Гра-квест "Юні зоологи"

Про матеріал
Мета гри-квесту «Юні зоологи»: сприяти отриманню та удосконаленню школярами знань про тварин, їх будову, спосіб життя, риси пристосованості до умов середовища існування, характерні поведінкові особливості.
Перегляд файлу

Дружбівський НВК: ЗОШ І-ІІІ ступенів -ДНЗ

 

 

 

 

 

 

 

 

Біологічна гра-квест

 

7 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель біології Світлана Рудецька

 

Розробка виховного заходу для учнів 7 их класів,

Анотація:

Методична розробка гри-квесту на тему «Юні зоологи», присвячена різноманітністі тварин, для учнів  7-х класів з описом процесу підготовки та організації заходу, правилами гри, завданнями для всіх етапів проходження квесту, матеріалами, необхідними для проведення заходу. Використання цієї розробки заходу доцільне при здійсненні превентивної, просвітницької, тренінгової  роботи з дітьми.

Гра-квест є інноваційною формою роботи з учнями. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння школярами необхідних знань, умінь та навичок. Інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активне долучення  всіх учасників гри, згуртовують  учнівський колектив.

Мета гри-квесту «Юні зоологи»: сприяти отриманню  та удосконаленню школярами  знань про  тварин, їх будову, спосіб життя, риси пристосованості до умов середовища існування, характерні поведінкові особливості.

До проведення  гри залучені учні старших класів. Це сприятиме тому, що вони відчують себе в ролі  наставників,   розвиватимуть свої організаторські та акторські здібності.

Квест – це пригоди. Кожна команда проходить ряд станцій – етапів, де Помічники (учні 10-11 класів, одягнені в костюми казкових персонажів) проводять з гравцями рухливі гри і дають творче завдання. Вони ж і оцінюють роботу і ставлять бали у маршрутному листі. Знайти місце, де буде проходити кожен етап, можна, тільки розгадавши підказку. Це додаткові пригоди та азарт для гравців.

До початку гри-вкесту:

Учнями-помічниками заздалегідь окреслюється «станції»,  на яких вони будуть зустрічати  школярів-квестерів. Їх задача, знаючи специфіку своєї станції, підготувати казковий образ (зовнішній вигляд), творчо, яскраво оформити свою станцію, тощо. Учні працюватимуть на станціях за принципом "Навчаючи вчусь!"- вони є прикладом для менших, а тому мусять знати все про предмет обговорення.

Завдання для класних керівників - організувати 2-3 учня, відпрацювати з ними дії на заданій станції, ознайомити з правилами гри.

Учні-квестери готують візитну картку команди та привітання команд-суперників.

Діятимуть 8 станцій, і на кожній станції – проводитимуться невеликі ігри - випробування.

Педагог-організатор складає та узгоджує сценарій, здійснює підбір завдань для роботи на станціях, контролює процес підготовки учасників квесту. Забезпечує заохочення для команд.

Правила гри

Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил.

  1.                   Отримайте маршрутний лист. Розгадайте шифр і заповніть вільні клітинки відповідями. Таким чином ви дізнаєтесь, яким маршрутом будете пересуватися.
  2.                   Починаючи подорож, не забувайте про правила вихованості та почуття такту до своїх суперників. За виконані завдання отримуйте жетони.
  3.                   Застосовуйте при виконанні завдань всю вашу енергію та креативність! У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте!
  4.                   На виконання кожного із завдань у вас до 10 хвилин. Не намагайтесь зекономити час – додаткових балів це не принесе, а от за перевищення ліміту часу бали знімаються.
  5.                   Відвідуйте станції суворо за порядком, написаним в вашому маршрутному листі.

                                       ПОЧАТОК ГРИ-КВЕСТУ

Місце збору - шкільний спортивний майданчик.

Місце проведення квесту - шкільний сад.

Етап І  "Візитна картка"

На майданчику шикуються команди. Кожна команда має свій колір, у кожного учасника кольорова краватка, або кепка. Кожна команда має свій прапорець.

Ведучий проголошує вступне слово  про тему квесту.

Гра починається з урочистого привітання команд учасників. Команди демонструють  свою життєву позицію на зразок виступу агітбригади. Презентують свою назву і гасло.

 

Етап ІІ - "На старт! Увага! Руш!"

 

Після привітання команди отримують маршрутні листи, де за допомогою шифру зашифровані назви станцій, якими будуть подорожувати класи. Діти розшифровують написи і готуються до початку подорожі.

Подається умовний сигнал і команди рушають в путь.

На кожній станції за виконані завдання діти отримуватимуть жетони у вигляді веселих пігулок.

               

 

І. Станція «Інтуіція» (впізнати тварину за описом і зобразити її за допомогою пантоміми)

ІІ. Станція  "Країна народної творчості"(приказки та прислів’я про тварин)

ІІІ. Станція   "Розпізнай мене»" (анаграми назв тварин)

VІ. Станція   «Назви мене» (дано малюнки тварин і треба зробити правильні підписи до них)

VІІ. Станція   «Чорний ящик» (вгадати тварину з трьома підказками)

 

І. СТАНЦІЯ  «Інтуіція» (впізнати тварину за описом і зобразити її за допомогою пантоміми)

(Підібрано завдання для 3 команд по 2 завдання , або для 6 команд – по 1 завданню)

 

  А. 1. Прісноводна тварина, розповсюджена у Європі, Сибіру, Північній Америці. Тіло витягнуте, спина темно-зеленого, або майже чорного кольору, боки смугасто-зелені, черево жовтувато-біле з сірими плямами.  Невеликі особини вагою до 2 кг, живуть на мілководді. Дорослі тварини  можуть досягати в довжину понад 1,8 метра, ваги - до 35 кг, самки завжди більші за самців. Живуть до 70-80 років, але іноді набагато більше. У природних умовах тварина росте швидко і в трирічному віці може досягати ваги 1,5-2 кг.. Статевої зрілості особини досягають на 3-4 році життя. Живиться личинками і дорослими водяними жуками, клопами, бабками,пуголовками, дрібними жабами. Улюбленим кормом дорослої особини є  риба, яка рясніє в конкретній водоймі. Коли корму немає в достатній кількості, може поїдати своїх родичів меншого розміру (канібалізм).  (Відповідь: Щу́ка)

 

Б.2. Зустрічається тварина на всій території  Європи, а також  центральної і південно-східної Азії. Зимують в тепліших регіонах: Північній Африці, Південній Азії та на Півдні Європи. Людина завезла цю пташку в Австралію, Нову Зеландію та Південну Африку. Спершу даний вид птахів мешкав на рідколіссях, пасовищах і садах, але поступово тварини призвичаїлись до життя поблизу людей. В лісах вони лише ночують, а вдень залишають їх в пошуках їжі. В Україні гніздиться скрізь крім високогір’я; мігрує скрізь. Довжина тіла – 21,5 см
Розмах крил – 37 – 42 см. Вага - 40 – 105 г. Тіло масивне, з короткою шиєю. Крила короткі, в основі широкі і звужені на кінці. Оперення у самок і самців дорослих птахів не відрізняється: чорне пір'я з металевим блиском, який у окремих підвидів може мати фіолетовий, зеленуватий, синюватий або бронзовий відтінки. Всеїдні. Живуть до 12 років. Одна пара птахів за час вигодовування малят знищує до 8 тисяч хрущів та інших шкідників загальною масою 6 кг!. Вважають провісником весни. Вміють мелодійно співати.

(Відповідь: Шпак звичайний)

В. 3. Невелика птиця, довжина тіла  в середньому 40 сантиметрів. Розмах крил - до 25 см. Хвіст довгий, ступінчастий, до 22-25 см. Забарвлення пір’я зазвичай це відтінки сірого кольору. Також на оперенні птиці присутні світлі поперечні смуги. Дзьоб гострий і досить міцний. Важить птах не більше 100 г. У природному середовищі птахи живуть не більше 7-10 років. Харчуються в основному комахами. Це можуть бути як личинки, так і дорослі комахи. Хороший апетит цього птаха приносить також велику користь сільському господарству, оскільки  поїдає всіляких шкідників. Прилітають з теплих країн в кінці квітня - початку травня, самець захоплює досить велику ділянку, потім починає, куквати, облітати свою ділянку, шукати самок. Самка не виховує потомство. Вона підкидає своїх дітей прийомним батькам.  Приблизно через 10 днів пташенята з’являються на світ в гніздах чужих птахів. Відразу після народження малі намагаються позбутися від конкурентів і викидають слабкіших родичів з гнізда.         

                                                                                                        (Відповідь: зозуля).

Г.4. Вид занесено до «Червоної книги хребетних Міжнародного союзу охорони природи (МСОП)». Населяє тварина: хвойні, мішані, листяні ліси, узлісся, поля, парки, луки, степи. Тварини поширені на території від Центральної Європи до Західного Сибіру та Казахстану. На території України трапляються майже повсюдно, за винятком гірських районів Карпат, не вище 350 м. Тварини пов’язані з водоймами  лише в сезон розмноження, і по його закінченні воліють триматися поблизу  них. Тварини середніх розмірів, довжина тіла дорослих 40–80 мм, світло-жовтуватого забарвлення, зіниця вертикальна, шкіра гладка. Тіло коренасте, голова тупа, ноги короткі. Пробудження після зимової сплячки розпочинається із встановленням денних температур 12–18°С, і в південній та південно-західній частинах України цих тварин відзначали вже на початку березня-квітні. У сезон розмноження  відчутний запах часнику. Самці видають шлюбні крики, перебуваючи під водою. Самиці відкладають ікру у вигляді грубих шнурів найчастіше на водяні рослини, число ікринок у кладці від 1 до 2 та більше тисяч. Ембріогенез триває 5-11 діб. Вилуплені пуголовки перші дні тримаються біля дна, а згодом - у товщі води або біля поверхні. Відхід на зимівлю відбувається у вересні або навіть у листопаді й залежить від температури повітря (бл. 9°С). Зимують у ґрунті, при цьому можуть перебувати на глибині до 2 м.

(Відповідь: Часничниця звичайна (земляна жаба,  часникова жаба).

Д.5. Астероїд  Гірудо названий на честь цієї тваринки .( латинською ). Символом Естонії є  ця тварина. Вона зображена на платиновій монеті номіналом 100 крон, яка була випущена до 90-річчя незалежності Естонії.  Тваринка також зображена на словенській монеті номіналом 2 толари. Тварини здатні ловити свою здобич на льоту.  Поширені по всьому континенту (крім Антарктиди та Австралії). У світі існує 75 видів,  зимують у Південній Азії, Південній Америці,  Індонезії. Самки  пофарбовані менш контрастно, ніж самці і у них більш короткий хвіст. Харчуються комахами (мухи, коники, цвіркуни, бабки, жуки та інші). Моногамні  тварини,  тобто, пару вибирають на все життя. У будівництві гнізда беруть участь обоє батьків, разом вони насиджують яйця і годують пташенят. Батьки захищають гніздо і видаляють з нього послід. Годування пташенят  відбувається до 400 разів на день. Так триває близько 20 днів, поки пташенята не навчаться  самостійно літати. Живуть близько 4 років (можуть дожити і до 8 років).

(Відповідь: Ластівка сільська, ластівка міська)

Е.6.  Ці пухнасті тваринки мають безволосий, загострений ніс, маленькі очі і не мають видимих вух. Виростають до 11,3-15,9 см в довжину, якщо не рахувати хвіст, довжина якого становить 2,5-4 см. Зазвичай вони важать від 70- 128 г.  Дрібні ссавці, поширені по всьому світу. Їх часто сприймають як садових шкідників. Вони можуть бути чорними, кремовими, сірими, жовтогарячими, білими і рябими. Вони розпізнають світло і рух. Використовують маленькі сенсори руху і запаху на кінчику носа, щоб знаходити здобич та інших співмешканців.

Тварина  вагою 80 г з'їдає близько 50 г дощових черв'яків за добу, також  їдять личинок комах.  Використовують тунелі для переміщень, але їх тунелі - це дещо більше, ніж просто підземні магістралі. На кінцях тунелів  копають спеціальні камери, які використовуються як спальні та пологові кімнати.

(Відповідь: Кроти)

 

ІІ. СТАНЦІЯ  "Країна народної творчості"(приказки та прислів’я про тварин).

1 версія завдання. Зібрати 5 приказок, які записані у формі доміно з двох частин.   

2 версія – самим скласти 5 приказок.

 

І. Приказки про корову

І чорна корова біле молоко дає.

У корови молоко на язиці.

Чия корова мичала, а твоя б мовчала.

Дай, боже, нашому теляті вовка з'їсти.

Ласкаве телятко дві матки ссе.

 

ІІ. Приказки про коня

Дарованому коневі в зуби не дивляться.

Куди кінь з копитом, туди й рак з клешнею.

Кобила з вовком тягалась - хвіст та грива осталась.

 

ІІІ. Приказки про свиней

Свині не до поросят, коли її смалять.

Посади свиню за стіл, вона й ноги на стіл.

 

ІV. Приказки про собаку

Краще бути хвостом живого собаки, чим головою дохлого лева.

До собаки підходь ззаду, а до коня спереду.

Собака бреше, а вітер несе.

Як собаку годують, так він і гавка.

 

V. Приказки про кота

Кіт з хати - миші на стіл.

Чим більше кицьку гладиш, тим вище вона горб підіймає.

 

VІ. Приказки про зайця

Полохливий заєць і пенька боїться.

Далеко куцому до зайця.

 

VІІ. Приказки про лисицю

Кожна лисиця свій хвостик хвалить, а чужий ганить.

Кожний лис свою нору любить.

 

VІІІ. Приказки про рибу

Риба псується з голови, але чистять її з хвоста.

Дешева риба, дешева й юшка.

Щоб рибку їсти, треба в воду лізти.

На безриб'ї і рак риба.

 

Різні приказки про тварин

Не діли шкуру не вбитого ведмедя.

Тягли ведмедя до меду та урвали вуха, тягли ведмедя від меду та урвали хвіст.

Скільки вовка не годуй, а він у ліс дивиться.

Лев - цар звірів, а боїться комарів.

Вигрій гадину за пазухою, а вона тебе вкусить.

З комара роблять слона.

Бджоли раді цвіту, люди раді меду.

Тоді то буде так, як в ставі свисне  рак.

Чудо, а не раки: самі в торбу лізуть.

Із нього користі, як із цапа молока.

 

ІІІ. Станція   «Назви мене» (дано малюнки тварин і треба зробити правильні підписи до них: вказати назву )

 

1.   2        3.  zoopicture

 

4.   5 Суматранський тигр     6 Ластівки | Наш рідний Куп'янськ.

 

7. D:\Users\АЛЕКСАНДР\Pictures\Субантарктический пингвин.jpg   8. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d0/Northern_Spotted_Owl.USFWS.jpg/256px-Northern_Spotted_Owl.USFWS.jpg  9.  i?id=8736259&tov=4

10.zhaba11.Изображение:Aphid group2.jpg12.

 

ІІІ. Станція   «Чорний ящик» (вгадати тварину з трьома підказками)

Для 1 команди завдання.

Підказка 1. Чорно - біла тварина, поширена майже всюди. (3 бала)

               2. Живиться комахами.  (2 бала)

               3. Буває сільська, міська, берегова (1 бал)

               Відповідь: Ластівка.

Для 2 команди завдання.

Підказка 1. Дрібна кусюча тварина, відома абсолютно всім. (3 бала)

               2. Живе великими сім’ями. (2 бала)

              3. Є санітарами лісу. (1 бал)

Відповідь: Мурашка.

Для 1 команди завдання

Підказка 1.Маленька хижа тварина, яку люди вирощують для біологічної боротьби із шкідниками. (3 бала)

               2. Якщо її взяти в руки – залишає неприємний слід. (2 бала)

               3. Має яскраве забарвлення. (1 бал)

Відповідь : Сонечко.

 

Для 2 команди завдання.

Підказка 1. Велика чорно - біла тварина, добре літає, але не плаває. (3 бала)

               2. Живиться жабами, рибами.  (2 бала)

               3. Оселяється у великих гніздах поблизу людей, приносить їм спадкоємців. (1 бал)

               Відповідь: Лелека.

Для 1 команди завдання.

Підказка 1. Велика чорно - біла тварина, відкрита у 20 столітті. (3 бала)

               2. Живиться листям, живе у тропіках.  (2 бала)

               3. Є символом Міжнародної Спілки Охорони природи (1 бал)

               Відповідь: Панда.

Для 2 команди завдання.

Підказка 1. Дрібна тварина, живиться деревиною, зустрічається у країнах із жарким кліматом. (3 бала)

               2. Живе великими сім’ями у спорудах до 10 м заввишки. (2 бала)

              3. Можуть зруйнувати дерев’яні будівлі. (1 бал)

Відповідь: Терміти.

 

Маршрутний лист   

      

№ з/п

Станція

Бали

Підпис

1

Станція   «Інтуіція»

 

 

2

Станція "Країна народної творчості"

 

 

3

СТАНЦІЯ    «Чорний ящик»

 

 

4

СТАНЦІЯ      «Назви мене»

 

 

 

Всього

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бортнічук Тетяна Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дригальчук Наталия Василівна
    Дуже цікавий квест дякую!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Сценарії
Додано
14 січня 2022
Переглядів
1417
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку