Гра-подорож "Первоцвіти просять захисту"

Про матеріал

Гра-подорож "Первоцвіти просять захисту" розроблена для учнів початкових класів має на меті емоційний та художній шлях впливу на екологічну свідомість дітей.

Перегляд файлу

Вчитель.

- Діти, відгадайте загадку про пору року:

 Все у зелені довкола:

 Пасовище, ліс і поле.

 Мчать струмочки до ріки,

 Ліплять гнізда ластівки

 Яка в сороки новина,

 Про що стрекоче нам вона?

 Можливо, що прийшла…(весна).

- Дійсно, що зовсім недавно важко було сонечку пробитися промінням крізь хмарки. Та раптом усе навколо почало змінювати свої кольори. Це виглянуло привітне, очікуване сонечко і прийшла весна.

- Отже, діти, сьогодні ми потрапимо у чарівну мандрівку весняного світу.

 

І станція «Весняні загадки»

1. Серед синього моря стоїть золота комора. (Сонце)

2. Ішов довговяз, у землю увяз, із землі всіх по виганяв. (Дощ і рослини)

3. Через воду стежечка, а одначе води не перейти. (Веселка)

4. Я найперша зацвітаю синім цвітом серед гаю. Відгадайте, що за квітка, бо мене не буде влітку. (Пролісок)

 

ІІ станція «Народний календар»

Учень. Перший місяць весни у наших пращурів мав чимало назв. Серед них: крапельник, снігобор, березоль чи березіль. А ще його назва походить від назви дерева «береза». Саме цього місяця береза дає свій сік. А згодом починає вбиратися в сережки.

Учениця. Березень у народі називають «соковик», «протальник», «весновій», «ранок року».

Учень. Березень – місяць напівзимовий, напіввесняний. У березні хурделиця частенько гуляє, плаче, співає, гнівається, але все одно сніги тануть.

Учениця. Квітень називають «цвітень», «краснець», «снігогін». Це місяць гомону талої води.

Учень. Квітень – середина весни. «Квітень – всіх напоїть» - говорить народна мудрість.

 Повніє річка вглиб і вшир,

 Закручує шалений вир…

 Пливуть крижини по воді.

 Неначе білі лебеді.

 Шумить ріка6 – Спішу! Спішу-шу-шу!

 Ламає все. Крім комишу.

Віктор Кочевський

Учениця. Є ще одна назва квітня – «лелечник». За повірям, долаючи далекі відстані, лелека приносить на своїх крилах тепло. Недарма кажуть: «Прилетів лелека – приніс весну здалека!»

Учень. Травень – розмай весни. Народ його називає «листопуск», «росяник». Це місяць «зеленого шуму». Зеленим шумом  народ називає усі рослини, які випустили листочки.

 Все навколо зеленіє,

 Річка ллється і шумить.

 Тихо, тихо вітер віє

 І з травою гомонить.

 Як тут всидіти у хаті,

 Коли все живе, цвіте,

 Скрізь дзвенять пташки крилаті,

 Сяє сонце золоте…

Олександр Олесь

Учениця. Були й інші назви місяця – «громовик», «пісенник». Вони повністю відповідали своєму призначенню. Нерідко, під час дощу, можна було почути розряди  грому.

 Дощ припустив, і грім гримів,

 Він так любив гриміти,

 Що аж тремтів, що аж горів

 На трави і на квіти.

 Грім жив у хмарі, і згори

 Він бачив, хто що хоче:

 Налив грозою грім яри,

 Умив озерам очі…

Микола Вінграновський

 Всюди: в лісах, на луках, полях, у гаях і садах – розливалися пісні птахів.

 Он чорний шпак співа вгорі,

 Зозуля голосно кукука;

 Скриплять біляві голуби,

 В дубову кору дятел стука.

 Щебече зябляча сім’я,

 І сиза горлиця воркує;

 Чудова ж пісня соловя

 Над всіма співами царює.

Яків Щоголів

 

ІІІ зупинка «Бабусина скриня. Прикмети та приказки про весну».

Вчитель.

- Діти, є багато весняних прикмет і приказок про весну. Прочитайте та обговоріть їх значення.

Робота в парах.

1. Прилетів шпак – весна на порозі.

2. Ластівки лаштують гнізда на стійке тепло.

3. Грак прилетів – швидко сніг зійде.

4. Березень часом снігом сіє, а часом сонцем гріє.

5. Квітень з водою, а травень – з травою.

6. Весна багата на квіти, а хліба в осені позичає.

7. Весна днем красна.

 

IV зупинка «Перші квітоньки весни»

Вчитель.

- Який настрій у вас викликає квітування природи навесні?

- Давайте завітаємо в гості до весняних квітів. Якими барвами розмалювала їх весна? Пропоную гру «Вгадай квітку за кольором».

Умова: ведучий називає будь-який колір. Діти, у свою чергу, пропонують відповідні назви весняних квітів.

Білий – підсніжник, конвалія, анемона, нарцис.

Жовтий – кульбаба, калюжниця, тюльпан (лісовий тюльпан), горицвіт, пшінка.

Синій (блакитний) – пролісок, барвінок, цибулька, сон-трава, перелісок.

Фіолетовий – бузок, фіалка, медунка.

- Яка квітка, на вашу думку, є найкращою? Обгрунтуйте свій вибір.

 

Допоміжний матеріал

Я – перша квіточка весни,

Я – пролісковий світ.

Я пережив зимові сни

І знов родивсь на світ.(Пролісок)

 

З-під снігу виглядає –

Весну зустрічає. (Підсніжник)

 

В біле платтячко вбереться,

Аромат духмяний ллється.(Анемона)

 

Стоїть зелений стовпчик, наче риска,

А зверху – білих ліхтариків низка.(Конвалія)

 

У лісі вона фіолетом заквітла

І ласим цвіт - медом до бджілок привітна.(Медунка)

 

Хвилина релаксації «Вальс квітів»

Вчитель.

 - Скільки квітів навкруги – справжній квітковий бал! Запрошую всіх на танок весняних квітів.

(Звучить «Вальс квітів» П. Чайковського. Діти під музику танцюють)

- Наша з вами подорож підходить до кінця. А в мене є для вас лист.

 Весна-чарівниця

 Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса вставала.

І проліски і травка,

Й зелена муравка,

І кульбаба рясна,

Й фіалочка ясна –

Всі квіти весняні,

Веселі, кохані,

З-під листя виходьте,

Голівки підводьте

Од сну зимового

До сонця ясного!

- Уявіть себе квітами, покружляйте під сонечком.

 

Підсумок подорожі

 

- Щоб всі люди змогли милуватися квітковою красою, перш за все ви, діти повинні не шкодити природі. Квіти в народі називають – «очі землі». Треба не допустити нашій планеті осліпнути, памятати самим і попереджати інших: «Не зривайте квіти, збережіть красу!»

Людина – частина природи, господар Землі. І тільки вона повинна робити свій внесок у справу захисту земної краси. Мало хто байдуже промине гарну квіточку. Одна людина зупиниться, замилується і бережно обійде квітку. А інша – висмикне її з землі, трохи побавиться і викине геть.    - Що є причиною такої жорстокості? Огидне почуття «господаря» природи, яке дозволяє привласнити її красу. Ось і владарює така рука, самовільно вирішуючи – жити квітці чи ні. І варто памятати, що зустріч із квітами – це розмаїття вражень, а не оберемок поневічених рослин.

- Подивіться в ясні оченята квітів і покажіть їм свої – добрі, чесні, великодушні.

 В гармонії треба з природою жити,

 Всім нам, щоб довкілля повсюди цвіло.

 А шкоди природі не можна робити

 Щоб добре усім нам в природі було.

 Природа – це щастя, натхнення і диво

  Хай кожен живе у природі щасливо.

 

docx
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
1838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку