Конспект заняття для дітей середньої групи
з використанням елементів міжнародної програми «Афлатот»
Тема: Афлатун досліджує воду.
Мета: збагачувати уявлення дітей про об’єкт неживої природи-воду, закріпити знання дітей про знайомі властивості води та дослідити нові.
Формувати уявлення про роль води для живої природи, розвивати пізнавальний інтерес до природнього довкілля, виховувати бережливе ставлення до води.
Матеріал:миска з водою,рушники на кожну дитину,іграшкова чашка, склянка,відеречко,ситечко,коробочка, трубочка,ложка, виделка,кошик тощо.
Хід заняття
Вихователь:Діти, скажіть, що вам більше до вподоби: самим ходити в гості чи зустрічати гостей? Сьогодні до нас теж завітав гість, чи хочете ви з ним познайомитися? Тоді я піду його запрошу ( одягає на руку іграшкового Афлатончика).
Афлатун:Доброго дня, любі малята! Мене звати Афлатун. Знаєте, звідки я до вас прийшов? Ні, тоді я вам розповім.
Ще зовсім недавно я був однією з маленьких зірочок, мільйони яких ви бачите на небі вночі. Коли я жив на небі, я проводив багато часу зі своїми друзями. Ми грали, танцювали і співали разом. Хтось запропонує: « Давайте пограємо в хованки он у тих хмарах», - і ось вже ми всі біжимо і ховаємося за хмаринками.
Після того, як ми набігаємось, награємось і стомимось, наші батьки- старші зірочки- збирали нас і розповідали різні казки про вашу планету Земля. «Бачиш сині цятки там далеко- далеко?» - запитував мене тато, вказуючи на Землю. «Звичайно», - відповідав я у повному захваті. «А що це?»- запитував я. «Це- вода»- відповідав мені тато. «А що таке вода? Для чого вона потрібна» - запитував я знову. Але тато мені так і не зміг нічого пояснити, мабуть, він сам точно не знає, що ж таке вода. Тоді я запитав у мами дозволу прилетіти до вас у гості, щоб самому дізнатися про воду. Діти, ви зможете мені допомогти?
Вихователь:Давайте розкажемо Афлатунчику все, що ми знаємо про воду. Що таке вода? Так, вірно, вода- це рідина, яка немає ні запаху, ні смаку, ні кольору. А хто пригадає, що з’являється після дощу? Звісно, калюжі. А яка в калюжах вода? Чи можна пити таку воду? А яку воду потрібно пити? Де ми беремо чисту воду? Давайте покажемо нашому гостю, як вода тече з крану. Яка вода буває в кранах? А чи можна пити холодну воду? А гарячу? Коли ми користуємося водою, треба бути дуже обережними, щоб не відкрити кран з гарячою водою і не обпектися.
Афлатун:Як цікаво!А можна я візьму воду у руку? Ні, а чому?
Вихователь:Зараз ти сам в цьому переконаєшся. Підійдіть до миски з водою і візьміть в руки воду. Довго ви змогли її втримати? Чому? Якою стала ваша рука? Що ще може намочити вода?
Афлатун: Якщо воду не можна втримати в руці,тоді давайте поставимо її на стіл.
Вихователь: Як ви думаєте,чи зможе наш гість зробити це?
Давайте перевіримо. Афлатунчику,я пропоную тобі зачерпнути долоньками воду і «поставити» її на стіл. Подивіться,що трапилося, чому вода розтікається і капає із столу? Давайте розкажемо,в чому може стояти вода? А зараз зверніть увагу на стіл, що ви на ньому бачите? ( різні предмети). Назвіть їх. Як ви вважаєте, чи в усі ці предмети можна набрати води і поставити її на стіл? Давайте перевіримо:для цього підійдіть до столу, виберіть будь- який предмет і спробуйте набрати в нього води. Чи всі ви змогли виконати це завдання? А чому? Отже, вода може стояти в тих предметах,в яких немає дірочок,а з інших вона витікає, бо рідка.
Афлатун: Мені тато говорив, що у вас, на Землі,дуже багато води. Це дійсно так?
Вихователь:Так, у нас на землі є багато річок, озер, морів та океанів, це все ще називають водними ресурсами.
Афлатун: А навіщо вам стільки води?
Вихователь: Це лише здається, що води дуже багато, а насправді це не так. Адже на земній кулі існує безліч живих істот, яким потрібна вода. Зараз ти в цьому переконаєшся. Я пропоную пограти в гру «Кому потрібна вода?»Для цього вам потрібно підійти до столу,вибрати ті картки,на яких зображені живі істоти і пояснити свій вибір.
Вихователь: Як бачиш, Афлатунчику, без води не буде життя на Землі, тому воду треба берегти і раціонально її використовувати.
Афлатун:Як багато цікавого я дізнався сьогодні про воду, дякую вам, друзі.Мені вже час повертатися додому, щоб розповісти про все своїм рідним та близьким. До побачення!
Вихователь проводить підсумок заняття.