Тема: Ми обираємо життя!
Мета: повторити та закріпити знання учнів про правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці, навчити дітей використовувати набуті знання в реальних умовах, знаходити правильне рішення в нестандартних ситуаціях; формувати у школярів потребу в дотриманні правил безпечної поведінки; виховувати почуття відповідальності за власне життя та життя інших людей.
Форма проведення: гра
Обладнання: карточки з словами, макети дорожніх знаків, кольорові олівці.
Хід проведення
І. Організаційний момент
Вступне слово вчителя.
Життя – це шанс кожного. «Доля прихильна до тих, хто здатен триматися на плаву, навіть потрапляючи у вир». Мати Тереза, лауреат Нобелівської премії світу, громадянка світу в найвищому розуміння цього слова, залишила тим, хто вступає на життєвий шлях, духовний заповіт, у якому сказано:
Життя – це шанс. Скористайся ним.
Життя – це краса. Милуйся нею.
Життя – це мрія. Здійсни її.
Життя – це виклик. Прийми його.
Життя – це обов’язок. Виконай його.
Життя – це гра. Стань гравцем.
Життя – це цінність. Цінуй його.
Життя – це любов. Насолоджуйся нею.
Життя - це тайна. Пізнай її.
Життя – це пісня. Доспівай її.
Життя – це боротьба. Розпочни її.
Життя – це безодня невідомого. Не бійся ступити в неї.
Життя – це удача. Шукай цю мить.
Життя таке чудове. Не марнуй його.
Це твоє життя. Борони його.
Висновок. Тільки від нас залежить його наповненість та тривалість.
Інформаційна хвилинка.
Сумна статистика інтернет-джерел говорить, що за минулий рік на території України зафіксовано 153.205 ДТП, тобто щодня майже 420 випадків. Статистика ДТП із постраждалими теж невтішна - 26160 випадків, в яких травмувалися 32352 та загинули 4464 людини - 89 та 12 людей на добу відповідно.
Чому таке відбувається? ( Деякі люди не знають правил дорожнього руху, а інші – не цінують власного життя та життя оточуючих)
ІІ. Повідомлення теми та мети заходу, ознайомлення з правилами гри
Мета нашого сьогоднішнього заходу перевірити наскільки ви знаєте правила дорожнього руху. Для цього ми проведемо гру під назвою «Ми обираємо життя!».
ІІІ. Основна частина
Станція № 1
«Пішоходи та велосипедисти»
Дайте якнайбільше правильних відповідей.
1. Назвіть учасників дорожнього руху. (Водії, пасажири, велосипедисти, пішоходи)
2. Де мають рухатися пішоходи? (По тротуару)
3. Пішоходи йдуть по узбіччю на зустріч чи за рухом транспорту? (Назустріч).
4. Перед початком переходу вулиці спершу потрібно подивитися ліворуч чи праворуч? (Ліворуч, а дійшовши до середини – праворуч).
5. З якого віку дозволяється дітям їздити на велосипедах? (З 14 років)
6. Чи може світлофор мати лише два сигнальні кольори? (Так. Світлофор для пішоходів)
7. Хто регулює дорожній рух за відсутності світлофора? (Регулювальник)
8. Де пішоходи мають переходити вулицю? ( У місцях, де є «Зебра», знак «Пішохідний перехід» або світлофор)
9. Чому не можна велосипедисту їздити по тротуару та проїжджій частині? Де мають рухатися велосипедисти? (Вони будуть заважати рухові пішоходів та водіїв. Велосипедисти мають рухатися у спеціально відведених місцях – велосипедних доріжках).
Для всіх: Сигнали якого кольору має світлофор? (Червоний, жовтий, зелений)
Після відповіді на запитання діти отримують таку інформацію - Першим в історії правителем, який ввів правила дорожнього руху, був Гай Юлій Цезар. Він видав закон, відповідно до якого жінки Риму не мали права керувати колісницями.
Станція № 2
«Дорожні знаки»
1. Вгадай дорожній знак
(Пішохідний перехід) (Зупинка автобуса) (Увага! Діти)
(Рух на велосипедах заборонено) (Доріжка для велосипедистів)
(Інша небезпека) (Дорожні роботи) (Розворот заборонено)
(Телефон) (Пункт медичної допомоги) (Готель або мотель)
(Рух заборонено)
Інформація після проходження завдання на станції - Тільки в 1891 році вперше в Україні, а саме в Одесі, з’явився автомобіль.
Станція № 3
«Творча»
1. Узнай і намалюй
Прочитайте надписи до цих знаків, домалюйте їх і розфарбуйте.
Телефон Пункт Пункт
харчування медичної
допомоги
2. Пофантазуйте та створіть власний дорожній знак
Інформація після проходження завдань на станції – Найперший автомобіль з бензиновим двигуном внутрішнього згорання був створений в 1885 році. Автором цієї новинки був Карл Бенц.
Станція №4
«Ситуативна»
Дайте відповідь на запитання після запропонованих життєвих ситуацій.
1. Дві школярки на зупинці чекали автобус. Одна з них була дуже нетерплячою. Для того, щоб побачити, чи їде автобус, вона вийшла на проїжджу частину вулиці і почала роздивлятися транспорт, що наближався до їхньої зупинки.
Як ви вважаєте, чи порушила дівчинка правила дорожнього руху?
2. Велосипедист почав обганяти автобус, що стояв на зупинці. В результаті чого він збив пішохода, який обходив автобус спереду.
Чому виникла така ситуація? Хто порушив правила?
3. У переповненому шкільному автобусі діти голосно розмовляли, сміялися, задавали різноманітні питання водієві.
Які правила пасажирів вони порушували? Що б ви їм порадили?
Інформація після проходження завдань на станції – У 1618 році російський цар Петро І видав наказ про правила дорожнього руху. Вони обмежували швидкість їзди. Було введено правосторонній рух.
Станція №5
«Історична»
Останнє завдання нашої гри спрямоване на перевірку вашої уважності. Протягом гри ви отримували інформацію про певні історичні факти, пов’язані з правилами дорожнього руху. А зараз ми перевіримо на скільки ви ці факти запам’ятали.
1. Хто першим в історії ввів правила дорожнього руху? (Гай Юлій Цезар)
2. Коли в Україні вперше з’явився автомобіль з бензиновим двигуном внутрішнього згорання? (1885)
3. Хто був автором автомобіля з бензиновим двигуном внутрішнього згорання? (Карл Бенц)
4. Який цар ввів правосторонній рух? (Петро І)
5. В якому місті вперше в Україні з’явився автомобіль? (В Одесі)
6. Хто не мав права керувати колісницями? (Жінки)
ІV. Підсумок заходу
Заключне слово вчителя.
Після проведеної гри я переконалася в тому, що ви дуже добре знаєте правила дорожнього руху. Сьогоднішній захід допоміг вам дізнатися багато чого нового і цікавого. Ми переконалися, що правила дорожнього руху є дуже важливими у нашому житті, їх повинні знати дорослі і діти.
Прочитайте й запам’ятайте вислів Леонардо да Вінчі «Пам’ятай! Життя – це подарунок, великий подарунок. І хто його не цінує, той цього подарунка не заслуговує».