Гра "Подорож безпечною Мережею"

Про матеріал
Зміст виховного заходу сприяє розширити і поглибити знання про Інтернет, довести до свідомості дітей, що Інтернет може бути безпечним і небезпечним, вчити правилам безпеного користування мережею, формувати життєву та інформаційну компетентність, розвивати навички співробітництва, вміння аналізувати, робити висновки, виховувати розумного користувача мережею.
Перегляд файлу

Гра  «Подорож безпечною Мережею»

Мета: розширити і поглибити знання про Інтернет, довести до свідомості дітей, що Інтернет може бути безпечним і небезпечним, вчити правилам безпеного користування мережею, формувати життєву та інформаційну компетентність, розвивати навички співробітництва, вміння аналізувати, робити висновки, виховувати розумного користувача мережею.

Форма проведення: інтерактивна гра.

Обладнання: картки для гри «Безпечно - небезпечно»

Хід заходу:

1. Актуалізація опорних знань.

- Сьогодні  темою нашого спілкування буде…… (Інтернет)D:\Мої документи\ЛВ\КК\Виховні години\ребус ынтернет.jpg

– ???Ви всі не раз чули слово «Інтернет». Хто може пояснити його значення.            

Інтернет (від англ. Internet) — всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж.

– ???Для чого створений Інтернет?

 (для зручності спілкування, отримання нових знань, перегляду нових фільмів, здобуття будь-якої інформації).

– ???Хто користується мережею?

- ???З якою метою?

2. Інтерактивна гра «Інтернет». Створення асоціативного куща.

На дошці надпис  ІНТЕРНЕТ. Створення асоціативного куща.

І – інтерес, інновація, інформація, інтелект.

Н – новизна, небезпека, незалежність, негатив.

Т – творчість, труднощі.

 Е – енергія, ентузіазм, емоції.

 Р – розум, раціональність, розвиток.

 Н – навчання, наполегливість, неправда, необережність.

 Е – ерудованість, ефективність.

Т – технологія, тривога.

3. Бесіда з опорою на досвід дітей.

Ви назвали переваги мережі: це доступність, швидкість, зручність у пошуку будь-якої інформації. За допомогою Інтернету стало можливо робити покупки та оплачувати послуги. Для багатьох людей Інтернет — це спосіб заробітку. А в цілому Інтернет — це віддзеркалення сучасного суспільства та світосприйняття.

- А які сайти ви знаєте? На які сайти найчастіше заходять ваші батьки?

- Чи всі сайти є корисними, безпечними?

- А коли Інтернет стає небезпечним?

4. Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=zPIXOPDGRAY

– Давайте подивимось цей відеоролик і побачимо, де вас може підстерігати небезпека.

Висновок.

- Давайте ще раз нагадаємо, коли Інтернет із корисного перетворюється на небезпечний.

5. Гра «Безпечно - небезпечно».

   Аня хоче завести нових друзів. Для цього їй треба представитися на сайті знайомств. Вона пише привітання. Як ви думаєте, чи правильно вона його написала? Порадьте Ані, як правильно представити себе у мережі. Чи безпечний шлях знайомства вибрала дівчина?

□ Привіт, мене звати Аня.

□ Моє повне ім’я Іванова Анна Сергіївна.

□ Мені 14 років.

□ У мене блакитні очі.

□ Моя адреса: вул. Молодіжна, 129, м. Дніпро

□ Я захоплююсь малюванням, бальними танцями.

□ У мене є собака Лорд.

□ Я дуже люблю собак.

□ Мій тато працює менеджером банку. Він отримує 4000 грн щомісяця.

□ Щоліта ми з батьками їздимо відпочивати у Крим.

□ У нас є білий «Мерседес».

□ Мій номер телефону (066)159 46 22.

□ Щодня тато забирає мене зі школи о 14 год.

Висновок.

6. Складання «Кодексу розумного користувача Інтернетом».

Людмила розмістила у мережі фотографію Сашка, не запитавши у нього дозволу. Хлопець та його батьки, побачивши фото, обурились. Як ви думаєте, чому?

   Отже, щоб не потрапити у неприємну ситуацію, потрібно знати правила користування Інтернетом.

Існують певні правила користування соціальними мережами:

1. НЕ ПОВІДОМЛЯЙ ПРО СЕБЕ І БАТЬКІВ ПРИВАТНУ ІНФОРМАЦІЮ (домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи), НЕ ВИСИЛАЙ  НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ ФОТО.

2. НЕ ВІР ВСЬОМУ, ЩО КАЖУТЬ ПРО СЕБЕ ВІРТУАЛЬНІ ЗНАЙОМІ.

3. НЕ ПОГОДЖУЙСЯ НА ЗУСТРІЧ З ВИПАДКОВИМ ЗНАЙОМИМ. АБО РОБИ ЦЕ В ЛЮДЯНИХ МІСЦЯХ І ЗА УЧАСТЮ БАТЬКІВ.

4. ОБМЕЖУЙ СВІЙ ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ.

5. БАТЬКИ МАЮТЬ ЗНАТИ, ЧИМ ТИ ЗАЙМАЄШСЯ, КОЛИ СИДИШ БІЛЯ КОМП’ЮТЕРУ!

6. НЕ ОБРАЖАЙ ІНШИХ, НЕ ЛАЙСЯ, БУДЬ ЧЕМНИМ.

7. ТРИМАЙ ПАРОЛЬ КОМПЮТЕРА У ТАЄМНИЦІ.

8. ЯКЩО ОПИНЯЄШСЯ В СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ ПОГОВОРИ З БАТЬКАМИ.

Висновок.

7. Гра «Подорож безпечною Мережею»

Умови гри.

Учасники гри ставлять фішки на лінію старту. Той, хто розпочинає гру, кидає кубик і рухається в напрямку до лінії фінішу, зробивши стільки кроків вперед, скільки очок показує кубик. Якщо фішка гравця попадає в зону «небезпеки» чи «безпеки», він повинен взяти відповідну картку, прочитати інформацію на зворотній стороні, виконуючи написані інструкції. Перемагає той, хто першим дійшов до фінішу.

Картки «небезпека»:

Я одержав листа з невідомою адресою. Відкривши його, я побачив, що там вірус.

Я познайомився з новою людиною в Інтернет і не повідомив про це батьків.

Я скористався Інтернетом без дозволу батьків.

Я завантажив у Мережу неправдиву інформацію.

Я повідомив у Мережу свою адресу.

Я помістив фото в Мережу моїх друзів без їх дозволу.

Я користуюся забороненими для дітей сайтами.

Я веду непристойні розмови у Мережі Інтернет.

Картки «безпека»:

Я зберігаю свій пароль у таємниці.

Я не повідомляю про себе і батьків приватну інформацію в Мережі.

Я вірю не всій інформації віртуальних знайомих.

Я обмежую свій час роботи в Інтернеті.

Я повідомлю батьків, якщо віртуальний знайомий запросить мене на побачення.

Щоб працювати в Інтернеті, я питаю дозволу батьків.

Я не відкриваю незнайомі листи.

Я не відсилаю незнайомим людям фотографії.

8. Заключне слово вчителя:

  Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і  замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного.  Але  пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом.

 

Життя людини – це найдорожчий Божий дар на Землі. Будьте обережними з безпечним Інтернетом!

 

Тест на виявлення комп’ютерної залежності.

1. Ти засмучуєшся та злишся, якщо потрібно виключати комп’ютер.

2. Ти знаходишся у дуже гарному настрої тільки сидячи за комп’ютером.

3. Комп’ютер для тебе – це засіб зняття стресу.

4. Після комп’ютерних ігор у тебе виникають головні болі.

5. У житті ти відчуваєш пустоту, роздратованість, які зникають, коли ти сідаєш за комп’ютер.

6. Ти маєш проблеми у навчанні через те, що часто сидиш за комп’ютером.

7. Ти відчуваєш потребу проводити більше часу за комп’ютером.

8. Ти маєш проблеми з родичами, у стосунках з друзями або іншими людьми через комп’ютер.

Результат:  підрахуйте кількість плюсів у відповідях. Якщо загальна сума перевищує 3 бали – ви маєте ризик потрапити у залежність від комп’ютера.

 

docx
Додано
25 травня 2023
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку