ГРА-КОНКУРС "ЕКОЛОГІЧНИЙ МЛИН"
Цілі гри: показати важливість екологічних проблем у природі, вплив на екологічну ситуацію кожної людини; навчити учнів правильно використовувати побутові хімічні засоби, правильно поводитися на природі, надавати посильну допомогу в благоустрої міста, села.
Оформлення: млин із 4 крилами, виконаний на великому аркуші ватману. На кожному крилі написані назви турів гри; продукція для реклами (дезодорант, фарба, зубна паста тощо); дві урни та кілька зім'ятих аркушів паперу, табло з балами; призи.
Учасники: дві команди по 6-7 осіб, 2 ведучі, учень.
Хід гри
I. Вступна частина.
Перед початком гри можна організувати фотовиставку "Природа навколо нас", конкурс малюнків на екологічну тематику, виставку виробів із природних матеріалів тощо.
1. Слово ведучих.
1-й ведучий. Що таке "екологія" і чому це слово настільки актуальне в наш час, думаю, пояснювати нікому не треба. Усі ми зобов'язані своїм життям нашій планеті - прекрасній Землі, яка стогне сьогодні від болю, волає про допомогу і, на жаль, залишається по-дитячому беззахисною перед ... нами.
Екологічні кордони не знають державних кордонів і природних рубежів - вони глобальні.
2-й ведучий. Чудовий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері якось зауважив: "Усі ми пасажири одного корабля на ім'я Земля", і пересісти з нього просто нікуди. Людина сьогодні ніякий не володар і не цар природи. Захоплюючись її розумом, ми повинні навчитися подвійно захоплюватися гармонією природи.
2. Розминка.
1-й ведучий. Зараз ми пропонуємо провести конкурсну гру, яка, як ми сподіваємося, змусить вас поглянути на навколишній світ іншими очима. Привітаємо наших учасників!
Виходять дві команди.
2-й ведучий. Перше завдання учасникам - розминка. Кожна команда повинна придумати собі назву і потім представити себе. Назви команд мають відповідати темі гри.
3. Вікторина для глядачів.
1-й ведучий. Поки команди обговорюють цей тур, ми пропонуємо вам відповісти на запитання екологічної вікторини. За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал. Наприкінці гри ми визначимо найактивнішого глядача і вручимо йому приз.
Питання вікторини
1. Яку траву і сліпі знають? (Кропива)
2. Багато птахів - прославлені співаки. Поза конкуренцією серед них соловей. А хто на другому місці? (Дрозд.)
3. Звірятко, чиє дитинча здатне смоктати молоко матері просто під водою? (Нутрія.)
4. Найбільший представник фауни? (Зубр.)
5. Рептилія, потомок динозаврів, яка змінює свій колір в залежності від свого стану? (Хамелеон.)
6. Яка змія плюється? (Кобра.)
7. Де в коника вухо? (На нозі.)
8. Найвища трава? (Бамбук.)
4. Представлення команд.
2-й ведучий. Зараз ми дізнаємося, як назвалися наші команди.
Йде представлення команд.
II. Проведення конкурсів (по турах).
I тур: інтелектуальний.
1-й ведучий. А тепер переходимо до основних конкурсів. Почнемо з інтелектуального. Команди мають швидко відповісти на запитання "так" або "ні". За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Чи правда, що...
1. ... крокодили можуть підійматися на дерева? (Так.)
2. ... змії можуть здійснювати стрибки до метра у висоту? (Так.)
3. ... стрижі навіть сплять на льоту? (Так.)
4. ... блакитні троянди ростуть тільки в Китаї? (Ні. Їх узагалі не існує.)
5. ... зелена картопля настільки отруйна, що може вбити дитину? (Так.)
6. ... на зебрах водяться смугасті блохи? (Ні.)
7. ... орхідеї використовують для приготування морозива? (Частково так).
8. ... метелики живуть лише один день? (Ні.)
II тур: рекламний.
1. Вибір командами товару для реклами.
2-й ведучий. Ми пропонуємо перейти до рекламної кампанії. За 5 хвилин ви маєте підготувати рекламні ролики будь-якого обраного вами товару, звернувши увагу на його екологічну чистоту.
Команди обирають товар для реклами.
1-й ведучий. А для вас, дорогі глядачі, знову запитання нашої вікторини.
2. Вікторина для глядачів.
Питання вікторини:
1. Які з тварин найотруйніші? (Змії.)
2. Який звір на Землі найбільш ненажерливий? (Кріт.)
3. Чому не можна викидати лампи денного освітлення? (У них ртуть.)
4. Чому шкідливі телефони стільникового зв'язку? (Випромінювання від супутника космічного зв'язку несприятливо впливає на організм людини.)
5. Що таке "Грінпіс"? (Незалежна міжнародна організація з охорони довкілля.)
6. Які тварини чи рослини нашого краю занесені до «Червоної книги України»?
7. Чи є в нашій місцевості заповідні місця, назвіть їх.
8. На скільки років знижується тривалість життя людини у великих містах? (На 10-12 років.)
9. Скільки кілограмів сміття на день викидає середньостатистична людина? (2,5 кг.)
10.Як особисто ви турбуєтесь про екологію рідного міста?
3. Демонстрація рекламних роликів.
2-й ведучий. Команди готові? Що ж, приступимо до рекламної кампанії. Наші учасники представляють екологічно чисту продукцію.
Йде демонстрація рекламних роликів.
ІІІ тур: екологічний.
1-й ведучий. До нас завітав ще один гість - учень молодшого класу.
У неділю він з однокласниками ходив до лісу. Зараз ви послухаєте розповідь про те, як він провів вихідний день у лісі, і позначите ті порушення та помилки, яких школярі, на вашу думку, припустилися. За кожну вірно помічену помилку - 1 бал.
Виходить учень і читає розповідь.
Розповідь учня
Веселою музикою ми сповістили ліс - ми прибули. (Гучна музика розполохає звірів і птахів.) Дні стояли спекотні, сухі, але в лісі спека не так відчувалася. Знайома доріжка привела нас до березового гаю. Дорогою нам часто траплялися гриби - білі, підберезники, сироїжки. Хтось зрізав пружні ніжки грибів, хтось викручував їх, а хтось і виривав. Усі гриби, які ми не знали, збивали палицями. (Виривати і збивати гриби не слід - руйнується грибниця.)
Привал. Швидко наламали гілок і розпалили багаття. (Для багаття збирається сушняк. У спекотну і суху погоду багаття розводити не слід.) Заварили в казанку чай, закусили й пішли далі. Перед відходом Петрик повикидав банки й поліетиленові мішки, сказавши: "Все одно мікроби їх зруйнують". (Ці речовини руйнуються 100-200 років.) Палаюче вугілля багаття підморгувало нам на прощання. (Вугілля слід закидати землею або залити водою). У кущах ми знайшли гніздо якогось птаха. Потримали теплі блакитні яєчка і поклали їх назад. (Чіпати яйця птахів не слід.) Сонце все вище піднімалося над горизонтом. Ставало дедалі спекотніше. Ми вже добряче втомилися. У лісі досить багато мурашників. Петрик вирішив нам показати, як добувають мурашину кислоту. Він настругав паличок і почав ними протикати весь мурашник. Через кілька хвилин ми вже із задоволенням обсмоктували мурашині палички. (Не слід чіпати мурашник.)
Поступово почали набігати хмари, стало темніти, заблищали блискавки, загримів грім. Пішов досить сильний дощ. Але нам було вже не страшно - ми встигли добігти до самотнього дерева, що стояло окремо, і сховатися під ним. (Ховатися під час грози під самотнім деревом небезпечно.)
З оберемками лугових і лісових квітів ми пішли до станції. (Лугові та лісові квіти рвати не слід.) Через годину поїзд уже підходив до околиць міста. Весело минув день!
Команди називають помилки, заробляють бали.
ІV тур: спортивний.
2-й ведучий. Ми переходимо до останнього конкурсу - спортивного. Не секрет, що, гуляючи, наприклад, парком, ми часто залишаємо після себе найрізноманітніші купи сміття, папірців тощо. Це буває навіть тоді, коли урни стоять поруч. Просто ми в них навіть потрапити не можемо. Ось і проведемо зараз такий експеримент. Вам необхідно точно в урну кинути зім'яті аркуші паперу. За кожне влучання - бал.
Йде конкурс.
III. Підбиття підсумків.
1-й ведучий. А зараз - підбиття підсумків і церемонія нагородження.