Гра "Грунт і рослини"

Про матеріал
Картки з назвами різних типів ґрунтів (чорнозем, пісок, глина, торф, суглинок тощо). • Картки з назвами рослин (наприклад, картопля, пшениця, кукурудза, верба, кактус тощо).
Перегляд файлу

Гра «Ґрунт і рослини» для 3 класу.

 

Гра: “Ґрунт і рослини”

 

Мета:

  Закріпити знання учнів про різні типи ґрунтів і їх взаємозв’язок з рослинами.

  Розвивати логічне мислення та уміння працювати в команді.

  Поглибити розуміння ролі ґрунту для життя рослин.

 

Обладнання:

  Картки з назвами різних типів ґрунтів (чорнозем, пісок, глина, торф, суглинок тощо).

  Картки з назвами рослин (наприклад, картопля, пшениця, кукурудза, верба, кактус тощо).

  Таблиця або дошка для запису правильних відповідей.

 

Хід гри:

 1. Підготовка:

  Роздайте учням картки з назвами рослин і картки з типами ґрунтів.

  Поясніть учням, що в різних типах ґрунтів ростуть різні рослини, і вони повинні правильно поєднати ґрунт з відповідною рослиною.

 2. Правила гри:

  Учням потрібно утворити пари: кожен тип ґрунту повинен бути поєднаний з рослиною, яка найкраще росте на цьому ґрунті.

  Наприклад:

  Чорнозем — кукурудза (чорнозем — це багатий на поживні речовини ґрунт, і кукурудза росте на ньому дуже добре).

  Пісок — кактус (пісок добре пропускає воду, тому на ньому ростуть рослини, які не потребують багато вологи, наприклад, кактуси).

  Глина — верба (глинистий ґрунт добре тримає вологу, тому рослини, що люблять вологу, можуть рости на ньому).

  Торф — брусниця (торф’яний ґрунт багатий на органічні речовини, на ньому добре ростуть рослини, що люблять вологу та кислу реакцію ґрунту, наприклад, брусниця).

 3. Виконання завдання:

  Кожна група або учень по черзі вибирає одну картку з ґрунтом і одну картку з рослиною.

  Після вибору вони пояснюють, чому саме цей тип ґрунту підходить для цієї рослини.

 4. Підсумок:

  Перевірте правильність відповідей разом з учнями. Якщо у когось виникли сумніви, поясніть, чому певні рослини ростуть на конкретних типах ґрунту.

  Можна обговорити, як зміни в ґрунті (наприклад, через забруднення або ерозію) можуть вплинути на рослини.

 

Приклад карток:

  Ґрунти:

  Чорнозем

  Пісок

  Глина

  Торф

  Рослини:

  Кукурудза

  Кактус

  Верба

  Брусниця

  Морква

  Пшениця

  Лаванда

 

Запитання для обговорення:

  Чому важливо знати, який ґрунт підходить для тієї чи іншої рослини?

  Як погані умови ґрунту можуть вплинути на розвиток рослин?

  Який ґрунт найкращий для вирощування овочів і фруктів? Чому?

 

Розширення гри:

 1. Додаткові завдання:

  Додайте до гри завдання про те, як змішування різних типів ґрунтів може покращити умови для рослин.

  Попросіть учнів придумати, який ґрунт буде найкращим для вирощування певної рослини, зважаючи на її вимоги до води та поживних речовин.

 2. Варіант гри на швидкість:

  Проводьте гру на час, де учні або команди повинні швидко знайти правильні пари між ґрунтом і рослиною.

 

Ця гра не тільки допомагає закріпити знання про ґрунт, а й розвиває вміння працювати в команді, логічно мислити та пояснювати свої рішення

 

Картки-загадки про ґрунт

 1. Загадка:

Він чорний і пухкий,

Для врожаю дуже міцний.

Рослини годує, зростати їх кличе,

Без нього земля зовсім не родюча.

(Відповідь: Ґрунт)

 2. Загадка:

Лежить між камінням,

Воду швидко пропускає,

А рослини без нього

Від спраги вмирають.

(Відповідь: Пісок)

 3. Загадка:

Камінці дрібні, наче глина,

Воду тримають, як рослина.

У ґрунті її знайдеш ти —

Без неї не буде краси.

(Відповідь: Глина)

 4. Загадка:

Маленький працівник під землею живе,

Ґрунт він пухким і родючим зробить.

(Відповідь: Черв’як)

 5. Загадка:

Темний, багатий на поживу,

Він допоможе виростити диво.

Лежить на ґрунті родючий шар,

Із листя й коріння творить дар.

(Відповідь: Гумус)

 6. Загадка:

Який ґрунт рослини всі люблять найбільше?

І воду тримає, і поживний найбільше.

(Відповідь: Чорнозем)

 7. Загадка:

Який ґрунт тримає мало води,

І для кактусів створений, мабуть, завжди?

(Відповідь: Піщаний ґрунт)

 8. Загадка:

Хто в ґрунті живе, поживу створяє,

Рослини годує і світ прикрашає?

(Відповідь: Бактерії)

 

Ці загадки можна написати на картках і використовувати для індивідуальних або групових занять.

docx
Додано
2 січня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку