Гра-подорож "Мій рідний край, моя земля..."

Про матеріал
Наведений матеріал можна використовувати в позакласній виховній роботі вчителям природознавства та класним керівникам для більш глибокого ознайомлення учнів з особливостями природи рідного краю, його неповторністю, формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою.
Перегляд файлу

«Мій рідний край, моя земля…»

(Гра-подорож рідним краєм для учнів 5 класу)

 

Земле рідна! Якою красою обдаровуєш людину!

Якими барвами радуєш, якими пахощами вітаєш!

Ти даєш хліб і до хліба.

Стелиш під ноги трави і квіти, напинаєш над головою голубе небо із ясним сонечком.

Як не любити тебе!

 

 Дзвони літа я чую над лугом, чую голос вільшанки в гаю.

Ми ще вранці зібралися з другом знов піти на лугівку свою.

Там веселка у росах іскриться, тиху думу нашіптує гай.

Там у кожного є таємниця, тож попробуй знайди, відгадай.

 

Скільки барви, проміння розлито, кожний паросток дише теплом.

В сизих травах купається літо, жайвір небо торкає крилом.

Пахне кашка – білянка медова, босі ноги лоскоче трава, -

То цупка, то м’яка, то шовкова, вся земля, мов істота жива.

 

І ріднішої в світі немає, - бачу зблизька її, з далини:

Ген до обрію, од небокраю розляглися пшеничні лани.

Соком повниться кожна зернина, кожна стежка біжить до Дніпра.

Це наш сонячний край – Україна, це дитинства щаслива пора.

      М. Сингаївський

 

I етап

 

«Я тут живу...»

 

  1. Хто швидше напише свою домашню адресу.
  2. Дати відповіді на питання:
    • Звідки походить назва нашої держави?
    • Які країни є сусідами України?
    • З якими областями межує Харківська область?
    • Де на Україні найтепліше?
    • Яку ще назву має Харківщина?
    • Які моря омивають Україну?
  3. Назвіть населені пункти, назва яких походить від імен людей.
  4. Назвіть населені пункти, назва яких походить від назв природних об’єктів .
  5. Назвіть символи нашої держави.

 

 

II етап

 

«В природи немає поганої погоди…»

 

  1. Хто більше знає народних прикмет зміни погоди.

Написати 5 прикмет погіршання погоди і 5 прикмет її покращання.

 

  1. Про яку пору року йде мова:

 

На листі краплею роси час висихає,

А хмар скрипучії вози увись тікають.

Цвіркун у травах тріскотить – ти лиш послухай.

На шиї зашморгом висить важка задуха.

 

    Вона воркує під вікном в барвистих клумбах,

    Ще тепла й тиха,  наче сон, пливе задума.

    І павутиння зависа на чім попало.

    Вана журливо в небесах синь розілляла.

 

Знов у небі бринять журавлині ключі,

Знов журливе «курли» нам на спомин.

То на крилах своїх нам тепло принесли

Журавлі, повернувшись додому.

 

    Зачарований невидимкою,

    Дрімає ліс під казку сну,

    Мов білою хустинкою

    Підвязали молоду сосну.

 

III етап

 

«Відгадай...»

    

  1. Зелений хвостик зверху має, а голову в землі ховає. ( Буряк )
  2. Золоте решето чорних хатинок повне. ( Соняшник )
  3. Стоят в поле сестрички, золотые глазки, белые реснички. ( Ромашки)
  4. Під хвоєю ховається, чи листом укривається, шапки не знімає, дощику чекає. ( Гриб )
  5. Одне кинув, цілу жменю взяв. ( Зерно )
  6. Білі зуби маю та усі ховаю, довгі коси маю та не заплітаю. ( Кукурудза )
  7. Біля пічки гріється, без водички миється. ( Кіт )
  8. В хаті мед є – нюхом чую. Мабуть тут я заночую. ( Ведмідь )
  9. По морю йде, а до берега дійде – зразу пропаде. ( Хвиля )
  10. Водою їхали пани, на них срібні жупани, хоч жупани – лата на латі, панам раді в кожній хаті. ( Риба )

 

IV етап

 

«Я не художник, я тільки вчуся...»

 

Намалювати малюнок до вірша.

 

  1. Сонце пече, липа цвіте,

Жито достигає, - коли це буває?

 

  1. Спустіли поля, мокне земля,

Дощ поливає, - коли це буває?

 

  1. Сніг на полях, лід на річках,

Віхола гуляє, - коли це буває?

 

  1. Тане сніжок, оживає лужок,

День прибуває, - коли це буває?

 

V етап

 

«В грі народжується істина...»

 

  1. «Раз! Два! Три!»

Учасники стають в коло. Ведучий кидає м’яч промовляючи: «Раз! Два! Три! Річку ( море, країну, місто, гори ) назви.»

 

  1. «Весна, літо, осінь, зима».

Учасники діляться на чотири команди. На листках записують слова, які відповідають тій порі року, яку вони отримали від ведучого. Перемогла та команда, яка написала найбільше відповідних слів.

 

Підведення підсумків.

 

Нагородження переможців.

 

docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
1100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку