Розробка гостьового уроку
за темою: «Умови виникнення та припинення горіння. Застосування кисню. Кругообіг кисню в природі»
Учасники уроку: учні 7 та 4 класів
Мета уроку: 1. Розглянути умови виникнення та умови припинення горіння, застосування кисню в природі; сприяти збільшенню зацікавленості учнів навчанням, розвитку соціальної та комунікативної компетенцій учнів.
2. Розвивати увагу, пам'ять, мислення, мовлення.
3. Виховувати дружні взаємини між учнями, вміння працювати в колективі.
Обладнання: підручник «Хімія» 7 клас; плакати: застосування кисню, кругообіг кисню в природі; вогнегасник; ІКТ: презентація на тему «Кисень»
Урок з елементами тренінгу
Хід уроку:
І. Знайомство
Діти 4 і 7 класів стають в коло посеред класу (парти стоять по периметру).
Перше завдання: необхідно назвати своє ім’я та улюблені шкільні предмети (починають учні 7 класу).
Друге завдання: необхідно назвати своє ім’я та продемонструвати танцювальний рух, говорячи при цьому: «Повторіть, будь ласка за мною ось так!» Всі учні повторюють.
Третє завдання: учні 7 класу (за бажанням) називають імена учнів 4 класу, які запам’ятали. Аналогічну вправу виконують учні 4 класу.
Четверте завдання: об’єднання у групи. Учитель пропонує учням витягти з конверту папірці, на яких записані слова: цуценя, кошеня, мишеня, жабеня. За допомогою імітаційних звуків тварин, що зображені на картинках, учні об’єднуються у групи за звуковою схожістю. Групи, які утворилися розміщуються за партами.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Запис теми у зошит.
ІІІ. Актуалізація знань з теми
Швидке опитування. Діти дають короткі відповіді на запитання:
ІV. Вивчення нової теми
Учитель: Сьогодні на уроці ми розглянемо умови виникнення горіння. Звернемося до підручника стор. 94. Прочитайте перший абзац та знайдіть дві умови виникнення горіння.
Діти працюють у різновікових групах. Оголошуються результати. Записують у зошити умови виникнення горіння. Називають приклади.
Учитель дає наступне завдання: Які ж умови треба виконати, щоб припинити горіння?
Учні самостійно роблять висновок. Для цього учитель надає їм час попрацювати в групах. Висновок оголошується та записується у зошити.
Учитель пропонує пригадати засоби пожежогасіння та пояснити принцип їх роботи.
Учні працюють у групах. Оголошують результати роботи. Наводять приклади. Учні 7 класу на уроках «Основи здоров’я» ознайомилися з правилами роботи з вогнегасником, демонструють свої знання молодшим.
Учитель пропонує учням зробити висновок за результатами роботи та перейти до наступної частини уроку. Застосування кисню.
На дошці записана схема:
Учитель розкриває зміст схеми, наводить приклади застосування кисню для здійснення процесу горіння та гниття.
Учні отримують завдання. Перелічити якомога більше професій людей, які використовують кисневі балони для здійснення професійних обов’язків. Працюють у групах.
Результати роботи перевіряються почерговою назвою професій. Переможцем називається та група, яка назвала більше професій.
Учитель робить висновок про різноманітні використання кисню людиною та оголошує наступну частину уроку. Кругообіг кисню в природі. За допомогою схеми підручника та плакату учитель знайомить учнів з основними процесами перетворення кисню в природі. Наголошує на необхідності підтримання людством процесу. Пропонує учням навести приклади грамотної екологічної поведінки учнів та суспільних заходів по підтриманню оптимальної кількості кисню в повітрі.
Робота організована за методикою «Мозкового штурму».
Учні роблять висновок про необхідність збереження чистого повітря.
V. Рефлексія
На аркушах паперу різними кольорами та різним шрифтом у різному напрямку записані 10 термінів з вивченої теми: фотосинтез, кисень, окиснення, горіння, вогнегасник, доступ кисню, дихання, гниття, кругообіг, температура займання.
Завдання групам: необхідно запам’ятати терміни, записані на аркуші і пропонує учням записати терміни, які запам’ятали. Перевірку здійснюємо почерговою назвою термінів та викреслюванням названих. Та група, у якої записані всі терміни оголошується переможцем.
VІ. Підсумок уроку
За допомогою записів у зошитах та плакатів учні формулюють висновки уроку спочатку у групах, а потім оголошують їх по черзі за допомогою інтерактивного методу «Мікрофон».
Розробка гостьового уроку
за темою: «Ферум. Залізо»
Мета: 1. ознайомитися з відомостями про хімічний елемент Ферум та просту речовину залізо;
2. сприяти розвитку навичок групової роботи, формуванню наукового світогляду, комунікативної, інформаційної, полікультурної, соціальної компетентності;
3. сприяти вихованню поваги між учнями, колективізму, зацікавити учнів поглибленим вивченням хімії.
Обладнання: карта «Пошук скарбів», презентація «Ферум. Залізо», тестові завдання, маршрутні листи, квитки різного кольору, магніти.
Над дошкою епіграф уроку «Головний скарб – знання»
Фраза з пропущеними словами:
«Якщо Ви активні як … та Ваша …міцна як …, то Вас чекає …..!»
Урок отримання та закріплення нових знань
Хід уроку
Привітання організовує учитель 4 класу:
Формування проблемного запитання проводить учитель хімії
«Мозковий штурм»: працюють учні 4 та 7 класів, учитель підтримує пропозиції учнів. Разом доходять висновку:
Учитель хімії продовжує:
Отже, тема нашого уроку - «Ферум. Залізо».
Сьогодні ми розглянемо хімічний символ елемента Ферум, визначимо його відносну атомну масу, валентність у сполуках, поширення в природі та історію відкриття. Також ми розглянемо властивості заліза та галузі його використання.
Проводить учитель 4 класу:
Учитель демонструє квитки – смужки червоного, синього, зеленого та жовтого кольорів. На партах на кольорових паперах (відповідно до кольору квитків) знаходяться малюнки транспортних засобів: потяг, корабель, літак, автомобіль).
Діти займають певні місця у класі.
Учитель 4 класу організовує роботу учнів у групах:
Повторимо правила роботи у групах.
Діти організовують роботу групи.
Учні розглядають маршрутні листи.
Учитель хімії за допомогою комп’ютерної презентації пояснює матеріал уроку.
План розповіді:
Організовує учитель 4 класу - гра «Тостер, пальма, слон». Учні утворюють коло у центрі кабінету. Після гри залишаються у колі. Учитель хімії тим часом розкладає на 5 парт завдання для групової роботи.
Учитель 4 класу:
Групова робота учнів на станціях. На кожній станції завдання:
Назва станції |
Історична |
Залізна |
Природна |
Працьовита |
Допитлива |
Тема завдання |
Історія виготовлення та використання заліза людством |
Фізичні властивості заліза |
Ферум у природі |
Застосування заліза у сучасності |
Галузі застосування заліза |
Форма роботи |
Тестові запитання |
Тестові запитання |
Тестові запитання |
Тестові запитання |
Робота з малюнками |
Результат |
Слово дружба |
Слово залізо |
Слово Ферум |
Слово успіх |
Оцінка запрошених вчителів |
|
|
|
|
|
|
Учні у складі своїх груп проходять 5 станцій, виконують завдання, отримують результати, секретар помічає шлях групи на карті.
Учитель 4 класу:
Учитель хімії пропонує учням прикріпити пропущені слова у фразу.
Учитель 4 класу пояснює план дій:
Отриманий результат:
«Якщо Ви активні як Ферум та Ваша дружба міцна як залізо,
то Вас чекає успіх!»
Учитель пропонує учням прочитати вголос отриману фразу.
Учням 7 класу - читати: стор. 89, виконати завдання після параграфа, знайти цікаву інформацію про хімічний елемент Ферум та просту речовину залізо.
Учням 4 класу - скласти відгук про гостьовий урок, що відбувся
Станція Залізна
Випишіть лише ті предмети, які виготовлені з заліза
Скло |
Спортивне обладнання |
Трактор |
Конструкції електростанцій |
Взуття |
Шина колеса |
Бляшанка |
Цвях |
Корабель |
Ґудзик |
Прикраси |
Ложка |
Тарілка |
Будівля |
Книга |
Майка |
Праска |
Мобільний телефон |
Система опалювання |
Міст |
Олівець |
Парфуми |
Ножиці |
Ковдра |
Хліб |
Килим |
Пательня |
Картина |
Пральна машина |
Коса для скошування трави |
Молоток |
Велосипед |
Нитки |
Фарба |
Комп’ютерний диск |
Прикраса для волосся |
Маршрутний лист мандрівки автомобілю
№ |
Назва станції |
Результат |
1 |
Історична |
|
2 |
Залізна |
|
3 |
Працьовита |
|
4 |
Допитлива |
|
5 |
Природна |
|
Маршрутний лист мандрівки потягу
№ |
Назва станції |
Результат |
1 |
Залізна |
|
2 |
Працьовита |
|
3 |
Допитлива |
|
4 |
Природна |
|
5 |
Історична |
|
Маршрутний лист мандрівки літаку
№ |
Назва станції |
Результат |
1 |
Працьовита |
|
2 |
Допитлива |
|
3 |
Природна |
|
4 |
Історична |
|
5 |
Залізна |
|
Маршрутний лист мандрівки кораблю
№ |
Назва станції |
Результат |
1 |
Допитлива |
|
2 |
Природна |
|
3 |
Історична |
|
4 |
Залізна |
|
5 |
Працьовита |
|
Станція Природна
Дайте відповіді на тестові запитання. Отримані літери правильних відповідей занесіть у таблицю, прочитайте слово.
Ф. часто; Х. рідко; Ц. не зустрічається.
Ж. у чистому вигляді; З. добутим людиною; Е. у вигляді сполук.
О. вапняк; П. шпат; Р. залізняк; С. сіль.
Т. землі; У. руди та металобрухту; Ф. піску та металобрухту.
Л. у рудах; М. у метеоритах; Н. в центрі Землі.
Станція Природна
1 |
2 |
3
|
4 |
5 |
Станція Працьовита
Дайте відповіді на тестові запитання. Отримані літери правильних відповідей занесіть у таблицю,прочитайте слово.
У. конструкцій будівель; Ф. конструкцій комп’ютера;
Х. лікарських препаратів.
Р. у чистому вигляді; С. у сплавах; Т. у складі солей.
О. цвях, цегла, праска; П. каструля, гвинт, ножиці;
Р. мило, долото, пилка; С. комп’ютер, ганчірка.
Ж. міцне, З. тугоплавке, І. може намагнічуватися.
10.Ліки, що містять Ферум лікують:
Ф. застуду, Х. анемію крові, Щ. туберкульоз.
Станція Працьовита
1 |
2 |
3
|
4 |
5 |
Станція Історична
Дайте відповіді на тестові запитання. Отримані літери правильних відповідей занесіть у таблицю, прочитайте слово.
Г. українці; Д. гренландці; Е. росіянці; Ж. греки.
Р. спис та щит; С. ніж; Т. голка та нитка; У. сонце.
Р. рудними; С. мінеральними; Т. тваринними
У. космічними.
Ж . зброю; З. машини; І. меблі.
А. Україні; Б. Індії; В. Греції; Г. Італії.
А. мирному житті; Б. на війні; В. не використовують.
Станція Історична
1 |
2 |
3
|
4 |
5 |
6 |