Гра-квест «Часничок-цибулька»
Мета:ознайомитися із харчуванням українського народу; поглибити знання з технології приготування їжі; виховувати у дітей зацікавленість до традиційних страв української кухні, повагу до культури й спадщини українського народу, патріотизм; розвивати творчі здібності учнів.
Обладнання: картки з назвами страв,картки-пазли, українські костюми для дітей, аудіозаписи українських пісень та танців, сорочки-вишиванки, рушники, фрукти та овочі, мультимедійні засоби.
Українська кухня – дивина,
Фантазії та мрії...
Її витворюють, кують
Маги, чародії…
ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ
І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (на дошці записано тему й епіграф заходу)
Вихователь:
- Діти, а чи ви знаєте українські традиційні страви?
Перевіримо? (Відповіді дітей)
- Молодці!
Вчитель пропонує для подальшої роботи об’єднатися у команди. Для цього учні по черзі витягають картки із зображенням часничку або цибулинки.
Одягають кепки та хусточки.(хто витяг часничок вдягає кепку,цибульку-хустку)
Вчитель: От ми і готові до подорожі у цікавий світ української кухні.
Станція№1 «Впізнай овоч»
Команди-квестери відповідають на запитання. За правильну відповідь – 1 бал.
1. Він буває гірким і солодким, а його плоди мають різну форму і колір. Славиться не лише як своєрідна їжа, але ще як ароматичний і лікарський продукт. Вітаміну С в ній в п’ять разів більше, ніж у лимоні. (Перець).
2. Цей овоч «прийшов» до нас з Америки двісті років тому і спочатку зовсім не сподобався на смак. Просто люди не відразу розібралися в тому, то треба їсти – їли навіть квіти та зелені ягоди. Якийсь час його кущі з незвичайними для Росії квітами і плодами служили прикрасою для дамських капелюшків на балах і в театрах. З нього в даний час роблять багато смачних страв і соусів. (Помідори або томат).
3. Цей овоч був відомий в Індії вже 3 тисячі років тому і звідти розповсюдився по всіх континентах. З тих пір люди навчилися робити з нього безліч салатів і солінь. А іноді їх вирощують у садах заради красивих жовтих квітів і листя. Відомий дикорослий вид цієї рослини, плід якого «вистрілює» насінням на кілька метрів. (Огірок, «скажений» огірок).
4. Цей овоч, завжди цінували за солодку соковитість і цілющі властивості. Адже в ньому дуже багато вітаміну А (бета-каротину), дуже важливого для здоров’я і росту людини. Цей вітамін покращує зір. Тому всім дітям (а не тільки зайців) потрібно їсти якомога частіше. (Морква).
5. Цей овоч – давній символ здоров’я і благополуччя. Не випадково в багатьох будинках, овочевих магазинах, на ринках і донині вивішують коси і вінки, сплетені з нього. Він, і зелений, і ріпчаста, – «захисник» від шкідливих мікробів. (Цибуля).
6. Цей овоч у зелених стручках – одне з найулюбленіших дитячих ласощів на дачній грядці. Здавна його вирощували не тільки для смачних супів і каш, але і для дуже поживною борошна, яку змішували з пшеничного або житнього борошном і випікали хліб, млинці, пиріжки. (Горох).
7. Цей овоч давно відомий на всіх континентах. Навіть на півночі нашої країни та Америки він дає хороший урожай і годує людей цілий рік. Всього відомо 35 видів. Їдять у свіжому вигляді, роблячи різні салати, голубці, котлети. А в квашеному вигляді – комора різних вітамінів. (Капуста).
8. Один з найбільших овочів. А люди завжди мають схильність до величезного – воно будить уяву. Тому і до цього овочу ставляться з особливою повагою. За примхою людини цей овоч досягає неймовірних розмірів і може важити до 100 кг. Його зручно вирощувати: він невибагливий, росте навіть без догляду, а з-за своєї величини не користується популярністю у злодіїв. (Гарбуз).
9. Найближчі родичі самої звичайної гарбуза. Їх смажать або тушкують з іншими овочами, консервують як огірки, а іноді їдять сирими і навіть варять варення. (Кабачки).
10. Ці овочі дуже красиві, схожі на зірки або квіти. Ними прикрашають новорічні ялинки прикрашають кухні і дачі, роблять з них забавні іграшки, декоративні вази та кошики. (Патисони).
Станція№2 «Український традиційний посуд»
Команди отримують картки із зображенням українського національного посуду, а також його назви. Завдання: правильно з’єднати назву посуду із його зображенням.
МИСКА ГОРЩИК
ГЛЕЧИКМАКІТРА
КУМАНЕЦЬ ДВІЙНЯТА
КУХОЛЬ БУЛЬКА
Стація№3: «Прибери зайву страву» (виконується по колу, учні по черзі підходять до столу на якому розташовані картки з назвами страв української та інших національних кухонь та прибирають картки з назвами страв не українських кухонь): Борщ, плов, вареники, суп харчо, пельмені, пампушки, куліш, гречана каша зі шкварками, гарбуз, спагеті. Перевіряємо, (вихователь коментує перевірку: плов – узбецька страва, суп харчо – грузинська, пельмені – російська, спагеті – італійська). Тож, як бачите кожен народ має свої традиційні страви та кулінарні уподобання, які подобаються і нам.
Станція№4
А яку страву ваша мама найчастіше готує вдома: плов, юшка, борщ.(Відповіді дітей) Так, дійсно, борщ і сьогодні є однією із улюблених страв українців. Мами готують вам смачний борщ? А ви бачили як вони це роблять? Давайте і ми сьогодні спробуємо «зварити» борщ!
Командам необхідно обрати із запропонованих інгредієнтів ті, які потрібні для приготування борщу та «покласти» їх у каструльку. (під час виконання завдання звучить пісня-жарт про борщ)
-Які ж ви молодці! Думаю, що ваш борщ буде дуже смачним!
Станці№5 «Вгадай страву»
Учасники отримують картки - пазли із зображенням українських страв.
Завдання№1: скласти пазл, назвати страву, що на ньому зображена.
БОРЩ ВАРЕНИКИ
ГОЛУБЦІ ДЕРУНИ
МЛИНЦІ ПИРІЖКИ
ПАМПУШКИ САЛО
Завдання №2«Вгадай та приготуй»:
- Для приготування цієї страви використовують борошно…
- Ця страва може мати різноманітні начинки…
- Цю страву варять….
Вірно! Вареники! А ви любите вареники? А хотіли б спробувати самі їх зліпити?
Практична частина: діти ліплять вареники з тіста. (Лунає українська народна пісня «А мій милий вареничків хоче»)
Підбиття підсумків
За результатами всіх завдань обирається команда – переможець та отримує свою нагороду.