Гра-квест з інформатики «ІНФОманія»
Мета: створення умов для підвищення мотивації до вивчення шкільного предмета інформатики, сприяння формуванню інформаційної культури, логічного мислення, колективної творчої активності; формування в учнів уміння працювати в команді; розвиток пам’яті, уважності, здатності до взаємодії та творчих здібностей дітей, швидкості реакції в неординарних ситуаціях; вміння гідно вести суперечку, виховання волі до перемоги та поваги до суперника.
Завдання квесту: за допомогою різнопланових завдань мотивувати дітей до розвитку навчально-пізнавальної активності та встановити міжпредметні зв’язки між інформатикою та іншими предметами (іноземна мова, українська мова, математика, фізична культура, біологія).
Очікувані результати:
Спрямованість: учні 7-8 класів.
Гра-квест«ІНФОманія»
Квест (англійське “quest” - пошук) - один з основних жанрів ігор, що вимагають від гравців рішення розумових інтелектуальних завдань по темі квест-гри, нестандартне мислення і кмітливість. Квест спрямований на оволодіння навичками вирішення поставлених завдань, вміння швидко орієнтуватися в різних предметних областях, виховує прагнення до перемоги.
Учасники: 2 команди по 6 учасників (капітан + 4 гравці + оператор). Грають лише 5 учасників, фотограф -– фотографує або знімає на відео проходження кожного етапу квету.
Відповідальні на станціях – вчителі-предметники.
На кожній локації відповідальні вчителі видають конверти із завданнями.
Хід гри
1. Команди збираються в кабінеті інформатики.
2. Привітальне слово вчителя інформатики, пояснення правил, завдань.
Права та обов’язки гравців квесту
Гравці квесту мають право:
Гравці зобов’язані:
Під час проходження маршруту заборонено:
3. Капітани команд отримують загадки-підказки – до якої локації їм відправлятися спочатку.
1. 1 локація «Кмітливість і логіка» (класні кімнати 2 та 3 класів)
2. 2 локація «Козацькі розваги» (естафета на спритність та витримку у спортивній залі)
3. 3 локація «Englishstation» (переклад комп’ютерних термінів з англійської)
4. 4 локація «Адміністративна» (порахувати кількість уроків інформатики у розкладі школи)
5. 5 локація «О, рідна мова, калинова!» (Впізнати відомі прислів’я, замасковані ІКТ-термінами)
6. 6 локація «Станція ім.Ч. Дарвіна» (Діти мають вгадати, що їм прямувати в кабінет біології . Еволюція ІКТ. Співставити відповідність)
7. Фінал. (кабінет інформатики, нагородження переможців)
Конверт №1.
Підказка на наступну станцію, де на вас чекає наступне завдання. Де це може бути?
1 локація «Кмітливість і логіка» (класні кімнати 3 та 4 класів)
Конверт №2.
Наступне завдання.
Де це може бути?
2 локація «Козацькі розваги»
Естафета на спритність та витримку у спортивній залі.
Вчитель (або помічник) вручає конверти з вправами:
Конверт №3.
Для дівчат – 15 разів стрибнути на скакалці і не збитись.
Для хлопців – 5 разів підтягнутись.
Оператор фіксує на телефон (відео)
Конверт №4.
3 локація «Englishstation»
Конверт №5.
Hello, children!
You translate some English words Computer.
Mouse, computer network, click, laptop, screen, printer
(Відповіді відайте вчителю і отримайте наступний пакет з завданнями)
Ключ: миша, комп’ютерна мережа, натиснути, ноутбук, екран, принтер
Конверт №6.
Пропонуємо ще слово для перекладу: Admin.
Хто це може бути? Якщо казати про школу.
Шукайте цю людину (або її помічника) та запитайте про конверт для вас.
4 локація «Адміністративна»
Рахуємо кількість уроків інформатики в розкладі
Конверт №7.
Скільки разів на тиждень у вас інформатика? А як ви вважаєте, скільки уроків інформатики проводиться у нашому ліцеї кожного тижня?
(13 годин- 2-11 класи)
Вам це потрібно зараз з’ясувати і допоможе вам у цьому розклад.
Відповідь надайте, будь-ласка, заступнику і отримайте від нього наступне завдання.
Конверт №8.
Перерахувати інформатику виявилось не так складно, бо вона 1 чи 2 рази на тиждень, із мовами було б складніше, адже мова майже кожного дня стоїть у розкладі.
Відправляйтесь до кабінету української мови.
5 локація «О, рідна мова, калинова!»
Впізнати відомі прислів’я, замасковані ІКТ-термінами
Конверт №9.
Вітаю вас, юні мовознавці! Пропоную впізнати вам відомі приказки та прислів’я, замасковані ІКТ-термінами.
Оператор не забуває своїх обов’язків і фотографує процес розгадування.
Відповіді надайте вчительці української мови і отримайте нове завдання.
Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш _________________________________
(Кашу маслом не зіпсуєш)
По ноутбуку зустрічають, по розуму проводжають.
______________________________________________________________
(Зустрічають по одягу, а проводжають по розуму)
Дарованому комп’ютеру в системний блок не заглядають.
______________________________________________________________
(Дарованому коню в зуби на заглядають)
DOS – всьому початок __________________________________________
(Хліб – всьому голова)
Біт байт береже _______________________________________________
(Копійка гривню береже)
Не все WINDOWS, що висить ___________________________________
(Не все золото, що блищить)
Конверт №10.
Ви були креативними та дружними, працювали в команді та окремо.
А тепер розшифруйте ланцюжок:
КОМП’ЮТЕР→ІСТОРІЯ→ЕВОЛЮЦІЯ→Ч. ДАРВІН
(Діти мають вгадати, що їм прямувати в кабінет біології)
6 локація «Станція ім. Ч. Дарвіна»
Еволюція ІКТ
Конверт №11.
Вітаю вас, юні дослідники! Допоможіть мені встановити відповідність між фотографіями, іменами та внеском цих людей у розвиток комп’ютерної індустрії.
На 2 партах у хаотичному порядку лежать 5 портретів відомих особистостей, окремо – їх імена, на інших картах – роль цих людей в історії розвитку ІКТ.
Складіть відповідності і з відповідями відправляйтесь туди, звідки ви починали проходження гри-квесту «ІНФОманія».
Біл Гейтс |
Засновник компанії Майкрософт. |
Ларрі Пейдж
|
Розробив пошукову систему, що сортує результати за популярністю шуканих сторінок, яку вони називають “Google”. |
Стів Джопс |
Один із засновників анімаційної студії Pixar; 2001 року представив перший плеєр iPod. |
Джиммі Вейлз
|
Створив Вікіпедію. Спочатку сайт був призначений для попередньої розробки матеріалів, які потім були б розміщені в Нупедії. |
Марк Цукерберг
|
Засновник і розробник соціальної мережі Фейсбук. |
||
1