Графічне представлення рівномірного прямолінійного руху.

Про матеріал
Мета: Освітня . Формувати вміння і навики аналізувати графіки руху тіл і визначати за ними його параметри. Поглибити знання про прямолінійний рівномірний рух. Розвиваюча. Розвивати навики побудови графіків. Виховна . Виховувати культуру оформлення розв’язків до графічних задач та культуру мовлення.
Перегляд файлу

Урок 17/6. Графічне представлення рівномірного прямолінійного руху.

Мета:

              Освітня . Формувати вміння і навики аналізувати графіки руху тіл і визначати за ними його параметри. Поглибити знання про прямолінійний рівномірний рух.

             Розвиваюча.  Розвивати навики побудови графіків.

           Виховна .  Виховувати культуру оформлення розвязків до графічних задач та культуру мовлення.

Тип уроку. Урок вивчення нового навчального матеріалу .

Прилади  та матеріали: картки з розв’язками домашнього завдання, картки з завданнями.

Презентації   Урок 17.6    Графічне представлення руху 

    Практика народжується з міцного  поєднання 

фізики та математики

                                                                                                                                            Френсіс Бекон

                                                                    Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Перевірка домашнього завдання.

Учні перевіряють домашні вправи за готовими розв’язками.

    Висновок учителя за результатами  перевірки виконання домашнього завдання.

3.Актуалізація опорних знань.

Фізичний диктант:

  • Що називають механічним рухом? (явище зміни з плином часу положення тіла в просторі відносно інших тіл.)
  • Що таке траєкторія руху? (лінія, яку описує в просторі точка, що рухається.)
  • Що таке пройдений тілом  шлях? ( довжина траєкторії руху)
  • В яких одиницях вимірюється шлях? (км, м, см.)
  • Який рух називають рівномірним? (це рух, при якому тіло за будь-які рівні проміжки часу проходить рівні шляхи.)
  • Якими літерами позначають швидкість, шлях і час ? (v ,  l,  t )
  • Які одиниці цих фізичних величин у СІ ? (  м/с, м, с )
  • Запишіть формули для обчислення шляху, швидкості та часу? (s = v t ; v = s / t ; t =s / v )

4.Мотивація навчальної діяльності.

   На попередньому уроці ми розглянули рівняння руху, за допомогою якого можна розв’язати ОЗМ,тобто знайти положення тіла в будь-який момент часу, а рівняння завжди можна розв’язати графічно, а тому  рівномірний прямолінійний рух можна представити графічним способом.

Питання до учнів  класу  :

  • Яку функцію називають у математиці лінійною? 
  • Як записується рівняння  цієї функції? (у=kх)
  •  Що необхідно знати, щоб знайти  значення функції у  ? (значення аргументу х)
  • Який вигляд буде мати графік залежності  у=kх, якщо k=3? Побудуйте його. (Пряма, яка проходить  через початок координат)

Учні дають відповіді, вчитель їх аналізує і

оголошує тему та мету уроку.

        Тема:  Графічне представлення рівномірного прямолінійного руху.

5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

Пригадаємо, як на уроках математики графічно виражали залежність однієї величини  від  іншої. Для розрахунку пройденого з постійною швидкістю шляху ми використаємо формулу s = vt. На уроках математики ми будували графік рівняння  у = kx

 

       математика

           фізика

          y=kx

            s=vt

        y - функція

      s - функція

    1. Графіком руху (графік залежності пройденого тілом шляху від часу при прямолінійному рівномірному русі) є пряма, яка проходить через початок координат і напрямлена під кутом до осі часу. Чим більший кут нахилу - тим більша швидкість тіла .

    

   2. Графіком швидкості  (графік  залежності  швидкості  руху  тіла  від  часу руху)   є пряма паралельна до осі часу .

                     

     За графіком швидкості шлях пройдений тілом за певний проміжок

 часу чисельно рівний площі прямокутника обмеженого віссю часу, графіком    швидкості та прямими, що обмежують проміжок часу руху.

     3. Графік залежності координати від часу

                 

 

6.Осмислення об’єктивних зв’язків.

  1. Вчимося розв’язувати задачі.   

 Задача. Охарактеризувати рух потяга за поданим графіком руху:                               скільки часу рухався потяг;яку швидкість мав на різних ділянках шляху; намалювати графік швидкості руху тіла.

2.  Розв’язування задач.

   Робота в групах:

       Завдання для групи 1

  1. Автомобіль рухаючись рівномірно 2 год подолав 100 км. Побудуйте графік залежності шляху від часу.
  2. Велогонщик протягом 2 год рухався зі швидкістю 30 км/год. Побудуйте графік залежності швидкості від часу.
  3. Турист подолав відстань 25 км , рухаючись зі швидкістю 5 км/год. Побудуйте графік залежності шляху від часу.

     

    Завдання для групи 2

1.  Учень проходить від будинку до школи за 0,5 год. Відстань від будинку до школи 1,5 км. Побудуйте графік залежності шляху від часу.

2. Автобус рухався 3 год  з швидкістю 45 км/год. Побудуйте графік залежності швидкості від часу.

         3. Людина пройшла 4 км з швидкістю 4,8 км/год. Побудуйте графік залежності шляху від часу.

          Завдання для групи 3

1.  Мотоцикліст за 1,5 год подолав 60 км . Побудуйте графік     залежності    шляху від часу.

2. Велосипедист протягом 3 год рухався з швидкістю 20 км/год.       Побудуйте графік залежності швидкості від часу.

  1. Плавець подолав 10 км, рухаючись з швидкістю 2 км/год. Побудуйте графік залежності шляху від часу.

         Вчитель аналізує роботу учнів в групах.   

 3. Створення міні-проекту  «Використання математики в шкільному курсі    фізики» .

 7. Підсумок уроку.

    Метод  «Незакінчене речення».

              -   Сьогодні на уроці я дізнався …

              -   Я навчився …

              -   Мені сподобалося …

              -   Наші дії відповідали девізу уроку, тому що …

 Учитель: Таким чином, графіки рівномірного прямолінійного руху відображають залежність відповідних параметрів руху від часу. За їх допомогою можна з’ясувати характер руху тіла і змини величин з плином часу. Графік швидкості для рівномірного руху – це відрізок прямої, паралельної осі часу. Графік шляху для рівномірного руху – це відрізок прямої.

      Оцінювання учнів.

8.Домашнє завдання.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
16 березня 2020
Переглядів
2264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку