Гостьові уроки за участю учнів 4 і 7 класів

Про матеріал
Гостьові уроки з хімії за участю учнів 4 та 7 класів, що проводилися з метою адаптації учнів 4 класу до переходу у середню ланку.
Перегляд файлу

 

Розробка гостьового уроку

за темою: «Умови виникнення та припинення горіння. Застосування кисню. Кругообіг кисню в природі»

 

Учасники уроку: учні 7 та 4 класів

Мета уроку: 1. Розглянути умови виникнення та умови припинення горіння, застосування кисню в природі; сприяти збільшенню зацікавленості учнів навчанням, розвитку соціальної та комунікативної компетенцій учнів.

2. Розвивати увагу, пам'ять, мислення, мовлення.

3. Виховувати дружні взаємини між учнями, вміння працювати в колективі.

Обладнання: підручник «Хімія» 7 клас; плакати: застосування кисню, кругообіг кисню в природі; вогнегасник; ІКТ: презентація на тему «Кисень»

 

Урок з елементами тренінгу

Хід уроку:

І. Знайомство

Діти 4 і 7 класів стають в коло посеред класу (парти стоять по периметру).

Перше завдання: необхідно назвати своє ім’я та улюблені шкільні предмети (починають учні 7 класу).

Друге завдання: необхідно назвати своє ім’я та продемонструвати танцювальний рух, говорячи при цьому: «Повторіть, будь ласка за мною ось так!» Всі учні повторюють.

Третє завдання: учні 7 класу (за бажанням) називають імена учнів 4 класу, які запам’ятали. Аналогічну вправу виконують учні 4 класу.

Четверте завдання: об’єднання у групи. Учитель пропонує учням витягти з конверту папірці, на яких записані слова: цуценя, кошеня, мишеня, жабеня. За допомогою імітаційних звуків тварин, що зображені на картинках, учні об’єднуються у групи за звуковою схожістю. Групи, які утворилися розміщуються за партами.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Запис теми у зошит.

ІІІ. Актуалізація знань з теми

Швидке опитування. Діти дають короткі відповіді на запитання:

  • Формула кисню?
  • Де знаходиться кисень у чистому вигляді?
  • Як називається хімічна реакція, в яку вступає кисень?
  • Який процес називають горінням?

 

ІV. Вивчення нової теми

Учитель: Сьогодні на уроці ми розглянемо умови виникнення горіння. Звернемося до підручника стор. 94. Прочитайте перший абзац та знайдіть дві умови виникнення горіння.

Діти працюють у різновікових групах.  Оголошуються результати. Записують у зошити умови виникнення горіння. Називають приклади.

Учитель дає наступне завдання: Які ж умови треба виконати, щоб припинити горіння?

Учні самостійно роблять висновок. Для цього учитель надає їм час попрацювати в групах. Висновок оголошується та записується у зошити.

Учитель пропонує пригадати засоби пожежогасіння та пояснити принцип їх роботи.

Учні працюють у групах. Оголошують результати роботи. Наводять приклади. Учні 7 класу на уроках «Основи здоров’я» ознайомилися з правилами роботи з вогнегасником, демонструють свої знання молодшим.

Учитель пропонує учням зробити висновок за результатами роботи та перейти до наступної частини уроку. Застосування кисню.

На дошці записана схема:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель розкриває зміст схеми, наводить приклади застосування кисню для здійснення процесу горіння та гниття.

Учні отримують завдання. Перелічити якомога більше професій людей, які використовують кисневі балони для здійснення професійних обов’язків. Працюють у групах.

Результати роботи перевіряються почерговою назвою професій. Переможцем називається та група, яка назвала більше професій.

Учитель робить висновок про різноманітні використання кисню людиною та оголошує наступну частину уроку. Кругообіг кисню в природі. За допомогою схеми підручника та плакату учитель знайомить учнів з основними процесами перетворення кисню в природі. Наголошує на необхідності підтримання людством процесу. Пропонує учням навести приклади грамотної екологічної поведінки учнів та суспільних заходів по підтриманню оптимальної кількості кисню в повітрі.

Робота організована за методикою «Мозкового штурму».

Учні роблять висновок про необхідність збереження чистого повітря.

V. Рефлексія

На аркушах паперу різними кольорами та різним шрифтом у різному напрямку записані 10 термінів з вивченої теми: фотосинтез, кисень, окиснення, горіння, вогнегасник, доступ кисню, дихання, гниття, кругообіг, температура займання.

Завдання групам: необхідно запам’ятати терміни, записані на аркуші і пропонує учням записати терміни, які запам’ятали. Перевірку здійснюємо почерговою назвою термінів та викреслюванням названих. Та група, у якої записані всі терміни оголошується переможцем.

VІ. Підсумок уроку

За допомогою записів у зошитах та плакатів учні формулюють висновки уроку спочатку у групах, а потім оголошують їх по черзі за допомогою інтерактивного методу «Мікрофон».

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Людмиле Борисовне\038.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка гостьового уроку

за темою: «Ферум. Залізо»

Мета: 1. ознайомитися з відомостями про хімічний елемент Ферум та просту речовину залізо;

          2. сприяти розвитку навичок групової роботи, формуванню наукового світогляду, комунікативної, інформаційної, полікультурної, соціальної компетентності;

          3. сприяти вихованню поваги між учнями, колективізму, зацікавити учнів поглибленим вивченням хімії.

Обладнання: карта «Пошук скарбів», презентація «Ферум. Залізо», тестові завдання, маршрутні листи, квитки різного кольору, магніти.

Над дошкою епіграф уроку «Головний скарб – знання»

Фраза з пропущеними словами:

«Якщо Ви активні як … та Ваша …міцна як …, то Вас чекає …..!»

Урок отримання та закріплення нових знань

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Діти стають у коло (центр класу вільний).

Привітання організовує  учитель 4 класу:

  • Добрий день. Продзвенів дзвінок, тож розпочнемо наш урок. Діти, встаньте, будь ласка, у коло. Привітаємо один одного і пригадаємо імена: учні 7 класу – учнів 4 та учні 4 – імена учнів 7 класу.
  • Діти називають імена.
  1. Мотивація навчальної діяльності.

Формування проблемного запитання проводить учитель хімії

  • У мене в руках два предмети (демонстрація): ключ та зразок руди. Що спільного та що відмінного між ними?

«Мозковий штурм»: працюють учні 4 та 7 класів, учитель підтримує пропозиції учнів. Разом доходять висновку:

  • Ключ виготовлений з заліза, а залізо виготовлено з руди.

Учитель хімії продовжує:

  • Обидва предмети містять хімічний елемент Ферум.

Отже, тема нашого уроку - «Ферум. Залізо».

Сьогодні ми розглянемо хімічний символ елемента Ферум, визначимо його відносну атомну масу, валентність у сполуках, поширення в природі та історію відкриття. Також ми розглянемо властивості заліза та галузі його використання.

  1. Активізація опорних  знань учнів та об’єднання у групи

Проводить учитель 4 класу:

  • Зараз ми з вами з’ясуємо, що кожен з вас знає про залізо, або про хімічний елемент Ферум. За правильну відповідь ви отримаєте квиток певного кольору.

Учитель демонструє квитки – смужки червоного, синього, зеленого та жовтого кольорів. На партах на кольорових паперах (відповідно до кольору квитків) знаходяться малюнки транспортних засобів: потяг, корабель, літак, автомобіль).

  • Отже, у кожного з вас у руках – кольоровий квиток. Сьогодні ми з вами рушаємо у «Мандри за скарбами». Займіть, будь ласка, місця, відповідно отриманим квиткам: червоні квитки – на автомобіль, зелені – потяг, жовті – у літак, сині – на корабель.

Діти займають певні місця у класі.

Учитель 4 класу організовує роботу учнів у групах:

  • Оберіть у своїй групі капітана і мічмана (звертається до групи учнів,  що мандрують на кораблі), машиніста та помічника (потяг), першого та другого пілота (літак), водія та штурмана (автомобіль). Тобто оберіть капітана вашої групи та секретаря.

Повторимо правила роботи у групах.

Діти організовують роботу групи.

  • А мандрувати ви будете за цією картою. У кожного транспортного засобу – свій маршрутний лист, свій шлях, але мета одна. Капітани, отримайте свої маршрутні листи.

Учні розглядають маршрутні листи.

  • Перед початком мандрів прослухайте інформацію.
  1. Пояснення нового матеріалу.

Учитель хімії за допомогою комп’ютерної презентації пояснює матеріал уроку.

 План розповіді:

  1. Характеристика хімічного елемента Ферум;
  2. Поширення у природі;
  3. Фізичні властивості заліза;
  4. Історія виготовлення заліза;
  5. Сучасне застосування заліза.
  1. Фізкультхвилинка

Організовує учитель 4 класу  - гра «Тостер, пальма, слон». Учні утворюють коло у центрі кабінету. Після гри залишаються у колі. Учитель хімії тим часом розкладає на 5 парт завдання для групової роботи.

  1. Закріплення нового матеріалу.

Учитель 4 класу:

  • Тепер ви більше знаєте про хімічний елемент Ферум та речовину залізо, і можете сміливо рушати у подорож. Для того, щоб було легше слідкувати за мандрами, ми будемо використовувати карту та прокладати ваш шлях за допомогою магнітів певного кольору. Це робота секретарів груп: після виконання завдання на певній станції, перед переходом до наступної, необхідно встановити «прапор» - магніт кольору вашої команди.
  • Отже, рушаймо!

Групова робота учнів на станціях. На кожній станції завдання:

Назва станції

Історична

Залізна

Природна

Працьовита

Допитлива

Тема завдання

Історія виготовлення та використання заліза людством

Фізичні властивості заліза

Ферум у природі

Застосування заліза у сучасності

Галузі застосування заліза

Форма роботи

Тестові запитання

Тестові запитання

Тестові запитання

Тестові запитання

Робота з малюнками

Результат

Слово дружба

Слово залізо

Слово Ферум

Слово успіх

Оцінка запрошених вчителів

 

 

 

 

 

 

 Учні у складі своїх груп проходять 5 станцій, виконують завдання, отримують результати, секретар помічає шлях групи на карті.

  1. Рефлексія

Учитель 4 класу:

  • Ви отримали ключові слова, які повинні вставити до фрази, що є підсумком нашого уроку і водночас ключем до скарбів.

Учитель хімії пропонує учням прикріпити пропущені слова у фразу.

Учитель 4 класу пояснює план дій:

  • По одному представнику від команди витягують запропоновані аркуші з словами (успіх, дружба, Ферум, залізо) та за допомогою клейкого паперу прикріплюють його на місце у фразі (пропущені місця).

 Отриманий результат:

«Якщо Ви активні як Ферум та Ваша дружба міцна як залізо,

то Вас чекає успіх!»

 

Учитель пропонує учням прочитати вголос отриману фразу.

  1. Підсумок уроку
  • Ви відкрили замок і знайшли сьогодні на уроці один зі скарбів. А головний скарб людства – це знання.
  1. Домашнє завдання.

Учням 7 класу - читати: стор. 89, виконати завдання після параграфа, знайти цікаву інформацію про хімічний елемент Ферум та просту речовину залізо.

Учням 4 класу -  скласти відгук про гостьовий урок, що відбувся

 

 

 

 

 

 

Станція Залізна

Випишіть лише ті предмети, які виготовлені з заліза

 

Скло

Спортивне обладнання

        Трактор

Конструкції електростанцій

Взуття

Шина колеса

Бляшанка

Цвях

Корабель

Ґудзик

Прикраси

Ложка

Тарілка

Будівля 

Книга

Майка 

Праска

Мобільний телефон

Система опалювання

Міст

Олівець

Парфуми

Ножиці

Ковдра

Хліб

Килим

Пательня

Картина

Пральна машина

Коса для скошування трави

Молоток

Велосипед

Нитки

Фарба

 Комп’ютерний диск

Прикраса  для волосся

 

 

 

Маршрутний лист мандрівки автомобілю

Назва станції

Результат

1

Історична

 

2

Залізна

 

3

Працьовита

 

4

Допитлива

 

5

Природна

 

 

Маршрутний лист мандрівки потягу

Назва станції

Результат

1

Залізна

 

2

Працьовита

 

3

Допитлива

 

4

Природна

 

5

Історична

 

 

Маршрутний лист мандрівки літаку

Назва станції

Результат

1

Працьовита

 

2

Допитлива

 

3

Природна

 

4

Історична

 

5

Залізна

 

Маршрутний лист мандрівки кораблю

Назва станції

Результат

1

Допитлива

 

2

Природна

 

3

Історична

 

4

Залізна

 

5

Працьовита

 

 

Станція Природна

Дайте відповіді на тестові запитання. Отримані літери правильних відповідей занесіть у таблицю, прочитайте слово.

  1. У природі хімічний елемент Ферум зустрічається:

Ф. часто;  Х. рідко;  Ц. не зустрічається.

  1. У природі хімічний елемент Ферум зустрічається частіше:

Ж. у чистому вигляді;  З. добутим людиною;  Е. у вигляді сполук.

  1. Руди з вмістом Феруму називають:

О. вапняк; П. шпат; Р. залізняк; С. сіль.

  1. Зараз залізо виплавляють з:

Т. землі;   У. руди та металобрухту; Ф. піску та металобрухту.

  1. У чистому вигляді залізо на Землі зустрічається:

Л. у рудах;   М. у метеоритах;   Н. в центрі Землі.

Станція Природна

1

2

3

 

 

4

5

 

Станція Працьовита

Дайте відповіді на тестові запитання. Отримані літери правильних відповідей занесіть у таблицю,прочитайте слово.

  1. Проста речовина залізо використовується для створення:

У. конструкцій будівель;  Ф. конструкцій комп’ютера;

Х. лікарських препаратів.

  1. Частіше залізо використовується:

Р.  у чистому вигляді;     С. у сплавах; Т. у складі солей.

  1. Оберіть рядок, у якому перелічені побутові предмети, виготовлені з заліза:

О. цвях, цегла, праска; П. каструля, гвинт, ножиці;

 Р. мило, долото, пилка; С. комп’ютер, ганчірка.

  1. Зараз використовують у електротехніці, тому що воно:

Ж. міцне, З. тугоплавке, І. може намагнічуватися.

     10.Ліки, що містять Ферум лікують:

Ф. застуду, Х. анемію крові,   Щ. туберкульоз.

Станція Працьовита

1

2

3

 

 

4

5

 

Станція Історична

Дайте відповіді на тестові запитання. Отримані літери правильних відповідей занесіть у таблицю, прочитайте слово.

  1. Першими залізо використовували:

Г. українці;      Д. гренландці; Е. росіянці;    Ж. греки.

  1. Алхіміки позначали Ферум:

Р.  спис та щит;     С. ніж;      Т. голка та нитка;    У. сонце.

  1. Перші зразки заліза, з якими ознайомилися люди, були:

Р.  рудними; С. мінеральними;   Т. тваринними

         У. космічними.

  1. У середні віки з заліза виготовляли:

Ж . зброю;          З.  машини;          І.  меблі.

  1. Древній залізний священний стовп  знаходиться в:

А. Україні;     Б. Індії;      В. Греції;      Г. Італії.

  1. Зараз залізні вироби використовують в основному в:

А. мирному житті;       Б. на війні;      В. не використовують.

 

Станція Історична

1

2

3

 

 

4

5

6

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Людмиле Борисовне\008.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Людмиле Борисовне\012.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Людмиле Борисовне\013.JPGC:\Documents and Settings\User\Мои документы\Людмиле Борисовне\011.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Людмиле Борисовне\014.JPGC:\Documents and Settings\User\Мои документы\Людмиле Борисовне\010.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Людмиле Борисовне\009.JPG 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
30 липня 2019
Переглядів
517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку