Розробка уроку Я досліджую світ для 2 класу
Тема: "Турбуюся про здоров’я"
Мета:
Навчальна: Закріпити знання учнів про основні правила здорового способу життя, розвивати вміння застосовувати їх на практиці.
Розвиваюча: Розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, уяву, мовлення учнів.
Виховна: Виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я, бажання вести здоровий спосіб життя.
Обладнання:
Карта-схема "Країна Здоров’я";
Ілюстрації з зображенням продуктів харчування (корисних та шкідливих); Великі аркуші паперу; фарби, фломастери, олівці;
Картинки з різними видами спорту;
М'яч, плакат із зображенням легень, свічка;
Кошики для роздільного збору сміття.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Привітання учнів. Створення позитивного настрою.
Доброго здоров’я, діти, доброго дня!
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти, в світі – головне,
А здоровий і веселий – щастя не мине!
Перевірка готовності до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда:
Повідомлення теми уроку. Створення асоціативного куща «Здоров’я».
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Гра "Так чи ні" (з м'ячем):
... (інші запитання)
IV. Вивчення нового матеріалу
Подорож до країни Здоров'я:
Розгляд карти-схеми. Обговорення кожного етапу подорожі.
"Острів Правильного Харчування".
Створення острова:
Клас ділиться на кілька команд.
Кожна команда отримує великий аркуш паперу, на якому зобразить свій власний острів здорового харчування.
На острові повинні бути: пляж з морськими продуктами (риба, креветки);
ліс з ягодами та грибами; сад з фруктами та овочами; ферма з молочними продуктами; будинок, де готують здорові страви.
Пошук скарбів:
Команди по класу шукають картки і повинні визначити, до якого місця на їхньому острові підходить той чи інший продукт.
За кожну правильну відповідь команда отримує бали.
Висновок: Здорове харчування впливає на здоров’я.
"Місто Активності" (фізкультхвилинка з елементами різних видів спорту)
Руки вгору, руки вниз, на носочках піднімись.
Присядемо, підстрибнемо, ніжками покрутимо.
Як футболісти, ногами стукаємо,
Як баскетболісти, м’яч кидаєм.
Як гімнасти, станьмо на носок,
А як боксер, пробиймо бокс!
"Діброва Свіжого Подиху"
Що ми робимо кожної хвилини, навіть не замислюючись про це?» (Очікувана відповідь: дихаємо).
Показати малюнок або картинку легень і пояснити, що це наш основний орган дихання.
Запропонувати учням зробити глибокий вдих і видих, відчувши, як рухається живіт.
Чому чисте повітря важливе:
Дихальні вправи:
Проведемо кілька простих вправ:
«Подуємо на кульку»: учні надувають уявну кульку, роблячи повільні глибокі вдихи і видихи.
«Понюхаємо квітку»: учні вдихають носом уявний аромат квітки, а потім повільно видихають ротом.
«Подуємо на свічку»: учні намагаються задути свічку, роблячи короткий і сильний видих.
Повторити кожну вправу кілька разів.
Як зберегти повітря чистим:
Висновок: Кожен з нас може зробити, щоб зберегти повітря чистим - сортувати сміття, садити дерева, економити електроенергію.
"Затока Позитивних Емоцій"
Релаксаційна вправа: лунає спокійна музика.
Через кілька хвилин повільно відкрити очі.
Малювання усміхнених обличь.
Можна намалювати не тільки затоку, але й весь пейзаж навколо неї: ліс, гори, поле.
Висновок: Дуже важливо мати позитивне мислення для збереження здоров'я.
V. Закріплення вивченого матеріалу
Гра "Заповнюємо продуктовий кошик":
Розподіл картинок з продуктами харчування на два кошики (корисні та шкідливі).
Творче завдання: намалювати свій портрет здорової людини.
VI. Підсумок уроку
Бесіда:
Здоров'я - це багатство, яке Господь нам дав,
І треба, щоб з дитинства його ти цінував.
Здоров'я не придбаєш за гроші, пам'ятай.
Його від Бога маєш, про це не забувай.
Бережи здоров'я змалку, бо хазяїн тіла - ти.
Щоб життя прожити довге, себе треба берегти!
VII. Домашнє завдання
Розкажи батькам про те, що дізнався на уроці.
Намалюй малюнок на тему "Я і спорт".
Здоров'язбережувальні технології, використані на уроці:
Фізкультхвилинка, дихальні вправи, вправи на релаксацію, елементи гри, зміна видів діяльності, візуальні матеріали.
Застосування здоров'язбережувальних технологій на уроці сприяє: