Заняття : Розвиток мовлення
Група: стар
Тема: "Горобець-пустунець"
Програмовий зміст: закріпити знання дітей про зимуючих птахів; вчити складати прості речення з 2-6 слІв за схемами, вчити самостійно складати казки за допомогою ілюстрацій ; формувати вміння правильно вимовляти всі групи звуків рідної мови; сприяти лексичному розвитку, вчити розповідати скоромовку різхними темпами, закріплювати вміння говорити чітко, виразно, володіти силою голосу ;удосконалювати граматичну правильність мовлення; учити вимовляти звук "с"; доречно відповідати на запитання, у розмові чітко виражати свої думки; вчити долати соромязливість перед камерою; розвивати мовленнєву активність, мислення, память, увагу, мовленнєве дихання, артикуляційний апарат; виховувати: прагнення до чистоти і граматичної правильності мовлення.
Методи і прийоми: художнє слово, бесіда, пояснення, дидактичні ігри.
Матеріал: телефон, селфі палка, ілюстрації відповідно до теми, пірячко, дидактична гра: " Склади речення за схемою".
: читання казок про зимуючих птахів, розглядання ілюстрацій, бесіди, спостереження під час прогулянок за птахами, розгадування загадок.
Хід заняття:
I. Організаційний момент.
( Вихователь знімає відеоблог. Доброго дня всим!!! Сьогодні у нас буде незвичне заняття з розвитку мовлення, на якому ми будемо складати самостійно казку, вчити напамять скоромовку та грати в дидактичні ігри. Буде весело та цікаво . Залишайтеся з нами).
- Діти, до нас завітав незвичний гість на заняття. А , щоб дізнатися хто саме вам треба відгадати загадку.
Що це за сіренька пташка?
Ловить гусінь і комашок.
Цвірінчить вона, стрибає,
В теплий край не відлітає
Цей маленький жвавий хлопчик
Називається........ (Горобчик).
II. Основна частина.
- Так, дійсно це горобчик.
Давайте розглянемо цю цікаву пташку (розгляд ілюстрації).
- Погляньте на нього і скажіть, горобчик " який?".
Дид.гра "Скажи який?"
( маленький, гарний, сіренький, жвавий, кругленький ....).
- Діти, а горобчик це яка пташка, зимуюча чи перелітня?
- Яких ще зимуючих птахів ви знаєте?
( сорока, снігур, дятел, сова, крук, синиця, сойка, чиж ).
- Давайте зараз з вами складемо речення про кожну з цих пташок за допомогою схеми.
Дид.гра: " Склади речення за схемою"
- Молодці!!!
- А чі знаєте ви якісь казки про пташок? Давайте зараз самостійно придумаємо казочку про нашого горобчика.
( Діти самостійно складають казки за допомогою ілюстрацій).
Фізкультхвилинка.
Пташки крильця розправляють
Їх до сонця підіймають
Можна весело літати
І гарненько пострибати
На галявину злетілись
Там зернят пташки наїлись
Потім знову полетіли
На місця тихенько сіли.
Вправа для розвитку голосу: " Звукова доріжка "
а-о-у-и-е
( Проспівування на одному видиху звукової доріжки зі зміною висоти і сили голосу - пошепки, тихо, голосно, тоненьким голоском, низьким голоском).
Гра на розвиток мовного дихання : " Вітерець"
- Ви дуже сподобались горобчику, він хоче з вами пограти.
Наша пташка-невеличка подарувала вам своє пірячко.
Пташка пірячко дала-
Щоб пограла дітвора
Будем дути я і ви:
Легке пірячко лети!!!
- Зробимо спочатку легкий вітерець, а тепер сильніший, знову легкий.
- Я пропоную вам вивчити напамять скоромовку про горобчика, тож сідайте зручненько і слухайте уважно.
(Читання скоромовки вихователем у повільному темпі)
Сидів горобець на сосні-
Заснув - і упав уві сні.
Якби не упав уві сні.
Сидів би він ще на сосні.
(Повторне читання вихователем у середньому темпі).
(Повторне читання вихователем у швидкому темпі).
Заучування скоромовки напамять.
( Відеоблог)
- Давайте разом з вами зараз знімемо на відео, як ми розповідаємо скоромовку.
( Приклад вихователя розповідання скоромовки на відео).
Перегляд відео дітьми з роповіддю вихователя.
( Діти на камеру розповідають скоромовку з різними темпами мовлення).
- Давайте зараз всі разом спробуємо у швидкому темпі розповісти скоромовку.
( Діти разом з вихователем розповідають скоромовку у швидкому темпі та знімають на відео).
- Ось і добігло до кінця наше заняття, залишайтеся з нами.
(Всі разом) - Допобачення!!!!.
III. Підсумок.
- Хто до нас сьогодні завітав?
- Що ви робили на занятті?
- Що найбільше вам сподобалося робити на занятті?
( Перегляд знятого відео дітьми).