«Мій рідний край, моя земля…»
(Гра-подорож рідним краєм для учнів 5 класу)
Земле рідна! Якою красою обдаровуєш людину!
Якими барвами радуєш, якими пахощами вітаєш!
Ти даєш хліб і до хліба.
Стелиш під ноги трави і квіти, напинаєш над головою голубе небо із ясним сонечком.
Як не любити тебе!
Дзвони літа я чую над лугом, чую голос вільшанки в гаю.
Ми ще вранці зібралися з другом знов піти на лугівку свою.
Там веселка у росах іскриться, тиху думу нашіптує гай.
Там у кожного є таємниця, тож попробуй знайди, відгадай.
Скільки барви, проміння розлито, кожний паросток дише теплом.
В сизих травах купається літо, жайвір небо торкає крилом.
Пахне кашка – білянка медова, босі ноги лоскоче трава, -
То цупка, то м’яка, то шовкова, вся земля, мов істота жива.
І ріднішої в світі немає, - бачу зблизька її, з далини:
Ген до обрію, од небокраю розляглися пшеничні лани.
Соком повниться кожна зернина, кожна стежка біжить до Дніпра.
Це наш сонячний край – Україна, це дитинства щаслива пора.
М. Сингаївський
I етап
«Я тут живу...»
II етап
«В природи немає поганої погоди…»
Написати 5 прикмет погіршання погоди і 5 прикмет її покращання.
На листі краплею роси час висихає,
А хмар скрипучії вози увись тікають.
Цвіркун у травах тріскотить – ти лиш послухай.
На шиї зашморгом висить важка задуха.
Вона воркує під вікном в барвистих клумбах,
Ще тепла й тиха, наче сон, пливе задума.
І павутиння зависа на чім попало.
Вана журливо в небесах синь розілляла.
Знов у небі бринять журавлині ключі,
Знов журливе «курли» нам на спомин.
То на крилах своїх нам тепло принесли
Журавлі, повернувшись додому.
Зачарований невидимкою,
Дрімає ліс під казку сну,
Мов білою хустинкою
Підв’язали молоду сосну.
III етап
«Відгадай...»
IV етап
«Я не художник, я тільки вчуся...»
Намалювати малюнок до вірша.
Жито достигає, - коли це буває?
Дощ поливає, - коли це буває?
Віхола гуляє, - коли це буває?
День прибуває, - коли це буває?
V етап
«В грі народжується істина...»
Учасники стають в коло. Ведучий кидає м’яч промовляючи: «Раз! Два! Три! Річку ( море, країну, місто, гори ) назви.»
Учасники діляться на чотири команди. На листках записують слова, які відповідають тій порі року, яку вони отримали від ведучого. Перемогла та команда, яка написала найбільше відповідних слів.
Підведення підсумків.
Нагородження переможців.