Тема. Мої домашні улюбленці.
Мета: Розширити знання учнів про тварин, які живуть поруч із людиною; розвивати уміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин найближчого оточення, доглядати за ними; сприяти розвитку активного пізнавального ставлення до природного оточення; вчитися турбуватися про тварин у різні пори року, виховувати почуття милосердя.
Обладнання: картки, малюнки, фотографії з домашніми улюбленцями; таблиці «Свійські тварини»; аудіозаписи для фізхвилинки; диск з презентацією «Домашні улюбленці»
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Психологічний момент.
- Дзвоник пролунав веселий,
Дружно всіх покликав в клас.
І цікаве на уроці
Пропоную я для вас.
- Привітайтеся з гостями. Усміхнімося один одному, нашим гостям, щоб урок пройшов у теплій, дружній атмосфері, адже: «Якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулося – спочатку усміхнися сам життю».
Діти. Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро Вас.
Та запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
2. Хвилинка спостережень
– Надаю слово працівнику гідроміцентру.
Учень. Вітаю всіх, кого цікавить, якою буде погода сьогодні. Сьогодні четвер 13 лютого температура вдень _______, небо _______, опадів немає.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1.Гра «Хочу додому»
- Діти, я пропоную, пограти у гру «Хочу додому», потрібно допомогти відправити тварин в середовище їх існування.
2. Гра «Що дають нам домашні тварини?»
- Уважно подивіться на малюнок і дайте відповідь на запитання, що нам дає кожна із зображуваних тваринок?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти ось у мене на столі є чарівна скринька, передбачимо що у ній є?
(Діти передбачають.)
- Допоможе вам здогадатися загадка:
Попід ліжко у куточок покотивсь м’який клубочок.
Та з’явились очки, ротик. Не клубочок це, а.. (котик)
(Дістаю котика)
– Сьогодні на уроці ми продовжимо розмову про тварин і дізнаємося ще більше про тварин найближчого нашого оточення.
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1. Робота з підручником (с.84)
- Розгляньте фото на ст. 84 вгорі.
- Хто зображений на малюнках?
- Пригадайте: з яких частин складається тіло собак і котів?
- Як вони вигодовують маленьких цуценят і кошенят?
- Роздивіться фото на ст. 84 внизу. Які породи котів і собак ви знаєте (коти: британець, персицький, сіамський; собаки: лабрадор, далматинець, колі, пікінес)? Які вам подобаються найбільше? Чим вони відрізняються?
- Подивіться на екрані зображення тваринок, яких також можна утримувати вдома.
(Показ слайдів)
- Тварини, які живуть поруч із людиною, дають їм радість. Вони звикли до людей. Але чи достатньо уваги ми їм приділяємо? Чи комфортно їм поряд із нами? Чи знаємо або здогадуємося ми про їхні бажання. «Ми відповідаємо за тих, кого приручили», – сказав французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері у своїй повісті «Маленький принц» про тих слабких і незахищених тваринок, які живуть поряд з нами.
- Погляньте на слайди, і подумайте звідки беруться бездомні котики й собачки?
(Показ слайдів)
- Де вони сплять? Що їдять?
- Чому вони не мають ані житла, ані їжі?
- Як можна назвати людей, які викинули їх на вулицю? (Жорстокі, бездушні)
- Як ми зазвичай ставимося до таких тварин? (Жаліємо, боїмося, сердимося, інколи проганяємо.)
- Чим ми можемо їм допомогти?
(Слайд 28)
ІV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Завдання друга природи (слайд 29)
- На урок ви повинні були намалювати улюблену домашню тваринку. Розкажіть трішки про неї: як її звати, який вона має вигляд, які у неї звички, характер, чим ви її частуєте?
(Учні показують зображення улюблених тваринок та розповідають про них)
2. Гра «Пам’яталочка»
- У вас у всіх є домашні улюбленці, а тому ви повинні вміти правильно за ними доглядати. Я буду задавати запитання, а ви спробуєте на них правильно відповісти.
1. Чи потрібний вихованець у будинку? (Про це слід запитати дозволу в батьків.)
2. Як годувати вихованця? (Кормом або їжею, спеціально приготовленою для тварини.)
3. Як стежити за здоров’ям? Як лікувати? (Доглядати за вихованцем. Якщо захворів — іти до ветеринара.)
4. Як вигулювати вихованця? (Собаку — з намордником і на повідку.)
5. Де обладнати місце в кімнаті? (У сухому, без протягів місці.)
6. Як учити собаку? (Дресирувати)
3. Робота у зошитах з друкованою основою.
Колективне виконання завдань зошита.
V. Підсумок уроку
- Яких тварин можна тримати вдома?
- Як їх доглядати?
- Як ви гадаєте, де краще тваринці – у нас вдома чи на волі?