Головні цілі пізнання минулого.

Про матеріал
Мета уроку: створити умови для розвитку історичної компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення історії України, логічного мислення, історичної грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових історичних компетентності. Після цього уроку учні зможуть: надавати характеристику українським історичним джерелам характеризувати вплив пам’ятки історії, установлену у рідному краї, на історію України.
Перегляд файлу

Предмет: історія України

Клас: 5

 

Урок №

Тема: Головні цілі пізнання минулого.

Мета уроку: створити умови для розвитку історичної компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення історії України, логічного мислення, історичної грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових історичних   компетентності. 

Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: надавати характеристику українським історичним джерелам характеризувати  вплив  пам’ятки історії, установлену у рідному краї,  на історію України.

Обладнання уроку: підручник.                                                                                                                                       Тип уроку: перевірка  розвитку історичних компетентностей.

Перебіг уроку

1. Організаційний етап. Мотивація навчальної діяльності учнів.

2. Актуалізація опорних знань: Бесіда з класом:

Які види історичних джерел вам відомі?

3. Вивчення нового матеріалу:

3.1. Історичні події, явища, процеси.

ІСТОРИЧНА ПОДІЯ

https://history.vn.ua/pidruchniki/gisem-introduction-to-history-5-class-2018/gisem-introduction-to-history-5-class-2018.files/image202.jpg

3.2. Історичний образ. Історична постать.

Історична особа (історичний діяч, постать) — людина, діяльність якої змінила життя в минулому та продовжує впливати на нього сьогодні.

Історичний факт (слово «факт» походить від латинського «зроблене»; «те, що відбулося») — реальна, невигадана історична подія в певному часі й певному місці; реальне явище, процес; те, що сталося, відбулося насправді.

Історична подія — сукупність пов'язаних між собою важливих фактів життя суспільства. Історичною подією може бути якась битва, укладення якоїсь угоди, утворення організації, партії тощо.

Історичне явище — фрагмент історичної реальності, який притаманний певному періоду і має типові характерні ознаки. Прикладами історичного явища є виникнення українського козацтва, Українська революція тощо. Історичний процес — послідовна тривала зміна явищ, яка має закономірний характер. Наприклад: розселення людей на території України, формування української нації, національно-визвольна боротьба українців за незалежність своєї держави тощо.

4. Рефлексія:

  1. Які складові не належать до історичної події?

 А результат    Б наслідки    В передумови    Г причини    Д привід    Е висновки

  1. Що є підсумком роботи історика?

 А історична подія    Б історичне явище     В історичне дослідження

  1. Хто із перелічених діячів НЕ є істориком?

А Д. Яворницький   Б М. Грушевський   В М. Костомаров   Г М. Скрипник

  1. Хто був автором першого історичного роману української літератури «Чорна рада»?

А П. Куліш    Б Т. Шевченко   В І. Котляревський

  1. Яка історична наука вивчає розвиток історичної думки?

А топографія    Б історіографія      В етнографія

5. Підсумок уроку.     

 6. Домашнє завдання: опрацювати §     .

 

docx
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку