ГРА - СТРАТЕГІЯ
«Відкриваємо кав’ярню»
Мета: розширювати знання дітей про місця відпочинку, професії працівників кав’ярні, їхні обов’язки. Продовжувати вчити дітей працювати з коректурною таблицею, знайомити дітей з тривимірним простором, розвивати просторове мислення, уважність, точність, акуратність. Продовжувати вправляти дітей в кількісній, порядковій та зворотній лічбі. Закріпити знання дітей про геометричні фігури, вміння орієнтуватися у просторі та часі, суміжні числа, вміння розв’язувати логічні та віршовані задачі. Розвивати дружні стосунки між дітьми, вміння діяти злагоджено й за алгоритмом. Формувати вміння домовлятися, планувати місце для гри. Виховувати бажання придумувати сюжет гри і гратися разом.
Матеріали: чашка кави, зерна кави, коректурна таблиця, предметні картки –наліпки із зображенням різноманітних страв, меблів та обладнання кафе, фішки, клей, клейонки, пензлики.
Хід заняття:
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться до гостей.
Привітайтесь: Добрий день!
Вихователь заходить до групи з чашкою ароматної кави. (сюрпризний момент)
Отже, сьогодні я вам пропоную відкрити власну кав’ярню! Але спершу необхідно скласти план або алгоритм необхідних для цього дій.
Діти разом з вихователем визначають послідовність кроків, потім працюють відповідно до складеного плану.
План відкриття кав’ярні
1. Вибір місця розташування відповідного приміщення
2. Добір персоналу
3. Дизайн
4 . Складання меню
5. Закупівля продуктів
6. Реклама
Перша вправа «Вибір місця розташування»
Вихователь: Діти, оберемо місце розташування кав’ярні. (Показує малюнки на яких зображено площа міста, АЗС, міська лікарня, кінотеатр)
Діти роздивляються малюнки, після загального обговорення приймають спільне рішення. Обов’язково відповідь обґрунтовується ( чому саме це місце, де більше за всього буде більше людей і т.д.)
Друга вправа «Викладемо доріжку »
Робота з унікубом Нікітіна: діти викладають доріжку за зразком.
Робота з коректурною таблицею «Професії»
Вихователь: Тепер нам треба з вами обрати персонал у нашу кав’ярню.
Запитання за таблицею:
- За допомогою наліпок позначаємо, яких фахівців беремо на роботу.
Четверта вправа «Дизайн приміщень»
Вихователь: Тепер саме час нам оформити приміщення нашої кав’ярні. Давайте визначимо, скільки треба кімнат?
Діти: Дві кімнати. Зал, кухня .
Вихователь: Підходьте ближче до столу, зараз ми зробимо макет цих кімнат.
Діти поділяються на дві команди, і оформлюють приміщення меблями та технікою.
Одна команда розміщує меблі за вказівкою вихователя: праворуч, ліворуч, посереди-ні,знизу, зверху. Друга команда облаштовує приміщення самостійно, а потім розпові-дає про те, як розмістили меблі.
П’ята вправа «Складаємо меню»
Вихователь: Молодці, тепер треба обрати страви, які будуть у нас у кав’ярні. Так, здається, ви вирішили кухаря не брати, то тепер які страви у нас будуть!?
Діти: Солодощі, які готує кондитер.
Вихователь: Так, молодці. Навіщо взагалі меню?
Діти: За допомогою меню гості обирають собі їжу або напої!
Вихователь: Молодці! За допомогою наліпок оформлюємо меню.
(Діти виконують завдання)
Дослід із кока - колою
(Діти під керівництвом вихователя наливають у склянку з ватним фільтром кока - колу).
Вихователь. Що ви помітили? Як ви гадаєте, чому змінився колір вати? Хімічний барвник, який додають у кока - колу, зафарбував вату. Такий барвник може викликати нудоту, біль в животі, алергію. Як ви думаєте, після того, що ми побачили будемо включати цей напій у наше меню?
Фізкультхвилинка
Порядкова та зворотня лічба в колі.
Шоста вправа «Закупівля продуктів»
Вихователь: Меню склали, тепер без чого ж ми не зможемо приготувати їжу?
Діти: Без продуктів харчування!
Вихователь: Нам треба багато продуктів! Де ж нам узяти продукти?
Діти: Купити у магазині, в супермаркеті, на базарі; замовити по телефону, через інтернет!
Вихователь: Без чого неможливо придбати продукти харчування?
Діти: Без грошей!
Вихователь: А вони у нас є?
Діти: Ні!
Вихователь: Як би ми могли їх заробити? (Відповіді дітей.)
Вихователь: Я пропоную вам заробити гроші власними знаннями.
Проводиться бліц – вікторина, під час якої діти за правильні відповіді отримують фішки.
Дидактична гра «Що можна придбати за …»
Сьома вправа «Реклама кафе»
Вихователь: А зараз, діти, пропоную вам розставити цифри по порядку та дізнатися, як ми назвемо нашу кав’ярню.
Дидактична вправа «Розстав цифри – прочитай слово»
Вихователь: Діти, а тепер швидко зробимо рекламні листівки і роздамо їх нашим майбутнім відвідувачам.
Діти за допомогою аплікації роблять листівки і роздають їх гостям.
Вихователь: Ну ось ми з вами і підготували все для відкриття нашої кав’ярні .
А після обіду ми чекаємо всіх у нас, у кав’ярні. Будемо раді бачити вас!!!