішати до казкового лісу.
Ведмідь. Дякуємо. До побачення!
Вихователь. Щасливої дороги. Чекаємо у гості. До зустрічі.
(Ляльки-рукавички зникають з ширми)
ІІІ. Заключна частина
Ми дуже цікаво провели час, він промайнув дуже швидко. Вдячні вам, що ви були чемними та добрими по відношенню один до одного.
Отже, діти, будьте добрими, говоріть теплі, щирі слова, робіть добрі справи, здійснюйте гарні вчинки, і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне – у вашому серці. (Діти дарують гостям «сердечка доброти».)
Творчість допомагає нам у повсякденній роботі: на групі продовженого дня під час самопідготовки, на прогулянках, у вільний час. Ми працюємо за девізом: «Жодного дня без творчості»