Гра - квест
для молодших школярів
«Як ми дбаємо про здоров’я »
Підготувала
вчитель початкових класів
Перебродівського НВК
Петровець Тетіна Іванівна
2019р.
Мета: формувати у дітей поняття про життя як найбільшої цінності, про здоров’я – як найважливішу умову щасливого життя; розвивати почуття особистої гідності; вчити поважати інших людей;
створити на тренінгу дружню атмосферу; розвивати навички комунікації і групової роботи;
виховувати в учнів терпиме ставлення до інших, їхніх звичок, поглядів, толерантне ставлення до інших людей, готовність їм допомагати;
закріпи в учнів поняття щодо здорового способу життя, довести пріоритети здоров’я серед інших цінностей людини та негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття дитини; формувати в учнів прагнення займати активну життєву позицію, сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя; розвивати товариські здібності, вдосконалювати навики роботи в групах.
Хід гри:
І. Вступне слово –привітання .
- Добрий день, дорогі друзі. Сьогодні ми з вами проведемо гру квест, присвячену здоровому способу життя.
Адже життя – це найцінніше , що має людина. Як ранок розпочинає день, так дитинство розпочинає життя. Ми любимо життя за те, що можемо насолоджуватися красою природи, радіти зустрічам з друзями, що рідні і близькі дарують нам свою любов і турботу, що кожного дня ми взнаємо щось нове про світ, який нас оточує. А для того , щоб всі плани здійснювалися треба бути здоровими. Кожна людина має певне здоров´я і звички. Звички, що сприяють зміцненню здоров´я, називають корисними, а звички, що завдають здоров´ю шкоди, називають шкідливими.
- А що ви знаєте про ці звички і як дбаєте про власне здоров’я, ви покажете свої знання і вміння у ході гри.
- Ви готові?
- Тоді розпочнемо. І для початку нам треба створити дві команди .
(Назва команд)
ІІ. Старт.
СТАНЦІЯ «Здоров'ятко»
ЗАВДАННЯ. 1. Назвати 4 види активного і 4 види пасивного відпочинку (за кожен правильно названий вид 1 бал)
2. Назвати 5 шкідливих і 5 корисних звичок.
(за кожну правильно названу звичку 1 бал)
СТАНЦІЯ «Спортивна»
ЗАВДАННЯ: Пройти естафета «Хто швидше» (стрибки у мішках)
СТАНЦІЯ « У лісі»
ЗАВДАННЯ: Назбирати їстівних грибів. (малюнки з грибами)
СТАНЦІЯ «Загадкова»
ЗАВДАННЯ: відгадати загадки
Загадки про здоров'я
– Де дістати можна ліки?
Цей будинок недалеко,
Називається ... (аптека)
***
І хвороби всі лікує –
Призначає процедури
І таблетки і мікстури? (Лікар)
Ліки має й вітаміни,
Прочита рецепт уважно,
Що і як робить підкаже. (Аптекар)
***
Треба всім мене вживати.
Може, ви мене й з’їсте,
Тільки сльози проллєте. (Цибуля)
Що лиш зуби й борода? (Часник)
***
Тож швидше дайте мені чаю!
Я ж – вітамінів вам сто тон!
Усі впізнали? Я... (лимон)
Пили поживні мінерали
Маленькі дітки й кіт Мурко.
Всім на здоров’я — ... ( молоко)
Сноуборд і волейбол…
Стадіон, басейни, корт —
Об’єднало слово… (спорт)
(Зарядку)
ПРО ОВОЧІ ТА ФРУКТИ
Фрукт цей з дитинства дають дітворі,
Корисне, доступне та дуже смачне,
Багате залізом та поживне.
(Яблуко)
А тоді всю зиму їли.
Солоненькі та хрумкі
У пупирцях _ _ _ _ _ _(Огірки)
Та я з города не тікаю.
З мене зробити кожен рад
Корисний та смачний салат.
(Редиска)
Кисло –солоденьке.
На частинки поділю
Своїх друзів пригощу.
Здогадалися, що це?
Корисне, з вітаміном ”С”?
(Апельсин)
Оця ягідка кисленька.
Рвеш, так не подряпай ручки,
Бо на тих кущах колючки.
(Аґрус)
В бархатистому жупані.
І солодка, і пригожа
На компот й варення гожа.
(Абрикоса)
Соком ягідка налита.
А для хворої дитини
Кращі ліки – чай з _ _ _ _ _ (Малини)
Їх взимку любить кожний птах.
Не з’їсть ту ягідку людина,
Гірка й несмачна _ _ _ _ _ (Горобина)
На городі виріс _ _ _ _.(Хрін)
На городі виростає.
Ґадзині його консервують,
І рагу смачне готують.
Цей фіалковий пан –
Тонкошкурий _ _ _ _ _ _ _ (Баклажан)
Намистиночки червоні.
Ягідка ця кислувата,
На кущі їх так багато!
(Порічка)
В нього шкурочка тоненька,
Солодкуватий він на смак,
Фіолетовий _ _ _ _ _.
(Буряк)
У землі сиджу не марно:
Соковита, солоденька,
Вже я стала чималенька.
Собою пригощу дитину.
Хай корисну з’їсть _ _ _ _ _ (Морквину)
На землі і на паркані.
У стрючки, як у торби
Заховала всі скарби.
(Квасоля)
І брунатний колір має.
Її смажуть і печуть,
Її варять і товчуть.
Овоч цей всі люблять дуже,
Як же він зоветься, друже?
(Картопля)
Дуже дивуються всі її вроді.
Коси довгі, зуби білі,
Хто ж це є в самому ділі?
(Кукурудза)
В чай добавлю для смаку.
Запашистий та кисленький,
Наче сонечко жовтенький.
(Лимон)
Смачний із нього чавлять сік.
Ґадзині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі.
(Помідор)
Сонцем півдня він налитий,
Не росте цей фрукт у нас
Товчтошкурий _ _ _ _ _ _.(Ананас)
Їсть її малий Павлуша.
Здогадались, що це? _ _ _ _ _.(Груша)
Оця ягідка маленька.
Має кісточку тверду.
З’їм її, коли знайду.
(Вишня)
Всіх мікробів він вбиває.
Овоч цей корисний дуже,
Та від нього сльоз калюжа.
(Цибуля)
Стиглу ягідку знайду.
Треба низько нахилиться,
Щоб зірвати _ _ _ _ _ _ _ _(Полуницю
СТАНЦІЯ «Візит до супермаркету»
На столі перед учнями картки із зображенням корисних і шкідливих продуктів, а також мініатюрна копія кошику для покупок і відерця для сміття. Команді пропонується здійснити похід до супермаркету і навантажити кошик покупками. Діти повинні покласти в кошик тільки корисні товари, а шкідливі - в смітничок. Приклади карток:
та ін..
(Діти виконують завдання. У випадку помилки ведучі її пояснюють, роблячи акцент на тому, наскільки важливі відібрані ними корисні продукти. За виконання завдання дають жетон у вигляді пігулки).
СТАНЦІЯ «Літературна»
ЗАВДАННЯ. Закінчити прислів’я. (скільки правильних відповідей, стільки і балів)
Прислів'я і приказки про здоров'я
ІІІ. Фініш.
Підрахунок балів, підбиття підсумків, оголошення переможців.
(кожна команда отримує гостинці – команда «Яблучко» - по яблучку, команда «Мандарин» - по мандарину.)