Виховний захід для учнів початкових класів
Гра-квест «Знайди сніговика»
(Цікавий, захоплюючий квест створить вибух неймовірних емоцій, посмішок і шаленого драйву. 5 команд, 5 сніговиків і настрій на «п’ятірочку» .)
Мета. Формувати навички, необхідні для спілкування та співпраці; створити умови, що сприяють теплому, неофіційному кліматові, закріпленню дружніх стосунків у дитячому колективі; розвивати пізнавальні інтереси, уяву, кмітливість, почуття терпимості та поваги до думки інших; удосконалювати вміння робити висновки; розвивати спритність, швидкість реакції, цілеспрямованість, самоконтроль.
Обладнання. Сніговики, маршрутні листи, послання, завдання із зашифрованим текстом; ребуси; загадки;
Хід квесту
Вважалося, зліпити снігову бабу в час повного місяця — накликати на себе нещастя і нічні кошмари. Зустріти снігову фігуру ввечері вважалось поганим знаком. Тому в темний час доби її намагалися обійти стороною. Це вже потім сніговики стали невід’ємними символами зимових свят.
На Русі сніговиків ліпили з давніх-давен та поважали, як і володаря зими Мороза. Сніговиків просили про зменшення лютих морозів. Наші предки вірили, що хурделицею, снігопадами керують духи-жінки. Тому і ліпили на своїх подвір’ях снігових баб. Цікаво, що інші європейці завжди вважали снігову бабу чоловіком.
Християнська легенда розповідає, що сніговики — це янголи. Адже сніг — дар з неба. Ці зимові герої передають Богові прохання людей. Тому зі «свіжого» снігу ліпили маленького сніговичка і шепотіли йому сокровенні бажання. Вважалося, як тільки фігурка розтане, бажання буде доставлено на небеса та неодмінно здійсниться.
Лише в XIX сніговики «стали» добрими героями новорічних казок, з’явилися на вітальних листівках та завоювали любов дитячих сердець. І для нас сніговички стали символом новорічних свят.
2. Основна частина
Так набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. («Колобок»)
Учасники отримують листи у яких зашифровано назву кабінету. Там вони отримують послання з наступним завданням і т. д.
Команда «Полунички».
І. Отримавши завдання у конверті, відгадують загадку про спортзал.
Є поляна в нашій школі,
А на ній козли і коні.
Любимо і ми там пострибати,
Участь у естафетах брати.
Глянь на право, глянь на ліво,
Іди по послання сміливо.
ІІ. Щоб отримати дозвіл на пошук послання у спортзалі учні промовляють пароль: «Ми шукаємо сніговика». Після відповіді: «Сніговик зачарований, треба потрудитись» - починають пошук.
(Прочитати послання і розгадати ребус, який вказує на наступний пункт призначення)
Б
Послання
ули собі дід та баба та дожились уже до того, що хліба нема. Дід і просить:
— Бабусю! Спекла б ти колобок!
— Та з чого ж я спечу, як і борошна нема?
— От, бабусю, піди в хижку та назмітай у засіку борошенця, то й буде колобок.
Послухалась баба, пішла в хижку, назмітала в засіку борошенця, витопила в печі, замісила гарненько борошно, спекла колобок та й поклала на вікні, щоб простигав.
А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби на землю в двір, а з двору за ворота та й побіг дорогою в…
ІІІ. У бібліотеці бібліотекар віддає учасникам наступне завдання.
Завдання
|
Біжить він біжить і думає зустріну я зараз …
Запишіть англійською мовою всіх звірів по порядку яких мав зустріти колобок у дорозі. Вовка-братика, сестричку-лисичку, зайчика-пострибайчика, бурого(коричневого) ведмедика |
Hopping hare (skipping hare, jumping hare), brother-wolf, bear-brown, sister-fox
Виконавши правильно завдання учні отримують наступне:
- За підказками здогадайтеся про якого казкового героя йдеться.
- Там і сховався сніговик
Учні знаходять на поличці книжку Астрід Лінгрен « Малий і Карлсон, що живе на даху» і отримують сніговика.
Команда «Super Pink».
І. Отримавши завдання у конверті, відгадують загадку про медпункт.
Хто нас в школі від біди рятує
І хвороби всі лікує –
Призначає процедури
І таблетки, і мікстури?
Там послання пошукай
і подякувати не забувай.
ІІ. Щоб отримати дозвіл на пошук послання у медпункті учні промовляють пароль: «Ми шукаємо сніговика». Після відповіді: «Сніговик зачарований, треба потрудитись» - починають пошук.
(Прочитати послання і розгадати ребус, який вказує на наступний пункт призначення)
Б
Послання
ули собі дід та баба та дожились уже до того, що хліба нема. Дід і просить:
— Бабусю! Спекла б ти колобок!
— Та з чого ж я спечу, як і борошна нема?
— От, бабусю, піди в хижку та назмітай у засіку борошенця, то й буде колобок.
Послухалась баба, пішла в хижку, назмітала в засіку борошенця, витопила в печі, замісила гарненько борошно, спекла колобок та й поклала на вікні, щоб простигав.
А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби на землю в двір, а з двору за ворота та й побіг дорогою в…
1=Д
ІІІ. У гардеробі чергова віддає учасникам наступне завдання.
Завдання
|
Прибіг він до берега річки, а там тато і син, дід і внук, син і тато хочуть потрапити на другий берег річки. Човен може переправити тільки трьох. Скільки всього стояло людей на березі і чи зможе колобок разом з ними сісти у човен? |
Якщо команда виконує завдання, то отримує сніговика.
Команда «Жовток».
І. Отримавши завдання у конверті, відгадують загадку про кабінет іноземної мови.
В кабінеті тому
Звучить не наша мова.
Вчитель завжди вимага,
Щоб вивчали ті слова.
Ти сміливо йди туди
І послання віднайди.
ІІ. Щоб отримати дозвіл на пошук послання учні промовляють пароль: «Ми шукаємо сніговика». Після відповіді: «Сніговик зачарований, треба потрудитись» - починають пошук.
(Прочитати послання і розгадати ребус, який вказує на наступний пункт призначення)
Б
Послання
ули собі дід та баба та дожились уже до того, що хліба нема. Дід і просить:
— Бабусю! Спекла б ти колобок!
— Та з чого ж я спечу, як і борошна нема?
— От, бабусю, піди в хижку та назмітай у засіку борошенця, то й буде колобок.
Послухалась баба, пішла в хижку, назмітала в засіку борошенця, витопила в печі, замісила гарненько борошно, спекла колобок та й поклала на вікні, щоб простигав.
А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби на землю в двір, а з двору за ворота та й побіг дорогою в…
ІІІ. У їдальні кухар віддає учасникам наступне завдання.
Завдання
|
Біжить колобок та й біжить, а на зустріч йому зайчик.
Скільки прямокутників зображено на малюнку?
|
Якщо команда виконує завдання, то отримує сніговика.
Команда «Синя хвиля».
І. Отримавши завдання у конверті, відгадують загадку про кабінет музики
Тут пісня, музика звучить,
тече немов вода у крані.
Урок минає, наче мить,
Тут голос – пан, а нота – пані.
Вони поможуть вам в змаганні.
(Прочитати послання і розгадати ребус, який вказує на наступний пункт призначення)
Б
Послання
ули собі дід та баба та дожились уже до того, що хліба нема. Дід і просить:
— Бабусю! Спекла б ти колобок!
— Та з чого ж я спечу, як і борошна нема?
— От, бабусю, піди в хижку та назмітай у засіку борошенця, то й буде колобок.
Послухалась баба, пішла в хижку, назмітала в засіку борошенця, витопила в печі, замісила гарненько борошно, спекла колобок та й поклала на вікні, щоб простигав.
А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби на землю в двір, а з двору за ворота та й побіг дорогою в…
ІІІ. У кабінеті інформатики присутній вчитель віддає учасникам наступне завдання.
Завдання
|
Біжить та й біжить колобок. Зустрічає він вовка, якому дали вовченята складну задачу. - Колобок, колобок, я тебе з’їм, як не допоможеш мені знайти значення фігур! Як виглядатиме піраміда, якщо на неї дивитися згори?
|
Якщо команда виконує завдання, то отримує сніговика.
Команда «Синя хвиля».
І. Отримавши завдання у конверті, відгадують загадку про кабінет математики.
Співають цифри тут сонети
І морщать думанням чоло.
Тут рахувати вчать предмети,
Шукать, що буде чи було.
(Прочитати послання і розгадати ребус, який вказує на наступний пункт призначення)
Б
Послання
ули собі дід та баба та дожились уже до того, що хліба нема. Дід і просить:
— Бабусю! Спекла б ти колобок!
— Та з чого ж я спечу, як і борошна нема?
— От, бабусю, піди в хижку та назмітай у засіку борошенця, то й буде колобок.
Послухалась баба, пішла в хижку, назмітала в засіку борошенця, витопила в печі, замісила гарненько борошно, спекла колобок та й поклала на вікні, щоб простигав.
А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби на землю в двір, а з двору за ворота та й побіг дорогою в…
ІІІ. У кабінеті інформатики присутній вчитель віддає учасникам наступне завдання.
Пропоную вашій увазі текст. Здогадайтеся, що в ньому написано.
Тизнатріки
йшовтріки
снітріки
говитріки
кавітріки
таютріки
(Якщо прибрати в кожному слові «зайву» частину «тріки», утвориться речення: «Ти знайшов сніговика, вітаю».)
Ці маршрути можуть пройти всі команди. В результаті кожна команда отримає
5 сніговиків.
ІІІ. Підсумок заходу. Рефлексія.