Для розвитку пізнавального інтересу та мотивації учіння молодших
школярів все частіше використовуються дидактичні казки для того, щоб навчальний матеріал сприймався більш доступно. Доведено, що за наявності інтересу, позитивних емоційних переживань знання засвоюються ґрунтовно, міцно. Тому, завдання вчителя полягає в тому щоб пробудити бажання вчитись і пізнавати непізнані речі, розвивати творчість, мислення.
Казка про сторони світу
Одного літнього ранку Оленка і Василько вирішили піти в ліс по гриби. Сонце тільки виринало із-за їхньої хати, як вони направились до лісу. Вони знали, що вертатися потрібно було на схід.
Знайшовши галявину з грибами, вони почали швиденько їх збирати, і не помітили, як сонце вже було високо вгорі. Втомлені, радісні, з повними кошиками грибів, зібралися йти додому. Та от біда, куди йти, в яку сторону – не знали. Думали, гадали і ніяк не могли вирішити . Тоді до них на допомогу прилетіла лісова пліткарка – сорока. Вона їм пояснила, що для того, щоб визначити сторони світу, в сонячний день, необхідно стати спиною до сонця, тоді спереду буде Північ, а ззаду – Південь, Справа буде Схід, а Зліва – Захід.
Після цього діти швидко знайшли дорогу додому і назавжди запам’ятали, що перша буква слів «справа» і «зліва» підказує сторони світу.