Тема: Гра «ширше коло» («Ні – расовій та етнічній дискримінації»).
Мета: пояснити основні теоретичні поняття з теми; попередити поширення ксенофобських і расистських проявів серед дітей; виховання толерантного світогляду, поваги до прав людини; розвиток товариського ставлення до однокласників.
Тема: Гра «ширше коло» («Ні – расовій та етнічній дискримінації»).
Мета: пояснити основні теоретичні поняття з теми; попередити поширення ксенофобських і расистських проявів серед дітей; виховання толерантного світогляду, поваги до прав людини; розвиток товариського ставлення до однокласників.
Зміст заходу
І. Вступна частина.
1.1. Робота з теоретичними поняттями.
Дискримінація — будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп
Ксенофо́бія — поняття, що позначає нав'язливий страх стосовно чужинців чи просто чогось незнайомого, чужоземного або страх перед чужоземцями та ненависть до них.
1.2. Гра «Здрастуйте!»
Усі діти стають у коло, передаючи один одному іграшку. Той, у кого вона виявиться в руках, повинен привітатися з усіма по-своєму, представитися і всім що-небудь побажати.
ІІ. Основний зміст роботи.
2.1. Гра «Ширше, ширше, ширше коло ...».
Діти стають у коло, обирається ведучий і йому зав'язують очі. Ведучий повертається навколо себе з витягнутою рукою. Усі стоять навколо нього, ходять по колу і промовляють слова:
Ширше, ширше, ширше коло.
У мене п'ять сотень подруг.
Ця, ця, ця, ця,
А улюблена ось ця.
Коло і ведучий зупиняються. На кого вказав ведучий, той виходить у коло й обмінюється рукостисканнями. Ролі міняються.
2.2. Гра «Знайди пару».
Практично у всього на світі є пара без якої ми вже не уявляємо того чи іншого явища, предмета або людини. День і ніч, зима і літо, небо і земля. І таких прикладів можна знайти дуже багато. Ось зараз ми подивимося, хто швидше та правильніше знайде свою пару.
На підлозі розкладаються листочки зі словами на одній стороні і з цифрами на інший. Поки звучить музика, усі танцюють. Коли музика зупинилася, кожен бере з підлоги листочок з цифрою і шукає свою пару.
Пари: Дід – Ріпка,
Білосніжка - 7 гномів,
Заєць – Вовк,
Маша - 3 ведмеді,
Альоша Попович - Тугарин Змій,
Вінні Пух - П'ятачок,
Гена Крокодил – Чебурашка.
2.3. Гра «А я люблю ...»
Називається будь-яке захоплення, а ті, хто любить цим займатися, піднімають руку. Для них пропонується невелике завдання.
Захоплення - Завдання:
1. Танцювати - станцювати танець під запропоновану музику.
2. Малювати - намалювати картинку.
3. Співати - заспівати пісню.
4. Читати - прочитати вірш.
5. Грати в ігри - провести гру.
ІІІ. Висновки.
3.1. Продовж речення.
«Дискримінація – це…», «Бути товариським означає…».
3.2. Створення символу «Рівність людей» (за шаблон береться модель орігамі «Сонце»).