Сценарій гри-квесту до Дня безпечного Інтернету.
Мета: сформувати уявлення про небезпеки, які очікують на дітей в мережі; ознайомити з правилами безпеч¬ного використання Інтернету; розвинути навички безпечного використання сервісів Інтернету; формувати вміння працювати в колективі основ орієнтованої діяльності учнів, розвиток навички командного рішення проблем та відповідальності; розвивати навички систематизації та аналізу інформації, правильного використання ресурсів мережі Інтернет та вміння робити висновки.
Гра-квест з інформатики для 4 класу
«Безпечний Інтернет. Тенета павука Смайлика»
Мета: сформувати уявлення про небезпеки, які очікують на дітей в мережі; ознайомити з правилами безпечного використання Інтернету; розвинути навички безпечного використання сервісів Інтернету; формувати вміння працювати в колективі основ орієнтованої діяльності учнів, розвиток навички командного рішення проблем та відповідальності; розвивати навички систематизації та аналізу інформації, правильного використання ресурсів мережі Інтернет та вміння робити висновки.
Гра-квест
Гра розрахована на учнів 4-го класу.
Устаткування: маршрути для кожної команди, секундомір, пазли та заготовки із завданнями, призи (значки), пам’ятка «Правила безпеки в Інтернеті».
Учасники: 5 команд по 6 учасників (5+1 капітан).
Учні отримали випереджаюче завдання: самостійно чи методом жеребкування сформувати команди, обрати капітанів, підготувати назву команди, девіз, емблему, відповідно до теми квесту.
За вартових часу і «доглядачів локацій» можуть бути вчителі-предметники чи учні старших класів.
Маршрут видається кожній команді з урахуванням того, що гравці не повинні перетинатися на одній і тій же локації - гра йде одночасно для всіх команд. Наприклад, одна команда йде маршрутом: локація «Старанних» → локація «Кмітливих» → локація «Творчих» → локація «Веселих» → локація «Розумних» → локація «Винахідливих», а інша: локація «Веселих» → локація «Творчих» → локація «Старанних» → локація «Розумних» → локація «Кмітливих» → локація «Винахідливих», але останній пункт це однакова для всіх локація «Винахідливих».
Станції можуть бути розташовані в різних куточках школи: в бібліотеці, в спортивному залі, в музичному класі, в учительській, кабінеті англійської мови і т. д.
На кожній локації є вартовий часу і «доглядач локацїі», який видає конверти з завданнями, задає кожній команді загадку-підказку наступної локації, фіксує у маршруті час проходження завдань, та, за потреби, штрафує учасників за порушення.
Час перебування на станціях обмежена - 5 хвилин.
Виконавши правильно на завдання, учні отримують картку з літерою та подальші вказівки по маршруту.
Команда, яка першою виконає завдання і збере всі картки, стає переможцем.
Хід гри.
Етап перший.
Команди збираються в кабінеті інформатики.
1.Вступне слово вчителя.
Привітальне слово вчителя інформатики, пояснення правил, завдань.
2. Представлення команд (назва, девіз, емблема, капітан).
3. Визначення черговості проходження локацій, вибір маршрутів.
Капітанам вручають завдання «Криптограма» (додаток 1). Команда, що швидше дала відповідь, отримує право на першу підказку-маршрут (місце розташування наступної локації).
Етап другий.
Виконання гри.
Хід гри
Старт:
Всі команди стартують з кабінету інформатики, для зручності завдання для команд пропонуються в різному порядку, щоб групи не скупчувалися та не перетиналися.
Підказка 1: Якщо хочеш розумним стати, потрібно багато книг читати. Щоб знайти всі книги ці, ми йдемо в …(бібліотеку)
Локація «Старанних»
Завдання «Пазл» (додаток 2)
Підказка 2: Ця мова – перша міжнародна, престижна, видатна та дуже модна. Чим краще будемо її вивчати, тим легше буде пам'ять розвивати. (Кабінет англійської мови)
Локація «Кмітливих»
Завдання «Загадки» (додаток 3)
Підказка 3: Там завжди рух – стрибки, пробіжки. Там м’яч летить у сітку, ціль. Драбини, трос сам є, доріжки. Там кріпне м’яз і никне біль.
Локація «Творчих»
Завдання «Асоціації» (додаток 4)
Підказка 4: Там ми вчимося ноти писати, серед мелодій вальс впізнавати. Там слухаємо арії і сонати. І можемо навіть пісню заспівати.
Локація «Веселих»
Завдання «Ребус» (додаток 5)
Підказка 5: Там немов художник, альбом я розкладу, поряд фарби поставлю, пензлем махну і портрет напишу…
Локація «Розумних»
Завдання «Правила» (додаток 6)
Підказка 6: Там мишки не ховаються по норах і не нишпорять в коморах…
Локація «Винахідливих»
Завдання «Слово» (додаток 7)
Всі команди повертаються в кабінет інформатики і збирають з букв-підказок ключове слово квесту «БЕЗПЕКА».
Етап третій.
Команди здають маршрути. Якщо є спірні питання, зіставляється час проходження завдань на локаціях, відсутність штрафів.
Проводиться нагородження: переможці отримують відзнаки, але всі учасники квесту отримують пам’ятки «Правила безпеки в Інтернеті» та значки з написом «Я розумний користувач Інтернету».
(Додаток 1)
Використовуючи такий код розшифруй фразу:
а б в г д е є ж з и і ї й к л м н о п р с т у ф
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
х ц ч ш щ ь ю я
25 26 27 28 29 30 31 32
розкодуй фразу:
23 27 17 11 - 9 1 2 6 9 19 6 27 17 10 13 11 17 22 6 20 17 6 22 !
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(Додаток 2)
(Додаток 3)
Він про все на світі знає,
часто час в нас забирає.
Ми не можем уявити, як тепер без нього жити. (Інтернет)
_______________________________________
Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)
_______________________________________
І комп'ютери порою
Розмовляють між собою
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім
До телефону підключай
І повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв'язок через .....(модем)
(Додаток 4)
(Додаток 5)
(Додаток 6)
Підпиши правила розумних користувачів Інтернету
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(Додаток 7)
Б |
Е |
З |
П |
Е |
К |
А |
|
Використані джерела