Гра-шоу з інформатики "Хто зверху?"

Про матеріал
Гра з інформатики «Хто зверху?» Мета: поглибити знання учнів з інформатики, розвивати вміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, творчість, комунікативні здібності, виховувати відповідальність, вміння працювати командою.
Перегляд файлу

 

Гра з інформатики «Хто зверху?»

Мета: поглибити знання учнів з інформатики, розвивати вміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, творчість, комунікативні здібності, виховувати відповідальність, вміння працювати командою.

Хід гри.

Шоу «Хто зверху?»

для учнів 7-8 класів

Протистояння століття - дівчата проти хлопців

Девіз: «Мудрим ніхто не вродився, а навчився»

Ведучий 1.

Минають дні, минають роки,

Прогрес крокує повсякчас,

І вже новиночки науки

Прийшли до школи і до нас.

Просторий клас, а в нім машини

І кожному – як би пізнать

Світ, що несе в собі таїни,

Твій розум прагне розгадать.

Тож не барімося, до діла

І зараз свято проведем,

Та інформатиків умілих

Сьогодні тут ми віднайдем.

 

Ведучий 2

Привіт! Раді вітати вас на нашому шоу. Сьогодні ми будемо свідками змагання знавців  інформатики серед учнів нашої школи. Я гадаю, що ця зустріч принесе нам максимум задоволення.

Ведучий 1

Усім, хто навчає інформатики,

Усім, хто вивчає інформатику,

Усім, хто любить інформатику,

Усім, хто ще не знає, що може любити інформатику, присвячується…

(Звучить мелодія початку шоу)

Ведучий 2

 Усе в світі тримається на антиподах: є полюс Північний і Південний, є плюс і мінус, є чорне і біле, є добро і зло, любов і не­нависть, радість і горе. Сьогодні протистоять один одному хлопці й дівчата.

Ведучий 1

 Цікаво, вивчення комп'ютера — це справа жіноча чи чоловіча?

Ведучий 2

Подивимось.

Дві команди вже у зборі,

Гру почати вже готові.

А щоб змагання розпочати,

Шикуйтесь, хлопці і дівчата!

(Команди під музику виходять на сцену)

Ведучий1

Наснаги вам, шановні конкурсанти!

(Команди сідають за столи)

Ведучий 2

Команди готуються до першого конкурсу.

Але гра не відбудеться без тих, хто зможе оцінити гравців.

Верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані Справедливість. І вона - жінка!

 

Суддя.

 Вітаю ведучих,  команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною і моїм помічником об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть  найсильніші!

Ведучий 1. Дякуємо вам суддя, нагадуємо нашим гравцям і глядачам, що гра наша триває у 8 раундів. За перемогу в конкурсі команда отримує 5 балів. Після кожного раунду є бонусне запитання, шляхом правильної відповіді команда може ще здобути плюс 1 бал.

Ведучий 2. Найбільшу кількість балів можна набрати в фінальному змаганні «Бліц». Кожна правильна відповідь плюс  1 бал. Все зрозуміло, починаємо!

 

Ведучий 1

Кажуть, що перемога залежить від підтримки вболівальників. Своє задоволення або незадоволення діями учасників ви можете виражати оплесками. Ми можемо нагородити учасників балами за вашу підтримку, але й маємо право зняти з них бали за підказування та вигуки чи порушення правил гри.

Ведучий 2

Усі приготування зроблено, тепер можна і краще познайомитись!

Ведучий 1

Оголошується перший раунд. Називається  «Серпантин»

Ведучий 2

Командам по черзі пропонуватимуться версії від програмістів відомих прислів’їв та приказок. Спробуйте пригадати, як вони звучать в оригіналі.

Наприклад, Вінчестер – дзеркало процесора. (Очі – дзеркало душі).

  1. Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш.
    Кашу маслом не зіпсуєш.
  2. Дарованому комп’ютеру в системний блок не заглядають.
    Дарованому коню в зуби не дивляться.
  3. Не все Windows, що вісить.
    Не все золото, що блищить.
  4. Провідник до файлу доведе.
    Язик до Києва доведе.
  5. Не ідентифікатор красить файл, а файл – ідентифікатор.
    Не ім’я красить людину, а людина – ім’я.
  6. Що з Кошика видалене, то зникло.
    Що з возу впало, то пропало.

 

  1. З хворого диску на здоровий вінчестер.
    З хворої голови на здорову.
  2. Вірусів боятися – в Інтернет не ходити.
    Вовків боятися – в ліс не ходити.
    Ведучий 2

Бонусне запитання. (Необхідно назвати кількість відсотків. Помилитися можна на 10%).

Скільки відсотків комп’ютерів у світі використовують ОС Windows7 ?

Відповідь: 52%

Суддя: За підсумками першого раунду перемагає команда - ________

 

Ведучий 1

Ми рухаємось далі, і у нас наступний раунд

Раунд № 2. «Хто я?»

Один учасник отримує зображення. Він ставить запитання до своєї команди, на які можна дати відповідь тільки «ТАК» або «НІ». Протягом 60 секунд учасник має вгадати, що зображено на малюнку.

Завдання для хлопців:

Вміст конверта:

  1. Клавіатура

2. Монітор

3. Колонки

Ведучий 2

Запрошуємо тепер дівчат до цього конкурсу

Завдання для дівчат:

1. Мікрофон

2. Принтер

3. Сканер

 

Ведучий 1

Бонусне запитання. (Необхідно назвати кількість відсотків. Помилитися можна на 10%).

Скільки відсотків користувачів використовують браузер у світі Google Chrome?

Відповідь: 39%

Ведучий2.  Пані суддя, скажіть вердикт.

Суддя: Цікаво проходять події…і все таки  перемогу здобувають _________.

Ведучий1.

 Команди зосередились, підготувались до наступного раунду

Раунд № 3. «Збери літери».

Відповіді  скласти слова із літер що знаходяться на учасниках

Умови. 90 секунд є на те, щоб вибудувати максимально велику кількість слів із чотирьох літер. Усі слова прямо чи опосередковано стосуються інформатики. Запрошується першою команда дівчат.

Дівчата:

Х    А    М    О

Д    У     С    А

  1. Вона ніколи не помиляється, коли приземляється на монітор, цокотуха-….(муха).
  2. Коли не впорядкувати інформацію на жорсткому диску, тоді там виникає безлад, інша назва - …..(хаос).
  3. Комп’ютерна техніка при поводженні з нею не любить …., інша назва – груба або нахабна людина  (хама).
  4. Перший чоловік на Землі, який би міг опанувати інформатику, якби на той час вона існувала….(Адам).
  5. На робочому місці користувача має бути не волого, а ….(сухо).
  6. Роздум програміста над кодом програми, … поетичний твір героїчного змісту (дума).

Ведучий 2

Завдання для хлопців

Хлопці

Б     Л    О     К

Т     О     І      С

  1. Стартове вікно ОС Windows, робочий….(стіл).
  2. Корпус комп’ютера, системний….(блок).
  3. Відблиск світла на темному моніторі….(блік).
  4. За допомогою нього можна зробити налаштування всіх складових комп’ютера, базова система введення-виведення….(біос).
  5. Роз’єм для установки додаткових модулів оперативної пам’яті…(слот)

Ведучий 1

Бонусне запитання. (Необхідно назвати кількість відсотків. Помилитися можна на 10%).

Скільки відсотків складає кількість стаціонарних ПК проти мобільних?

Відповідь:68%

Ведучий 2

 Пані суддя, вам слово.

Суддя. Рахунок__________ На користь ____________.

Ведучий 1

А зараз вболівальники допоможуть своїм командам заробити додаткові бали.

За кожну правильну відповідь 1 бал

Загадки вболівальникам на користь команді дівчат:

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп'ютерна я...     (мишка)

 

 Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я... (редактор)

 

Я магнітний бутерброд,

Та мене не з'їсть ваш рот.

Файли й папки — це дієта   -

Для магнітної... (дискети)

 

Ведучий_2

 Загадки вболівальникам на користь команді хлопців:

 

А, Б, В, Г, Ґ і кома —

Всім, мабуть, уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це... (клавіатура)

 

Я показую об'єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний...  (монітор)

 

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я — ... (системний блок)

 

Ведучий_1. Корисне і цікаве — на кожному кроці

   Нестиме заряд позитивних емоцій,

   Ще інтелект і пробудження думки,

   А ще спільна праця і дружні стосунки.

 

Ведучий2. Пані суддя, скажіть ваш вердикт…

Суддя: ________________

Ведучий 1

Оголошується Раунд № 4  «Вірю-не вірю»

Учасники повинні через певний час відповісти, чи вірять вони або не

вірять (можна також піднімати одну з табличок з написами «Так» і «Ні»).

1. Чи вірите ви, що можна до материнської плати одного комп'ютера

під'єднати жорсткий магнітний диск іншого комп'ютера і зробити так, щоб на

першому комп'ютері були як би два жорсткі магнітні диски? (Так)

2. Чи вірите ви, що на старому механічному обчислювальному пристрої

— арифмометрі — можна було умножати восьмизначні числа на чотиризначні?

(Так)

3. Чи вірите ви, що у Великобританії є міста Вінчестер, Адаптер і

Дігітайзер? (Ні)

4. Чи вірите ви, що були перші моделі персональних комп'ютерів, в

яких був відсутній жорсткий магнітний диск? (Так)

 

5. Чи вірите ви, що засновник і глава фірми Microsoft Біл Гейтс не

здобув вищої освіти? (Так)

6. Чи вірите ви, що операційна система Windows допускає, щоб на

одному диску знаходилися два файли з абсолютно однаковими іменами? (Так)

7. Чи вірите ви, що якщо вміст двох файлів об'єднати в одному файлі,

то розмір файлу, що вийшов, може бути менше суми розмірів двох вихідних

файлів. (Так)

8. Чи вірите ви, що після операції, званою дефрагментацією, об'єм

вільного місця на диску стане більше? (Ні)

9. Чи вірите ви, що, окрім дискет діаметром 3,5 і 5,25 дюйма, раніше

використовувалися дискети діаметром 8 дюймів? (Так)

За правильну відповідь – 1 бал

 

Ведучий 2

Бонусне запитання. (Необхідно назвати кількість відсотків. Помилитися можна на 10%).

Скільки відсотків користувачів соціальних мереж використовують Facebook?

Відповідь:72%

Ведучий1. Пані суддя, скажіть ваш вердикт…

Ведучий 2

Наступний раунд № 5 «Якого роду?»

Кожній команді протягом 60 секунд будуть ставитися запитання. Відповідати потрібно лише «ЖІНОЧОГО» або ж «ЧОЛОВІЧОГО».

Наприклад, Пристрій, призначений для виведення інформації на плоских поверхнях. Відповідь – «ЧОЛОВІЧОГО» (проектор).

Ведучий 1

Запитання для дівчат

  1. «Тварина», яка входить в комплектацію ПК? (миша) ЖІН
  2. Алгоритм, записаний мовою програмування? (програма) ЖІН
  3. Вираз, що описує обчислення в клітинці електронної таблиці? (формула) ЖІН
  4. Декілька об’єднаних між  собою комп’ютерів? (мережа) ЖІН
  5. Засіб обміну електронними листами? (електронна пошта) ЖІН
  6. Зображення, яке представляє програму, файл, папку, ярлик? (піктограма) ЖІН
  7. Мінімальний елемент зображення на екрані монітора? (піксель) ЧОЛ
  8. Найголовніша плата в комп’ютері? (материнська) ЖІН
  9. Послідовність дій, які потрібно виконати, щоб досягти поставленої мети? (алгоритм) ЧОЛ
  10. Основний пристрій для введення інформації? (клавіатура) ЖІН

Ведучий 2

  1. Основний пристрій для виведення інформації (монітор) ЧОЛ
  2.  Папка, призначена для зберігання видалених об’єктів? (кошик) ЧОЛ

 

  1. Пристрій для введення графічних зображень? (сканер) ЧОЛ
  2. Програма для відображення веб-сторінок? (браузер) ЧОЛ
  3. Програма, що знаходить та знешкоджує віруси? (антивірус) ЧОЛ
  4. Як називається вертикальна риска, яка вказує місце введення тексту? (курсор) ЧОЛ
  5. Поштова кореспонденція рекламного характеру, що приходить на e-mail користувача без його запиту? (спам) ЧОЛ
  6. Програма для роботи з текстом? (текстовий редактор) ЧОЛ
  7. Зовнішній пристрій ПК для введення звукової інформації? (мікрофон) ЧОЛ
  8. Зовнішній пристрій ПК для створення копій електронного документа на папері? (принтер) ЧОЛ

Ведучий 1

 

Бонусне запитання. (Необхідно назвати кількість відсотків. Помилитися можна на 10%).

Скільки відсотків користувачів використовують найпопулярніший у світі пошуковий сервіс Google?

Відповідь:54%

Пані суддя оголосіть свій вердикт

Суддя

Ведучий 2

Наступний раунд

Раунд № 6. «Покажи назву».

Один учасник команди у навушниках слухає пісню, потім за допомогою жестів, міміки показує її своїй команді. Команда повинна за 60 секунд відгадати назву пісні або проспівати частину її слів.

Бонусне запитання. (Необхідно назвати кількість відсотків. Помилитися можна на 10%).

Бонусне запитання Соціальна мережа VKontakte лише на 7 місці у світі,
що складає …% від загального числа користувачів?

Ведучий 1

Раунд 7 «Бліц»

 

Ми переходимо до наступного конкурсу «Бліц», де команда показує свій сукупний інтелект. Я буду ставити запитання і за 60 с команда має дати якомога більше правильних відповідей. Зараз ви продемонструєте як  Ваші знання  допоможуть Вам. Команда, що дасть більше правильних відповідей отримає до своєї копілки за кожну правильну відповідь 1 бал. Я думаю,  мають право розпочати _________

Якщо ви готові, ваша хвилина пішла…

  1. Scratch – це середовище програмування, де можна створювати власні програми, анімації, вітальні листівки та мультфільми.
  2. Текстовий редактор Ворд — це програма, призначена для створення та опрацювання текстової інформації.
  3. Процесор — це «мозок» комп'ютера, який  виконує основні процеси в комп'ютері.
  4. Алгоритм - це послідовність точно визначених дій, що однозначно призводять до вирішення поставленого завдання.
  5. USB-флеш-накопи́чувач, флешка — носій інформації, що використовує флеш-пам'ять для збереження даних та підключається до комп'ютера чи іншого пристрою.

6.Назва самої довгої клавіші? (Пробіл).

7.Програма Paint призначена для роботи з ….? (графікою, малюнками)

8.Який пристрій для введення інформації в комп’ютер є стандартним? (клавіатура)

9.Для зручності файли групуються в …? (Папки)

10.Мінімальний елемент зображення, що формується на екрані монітора? (піксель)

 

 

Ведучий2. Ви готові? Час пішов…(Починає задавати запитання, …. відповідають)

Наступна  команда

  1. Microsoft Paint — простий растровий графічний редактор компанії Microsoft, який входить до усіх операційних систем Windows, починаючи з перших версій
  2. Браузер (WEB-браузер) - це програма, яка використовується в мережі Інтернет для пошуку, обробки, перегляду веб-сайтів, виведення сторінок на екран і переходу користувача від сторінки до сторінки в пошуку потрібної інформації. 
  3. Монітор – електронний пристрій для виведення інформації, що постійно підключений до комп’ютера.
  4. Комп'ютерний вірус — комп'ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення. Одночасно зі створенням власних копій віруси можуть завдавати шкоди: знищувати, пошкоджувати, викрадати дані, знижувати або й зовсім унеможливлювати подальшу працездатність операційної системи комп'ютера
  5. Виконавець Scratch – це може бути людина, тварина, будь яка жива істота або певна річ, яка виконує послідовність певних команд.

 

6.Яка з наук вивчає властивості комп’ютера? (Інформатика)

7.Кілька з’єднаних між собою комп’ютерів? ( мережа )

8.Пристрій призначений для виведення текстових та графічних даних на папір? (принтер)

9.Стандартна програма призначена для виконання обчислень? (калькулятор)

10.Програма Microsoft Word призначена для роботи з …? (текстом)

 

Ведучий 1

Бонусне запитання. Скільки відсотків повідомлень електронної поштової служби припадає на спам (рекламні оголошення)? (70 %)

Доки суддя  підводить підсумки сценка «Інтернет –це сила»

Ведучий 1. Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!

Ведучий 2. Бажаємо усім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилась.

Звучить мелодія.

Ведучий 1. Панове я прошу уваги, оскільки зараз, її величність пані Справедливість оголосить результати…

Суддя:____________________

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Михайленко Валентина Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
2691
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку