Гра-змагання "Дивовижне поруч"

Про матеріал
Захід розраховано на учнів 7 класу. Гра може бути використана учителем біології при проведенні предметних тижнів
Перегляд файлу

Гра-змагання «Дивовижне поруч»

 

Мета: поглибити знання учнів про тваринний та рослинний світ; розвивати вміння застосовувати знання на практиці, знаходити швидко відповідь на поставлене питання, порівнювати та аналізувати; формувати культуру спілкування під час змагання, виховувати любов і  бережливе ставлення до природи.

Обладнання: картки із завданнями, зображення лікарських рослин, костюми Флори та Фауна, музичний супровід.

Хід заходу

 

Вчитель: Сьогодні наш захід проводиться для тих, хто хоче більше дізнатися про навколишній світ. Адже дивовижне поруч, потрібно тільки подивитися навкруги. Давайте зануримося у світ цікавих і неповторних тварин і рослин. А допомагати нам в цьому будуть дві чарівні богині Флора і Фауна, володарки царств Рослин і Тварин. Давайте послухаємо про них казку.

Казка

 Колись, дуже давно жили собі дві прекрасні дівчини Флора і Фауна. Вони були рідними сестрами, але не любили одна одну. Кожна з них вважала себе найгарнішою. І ніхто не хотів поступатися.

Флора:  Я найгарніша і потрібна на землі!

Фауна:  Ні, я найгарніша і необхідна на планеті!

Флора: Я прикрашаю світ квітами, травами, деревами, і від цього Земля стає незвичайно гарною!

Фауна: Твоя правда, але що б робили твої квіточки, трави і дерева без моїх метеликів, бджіл, птахів і звірів? Хто б їх запилював, рятував від шкідників ?!

Флора: А чим би харчувалися твої тварини і комахи, якби не я ?!

Але, Фауна не встигла на це нічого відповісти, як тут налетів Вітер.

Вітер: Милі красуні! Я випадково підслухав вашу розмову і хочу сказати, що ви обидві маєте рацію! Не будь на землі квітів, полів, лугів і лісів, все з б було сірим, і кругом б панувала Туга! Не було б життя в такому світі ... Тільки краса метеликів, спів птахів, голоси звірів наповнюють цей світ життям! Але і це ще не справжнє життя! Не може життя тривати без Сонця, Вітру, Дощу і багато чого іншого! Ми всі потрібні нашій планеті! Не треба сваритися!

Флора: З тих пір ми з сестрою завжди разом. Допомагають один одному робити нашу планету прекрасною.

 

Вчитель: Сьогодні у нашій грі брати участь будуть дві команди: «Флора» і «Фауна». За кожну правильну відповідь команди будуть отримувати жетони. Переможцем буде та команда, яка отримає найбільшу кількість жетонів.

 

Фауна: Зараз ми будемо обирати по 6 гравців до своїх команд. Отже, ми по черзі зачитуємо питання, а ви  піднімаєте руку і відповідаєте.

 

Тур І «Відбірковий»

Питання від Флори та Фауни:

1.Назвіть 5 представників типу Молюски (Слимак, рапана, мідії, кальмар, восьминіг)

2.Скільки пелюсток має квітка папороті? (Папороть не цвіте)

3.Найменший птах України. (Корольок)

4.Як називаються пластиди зеленого кольору? (Хлоропласти)

5.Чи можна за зовнішнім виглядом відрізнити гадюку від вужа? (За наявністю жовтих плям на голові вужа)

6.Що таке фотосинтез? (Процес утворення органічних речовин із неорганічних за допомогою енергії світла)

7.Скільки кінцівок має павук? (8)

8.З якої рослини отримують вату? (Бавовник)

9.Назвіть отруйних павуків фауни України. (Каракурт, тарантул)

10.Як називається плід у гороху? (Біб)

11.Назвіть представників хрящових риб, які зустрічаються в Чорному морі? (Катран, морський кіт, морська лисиця)

12.З плодів якою рослини виготовляють родзинки? (Виноград)

13.Які речовини називають пестицидами? (Це хімічні речовини, які використовують на полях, огородах, у садах для захисту рослин від шкідників та хвороб).

14.Орган, що слугує для реактивного руху у молюсків. (Лійка)

15.Найвище дерево на Землі. (Евкаліпт)

16.Назвіть павука, який може жити під водою. (Павук-сріблянка)

17.З якої рослини виготовляють манну крупу? (Пнешиця)

 

Тур ІІ «Зелена аптека»

На дошці розміщені малюнки лікарських рослин. Команди  по черзі називають лікарську рослину.

Варіанти рослин: цикорій, бузина, мати-й-мачуха, безсмертник, полин, деревій, хвощ, м’ята.

 

Тур ІІІ «Про кого так говорять?»

Вставте назву тварини у фразеологізм, щоб вийшов сталий вираз. Час виконання 1 хв.

Назви тварин: крокодил, муха, вовк, лев, курка, лебідь, ведмідь, соловей, лисиця, орел.

1) старий _______________(бувала/досвідчена або лукава/хитра людина)

2) _____________________ зір (дуже гострий зір)

3) _____________________ голос (гарний, переважно високий)

4) _____________________ вірність (найвищий вияв вірності)

5) _____________________ сльози (удаване, нещире співчуття)

6) _____________________ апетит (дуже великий)

7) _____________________ пам’ять (слабка, погана пам’ять)

8) _____________________ послуга (невміла послуга, що завдає тільки прикрості)

9) сонна _______________ (млява, байдужа людина)

10) ____________________ частка (найбільша або найкраща частина чого-небудь)

А поки команди думають, Фауна читає цікаві факти про тварин

 

Тур ІV «Біологічні науки»

1.Що вивчає мікологія? (Гриби)

2.Що вивчає цитологія? (Клітину)

3.Що вивчає ентомологія? (Комах)

4.Що вивчає іхтіологія? (Риб)

5.Що вивчає екологія? (Зв’язки різних організмів між собою та умовами довкілля)

6.Що вивчає біологія? (Живі організми)

 

Тур V «На кого схожі»

На картках написані назви рослин і тварин. Потрібно знайти пару і пояснити, чим вони схожі.

Удав – берізка польова

Дикобраз - кактус

Джміль – кропива

Заєць – осика

П’явка - повитиця

 

Тур VІ «Знайди тварин»

Які тварини сховалися на малюнку:

 

C:\Users\EkoNi\Desktop\загружено.jpg

Відповідь: оса,комар, метелик, жук, коник, лялечка метелика, сонечко, бабка, павук, мураха.

 

VІІ тур «Рекламний».

 Команди  отримують  завдання в конвертах  прорекламувати рослину, не називаючи її, але так, щоб її впізнала і назвала команда. Реклама  повинна містити якомога більше  слів-прикметників.

І команда цибуля

ІІ команда  картопля

 

Підсумки. Визначення команди-переможниці та найактивніших вболівальників. Нагородження переможців.

 

«Цікаві запитання» для вболівальників:

1.Які птахи не літають? (страуси)

2.Заєц – стрибає, а вуж - … (повзає)

3.Назву якого дерева носить один із місяців? (липи – липень, берези – березень)

4.Священа тварина в Індії (корова)

5.Чи закривають очі риби, коли сплять? Чому? (ні, не мають повік)

6.Скільки горобець робить кроків за день? (жодного, адже він літа та стрибає)

7.Чому неможна чіпати яйця в гніздах птахів? (птахи залишають гніздо)

8.Хлібний злак, який росте у  воді (рис)

9.Скільки шийних хребців у жирафа? (сім)

10.Які ноги у жирафа довші: задні чи передні? (однакові)

11.Чи росте дерево взимку? (ні)

12.Біла собака біжить за сірим зайцем, хто більше спітніє? Чому? (ніхто, у них немає потових залоз)

13.Найбільша папуга у світі (ара)

14.Рослина-рекордсмен зі швидкого росту (бамбук)

15.Священне дерево Індії, що має 4 тисячі коренів-підпорок (баньян, або бенгальський фікус)

16. Летіли  три  страуси. Мисливець  одного  вбив. Скільки  страусів залишилося? (страуси  не  літають).

docx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
30 березня 2020
Переглядів
598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку