Розділ «Мій дім»
Тема 1. Я у моєму домі
Урок Дім, у якому я живу.
Підручник с. 61, зошит с.49.
Ключові слова: будинок, квартира, поверх, кімната, меблі, особисті речі.
Стіна слів: будинок, квартира
Словничок: Квартира — ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання. Кварти́ра — сукупність житлових та допоміжних приміщень, які мають окремий вихід на сходову клітку, коридор або в двір.
Буди́нок (род. відм. будинку) — вид будівлі із внутрішнім наземним простором (приміщеннями), що створена та використовується людьми.
Це́гла (нім. Ziegel < лат. tegula, пор. «тигель») — штучний камінь форми паралелепіпеда, виготовлений з мінеральних матеріалів та підданий термічній обробці, що застосовується як будівельний матеріал
Скло (неоргані́чне скло) — тверда аморфна речовина, прозора, в тій чи іншій частині оптичного діапазону (в залежності від складу), отримана під час застигання розплаву, що має склотвірні компоненти. ... Під склом розуміють сплави різних силікатів з надлишком діоксиду силіцію.
Вапня́к (рос. известняк, англ. limestone, нім. Kalkstein) — осадова гірська порода, що складається головним чином з кальциту з домішками глинистого матеріалу, кремнезему, оксидів заліза та інших.
Деревина́, дерево — анізотропний волокнистий матеріал для будівництва, отриманий з дерев. Основна структурна одиниця деревини будь-яких порід — клітковина. Клітковина в початковій стадії розвитку має доволі еластичну і легкопроникну для води та водних розчинів оболонку.
Гли́на — пластична осадова гірська порода, що складається в основному з глинистих мінералів (каолініт, гідрослюди тощо). Тип глини виділяють за переважанням в ній того чи іншого глинистого мінералу.
Брус — пиломатеріал товщиною і шириною 100 мм і більше. Бруси виготовляються з колод. Використовуються в будівництві, в меблевій промисловості, виробництві тари і ін.
До́шка обрізна́ — це пиломатеріал розмірами від 16×8 мм до 250×100 мм в ширину і висоту відповідно. Обрізна дошка виготовляється з деревини різних порід. Основна відмінність обрізної дошки — це відсутність обзолу (краю дошки з корою, коли її випилюють з колоди). За стандартом дозволений невеликий обзол, але його значення мінімальне і строго нормоване.
Ресурси:
Обладнання і матеріали |
Медіаресурси |
Фотографії будинків, карта, фотографії та матеріали (вапняка, скла, деревини та ін.) |
https://www.youtube.com/watch?v=XhVhZWabfAk&list=PL2CyjLc5zvHUmKhDDanMRDzwCCrKsI_XP |
Хід уроку: |
Матеріали: |
Введення в тему. 3 хв Щоб дізнатися тему уроку, учням потрібно вставити пропущені літери в слові. (На прямокутнику пропущені літери назви міста (села), в якому ви живете). |
(Кривий Ріг)
|
Інформація для вчителя: перед проведенням уроку дати завдання учням, зібрати дані: Яка річка протікає у нашому місті (селі)? Яке твоє улюблене місце відпочинку?
Хід уроку: |
Матеріали: |
Введення в тему. 4 хв Намалювати свій власний дім, будинок. Презентація в ранковому колі. Питання: Чи добре ти знаєш свій дім? (відповіді дітей). |
Фото будинків |
Робота в парі. Робота з підручником: с. 61, завдання 1 Житло в давнину
|
Фото будівлі в давнину |
Гра «Голосуємо ногами». Хто живе в квартирі/ у власному будинку? У кого одна кімната/ в кого дві і більше в домі? У кого є власна кімната/ а хто ділить з братом, сестрою чи батьками? Хто сам прибирає свою кімнату, а кому допомагає мама? |
|
Робота в зошиті С.49, завдання . Розфарбуй будинок, схожий на той, у якому ти живеш. Запиши адресу, де розташовується твій будинок. З яких матеріалів його виготовлено? З’єднай. С. 49, завдання 2. Для чого нам потрібний будинок? Постав +, якщо згодний/згодна. Напиши, яке твоє улюблене місце у помешканні. |
|
Робота з підручником. Розглянь малюнки (завдання 2). Розглянь малюнки, якиз здавна жили українці. Порівняй їх. Що ти можеш сказати про місцевість, де вони були побудовані?. |
|
Групова робота. Створення будинку з Лего, паличок Кюізенера |
|
Бесіда.
|
|
Індивідуальна робота. Зобразити з геометричних фігур власний будинок. |
|
Підсумок уроку: 2 хв. Як називається твоє місто? Чим особливе твоє місто? Як називається річка, яка протікає у твоєму місті? Назви своє улюблене місце відпочинку. |
|
Оцінювання.
|
Формувальне. Обговорення створених колажів. |
Рефлексія: Результат. |
|
Я дізнався/ дізналася, що я живу в місті (селі), а є ще містечка, села(міста); на яких вулицях нашого міста (села) живуть мої однокласники. |
Я вчуся визначати а описувати місце свг проживання; розрізняю геометричні фігури на площинні; сприймати усні репліки й доречно реагувати на усну інформацію в діалозі; розміщувати елементи виробу на площині; дотримуватися безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань; довідуватися (із легенд, від старших людей) про походження місцевих назв населених пунктів і географічних об’єктів.
|