До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Година спілкування "Твори добро завжди і всюди". Година спілкування для учнів 3 класу

Про матеріал

На годині спілкування "Твори добро завжди і всюди" учні знайомляться з поняттям і законами доброти, честі, справедливості. Формуються найвищі людські цінності.

Перегляд файлу

Пазініч Людмила Богданівна , вчитель початкових класів

 

Година спілкування «Твори добро завжди і всюди!»

Для учнів 3 класу

Мета:

  •           Ознайомити учнів із поняттями і законами доброти, честі, справедливості;
  •           формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любові і поваги до ближнього;
  •           виховувати почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися;
  •           розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес.

Оформлення  :  малюнок хлопчика, картки з написами, завдання для груп.

Обладнання : диск з мультфільмом «Герасим і Лев», комп’ютери, монітори; диск з піснею «Я дарую вам добро» Н.Май, магнітофон.

Реквізити :написи «Доброта», «Любов», «Удача», «Радість», «Краса»

Хід години спілкування:

І. Вступна частина.

а) Привітання. Доброго ранку, доброго дня!

Бажаємо щастя , здоров’я й добра!

б)Вправа  «Ласкавинка » (Діти стоять півколом)

- Давайте подаруємо один одному ласкавинку - добрі ,ніжні ,хороші побажання.

- Уявіть, що у вашій долоньці є ласкавинка, ніби тепла пушинка. Передайте її по колу один одному. Відчуваєте, як приємно і радісно у вас на серці? Вас люблять ваші друзі, дарують ласкавинки добра і любові. А гарні, добрі побажання завжди здійснюються.

- Важко чи легко віддавати своєму сусідові ласкавинку ?

- Що трапляється з людиною, коли їй ніхто не дарує ласкавинок ?

- Що буде, якщо ми даруватимемо ласкавинки один одному постійно ?(Діти сідають на місця)

- Щоб дізнатись про що піде мова на годині спілкування , я пропоную послухати казку, яку підготувала творча група нашого класу.

Інсценізація казки «Як дівчинка подружку шукала»

«Жила-була на землі дівчина, яку звали Любов. Не весело було їй жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до сивого, старого чоловіка, який прожив уже більше ста років.

- Допоможіть мені, дідусю, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все життя. Подумав чарівник і сказав:

- Приходь до мене завтра вранці, коли заспівають перші пташки і роса ще не зійде.

Уранці, коли яскраво сонечко освітило землю, прийшла Любов на призначене місце і побачила: стоять п’ять прекрасних дівчат.

- Ось вибирай, - сказав чарівник. – Одну звати Радість, іншу – Вдача, третю – Краса, четверту – Щедрість, п’яту – Доброта.

- Усі вони прекрасні, - сказала Любов. - Не знаю, кого й вибрати…

- Твоя правда, - відповів чарівник, - всі хороші, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а можливо, і дружитимеш, але вибери тільки одну з них. Вона і буде тобі подругою на все життя.

Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожній. Вона задумалася, а потім підійшла до Доброти і простягла їй руку…»

Проблемні питання :
- А кого вибрали б ви?
- Чому на вашу думку, Любов зупинила свій вибір саме на Доброті?

Учитель.

 Розпочинається година доброти,

Тож прошу Вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

- Сьогодні на годині спілкування  ми поговоримо про таку людську якість як добро  та милосердя. Тема звучить так : «Твори добро завжди і всюди» .

До нас на наш захід завітала Вікторія Олександрівна , учитель біблійної історії та християнської етики. Я їй надаю слово.

ІІ. Основна частина.

Вчитель. На уроках БІХЕ ми багато говорили з вами на тему добра. - Що ж означає слово «добро»? ( Добро – усе позитивне в житті людини, вчинок, який приносить користь людям.)

Давайте намалюємо портрет людини з добрим серцем.

 (На аркушах записані якості. Учні повинні обрати якості доброї людини і прикріпити до малюнка, на якому зображений хлопчик, який дивиться на себе в дзеркало.)

Неохайність, скромність, грубість, боягузтво, повага, доброта, жорстокість, безсердечність, співчутливість, любов, чуйність, милосердя, щедрість, злість, працелюбність, делікатність, байдужість, тактовність, надійність.

2.Гра « Якщо ти добра людина, то повинна …»

(Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескайте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите)

  • Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
  • Допомагати друзям у біді.
  • Наодинці із собою робити не так, як робив би на очах у людей.
  • Лінуватися, бути дармоїдом.
  • Видавати за доблесть і заслугу те, що є твоїм обов’язком.
  • Бути жадібним, корисливим, негостинним.
  • Лицемірити, говорити не те, що думаєш і почуваєш.
  • Давати порожні обіцянки і не додержувати слова.
  • Нашіптувати, доносити на товариша.
  • Байдуже проходити повз людську біду, горе, відчай.
  • Використовувати свою силу і фізичну перевагу на зло.
  • Мовчати , коли треба говорити і навпаки.
  • Не слухати батьків, обманювати їх.
  • Глузувати з калік.
  • Не любити, кривдити тварин.

Учитель. 

 Доброта – найбільша цінність нашого життя. Так, це саме та якість, що коштує так дешево, але цінується так дорого. Її не можна купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку, її вбирає дитина з молоком матері і на протязі усього життя дарує світу.

3. Слухання оповідання «Хлопець і морські зірки»

 Одного разу дідусь ішов берегом моря і побачив хлопця, який підбирав на піску морських зірок і кидав їх у море. Дідусь запитав, для чого він це  робить. Хлопець відповів, що зірки можуть засохнути і померти під промінням пекучого сонця.

- Але берег тягнеться на багато миль, а морських зірок мільйони. Яка користь у твоїх зусиллях! – сказав дідусь.

Хлопець подивився на морську зірку, яку тримав у руці, кинув її у море і тихо промовив :

- Користь є для цієї морської зірки.

- Як ви розумієте слова хлопця? Чому він кидав у море морські зірки ?

Милосердя – це добре, співчутливе ставлення до кого-небудь, допомога.

- Навколо нас живе багато людей, які потребують співчуття. Це і безпорадні сусіди похилого віку, і бездомні діти, які жебракують на базарі, каліки і в інвалідних візках на дорогах міста і багато інших людей.

 На жаль, усім допомогти неможливо. Але важливо допомогти хоча б деяким.

- Чи проявляли ви доброту та  милосердя ? Наведіть приклади.

 (Учні називають добрі справи :акція «Посади дерево», вітання ветерана, збір коштів для учня нашої школи для операції, участь у благодійній акції, участь у акції «Малятко» в день Святого Миколая, збір канцтоварів для малозабезпечених учнів нашої школи…)

4. Перегляд мультфільму  «Герасим та Лев»

Обговорення

5. Слухання та обговорення оповідання «Юрко» В.Сухомлинський

Послухайте оповідання В.Сухомлинського «Юрко» і подумайте чи можна його назвати співчутливим і милосердним ?

(Учениця читає оповідання )

 Третьокласник Юрко ходить у недільну школу. Після уроків він з іншими хлопцями допомагає двом бабусям, що живуть на околиці села. Посадили біля хат яблуньки й троянди, поливають. Приносять воду, ходять за хлібом у крамницю. Бо допомагати немічним звелів Господь. Їм про це розказували на заняттях.

  Сьогодні дощовий осінній день. Юрко з хлопцями ходив рубати дрова бабусі. Прийшов додому втомлений, сердитий. Скинув черевики, повісив пальто. І черевики, й пальто в грязюці. Юрко сів за стіл. Мати подає йому обідати, а бабуся миє черевики й чистить пальто.

 Юрко сьогодні добре потрудився на славу Божу, чи не так ?

- Що можна сказати про хлопчика? (Відповіді учнів)

- Кому слід співчувати насамперед? (Відповіді дітей)

- Перш за все ми зобов’язані піклуватися і виявляти співчуття до тих, хто поряд із нами :

  • Це наші домашні : батьки, бабусі, дідусі, брати і сестри; тітки і дядьки – люди рідні нам по крові.

 У Біблії сказано : «Коли ж хто про своїх , особливо ж про домашніх не дбає, той зрікся віри, і він гірший від невірного».

  • Це наші вихователі – люди, які віддають свою любов, свій час і свої сили, щоб піклуватися про нас;
  • Це наші друзі,  з якими ми живемо, вчимося і ростемо ;
  • Це наші однокласники, з якими ми проводимо разом багато часу в школі.

- Як слід виявляти співчуття, милосердя? (Учинком, словом утіхи, фінансовою допомогою, своєю присутністю, будь якою допомогою.)

6. Слово надається  учителеві.

В народі кажуть : «Добрі думки - це коріння, добрі слова – гілки, а добрі вчинки – це плоди. За вікном початок весни. Дерева стоять голі. Давайте одягнемо наше дерево у зелене вбрання.

7. Робота в групах.

1 група. Напишіть , які добрі справи можна зробити біля свого будинку (посадити квіти, доглядати за ними, повісити годівнички, підгодовувати птахів, собачок, котиків, прибрати)

2 група. Напишіть , які добрі справи можна зробити вдома

(допомогти мамі  по господарству, гратися з меншими братиком чи сестричкою, погуляти з домашньою тваринкою, винести сміття, сходити в магазин, провідати бабусю)

3 група. Напишіть , які добрі справи можна зробити в лісі

(прибрати, обгородити мурашник, повістити годівничку, шпаківню, не рвати квітів, посадити деревце)

- Як можна назвати це дерево ? (Дерево добрих справ, дерево доброти)

Намалюйте своє дерево і нехай на ньому з’являться якнайбільше листочків, плодів.

  Варто задуматись.

- Один рік має 365 днів.

- Кожен день – 24 години.

- Кожна година – 60 хвилин.

- Отже, рік має 525 600 хвилин.

- Як багато часу нам дає Бог! Але яку частину цього часу ми приділяємо добрим справам ?!

ІІІ. Заключна частина.

Учитель. Ну що ж, любі діти. Підходить до завершення наша година спілкування. Я вірю в те, що від сьогодні стала добрішою кожна дитина. Ростіть чуйними, доброзичливими, милосердними, бо це кращі риси людини.

1 учень.

Коли ти будеш добрим,

Про тебе люди скажуть.

Ніколи не забудуть про ввічливість твою.

У школі і удома усім давно відомо,

Що добрих не народжують, а добрими стають.

2 учень.

Не лінуйтеся робити добро

Лише зла не бажайте нікому

Бо воно, як велика гора

Стане вам на шляхові земному.

3 учень.

І старайтесь робити добро

День і ніч, і кожну хвилину,

Щоб серденько, як сонце цвіло,

Це хорошою робить людину!

Вчитель

Що найціннішого є у житті,

І найдорожчого за все на світі,

То – доброта, запам’ятайте діти,

І хай вона крокує по землі.

(Учні виконують пісню    «Доброта»  Н.Май)

Одна земля, одна надія

І сонечко на всіх одне,

Воно усіх теплом зігріє,

Воно нікого не мине.

І буде знов весна на світі

Надію людям дарувать,

І будем ми на світі жити,

І про добро пісні співать.

Приспів :

А я бажаю вам добра,

А я бажаю вам тепла,

Любові завтра і сьогодні.

А я бажаю вам добра,

Щоб, наче, сад, душа цвіла,

Щоб зорі падали в долоні.

- Дякуємо всім присутнім і бажаємо щастя і добра1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література.

1.Жуковський В.М. Основи християнської етики. 5 клас. : Навчальний посібник. – К.: Літера ЛТД, 2007.- 40-47 с.

2.Автори - упорядники Іщук О. Ю, Назаренко Н.В. Вивчаємо права дитини. Уроки громадянської освіти. Інтерактивні методики. - Х.: «Оберіг», 2010 – 43 – 49 с.

3.Т.Саннікова. Шкільний світ, 2007 серпень, №29-32(спецвипуск) Християнська етика. Розробники уроків.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
1246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку