Гра-вікторина «Зоряний час»

Про матеріал

Правила гри взяті із телевізійного шоу 90-тих років «Зоряний час». Гра полягає у відповідях на запитання з різних галузей знань, що дає змогу розвивати інтерес до активізації пізнавальної діяльності, прагнення дітей до самовираження і самореалізації у цій діяльності. Тренується швидкість реакції, уміння висловлювати власну думку, працювати в команді. Формується емоційно-позитивне ставлення до процесу змагання між однолітками.

Перегляд файлу

Зоряний час

C:\Users\виталий\Desktop\картинки\картинки\school2-23.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета. Розвивати творчі здібності учнів, аналітико-синтетичні навики, зв’язне усне мовлення, логічне мислення, використовуючи завдання щодо порівняння, доведення, встановлення взаємозв’язків; тренувати швидкість реакції.

 Розширювати кругозір дітей, збагачувати активний словник; вчити послідовно і логічно висловлювати думки, володіти своїми емоціями.

 Виховувати кмітливість, допитливість, пізнавальний інтерес, прагнення дітей до самовираження і самореалізації в пізнавальній діяльності; товариськість, взаємодопомогу, емоційно-позитивне ставлення до процесу змагання між однолітками та до об’єктів природи; почуття поваги і вдячності рідним.

 

Підготовка.

1. Створення штабу організаторів, художників, затійників:

  • організатори разом з учителем готують запитання для гри та підшуковують потрібні матеріали, знайомлять з правилами гри майбутніх учасників шоу
  • художники оформляють зал для проведення свята;
  • затійники організовують рекламні паузи, музичні вставки між конкурсами.

2.  Повідомити кожному учаснику обов’язкових умов для приймання участі у грі:

 - на гру потрібно прийти з родичем, який буде допомагати у деяких конкурсах;

- потрібно підготувати коротку розповідь про себе – презентацію;

- попередньо треба підготувати виступ на трибуні, який обов’язків у разі виграшу.

3. Підбір журі, ознайомлення їх з правилами гри і обов’язками.

 

Обладнання: плакат-оголошення, серії малюнків-слів (по чотири штуки) для проведення І туру та конкурсу "Логічний ланцюжок", кубики з буквами, слово на великому аркуші для фінального конкурсу, карточки-сигнали з цифрами від 1 до 4 (шість комплектів), листочки і ручки (шість комплектів), зірочки-нагороди, призи.

 

 

C:\Users\виталий\Desktop\картинки\картинки\school13-1189.jpg                          Правила гри.

  Гра складається з трьох турів, по закінченню яких у фінал виходить 2 учасники. Між ними відбувається "поєдинок" і переможця чекає приз! Це буде його зоряний час і він отримає можливість виступити перед усією школою.

  За кожну правильну відповідь учасник має право зробити один крок вперед до перемоги. Той, хто відповість на всі запитання і потрапить у четвірку перших, може сісти за стіл.

Після І туру залишається четверо учасників.

Після ІІ туру учасників залишається троє.

Після ІІІ туру – двоє.

 

  Якщо не лише учасник шоу, а також його родич дає правильну відповідь, то дається "зірочка". "Зірочки" у грі на вагу золота. Особливо у фіналі. Вони замінять слова, які будуть потрібні у фінальному конкурсі.

  Гра серйозна і тому потребує серйозного ставлення. За кожну підказку, як у футболі – "виведення з поля". Тому, коли звучать питання – дотримуйтесь тиші.

  Сигнальну карточку з номером відповіді піднімаємо не дивлячись на інших. У іншому випадку відповідь не зараховується. Тримайте карточку доки вашу відповідять не зафіксують журі.

 

Отже, у щасливу путь, шановні учасники.

І нехай прийде ваш ЗОРЯНИЙ ЧАС!

 

Хід гри

Ведучий. Сьогодні один-єдиний раз тільки для Вас – ЗОРЯНИЙ ЧАС!

Ця гра для розумних, кмітливих, начитаних і талановитих дітей! А хто з вас не володіє такими якостями?! Звичайно ви талановиті та розумні, кмітливі та начитані! Отже ця гра для Вас!

Давайте познайомимось з нашими учасниками.

Першим  в цей зал виходить … .

З ним грає його тато … і т.д.

(Після виходу кожний  учасник презентує себе, або асистент зачитує підготовану вдома коротку "автобіографію")

C:\Users\виталий\Desktop\картинки\картинки\school10-09.jpg

 

Ведучий. А тепер давайте привітаємо наше журі.

 

(Про кожного асистент зачитує коротке повідомлення-жарт)

 

Ведучий. Нагадаємо правила. Гра складається з трьох турів, по закінченню яких у фінал виходить 2 учасники. Між ними відбувається "поєдинок" і переможця чекає приз! Це буде його зоряний час і він отримає можливість виступити перед усією школою.

  За кожну правильну відповідь учасник має право зробити один крок вперед до перемоги. Той, хто відповість на всі запитання і потрапить у четвірку перших, може сісти за стіл.

Після І туру залишається четверо учасників.

Після ІІ туру учасників залишається троє.

Після ІІІ туру – двоє.

 

  Якщо не лише учасник шоу, а також його родич дає правильну відповідь, то дається "зірочка". "Зірочки" у грі на вагу золота. Особливо у фіналі. Вони замінять слова, які будуть потрібні у фінальному конкурсі.

  Гра серйозна і тому потребує серйозного ставлення. За кожну підказку, як у футболі – "виведення з поля". Тому, коли звучать питання – дотримуйтесь тиші.

  Сигнальну карточку з номером відповіді піднімаємо не дивлячись на інших. У іншому випадку відповідь не зараховується. Тримайте карточку доки вашу відповідять не зафіксують журі.

C:\Users\виталий\Desktop\картинки\картинки\school2-18.jpg

Отже, у щасливу путь, шановні учасники.

І нехай прийде ваш ЗОРЯНИЙ ЧАС!

 

 

І тур

(6-2=4)

   Пропонується чотири слова-малюнки: ВЕСНА, ЛІТО, ОСІНЬ, ЗИМА. У кожного слова свій порядковий номер. Діти відповідають на запитання, піднімаючи сигнальні карточки з відповідним номером. Можна показувати одночасно декілька номерів або не показувати жодного.

 

Запитання:

 

1. Сонце пече, липа цвіте, жито доспіває, коли це буває? (Влітку)

2. У  яку пору року люди створюють ці прекрасні вироби? (Весною)

(Показую зображення писанки)

3. Які з поданих слів є прикладами до правила про написання слів з ненаголошеними е,и? (Зима, весна)

4. Коли можна побачити у наших широтах цю пташку? (Взимку)

 (Показую зображення снігура або зайця-біляка)

5. Коли розквітає ця квітка? (Весною)

 (Показую зображення якогось першоцвіту)

6. Назвіть слово, у якому є два м'яких приголосних звуки? (Осінь)

7. Яка пора року має найменше днів, найкоротший місяць? (Зима)

8. Коли на цілих три місяці діти забувають про портфелі та щоденники? (Літо)

9. Коли відбуваються події в російській народній казці "Лисичка"? (Взимку)

10. Коли відбуваються події у вірші А.Костецького "Лист до птахів"?

11. Яка пора року буяла в природі, коли народився Т.Г.Шевченко? (Весна)

 

Наступна група слів-малюнків: ЖУРАВЕЛЬ, СОВА, ДЯТЕЛ, ЛЕЛЕКА.

1. Якого птаха восени називають "сумним" іменем, а весною "радісним, веселим"? (Журавля)

2. Чорногуз, бузько, бусол – це синоніми до одного з поданих слів. (Лелека)

3. Який птах завдяки будові своїх ніг, дзьоба, хвоста рятує наші сади від нашестя шкідників? (Дятел)

4. Цей птах ловить здобич дякуючи зовсім безшумному польоту та гострому зору, а його голова повертається навколо осі майже на 180. (Сова)

5. Людей, які полюбляють вранці довго спати називають цим птахом? (Сови)

6. У якому з цих слів звуків менше, ніж букв? (Журавель)

7. Яка пташка буде останньою, якщо слова розташувати за алфавітом? (Сова)

 

  Наступна група: МОРОЗ, ДОЩ, СНІГ, ВІТЕР.

 

C:\Users\виталий\Desktop\картинки\картинки\school2-11.jpg1. Живе без тіла, говорить без язика, ніхто його не бачить, тільки чує. (Вітер)

2. Після цього явища їх з'являється дуже багато? (Дощ)

(Показую зображення грибів)

3. Згадайте умовні позначення у календарі погоди. Яке з даних явищ позначається стрілочкою? (Вітер)

4. Прекрасний матеріал для створення скульптур і для організування перестрілок. (Сніг)

5. Кількість букв і звуків у цьому слові неоднакова. (Дощ)

6. Ім'я якого явища носить дідусь-чарівник, який може здійснити будь-яке бажання? (Мороз)

7. Яких явищ природи не може бути влітку? (Сніг, мороз)

8. Зроду рук своїх не має, а узори вишиває. (Мороз)

9. Ішов довгов'яз, у землю зав'яз, з землі усіх по виганяв. (Дощ)

10. Прийшов хтось та взяв щось: бігти за ним – не знаю за ким, бо пішов туди – не знати куди. (Вітер)

11. Впаде з неба – не розіб’ється, впаде в воду – розпливеться. (Дощ)

12. Живе без тіла, говорить без язика, ніхто його не бачить, тільки чує. (Вітер)

C:\Users\виталий\Desktop\картинки\картинки\school2-10.jpg

Наступна група: ЛИСИЦЯ, ВОВК, ВЕДМІДЬ, ЗАЄЦЬ.

1. Які тварини можуть видавати звуки, як собаки? (Лисиця, вовк)

2. Яка тварина зимує не так, як інші три? (Ведмідь)

3. У казці Кіплінга "Мауглі" його звали Балу? (Ведмідь)

4. У якому слові найменше складів? (Вовк)

5. У якому слові найбільше складів? (Лисиця)

6. Сірий, зубастий, по полю блукає, ягнят шукає. (Вовк)

7. Він вухатий, білобокий, косоокий і вусатий. Як же звіра того звати? (Заєць)

8. У казках цю тварину називають кумасею. (Лисиця)

 

ІІ тур

(4-1=3)

 

(Асистент із зав’язаними очима витягує із коробки 10 кубиків і показує літери, які можна записати на дошці).

C:\Users\виталий\Desktop\картинки\картинки\school2-16.jpg 

Ведучий. Вболівальники – увага! Ви можете також працювати разом із учасниками, але при одній умові – повна тиша! Складіть якомога довше слово з поданих букв. Можна декілька слів, але кожну букву можна використати лише раз. За найдовше слово учасники отримають "зірочку".  Дається 1 хвилина.

(Під час роботи дітей лунає спокійна музика)

Ведучий. Час вийшов. Покладіть ручки. Спочатку послухаємо вболівальників. За найдовше слово – приз! Тепер учасники шоу. Журі зараз визначить троє лідерів, які сідають на стільці попереду. За найдовше слово –  додаткова "зірочка".

 

ІІІ тур

(3-1=2)

 

Ведучий. Третій тур називається "Логічний ланцюжок". Вам потрібно показати номер зайвого слова-малюнка.

 

 

Фінал

(2-1=1)

 

 Ведучий. Ваше завдання – за 3 хвилини скласти якомога більше слів. Родичі також працюють. В критичну хвилину їхні слова теж будуть потрібні. Перед вами слово КІНЕМАТОГРАФ або МАЛИНІВКА. Зараховуються лише слова, які є назвами предметів.

 

(Під час роботи дітей лунає спокійна музика)

 

   Ведучий. По закінченню часу учасники по черзі зачитують свої слова. Повторювати уже названі суперником слова не можна. Родичі можуть допомагати. Коли закінчаться слова, можна використовувати "зірочки", які ви заробили під час гри. Одна "зірочка" – одне слово. Виграє той, хто назве слово останнім.

 

C:\Users\виталий\Desktop\картинки\картинки\school13-12.jpg(Журі називає переможця і нагороджує його).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Ведучий. А зараз надаємо слово нашому переможцю. Можливо ти хочеш побажати щось своїм товаришам, подякувати за підтримку і допомогу. У цей зоряний час для тебе можна загадати найбільше бажання у своєму житті! І воно обов’язково здійсниться!

 

C:\Users\виталий\Desktop\картинки\картинки\school2-24.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Увага! Сьогодні! І лише у нас!

Зоряний час!

Запрошуємо учнів 1 – 4 класів.

Початок о 12 год 10 хв

 

C:\Users\виталий\Desktop\картинки\картинки\school2-25.jpg

 

 

 

 

 

 

 

ВЕСНА      ЛІТО     ОСІНЬ    ЗИМА

1 1 1 1 1 1

ЖУРАВЕЛЬ   СОВА   ДЯТЕЛ   ЛЕЛЕКА

4 4 4 4 4 4

МОРОЗ     ДОЩ     СНІГ      ВІТЕР

2 2 2 2 2 2

ЛИСИЦЯ   ВОВК   ВЕДМІДЬ   ЗАЄЦЬ

3 3 3 3 3 3

КІНЕМАТОГРАФ

МАЛИНІВКА  ВИНОГРАД

 

 

 

Таблиця для суддів

 

 

 

І тур

      Ім'я

Бали 

 

Юля

 

 

Антон

 

 

Діма

 

 

Денис

 

 

Вова

 

 

Алік

 

 

Захар

 

 

 

 

ІІ тур

 

ІІІ тур

       Ім'я

Бали

       Ім'я

Бали

1.

 

 

1.

 

 

2.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фінал

            Ім'я

Бали

1.

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку