Інтелектуальна гра "Подорожуй країнами світу" (професія "Агент з організації туризму")

Про матеріал

Враховуючи те, що діти, народжені після 2000 року, належать до покоління «Z», найвірніший спосіб спонукати учнів до навчальної діяльності — зацікавити їх. Помилковим є твердження, що гра — це розвага. Ігрові технології на уроках географії — це складова діяльнісного підходу і, на мою думку, є не тільки доречними, а інколи й просто необхідними. Проте слід пам'ятати, що реалізувати діяльнісний компонент, не реалізувавши знаннєвий, неможливо, тому я пропоную гру, як заключний урок у кінці семестру для розвинення компетенції з професії "Агент з організації туризму".

Перегляд файлу

Гра «Подорож країнами світу»

 

Реформування середньої освіти України, зміна вимог до змісту та організації процесу навчання й виховання висуває потребу в модернізації педагогічних технологій і методик. Перед вчителями постає питання створення такої системи, в якій учні займуть позицію активних суб’єктів навчальної діяльності.

 

На сьогодні, окрім знаннєвого компоненту, важливу роль відіграє ціннісний і діяльнісний. Діяльнісний підхід прописано в концепції Нової української школи, Хартії географічної освіти та Люцернській декларації Міжнародного географічного союзу тощо. У державному стандарті базової та повної загальної середньої освіти зазначено, що діяльнісний підхід — це «спрямованість навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів, успішну адаптацію людини в соціумі, професійну самореалізацію, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти».

 

Враховуючи те, що діти, народжені після 2000 року, належать до покоління «Z», найвірніший спосіб спонукати учнів до навчальної діяльності — зацікавити їх. Помилковим є твердження, що гра — це розвага. Ігрові технології на уроках географії — це складова діяльнісного підходу і, на нашу думку, є не тільки доречними, а інколи й просто необхідними. Проте слід пам’ятати, що реалізувати діяльнісний компонент, не реалізувавши знаннєвий, неможливо, тому ми пропонуємо нашу гру як заключний урок у кінці семестру або навчального року. Це дасть учням розумову розрядку й дозволить закінчити навчання на позитивній ноті.

 

Перед тим як почати гру, учитель пропонує учням об’єднатися у три команди та визначитися зі своєю назвою. Після того як команди сформовано, кожен по черзі робить хід, для цього кидає кубик і переставляє фішку на стільки кроків, скільки випаде. Рухатися від старту можна в будь-якому напрямку, як це вказано на ігровому полі (див. рис.). Гра подібна до відомої настільної гри «Монополія». Мета кожної команди — відвідати якомога більше країн. Країна вважається відвіданою, якщо учні правильно дали відповідь на запитання, написане на зворотній стороні картки. Якщо команда не може дати відповідь на запитання, картка залишається на ігровому полі, питання нерозкрите і до нього ще можна повернутися. У грі представлено такі країни: США, Росія, Бразилія, материк Антарктида, Німеччина, Данія, Китай, Чехія, Індія, Камерун, Іспанія, Еквадор, Мальдівська республіка. Окрім того, на полі є питання «Х». Це означає, що учні не знають, в яку країну вони потрапили, і з’ясувати це треба, прочитавши опис країни. Питання «Х» блакитного кольору дає змогу обрати будь-яку картку на ігровому колі незалежно від свого місця розташування.

 

Якщо учень повторно потрапляє на країну, яку вже відвідала інша команда, то він має поставити запитання команді-супернику, у якої є ця картка. Якщо команда правильно дає відповідь на запитання, картка залишається у команди, якщо ні — передається команді, що ставила запитання.

 

Паралельно кожну відвідану країну учні показують на карті.

 

Виграє та команда, що впродовж уроку заробить більше карток.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання до гри:

Запитання починаються від США і далі за годинниковою стрілкою.

1. Бути в США і не відвідати Статую Свободи — було б дивно. А чи знаєте, яку практичну функцію виконує Статуя Свободи в США? (Маяк)

 

2. Вітаємо у Росії. Ви вже подивилися на розвідні мости Санкт-Петербурга і вирішили продовжити свою подорож. Іменем якого російського поета називається зараз Царське Село в Ленінградській області? (Пушкін, на честь О. С. Пушкіна)

 

3. Ви у Бразилії, але відвідати карнавал було б банально. Ви захоплюєтеся спортом. Цей вид спорту є найпопулярнішим у Бразилії. Збірна з цього виду спорту була п’ятиразовим чемпіоном світу, а спортсмена Пеле визнано кращим спортсменом ХХ століття. Про який вид спорту йде мова? (Футбол)

 

4. Подорожжю у Європу нікого не здивуєш, а ось Антарктида — інша справа. За яким годинниковим поясом живе Антарктида? (За часом країни, якій належить та чи інша наукова станція)

 

5. У 1926 і 1948 роках Німеччину було покарано за розв’язання війн так само, як колись було покарано Спарту. Що це за покарання? (Німецьким спортсменам було заборонено брати участь в Олімпійських іграх)

 

6. Ви у Данії. Поспілкуємося з місцевими? Данці люблять говорити «У нас все краще, ніж у Швеції: клімат, природа, народ, історія, і лише одне у шведів краще!» Що це? (Сусіди)

 

7. Промисловий туризм. А чи знали ви, що в Китаї працює найпотужніша ГЕС у світі? Називається вона «Сянь-Ся». Довжина бетонної дамби ГЕС становить 2,3 км, а будівництво тривало понад 20 років. Як думаєте, на якій річці побудовано цей об’єкт? (Янцзи)

 

8. Для того щоб дізнатися, у яку країну ви потрапили, дайте відповідь на запитання. Цю країну називають «країною навпаки». Тут пальто подає жінка, кермо в машині — з правої сторони, сплять на підлозі, а білий колір є траурним. (Японія)

 

9. Чехія — єдина країна у світі, межі якої можна розгледіти з ілюмінатора космічного апарату, адже її кордони проходять по горах. Саме в Чехії було винайдено лінзи, чеський лікар Ян Янський перший в 1907 році розділив кров на чотири групи. Чехія по праву може носити назву «країни замків», адже тут їх налічується понад дві тисячі. В якому місті в Чехії стоїть найбільший замок у світі? (Прага, Празький град)

 

10. Країна з радіальної мережею доріг, що сходяться до столиці, значною різницею в сільськогосподарській спеціалізації північних і південних районів, має розвинене машинобудування, атомну енергетику, легку промисловість. Східний кордон проходить по найвищому в цій частині світу гірському масиву. (Італія)

 

11. Індія має більше поштових відділень, ніж будь-яка інша країна у світі, тому надіслати листівку своїм друзям в Україну буде нескладно. Офіційно спілкуються 21 мовою, тому мовний бар’єр також не має виникнути. Мало хто знає, що в річці Ґанґ живуть акули. Тому будьте обережні, подорожуючи цією річкою. Скажіть, як називається штат на заході Індії, який є відомим світовим курортом? (Гоа)

 

12. Потрапивши в африканську країну Камерун, ви вирішили провести декілька днів далеко від цивілізації, разом з місцевими племенами. Пригадайте, як називаються найнижчі люди світу? (Пігмеї)

 

13. А чи знали ви, що Іспанія — найближча до Африки європейська країна; що портуґальський дослідник Фернан Маґеллан організував перше навколосвітнє плавання, а фінансову підтримку для цієї подорожі йому надала Іспанія. Іспанія — це четверта за розміром країна Європи. Яким країнам вона поступається? (Росії, Україні, Франції)

 

14. Місцеві жителі вірять, що Ельдорадо (країна золота) була саме в Еквадорі. Можливо, це тому, що тут є родовища смарагдів, золота і срібла. Еквадорці відомі у світі як постачальники бананів, риби, екзотичних квітів, а також вони експортують рис, каву, какао і нафту. В Еквадорі дійсний Паспорт громадянина світу. А ще через країну проходить екватор, і вода на екваторі зливається, не закручуючись в отворі раковини. Яка сила тут не діє? (Сила Коріоліса)

 

15. Хто не мріє потрапити на Мальдіви? Але треба поспішати, адже це країна, яка з найбільшою ймовірністю скоро опиниться під водою. Жителі Мальдівських островів мають серйозні причини побоюватися затоплення: через глобальне потепління острова щороку все більше занурюються під воду. А тепер пригадайте, яке походження мають Мальдівські острови? (Коралове)

 

16. Це запитання є бонусом, ви можете відкрити будь-яку країну в межах ігрового поля. Гру було апробовано в 7–10-х класах. Діти з зацікавленістю давали відповіді, пропонували свої варіанти запитань. Досвід показав, що складним виявилося запитання № 5, тому за бажання його можна замінити. Також апробація підтвердила, що процес гри вдало вписується в одну академічну годину.

 

 

https://journal.osnova.com.ua/UserFiles/Image/Screenshot_7(7).png

doc
Додано
28 грудня 2021
Переглядів
346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку