Гра «Подорож безпечною Мережею»
Мета: розширити і поглибити знання про Інтернет, довести до свідомості дітей, що Інтернет може бути безпечним і небезпечним, вчити правилам безпеного користування мережею, формувати життєву та інформаційну компетентність, розвивати навички співробітництва, вміння аналізувати, робити висновки, виховувати розумного користувача мережею.
Форма проведення: інтерактивна гра.
Обладнання: картки для гри «Безпечно - небезпечно»
Хід заходу:
1. Актуалізація опорних знань.
- Сьогодні темою нашого спілкування буде…… (Інтернет)
– ???Ви всі не раз чули слово «Інтернет». Хто може пояснити його значення.
Інтернет (від англ. Internet) — всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж.
– ???Для чого створений Інтернет?
(для зручності спілкування, отримання нових знань, перегляду нових фільмів, здобуття будь-якої інформації).
– ???Хто користується мережею?
- ???З якою метою?
2. Інтерактивна гра «Інтернет». Створення асоціативного куща.
На дошці надпис ІНТЕРНЕТ. Створення асоціативного куща.
І – інтерес, інновація, інформація, інтелект.
Н – новизна, небезпека, незалежність, негатив.
Т – творчість, труднощі.
Е – енергія, ентузіазм, емоції.
Р – розум, раціональність, розвиток.
Н – навчання, наполегливість, неправда, необережність.
Е – ерудованість, ефективність.
Т – технологія, тривога.
3. Бесіда з опорою на досвід дітей.
Ви назвали переваги мережі: це доступність, швидкість, зручність у пошуку будь-якої інформації. За допомогою Інтернету стало можливо робити покупки та оплачувати послуги. Для багатьох людей Інтернет — це спосіб заробітку. А в цілому Інтернет — це віддзеркалення сучасного суспільства та світосприйняття.
- А які сайти ви знаєте? На які сайти найчастіше заходять ваші батьки?
- Чи всі сайти є корисними, безпечними?
- А коли Інтернет стає небезпечним?
4. Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=zPIXOPDGRAY
– Давайте подивимось цей відеоролик і побачимо, де вас може підстерігати небезпека.
Висновок.
- Давайте ще раз нагадаємо, коли Інтернет із корисного перетворюється на небезпечний.
5. Гра «Безпечно - небезпечно».
Аня хоче завести нових друзів. Для цього їй треба представитися на сайті знайомств. Вона пише привітання. Як ви думаєте, чи правильно вона його написала? Порадьте Ані, як правильно представити себе у мережі. Чи безпечний шлях знайомства вибрала дівчина?
□ Привіт, мене звати Аня.
□ Моє повне ім’я Іванова Анна Сергіївна.
□ Мені 14 років.
□ У мене блакитні очі.
□ Моя адреса: вул. Молодіжна, 129, м. Дніпро
□ Я захоплююсь малюванням, бальними танцями.
□ У мене є собака Лорд.
□ Я дуже люблю собак.
□ Мій тато працює менеджером банку. Він отримує 4000 грн щомісяця.
□ Щоліта ми з батьками їздимо відпочивати у Крим.
□ У нас є білий «Мерседес».
□ Мій номер телефону (066)159 46 22.
□ Щодня тато забирає мене зі школи о 14 год.
Висновок.
6. Складання «Кодексу розумного користувача Інтернетом».
Людмила розмістила у мережі фотографію Сашка, не запитавши у нього дозволу. Хлопець та його батьки, побачивши фото, обурились. Як ви думаєте, чому?
Отже, щоб не потрапити у неприємну ситуацію, потрібно знати правила користування Інтернетом.
Існують певні правила користування соціальними мережами:
1. НЕ ПОВІДОМЛЯЙ ПРО СЕБЕ І БАТЬКІВ ПРИВАТНУ ІНФОРМАЦІЮ (домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи), НЕ ВИСИЛАЙ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ ФОТО.
2. НЕ ВІР ВСЬОМУ, ЩО КАЖУТЬ ПРО СЕБЕ ВІРТУАЛЬНІ ЗНАЙОМІ.
3. НЕ ПОГОДЖУЙСЯ НА ЗУСТРІЧ З ВИПАДКОВИМ ЗНАЙОМИМ. АБО РОБИ ЦЕ В ЛЮДЯНИХ МІСЦЯХ І ЗА УЧАСТЮ БАТЬКІВ.
4. ОБМЕЖУЙ СВІЙ ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ.
5. БАТЬКИ МАЮТЬ ЗНАТИ, ЧИМ ТИ ЗАЙМАЄШСЯ, КОЛИ СИДИШ БІЛЯ КОМП’ЮТЕРУ!
6. НЕ ОБРАЖАЙ ІНШИХ, НЕ ЛАЙСЯ, БУДЬ ЧЕМНИМ.
7. ТРИМАЙ ПАРОЛЬ КОМПЮТЕРА У ТАЄМНИЦІ.
8. ЯКЩО ОПИНЯЄШСЯ В СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ ПОГОВОРИ З БАТЬКАМИ.
Висновок.
7. Гра «Подорож безпечною Мережею»
Умови гри.
Учасники гри ставлять фішки на лінію старту. Той, хто розпочинає гру, кидає кубик і рухається в напрямку до лінії фінішу, зробивши стільки кроків вперед, скільки очок показує кубик. Якщо фішка гравця попадає в зону «небезпеки» чи «безпеки», він повинен взяти відповідну картку, прочитати інформацію на зворотній стороні, виконуючи написані інструкції. Перемагає той, хто першим дійшов до фінішу.
Картки «небезпека»:
Я одержав листа з невідомою адресою. Відкривши його, я побачив, що там вірус.
Я познайомився з новою людиною в Інтернет і не повідомив про це батьків.
Я скористався Інтернетом без дозволу батьків.
Я завантажив у Мережу неправдиву інформацію.
Я повідомив у Мережу свою адресу.
Я помістив фото в Мережу моїх друзів без їх дозволу.
Я користуюся забороненими для дітей сайтами.
Я веду непристойні розмови у Мережі Інтернет.
Картки «безпека»:
Я зберігаю свій пароль у таємниці.
Я не повідомляю про себе і батьків приватну інформацію в Мережі.
Я вірю не всій інформації віртуальних знайомих.
Я обмежую свій час роботи в Інтернеті.
Я повідомлю батьків, якщо віртуальний знайомий запросить мене на побачення.
Щоб працювати в Інтернеті, я питаю дозволу батьків.
Я не відкриваю незнайомі листи.
Я не відсилаю незнайомим людям фотографії.
8. Заключне слово вчителя:
Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом.
Життя людини – це найдорожчий Божий дар на Землі. Будьте обережними з безпечним Інтернетом!
Тест на виявлення комп’ютерної залежності.
1. Ти засмучуєшся та злишся, якщо потрібно виключати комп’ютер.
2. Ти знаходишся у дуже гарному настрої тільки сидячи за комп’ютером.
3. Комп’ютер для тебе – це засіб зняття стресу.
4. Після комп’ютерних ігор у тебе виникають головні болі.
5. У житті ти відчуваєш пустоту, роздратованість, які зникають, коли ти сідаєш за комп’ютер.
6. Ти маєш проблеми у навчанні через те, що часто сидиш за комп’ютером.
7. Ти відчуваєш потребу проводити більше часу за комп’ютером.
8. Ти маєш проблеми з родичами, у стосунках з друзями або іншими людьми через комп’ютер.
Результат: підрахуйте кількість плюсів у відповідях. Якщо загальна сума перевищує 3 бали – ви маєте ризик потрапити у залежність від комп’ютера.