Урок "Розв`язування рівнянь"

Про матеріал
Урок удосконалення знань,умінь і навичок, мета якого закріпити навички складання та розв’язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання, розв’язувати задачі за допомогою рівнянь, вдосконалювати навички усного рахунку; виховувати інтерес до математики та любов і повагу до історичного минулого свого народу, культурних пам'яток.
Перегляд файлу

УРОК 36

Тема:  Рівняння.

Мета уроку:  закріпити  навички складання та розв’язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання, розв’язувати задачі за допомогою рівнянь, вдосконалювати навички усного рахунку. Розвивати логічне мислення, увагу, вміння правильно висловлювати  власну думку, працювати самостійно та в групах.  Виховувати  інтерес до  математики та любов і повагу до  історичного минулого свого народу, культурних пам'яток.  

Тип уроку:  урок удосконалення знань,умінь і навичок.

Обладнання:  презентація, підручник, картки із завданнями, кросворд.

Хід уроку:

  1.  Організаційний момент.
  2. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація.

Любі діти, сьогодні у нас незвичайний урок! На ньому присутні гості, тому покажемо свої гарні знання та вміння. Перш ніж розпочати урок, дізнаємося його тему, відгадавши ребус.

Слайд 1

Сьогодні на уроці ми з вами продовжуємо вивчення теми «Рівняння» та вдосконалюючи обчислювальні навички, здійснимо невеличку подорож по теренах нашої  землі. Будемо подорожувати по нашій Батьківщині, але подорож ця буде незвичайна - математична. Тож озброюйтесь знаннями, кмітливістю, зосередженістю, твердістю і вирушаймо в дорогу.

  1. Перевірка домашнього завдання.

     ІV.    Актуалізація опорних знань.

Щоб відгадати назву острова, з якого ми розпочнемо нашу подорож,  потрібно правильно відповісти на запитання. За кожну правильну відповідь я буду відкривати вам одну літеру з його назви.

Завдання 1.

 -Що означає розв’язати рівняння?

 -Як знайти невідомий доданок?

 -Як знайти невідоме зменшуване?

 -Як знайти невідомий від’ємник?

 -Що називається рівнянням?

 -Що таке корінь рівняння?

 -Як називаються компоненти дії додавання?

 -Як називаються компоненти дії віднімання?

 

Слайд 2

 

 Сьогодні ми будемо говорити про серце козацтва та гордість  українського народу – Запорізьку Січ.

 Для того,щоб зайти на подвір'я Запорізької Січі вам необхідно швидко розв’язати вправи.

Завдання 2.

           Х + 16 = 90

49 – Х = 29

Х – 37 =20

80+Х=115

Слайд 4

 

Результат пошуку зображень за запитом "хортиця"

 

Ви впорались із завданням і можете пройти через вхідні ворота .

 

Слайд 5

 

  Запорізьку Січ можна по праву вважати першим політичним формуванням на території України, так як у неї були всі ознаки республіки, вона була незалежною і всі європейські країни намагалися налагодити з нею дипломатичні відносини.

   V.   Удосконалення вмінь, відпрацювання навичок.

Завдання 3. На Хортиці є величезний дуб, оспіваний у козацьких піснях і легендах. В деяких з них розповідається, що запоріжці проводили під ним свої обряди, йдучи на бій. Подейкують, що цьому дереву уже 700 років. До речі , козаки свого легендарного листа турецькому султанові  писали саме під цим дубом. Щоб побачити його вам знадобляться всі сили і вміння. Кожна команда розв’язує рівняння і якщо ви вірно розв’яжете їх, то й побачите.                                                                                                 

(134 + Х) – 83 =426 

 

Слайд 7

(Х - 56) + 215 =429

Одного прапора у козаків не існувало, однак з 17 століття зайшла мова про головний стяг запорізької держави. На ньому було зображено Архангела Михайла на червоному фоні з одного боку, і білий хрест, золоте сонце, півмісяць і зорі – на іншому. А своєрідним гербом став козак з мушкетом.

Слайд 8

(37 + Х) + 182 = 430

Слайд 9

Картинки по запросу церква на хортицы

(Х – 73) - 115=320

Слайд 10

Картинки по запросу курынь кзацький на хортицы

Існував у запорожців цікавий звичай. Їх курені були завжди відкриті. Мандрівник чи перехожий може зайти туди, погостювати, попоїсти і рушити далі в дорогу. І це навіть якщо господаря немає вдома. Однак існувало суворе правило, з куреня нічого не виносити, а інакше – покарання. А як хтось знайде якусь річ на Січі, прив’язує її до високого стовпа. Як за три дні власник не знайдеться, то  річ переходить у володіння того, хто її знайшов.

Всім відомо, що козаки були справжніми воїнами. Та окрім зброї, сили і вміння гарно битися, вони мали ще одну значну перевагу – кмітливість та хитрість. Практично завжди їм вдавалось непомітно підкрастися до ворога та застати його зненацька. Звичайно це додавало шансів здобути перемогу.

 Сила козаків  в єдності. Тільки спільними зусиллями могли вони долати труднощі та перепони, які стояли на їхньому шляху.  Ви, нащадки славних Запорізьких козаків, зараз доведете, що об’єднавшись , разом, згуртовано, можете подолати всі завдання.

 Тому й зараз попрацюємо в групах. Для вас підготовлені козацькі задачі.

Завдання 4.

  Задача 1.

Один із козаків задумав число, додав до нього 108, а потім від результату відняв число 58 й отримав 75. Яке число задумав козак?

 

 

Слайд 11

  Задача 2.

Козаки заготовили 97 пудів солі. Частину солі вони обміняли на порох, а 15 пудів використали. Після цього в них залишилось 31 пуд солі. Скільки солі козаки обміняли на порох?

Слайд 12

Задача 3.

У другого козака було 85 рублів. Після того, як він купив собі коня та йому віддали 30 рублів, в нього стало 72 рублі. Скільки грошей коштував кінь?

Слайд 13

  Задача 4.

У січовій школі навчалось 47 учнів. Після того, як до школи прийшли  кілька молодших та 12 старших козачат, в ній стало 84 учні. Скільки прийшло до школи молодших козачат?

Слайд 14

Слайд 15

Згадаймо і про оригінальний човен, який козаки використовували для військових походів. Як би дивно це не звучало, але його можна назвати «прабатьком» сучасних підводних човнів. Він складався з двох днищ, між якими розміщували вантаж аби занурити судно у воду. Так козаки непомітно підпливали до ворогів. Перед початком наступу вантаж викидався, а судно раптово піднімалось на поверхню. Звичайно, це ставало несподіванкою для противника, адже ніхто не очікував, що запорізьке військо може з’явитись з морських глибин .  Для такого ж діла використовувались перевернуті чайки – славнозвісні човни козаків, котрі не боялись ні штормів, ні ворожих військових кораблів. Їх часто перевертали догори дном, аби непомітно підкрастися до ворога.

  VІ.   Робота в групах.

Останнім випробовуванням нашої подорожі буде зашифроване повідомлення.

Розв’яжіть рівняння, запишіть відповідь у відповідний рядок. І отримаєте слово.

 

1. x – 5 = 2                     Л

2. (35 – Х) - 18  = 16     Е

3. 25 – x = 25                 Ь

4. (Х + 10) - 14 = 0        Д

5. Х + 8 = 10                  О

6. 395 - Х = 385             Ц

7. 11 +( Х – 10) = 12     М

 

Слайд 16

11

2

7

2

4

1

10

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 17

11

2

7

2

4

1

10

0

М

О

Л

О

Д

Е

Ц

Ь

 

Отримали слово Молодець! Ви всі сьогодні молодці, гарно попрацювали. Тож підведемо підсумки уроку.

 

 

 

 

Слайд 18

  VIІ.   Підсумки уроку.

Інтерактивна гра «Закінчити речення»

 

Значення букви, при якому рівняння стає правильною числовою рівністю, називається

коренем рівняння.

 Розв’язати  рівняння означає знайти всі його корені, або переконатися, що їх взагалі не має.

Щоб знайти невідомий від’ємник, треба від зменшуваного відняти різницю .

Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок.

Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати  від’ємник.

Козацькому роду – нема переводу!

  VIІІ.   Оголошення оцінок

  ХІ.    Домашнє завдання: 

 п. 10 № 278, 275(8-10), 296.

Урок закінчено. Дякую за увагу!

docx
Додано
19 січня 2021
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку