19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Гра- квест "Вода - еліксир життя"

Про матеріал
Гра - квест є інноваційною формою роботи з учнями. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння дітьми необхідних знань, умінь та навичок. Інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активну участь всіх учасників, згуртовують колектив учнів.
Перегляд файлу

1

 

Гребінківська гімназія    Гребінківської міської ради   Полтавської області

 

 

 

 

 

 

Позакласний  захід з хімії

Гра - квест

"Вода – еліксир життя"

Результат пошуку зображень за запитом воду Вікова категорія учні 7 - 9  класів.

 

 

 

Автор розробки:

Шевченко С. О.

вчитель хімії та біології

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра – квест "Вода – еліксир життя"

Гра – вища форма дослідження.

Альберт Енштейн

    Квест - пригодницька гра, синоніми: квест (англ. Quest - пошуки), Adventure (англ. пригода).

Гра - квест є інноваційною формою роботи з учнями. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння дітьми необхідних знань, умінь та навичок. Інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активну участь всіх учасників, згуртовують колектив учнів. Давня мудрість говорить: "Хто стоїть на місці, той відстає". А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище.  

Мета:  ґрунтуючись на знаннях учнів  із попередніх тем хімії та знаннях із біології, фізики, географії,  опираючись на власний досвід  учнів, розвивати і закріпити знання учнів про склад, властивості, застосування, значення води; виховувати в учнів наукові погляди на розвиток природи, на збереження ресурсів, почуття любові до природи, почуття причетності до охорони навколишнього середовища, зокрема – води.

Умови гри

 Для учнів гра відбувається в межах гімназії. Учасникам видається завдання, якщо ви вірно розгадуєте його за відведений час, то одержуєте завдання, в якому зашифровано номер чи назву кабінету, в якому вам дадуть наступне завдання.

Місце проведення: початок квесту – кабінет «Біології», закінчення – бібліотека, станції – кабінети навчального закладу згідно маршрутного листа.

Час проведення: 60 хвилин

Підготовка до квесту:

  • розробка завдань;
  • добір реквізиту;
  •   обладнання навчальних кабінетів, у яких проводитиметься квест;
  •   роз’яснення учням правил квесту.
  • 5 маршрутних листів для координаторів станцій;
  • маршрутні листи для команд.

В команді 5 учнів ( учні 7 – 9 класів)

Правила гри:

  1. Команди самостійно слідкують за часом відведеним для виконання одного завдання
  2. Організатори слідкують за дотриманням правил
  3. Дискваліфікація обох команд  за передавання відповіді іншій команді.
  4. Завдання для переходу на наступне завдання дається тільки після розв’язання відповідного завдання або як автоперехід після відведеного для виконання завдання часу.
  5. Організатори не мають права дати автоперехід швидше ніж за вказаний у завданнях час.
  6. Організатори не мають права давати підказки і надавати допомогу командам.
  7. За шум штрафні 5 хвилин на завданні.

Зразок маршрутного листа

Маршрутний лист ____                                  

Капітан____________________________

№ станції

Бали

Час

Координатор

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

 

Зразок маршрутного листа координатора

Команда

Бали

Час

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

«Зрозуміти воду, – означає зрозуміти Всесвіт,

 всі чудеса природи і саме життя»

 (Масару Емото)

Вступне слово

     ОДА ВОДІ

О, незрівняна і солодка,

О, надзвичайна і проста.

Створила ти річок потоки,

Ти – чародійниця, Вода!

Небесний храм, сніги й тумани

І життєдайнії дощі,

Бурхливі сині океани –

За все це дякую Воді.

З тобою побут наш пов'язаний,

Ти непомітна й головна.

Ти – на заводі, в чашці, в вазі,

Найперша ти речовина!

Добрішого нема напою

Звичайної води ковтка.

Життя наповнене тобою,

Вірніше, ти і є Життя

        Людина здавна мріяла про безсмертя. Мандрівники в заморських країнах, алхіміки в лабораторіях настирливо шукали еліксир життя та джерело вічної молодості. Та вони й не здогадувалися, що таємничий еліксир – це звичайна вода. Та сама вода, що заповнює моря, озера, річки, випадає на землю дощами, вкриває її сніговим покривалом. Вода, без якої не можливе існування всього живого.

       22 березня під егідою Організації Об’єднаних Націй відзначається Всесвітній день водних ресурсів. Ідея проведення такого дня вперше була проголошена на Конференції ООН з охорони навколишнього середовища та розвитку, яка відбулася в 1992 році в Ріо-де-Жанейро. З тих пір Всесвітній день водних ресурсів проводиться щорічно з метою зосередити увагу на важливості доступу до прісної води, а також пропагувати методи сталого використання прісноводних ресурсів.

        Сьогодні саме тобі надається можливість зануритися в таємниці води. Запрошую до участі у  квесті "Вода – еліксир життя"  і бажаю приємних вражень!

 

Проведення квесту

Зупинка  «Знайома незнайомка»

Час одержання завдання__________ ;  на виконання завдання 10 хв.

Якщо за цей час ви не розгадаєте вікторину,  вам дадуть завдання для автопереходу.

    У природі існує близько 1330 видів води. Вони розрізняються за походженням: дощова, ґрунтова, зі свіжого або довго лежачого снігу; за характером і кількістю розчинених у ній речовин.  Давайте  і ми познайомимось з водою:

  1. Хто першим науково обґрунтував склад води? /французький вчений Лавуаз`є/
  2. Хто здійснив розклад води електрострумом: /Х.Деві/
  3. Хто визначив об’ємні співвідношення Гідрогену та Оксигену у воді?  / Гей-Люсак /
  4.  Яким розплавленим металом можна заморозити воду?   /ртуттю, темп. плавл. -39о С/ 
  5. Як можна добути воду з вогню? /під час горіння гримучого газу/
  6. Яка вода стає каламутною, коли на неї дихати? /вапняна/
  7. З яких сухих речовин можна добути воду не спалюючи їх? /із кристалогідратів/
  8. Який відсоток солей повинна містити питна вода? /близько 0,05%/
  9. Чому на льоду можна кататися на ковзанах? /під тиском ковзанів лід тане, вода, що утворюються відіграє роль мастила/
  10. Чому лід плаває на воді? /густина льоду менша за густину води/
  11. Коли вперше відзначався Всесвітній день моря? /17 березня 1978 року/
  12. У якій воді краще розчиняється кухонна сіль: холодній чи гарячій? /однаково/

 

Зупинка «Не всяка водиця для пиття годиться»

Час одержання завдання__________ ;  на виконання завдання 10 хв.

Якщо за цей час ви не розгадаєте вікторину,  вам дадуть завдання для автопереходу.

       Відомо 135 ізотопних різновидів води. Крім "живої " та "мертвої", існує "важка", "слизька", "суха" і "гумова" вода.

      Найбільш  «мертвою» водоймою є не Мертве море, а озеро Смерті в Сицилії. Рослини і тварини, які потрапляють у воду, миттєво гинуть. З дна озера б'ють два джерела сильно концентрованої кислоти, яка і отруює воду.  Ця вода не втамує спрагу.

      А чи завжди вода буває чиста?  Середньостатистична людина, користуючись водопровідною водою, за своє життя пропускає через організм від 80кг до 100кг хімічного бруду. І саме тому так важливо бути впевненим в якості води, яку ви вживаєте.

— Прочитайте і розв’яжіть задачу.

  Їхав з ярмарки купець. Зупинився біля струмка води попити. Поклав мішечок із сіллю на пісок, а той візьми та й розв’яжись. Уся сіль на пісок висипалася. «Бути біді,— подумав купець,— що ж робити?» Думав він, думав і придумав — зібрав сіль разом з піском, поклав у мішок і поїхав додому.

Завдання:

  • Про які властивості солі, піску і води купцеві було відомо?
  • Допоможи купцеві розділити суміш.

 

Зупинка «Молекулярна»

Час одержання завдання__________ ;  на виконання завдання 5 хв.

Якщо за цей час ви не розгадаєте вікторину,  вам дадуть завдання для автопереходу.

От зібрались для поради,

На екстрену нараду

Два атоми Гідрогену –  два брати.

Хочуть в гості вони піти

До сусіда їх найкращого,

Розумного, не ледащого.

До Оксигену стежин багато,

Яку ж нам обрати?

Почув це сусід хороший

І каже – ходіть у гості.

Ви не заблукаєте однак,

Бо до мене лиш один шлях:

Одному стежина – зліва.

А другий справа крокує сміло.

Завдання: намалювати «портрет молекули води».

 

Зупинка  «А без води і ні туди, і ні сюди»

Час одержання завдання__________ ;  на виконання завдання 2  хв.

Якщо за цей час ви не розгадаєте вікторину,  вам дадуть завдання для автопереходу.

       А  ви знаєте, що вчені з'ясували, що ті люди, які п'ють близько шести склянок води в день, менше схильні до ризику серцевого нападу на відміну від тих, хто випиває всього дві склянки. У разі втрати  2 % води від маси  тіла в людини виникає сильна спрага. У разі втрати 10 % води  в людини починаються галюцинації.  У разі втрати 12 % людина не зможе відновитися без допомоги лікаря.  У разі втрати 20 %  настає смерть.  Тому цінуємо та бережемо  те що маємо.

Завдання: скласти прислів’я

1. Ліс і вода...                                 ...доброту віддячить.

2. Де верба..                                   ...який поріг, така й господиня.

3. Криниця з водою...                       ...брат і сестра.

4. Хто у воді...                                ...там і вода.

5. Яка криниця, такий і господар...      ..що людина з розумом.

6. Вода за.,.                                    ...той у добрі.

 

Зупинка «Ритмічна»

Час одержання завдання__________ ;  на виконання завдання 3  хв.

Якщо за цей час ви не розгадаєте вікторину,  вам дадуть завдання для автопереходу.

       Напевно ви чули про твердження японського дослідника Емото Масару, про те, що вода у залежності від її подразників може змінювати форму, запам’ятовувати інформацію.

    «Голос води» — перша музична симфонія, створена природною водою та людьми. Експериментальний музичний проект діджитал креативної агенції ISD Group для ТМ «Моршинська». Проект об'єднав відомих музикантів Onuka, Katya Chilly, Dakha Brakha і саунд-продюсера The Maneken. 

Завдання: зобразити воду в трьох агрегатних станах, за допомогою танцювальних рухів.

 

Зупинка« Пригоди краплинки»

Час одержання завдання__________ ;  на виконання завдання 10 хв.

Якщо за цей час ви не розгадаєте вікторину,  вам дадуть завдання для автопереходу.

В Словенії є незвичайне озеро – Ціркніцкое. Влітку і взимку з нього зникає вся вода. Причому разом з рибою. Навесні і восени вода повертається, також разом з рибою. Вода йде і повертається через 400 отворів у дні.

Незвична, загадкова вода була завжди.  Ось і ми спробуємо бути загадковими. 

Завдання : розгадати ребуси

ребусиребуси

ребусиребусиребусиребусиребусиребуси

ребусиребуси 1=В

 

Зупинка  "Космонавти"

Час одержання завдання__________ ;  на виконання завдання 20  хв.

Якщо за цей час ви не розгадаєте вікторину,  вам дадуть завдання для автопереходу.

    Перегляньте ролик про експерименти з водою в умовах низької гравітації. https://www.youtube.com/watch?v=gTqLQO3L4Ko

   Заворожуюче видовище! Експерименти проводилися вченими на борту літака DC-9. За чотири дні польоту команда дослідників провела близько 50 експериментів. Вони наливали воду в гумову  кулю, а потім акуратно проколювали його. В результаті вода була  підвішена  у повітрі у вигляді величезної краплі.
    Люди, які перебувають у стані невагомості на космічних станціях мають  деякі шкідливі наслідки на здоров'я людини. Люди добре адаптуються до фізичних умов на поверхні Землі, але після тривалого періоду перебування у середовищі невагомості різні фізіологічні системи починають змінюватися і атрофуватися. Хоч ці зміни, є зазвичай, тимчасовими, вони можуть призвести до серйозніших хвороб. Тому і проводяться дослідження на влив невагомості на властивості води, бо організм людини на 80% складається із води.

Завдання:
1. Чи діє в стані невагомості виштовхувальна сила?
2. В чому основна причина різної поведінки води на Землі та у космосі.
3. Чи можна напитися води із чашки у космосі? Поясніть.

 

Зупинка  «Про майбутнє памятай -  воду ти оберігай!»

      За прогнозами деяких вчених, до 2025 р  близько половини населення Землі буде мати проблеми з водою, а до 2040 р  питна вода перевершить за ступенем важливості нафту і природний газ.  Давайте з вами не зволікати, а берегти те що маємо.

Завдання:  Скласти памятку, щодо раціонального використання та збереження води.

 

Підведення підсумків.  Оголошення результатів. Нагородження команд.

Заключне слово

Антуан Де Сент – Экзюпері. «Планета людей».

     «Вода! У тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуєшся, не розуміючи, що ти таке. Ти не просто необхідна для життя, ти і є життя. З тобою у всій істоті розливається блаженство, яке не пояснити тільки нашими п'ятьма почуттями. Ти нам повертаєш сили і властивості, на яких ми вже поставили було хрест. Твоїм милосердям знову відчиняються  вичерпані джерела серця.

Ти - найбільше багатство у світі ».

Ми  повинні  пам’ятати, що природні запаси води обмежені. Якщо ми будемо  контролювати забруднення фабриками і заводами, повсюдно використовувати очисні споруди, не допускати попадання відходів з тваринницьких ферм у водойми, а також економно витрачати воду в побуті. І тоді ще багато століть на нашій планеті буде розвиватися життя, люди будуть подорожувати по морях і океанах, радіти квітучим садам і різноманіттю тварин і птахів.

 

 

docx
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку