ГРА - звіт з теми «Десяткові дроби»
Позакласний захід для учнів 5 класу
Клас урочисто прикрашено. На захід запрошені батьки, вчителі, учні старших класів переодягнені в костюми казкових героїв. Учні заходять до класу й одержують картки—перепустки. Завдання на перепустці : записати у вигляді десяткового дробу звичайний дріб. Учні записують на картці десятковий дріб, віддають перепустку журі й підходять до своїх столів.
Вчитель. Сьогодні ви покажете, яких знань і умінь набули під час вивчення теми «Десяткові дроби». А що знання у вас є, засвідчує те, що кожен із вас отримав перепустку для участі у грі – звіті. Сьогодні у вас в гостях побувають ваші улюблені казкові герої. Першим зі своїм завданням проситься Радник Снігової Королеви. Він звертається до учнів.
Радник Снігової Королеви. Зима завтра закінчується, а я ще не визначився, який літак для Снігової Королеви вибрати. За своїми таємними каналами роздобув я дані про літаки пасажирські. Проте ніяк не можу вибрати. Допоможіть розібратися, зима закінчується, а летіти нам далеко. Не допоможете — розтане Снігова Королева. А яка ж казка без неї? От вам моє завдання. У таблиці вписані дані про літаки.
Марка літака |
Рік випуску |
Швидкість, м/с |
Середня дальність польоту, тис.км |
ТУ - 154 |
1970 |
15,83 |
6,6 |
ІЛ - 62 |
1972 |
16,66 |
10,3 |
ІЛ - 86 |
1975 |
16,33 |
4,2 |
ТУ - 144 |
1975 |
41,67 |
6,5 |
ЯК - 42 |
1984 |
13,67 |
2,9 |
Запишіть марки літаків у порядку зростання:
А) швидкостей;
Б) середньої дальності польоту.
Учні записують у зошитах. На дошку проектуються правильні відповіді. Вчитель пропонує помінятись зошитами та провести взаємо перевірку.
До класу входить Клоун.
Клоун. Я також завітав до вас у гості. Я теж вивчав десяткові дроби. Навіть додавати та віднімати навчився. Приклади всі порозв’язував! Але поки до вас дійшов, коми втекли. А я ж слово честі правильно розв’язав! От вам моє завдання: розставте коми так, щоб мої коми були розставлені правильно:
26 + 14 = 4
5 + 108 =608
42 + 17 = 212
623 – 223 = 4
68 - 4 = 28
63 – 27 = 603
(Учні по черзі розв’язують завдання біля дошки.) Спасибі вам, дітки розумні, виручили мене, врятували від ганьби.
Пірат. Стільки років морями мандрував, стільки шкоди наробив, а розуму тільки зараз набиратися почав. От уже й дроби десяткові майже вивчив. А ви отут, кажуть, знання свої показуєте. Покажіть мені як ви додавати – віднімати вмієте. Може кого небудь у свої скарбники візьму, у мене вакансія з’явилася, помічника шукаю. Завдання вам своє приніс. Клас розбивається на дві команди, і на дошці вивішуються завдання:
Зліва Справа
0,36 + 0,54 0,46 + 0,2
14,123 + 5,036 15,423 + 7,056
245,578 – 6,587 198,009 – 102,6
60 – 0,062 50 – 3,205
0,341 + 54,749 61,254 + 0,72
49,2 * 0,3 5,7 * 0,08
0,2* 0,013 4 * 0,0029
0,25*0,3*4 1,25*3*0,8
7,5 :50 8,5 : 3,4
2,5 :0,05 8,4 : 0,02
А щоб допомогти вам, я і відповіді підготував, вам тільки правильну відповідь підібрати треба та закріпити біля кожного прикладу. (Роздає у конвертах по 15 карток з правильними і неправильними відповідями)
Підбиваються підсумки. Визначаються переможці.
Попелюшка. Ніколи мені, все працюю. А тут якісь рівняння незвичні. В житті стільки невідомих знаходити доводиться, а от з цими рівняннями сама аж ніяк не впораюся. Ось вам моє завдання: рівняння розв’яжіть, корені підберіть, а моя підказка:
а |
м |
т |
к |
е |
и |
9 |
4 |
3 |
1 |
8 |
2 |
Відповідь: МАТЕМАТИКА
7.63 + х = 57,01
10 – х = 5,07
Х – 1,47 = 0,72
Учні самостійно розв’язують рівняння і знаходять слово, яке є ключем до розв’язку рівнянь
Баба –Яга. Почула я що у вас десяткові дроби сьогодні в гостях. Сіла на мітлу й полетіла. А мітла моя стара взяла і зламалася. Довелося терміново річкою Байбуте зі швидкістю 7,2 км/год пливти на човнику. Розумні люди мені підказали, що пливу я за течією і швидкість течії річки 1,4 км/год.
Допоможіть мені віднайти:
Незнайко. Я також таємну інформацію підкину, а ви вже розбирайтеся у ній.
Роздає конверти із завданнями.
Записані букви з цифрами:
А(1,1); Р(0,8); Д(1,3); М(9,4); К(1,25).
Їх треба розставити на координатному промені.
Для кмітливих і винахідливих у мене є ще завдання.
Відновити пропущені цифри:
3,*5* *6,*7*
+ _
*,4* *,0*
--------- --------
4,187 26,865
Де треба поставити дужки, щоб рівність стала правильною:
35-1,5*104-14,28:14=25,47?
Вчитель. Сьогодні ми всі дуже старалися і показали, що повністю впоралися із запропонованими завданнями. Подальше знайомство з цим цікавим світом чисел ми продовжимо на наступних уроках.