Гра "Квадрат і куб числа"

Про матеріал

ввести поняття квадрата і куба натурального числа;

навчити учнів користуватися таблицею квадратів та кубів натуральних чисел до 30;

навчити учнів обчислювати значення натурального числа; пояснити учням послідовність виконання дій у числових виразах, що містять піднесення до степеня;

розвивати креативні здібності учнів, інтерес до предмета;

виховувати критичне ставлення до своїх знань.

Тип уроку: пояснення нового матеріалу

Перегляд файлу

Урок №                                            Дата                               Клас 5

Тема: «Квадрат і куб числа» (гра)

Мета уроку: ввести поняття квадрата і куба натурального числа;

  навчити учнів користуватися таблицею квадратів та кубів натуральних чисел до 30;

 навчити учнів обчислювати значення натурального числа; пояснити учням послідовність виконання дій у числових виразах, що містять піднесення до степеня;

        розвивати креативні здібності учнів, інтерес до предмета;

       виховувати критичне ставлення до своїх знань.

Тип уроку: пояснення нового матеріалу

Обладнання: картка – пам’ятка, плакат, таблиці

Девіз уроку: один за всіх і всі за одного

Хід уроку

1. Організація класу (урок проходить у вигляді подорожі – гри)

2. Психологічний автотренінг:

Сядьте рівно. Руки вільно.

Посміхніться, поверніться. Всі на мене подивіться

І в роботу всі включиться

3. Кожному учню на парту роздається  пам’ятка

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Початок подорожі - гри

Наша гра буде проходити під таким девізом: «Один за всіх і всі за одного»

І

 за таким маршрутом:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

2*2=4                             10*10=100                   9*9=81

5*5=25 4*4=16                         6*6=36

8*8=64 7*7=49                         3*3=9

 

6.

 

 

 

 

Викладення нового матеріалу

Чи існують інші дії, крім додавання, віднімання, мно­ження і ділення? Так. Це, наприклад, піднесення чисел до квадрата і до куба.

 Добуток двох рівних чисел а * а називають квадра­том числа а.

Квадрат числа а позначають так: а2 (читають: «а в квадраті»).

Наприклад: а2 = а*а,     32 = 3 *3 = 9,    1002 = 100 *100 = 10 000.

  Добуток  трьох рівних чисел а*а*а називають кубом числа а.

Куб числа а позначають так: а3 (читають: «а в кубі»).

Наприклад: х3 = х х • х, 23 = 2 • 2 • 2 = 8, 103 = 10 • 10 • 10 = 1 000.

   Обчислення  квадрата   (куба)   числа  називають
піднесенням до квадрата (куба) даного числа.

Приклад. Піднеси до квадрата та куба числа 8 і 20.

Розв'язання. 82 = 8 • 8 = 64; 202 = 20•20 = 400.

83 = 8 • 8 • 8 - 512;     203 = 20 • 20 • 20 = 8 000.

Квадрати і куби чисел, як і інші натуральні числа, мож­на додавати, віднімати, перемножати та ділити. В резуль­таті утворюються різні числові вирази, наприклад: 23+5,    122-33,    (30-5-2)2.

Замість «числовий вираз» часто кажуть просто «ви­раз». Якщо виконати всі дії, вказані у виразі, то одер­жимо число, яке називають значенням даного виразу. Обчислюючи значення виразу, спочатку виконують піднесення чисел до квадрата чи куба, потім - множен­ня і ділення, нарешті - додавання і віднімання.

Приклад. Знайди значення виразу 580 - 400 : 23.

Розв'язання. 23 = 8;400:8 = 50; 580-50 = 530.

Відповідь. 530.

Якщо вираз містить дужки, то спочатку знаходять зна­чення виразу в дужках.

Приклад. Знайди значення виразу 320 : (10 - 2 • З)2.

Розв'язання. 2-3 = 6; 10-6 = 4;

42= 16; 320: 16 = 20.

Відповідь. 20.

Хочеш знати ще більше?

Квадрат і куб числа - це простіші випадки загаль­ного поняття степінь числа. Добуток п множників, кожний з яких дорівнює а, називають n-ним степе­нем числа а і позначають: ап. Отже,

а • а = а2, 22 = 2 • 2 = 4,

а*а*а = а3, 23 = 2 • 2 • 2 « 8,

а*а*а*а = а4, 24 = 2 • 2 • 2 • 2 = 16.

 

7.

 

 

 

Робота з таблицею «Квадрати і куби натуральних чисел до 30

 

 КВАДРАТИ І КУБИ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ ДО 30

 

п

п2

п3

п

п2

п3

п

п2

п3

1

1

1

11

121

1 331

21

441

9 261

2

4

8

12

144

1 728

22

484

10 648

3

9

27

13

169

2 197

23

529

12 167

4

16

64

14

196

2 744

24

576

13 824

5

25

125

15

225

3 375

25

625

15 625

6

36

216

16

256

4 096

26

676

17 576

7

49

343

17

289

4 913

27

729

19 683

8

64

512

18

324

5 832

28

784

21 952

9

81

729

19

361

6 859

29

841

24 389

10

100

1000

20

400

8 000

ЗО

900

27 000

 

8.

 

 

 

 

 

 Лабіринт – це грецьке слово  (вхід у підземелля, заплутана мережа доріжок, ходів, приміщень, що сполучаються одна з одним)

Зараз ми з вами будемо обчислювати числові вирази

Кожна ваша правильна відповідь відповідає правильній букві. Нам з вами потрібно розшифрувати слово, яке заховане у лабіринті.

 

 

 

 

1. 7*8+42

2. 45+2*32

3. 52+72

4. 12*13-92

5. 120-4*52

6. 122-112

7. 44-23*3

 

 

 

 

 

 

Відповіді: 1) 72, 2) 63, 3) 74, 4) 75, 5) 20, 6) 23, 7) 20             Україна

 

9.

 

 

 

 

Задачі на логічне мислення

Задача 1

На вулиці Квітковій побудували 4 будинки, в кожному будинку по 4 вікна, а в кожному вікна по 4 шибки. Скільки всього шибок? (64)

Задача 2

В садку 5 дерев, на кожному дереві 5 гілок, а на кожній гільці 5 яблук. Скільки всього яблук? (125)

Задача 3

Йшли Маша і Наташа, несли по 2 корзинки, а в кожній корзинці по дві кішки. Скільки всього котів несли дівчатка? (8)

Задача 4

У бабусі 3 дочки, у кожної дочки 3 синочки. Скільки онуків у бабусі? (9)

 

10.

 

 

 

 

Робота з підручником

Стр. 115

№ 620, 621, 623, 624, 626

 

11.

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання

Вивч. §13, виконати №622, 625, 634, 636, 642-645 ; на повт. №649

 

12.  Рефлексія уроку (підсумок уроку). Виставлення оцінок

 

 

 

 

docx
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
8503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку