Гра по-новому, навчання по-іншому. Використання технології навчання «Шість цеглинок» в освітньому просторі початкової школи.

Про матеріал

ІГРИ-ТРЕНАЖЕРИ

З МАТЕМАТИКИ

ТА

НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

Методичний посібник

Цей посібник містить добірку 13 електронних ігор-тренажерів з використанням набору «Шість цеглинок» LEGO, завдяки якому, діти навчаються через гру, у них формуються вміння генерувати нові ідеї, проявляти ініціативу, критично мислити та оперувати інформацією.

В даних тренажерах цеглинки – є сигнальними картками, в залежності від завдання, діти показують свою відповідь.

Є можливість все перевірити. В кінці презентації- дитяча пісенька або музична фізхвилинка.

Кожний тренажер-це цілий комплекс не лише для розвитку мислення, уваги, а й механізм розвитку оперативної пам'яті, самоконтролю, ментальної гнучкості.

Представлені тренажери-це не фіксований матеріал, а відкрита система творчості та імпровізації досхочу.

Можна тренуватися одному, в групах, фронтально.

Перегляд файлу

І.С.Бусел

 

 

Гра по-новому, навчання по-іншому.

Використання технології навчання

«Шість цеглинок»

в освітньому просторі початкової школи.

 

 

ІГРИ-ТРЕНАЖЕРИ

 З МАТЕМАТИКИ

 ТА

НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

 

Методичний посібник

 

 

 

 

    Бахмут 2018

 

 

           Учитель повинен обирати собі великі цілі, неспівмірні з його зусиллями, і тому, що тільки так зможе він підняти своїх учнів і піднятися сам.

   Цілі, які вище його самого, зроблять його оптимістом, шукаючим романтиком, і він зможе тоді створити неможливе. Він мусить взятися за великі цілі ще й тому, що він смертний,він зобов'язаний затвердити на нашій планеті частку його доброти, яка випала йому на долю.               
Ш. О. Амонашвілі

 

 Як зробити урок не просто змістовним, а насправді цікавим для дітей? Це одне з ключових запитань, яке ставить собі кожен вчитель.

Відповідь – перетворити урок на захопливу гру!

 «Шість цеглинок» LEGO – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, широко використовує моделі реального світу і предметно-ігрову середу навчання і розвитку дитини.

Перспективність застосування LEGO - технології обумовлюється її високими освітніми можливостями: багатофункціональністю, технічними та естетичними характеристиками, використанням у різних навчальних і ігрових зонах.

Робота з конструктором «Шість цеглинок» LEGO

дозволяє молодшим школярам у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички. За допомогою гри та творчості відбувається знайомство з навколишнім світом.

Завдяки цій технології:

  •                   дитина користується тільки виразними засобами (інтонацією) без міміки і пантоміміки;
  •                   атмосфера майбутнього інсценування або відтворення завдань породжує в учасників потужні стимули, викликає у них сильні відчуття, пов'язані з детальним обмірковуванням образів героїв, яких їм треба змоделювати, озвучити (зіграти);
  •                   завдяки «Шість цеглинок» LEGO на уроках створюється атмосфера, в якій діти відчувають себе господарями, творцями;
  •                   саме конструювання перетворює персонаж з абстракції в реальність і дає можливість дитині уявити собі героя як живого;
  •                   активізується словниковий запас дитини, розвивається творчість дітей, формуються навички діалогічного мовлення;
  •                   на етапі роботи з конструювання моделей діти вчаться працювати у групі з 2-4 учнями, це дає позитивні результати: вони вчаться спілкуватися, бути терпимими один до одного і до невдач товариша, частіше приходити на допомогу один одному;
  •                   у процесі конструювання та інсценізації діти переживають події ще раз; створюється атмосфера змагання.

Отже, використання «Шість цеглинок» LEGO на уроках своїм змістом, формою організації та результативністю сприяє формуванню вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти, виділяючи характерні особливості героїв, подій і т. д., що впливає на розвиток уваги, спостережливості, пам'яті, просторових уявлень, уяви.

Добре організована робота з конструктором «Шість цеглинок» LEGO має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність.

Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості.

В результаті аналізу формується самооцінка й усвідомлення оцінки себе іншими людьми (рефлексія).

Завдяки використанню конструктора «Шість цеглинок» LEGO на уроках, діти стають активними учасниками освітньго процесу, усвідомленими стають знання учнів, більш надійними навички.

Формуються не тільки компетентності учнів, що вкрай необхідні для навчання в школі протягом життя, а й відбувається становлення педагога нової школи, змінюється роль педагога-виконавця на педагога-дизайнера.

 

Цей посібник містить добірку  13 електронних ігор-тренажерів з використанням набору «Шість цеглинок» LEGO, завдяки якому, діти навчаються через гру, у них формуються вміння генерувати нові ідеї, проявляти ініціативу, критично мислити та оперувати інформацією.

В даних тренажерах цеглинки – є сигнальними картками, в залежності від завдання, діти показують свою відповідь.

Є можливість все перевірити. В кінці презентації- дитяча пісенька або музична фізхвилинка.

Кожний тренажер-це цілий комплекс не лише для розвитку мислення, уваги, а й механізм розвитку оперативної пам’яті, самоконтролю, ментальної гнучкості.

Представлені тренажери-це не фіксований матеріал, а відкрита система творчості та імпровізації досхочу.

Можна тренуватися одному, в групах, фронтально.

 

 

 

 

Тільки разом до навчання через гру!

C:\Users\Дом\Desktop\сомообразование\лего\Screenshot_83-1.jpg

 

Зміст

 

 

МАТЕМАТИКА

 

  1. Тренажер-розмальовка 1 «Робот РОБІ»

 

МЕТА: розвиток математичних умінь обчислювати  вирази у межах 10 з відповідями 1-2;одночасне використання 2 цеглинок певного кольору, формування оперативної пам’яті та самоконтролю; вміння  зосереджуватися, бути уважними, не відволікатися; швидко реагувати на запитання, використовувати на практиці набуті знання; виховання фізичної активності учнів; шанування традицій українського народу.

 

  1. Тренажер-розмальовка 2 «Робот-машина»

 

МЕТА: розвиток математичних умінь обчислювати  вирази у межах 10 з відповідями 1-3;одночасне використання 3 цеглинок певного кольору, формування оперативної пам’яті та самоконтролю; вміння  зосереджуватися, бути уважними, не відволікатися; швидко реагувати на запитання, використовувати на практиці набуті знання; виховання фізичної активності учнів, вміння вирішувати життєві проблеми.

 

  1. Тренажер-розмальовка 3 «Вертоліт»

 

МЕТА: розвиток математичних умінь обчислювати  вирази у межах 10 з відповідями 1-4;одночасне використання 4 цеглинок певного кольору, формування оперативної пам’яті та самоконтролю; вміння  зосереджуватися, бути уважними, не відволікатися; швидко реагувати на запитання, використовувати на практиці набуті знання; виховання поваги одного до одного;

 

 

 

 

 

 

 

  1. Тренажер-розмальовка 4 «Машина»

 

МЕТА: розвиток математичних умінь обчислювати  вирази у межах 10 з відповідями 1-5;одночасне використання 5 цеглинок певного кольору, формування оперативної пам’яті та самоконтролю; вміння  зосереджуватися, бути уважними, не відволікатися; швидко реагувати на запитання, використовувати на практиці набуті знання; виховання фізичної активності учнів, працелюбності;

 

  1. Тренажер-розмальовка 5 «Робот»

 

МЕТА: розвиток математичних умінь обчислювати  вирази у межах 10 з відповідями 1-6;одночасне використання 6 цеглинок певного кольору, формування оперативної пам’яті та самоконтролю; вміння  зосереджуватися, бути уважними, не відволікатися; швидко реагувати на запитання, використовувати на практиці набуті знання; виховання фізичної активності учнів;

 

  1. Тренажер  на порівняння чисел у межах 10

 

МЕТА: розвиток математичної грамотності ;одночасне використання 3 цеглинок певного кольору, формування оперативної пам’яті та просторового мислення, ментальної гнучкості, розвиток дрібної моторики, вміння  зосереджуватися, бути уважними, не відволікатися; швидко реагувати на запитання, використовувати на практиці набуті знання; виховання активної життєвої позиції;

 

 

НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

 

 

  1. Тренажер «Звуковий аналіз слова»

 

МЕТА: розвиток мовленнєвих  навичок, формування фонематичного слуху; уміння виконувати ЗАС; одночасне використання 3 цеглинок певного кольору, формування оперативної пам’яті, розвиток дрібної моторики, вміння  зосереджуватися, бути уважними, не відволікатися; швидко реагувати на запитання, використовувати на практиці набуті знання; повторення українського алфавіту; виховувати навички  працювати в команді.

 

  1. Тренажер «Знайди наголошений звук!»

 

МЕТА: розвиток мовленнєвих навичок, формування фонематичного слуху; уміння розбивати слово на склади; збагачування словникового запасу учнів; одночасне використання 3 цеглинок певного кольору, формування оперативної пам’яті, розвиток дрібної моторики, вміння  зосереджуватися, бути уважними, не відволікатися; швидко реагувати на запитання, використовувати на практиці набуті знання; повторення слів з теми «Овочі та фрукти», виховувати навички  працювати в команді.

 

  1. Тренажер «Горішки для розуму»

 

МЕТА: розвиток мовленнєвих  навичок, формування фонематичного слуху; уміння розбивати слово на склади; збагачування словникового запасу учнів; одночасне використання 3 цеглинок певного кольору; дати можливість  у захоплюючій формі розвивати та збагачувати  мову учнів, розвивати їх логічне мислення, поглиблювати знання,  закріплювати вивчений на уроці матеріал, виховувати шанобливе ставлення до української мови.

 

  1.    Тренажер «Вади вдачі й поведінки»

 

МЕТА: розвиток мовленнєвих навичок, формування фонематичного слуху; уміння розбивати речення  на слова; збагачування словникового запасу учнів; одночасне використання 6 цеглинок певного кольору; дати можливість  у захоплюючій формі розвивати та збагачувати  мову учнів на основі народного фольклору, розвивати їх логічне мислення, поглиблювати знання,  закріплювати вивчений на уроці матеріал, виховувати шанобливе ставлення до української мови, позитивні  людські якості.

 

 

 

  1.    Тренажер «Ребуси.
    Слова, правопис яких треба запам`ятати 1-2 клас»

 

МЕТА: розвиток мовленнєвих навичок, формування фонематичного слуху; уміння визначити звук на початку слова; одночасне використання 3 цеглинок певного кольору; розвивати творче мислення, уміння розгадувати ребуси; збагачення мови учнів, закріплення орфографічних навичок; виховувати шанобливе ставлення до української мови.

 

  1.    Тренажер «Ребуси.
    Слова, правопис яких треба запам`ятати 2-3 клас»

 

       МЕТА: розвиток мовленнєвих навичок, формування фонематичного слуху; уміння визначити звук в кінці слова; одночасне використання 3 цеглинок певного кольору; розвивати творче мислення, уміння розгадувати ребуси; збагачення мови учнів, закріплення орфографічних навичок; виховувати шанобливе ставлення до української мови.

 

  1.    Тренажер «Ребуси.

Слова, правопис яких треба запам`ятати 3-4 клас»

 

МЕТА: розвиток мовленнєвих навичок, формування фонематичного слуху; уміння визначити на які питання відповідають  слова; одночасне використання 3 цеглинок певного кольору; розвивати творче мислення, уміння розгадувати ребуси; збагачення мови учнів, закріплення орфографічних навичок; виховувати шанобливе ставлення до української мови.

 

 

 

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
13015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку