Механічний рух (гра-подорож до «країни Рухів»).

Про матеріал
Мета: Освітня . Узагальнити та систематизувати знання учнів про види механічного руху, продовжити формувати вміння знаходити швидкість, шлях і час при розв’язуванні задач, визначати середню швидкість нерівномірного руху. Розвиваюча. Розвивати логічне мислення, вдосконалювати навички розв’язування експериментальних задач, вміння працювати з додатковою літературою. Продовжити розвивати в учнів базові компетентності: навчальні, соціальні, інформаційні, загальнокультурні. Виховна . Виховувати вміння працювати індивідуально, отримувати задоволення від колективної праці, пов’язаної з процесом мислення.
Перегляд файлу

Урок 19/8. Механічний рух  (гра-подорож  до «країни  Рухів»).

Мета:

              Освітня . Узагальнити та систематизувати знання учнів про види механічного руху, продовжити формувати  вміння знаходити  швидкість, шлях і час при розв’язуванні задач, визначати середню швидкість нерівномірного руху.

            Розвиваюча.  Розвивати логічне мислення, вдосконалювати навички розв’язування експериментальних задач, вміння працювати з додатковою літературою. Продовжити розвивати в учнів базові компетентності:

навчальні, соціальні, інформаційні, загальнокультурні.

              Виховна .  Виховувати вміння працювати індивідуально, отримувати  задоволення від колективної праці, пов’язаної з процесом мислення.

Тип уроку.   Інтегрований урок  - гра узагальнення та систематизації знань з теми: «Механічний рух».

Прилади та матеріали: похила площина, жолоб Галілея, мірні стрічки, кулька, іграшкова машинка, картки з завданнями – малюнками,  картки з назвами команд, мультимедійне забезпечення, учнівські презентації.

 Форми і методи роботи:  використовуються інтерактивні методи навчання: 

 рольова гра-подорож, в якій беруть участь 4 команди(«Швидкість», «Шлях», «Траєкторія», «Переміщення») по 5 учнів, які обирають ролі «теоретиків», «експериментаторів», «кмітливих», «практиків», «пізнайків», «поетів»;  «капітанів»;метод проектів .

  Презентація  Урок 19.8                           

Людина повинна знати, що незрозуміле можна зрозуміти,

 бо тоді вона не буде розмірковувати над цим.

                                                                                                                                                     Й.В.Гете

                                                                      Хід уроку

1.Організація класу.

    Учні розділяються на команди, обирають собі ролі , які вони будуть виконувати у грі.

2.Мотивація. Оголошення теми і мети уроку.

Форма роботи: бесіда з учнями.

    Вступне слово учителя.

 Сьогодні на уроці  ми узагальнимо та систематизуємо ваші знання з теми  «Механічний рух». Для цього ми з вами відправимось у подорож до країни Рухів. Де на вашу думку знаходиться ця країна? Чи знаєте ви коли людина вперше побувала на Місяці?

   Заслуховуються відповіді учнів.

     Учень.  20 червня 1969 р. американські астронавти на космічному кораблі  «Аполлон-11» досягли Місяця та опустились на його поверхню. Астронавти Амстронг й Олдрін провели 2.5 год. на поверхні Місяця.

 

    Учитель.  Ми з вами живемо у ХХІ сторіччі, тому оберемо найсучасніший космічний корабель та відправимось у подорож на Місяць шляхом «равлика», який розробив українець Юрій Кондратюк, а американські вчені використали його винахід.

    Ми вже з вами на поверхні Місяця, з якої добре видно нашу блакитну Землю. Подорожувати Місяцем  будемо на місяцеході.(Розповідь учителя супроводжується показом слайдів).

3.Інтерактивні вправи. Проведення гри – подорожі.

    Вам, шановні учні , я пропоную стати космічними дослідниками і відправитись в міжнародну експедицію, тому назви команд написані українською та англійською мовами. Кожен з вас покаже свої знання з теорії, при розв’язуванні експериментальних та якісних задач, вміння працювати в команді, на які ви поділились заздалегідь. Наша гра розпочинається! Дослідники ,не забувайте, що в грі діють закони: закон часу та закон чіткості і чесності!      

         Станція «Розминка».

   Форма роботи: командна гра учнів.

     Гру проводить учитель, який задає запитання командам (питання висвітлюються на слайдах).(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал).

   Бліц опитування.

     1. Зміну положення тіла з часом відносно інших тіл називають...

     2.Тіло, розмірами, якого можна знехтувати називають…

     3.Тіло, відносно якого розглядають рух, називається … 

     4.Уявна лінія, яку описує  матеріальна точка під час руху називається...

     5.Рух, коли матеріальна точка рухається уздовж прямої, називається…

     6.Рух, коли матеріальна точка рухається уздовж кривої, називається…

     7.Довжину траєкторії, яку описує тіло під час свого руху  називають…

     8.Рух, під час якого тіло за будь-які однакові інтервали часу проходить

        однаковий шлях, називається … 

     9.Рух, під час якого тіло за будь-які однакові інтервали часу проходить

        неоднаковий шлях, називається…

     10.Фізична величина, яка показує, який шлях проходить тіло за одиницю

        часу  називається… 

     11.Швидкість руху тіла позначають літерою …

     12.Одиницями  швидкості руху тіла є…

      Станція «Теоретична».

  Форма роботи:робота учнів у парах.

      «Теоретики» отримують завдання скласти узагальнюючу блок-схему до теми «Механічний рух».(Конкурс оцінюється в 10 балів).

     На слайді показується блок-схема і учні можуть здійснити перевірку виконання ними завдання.

 

   Станція «Експериментальна».

    Форма роботи: індивідуальна робота учнів біля дошки та на місцях.

    Від кожної команди змагаються «експериментатори» в розв’язуванні задач, яку самі обирають. Учні працюють самостійно на місцях, а потім презентують розв’язані задачі класу.(Відповідь оцінюється в 10 балів).

         Задачі.

    1.Визначити дослідницьким шляхом середню швидкість іграшкової машини,   яка скочується по похилій площині.

    2.Визначити швидкість руху повітряної бульбашки.

    3.Визначити швидкість руху парафінової кульки.

    4.Визначити дослідницьким шляхом середню швидкість кульки,   яка скочується по жолобу Галілея.

        Станція «Кмітлива».

    Форма роботи:робота учнів у парах.

    Команди розв’язують ребуси, з якими працюють «кмітливі» учні та «поети» на місцях. Розгадані ребуси перевіряються журі.(Відповідь оцінюється в 10 балів).

    Відповіді на ребуси показуються на слайді.

              

                                ( Переміщення )                                           ( Траєкторія      

                     

                                      ( Шлях )                                                  ( Швидкість )

            Станція «Практична».

   Форма роботи: групова робота учнів.

   Учні розв’язують графічні  задачі груповим методом.(Правильне розв’язання та презентація оцінюється в 10 балів).

На слайді показують  розв’язок  задачі. Учитель пропонує учням здійснити взаємооцінку розв’язаних задач.

    Задачі записуються учнями у зошити.

 

   Задача. На рисунку  наведено  графік польоту стрижа. Уважно розгляньте  рисунок  і знайдіть швидкість стрижа на окремих проміжках часу і середню швидкість.  Побудуйте              графік  швидкості  руху               стрижа.

                        

      Станція «Пізнавальна».

    Метод навчання: метод проектів.

    Учні «пізнайки» презентують міні – проекти, в яких розповідають де використовуються вивчені теми. (Оцінювання проектів здійснюється за розробленими критеріями учнями та журі, максимальна оцінка 12 балів).

   Критерії оцінювання усних презентацій показується на слайді.

      Теми проектів.

1. Швидкість в нашому житті.

2. Види траєкторій.

3. Переміщення матеріальної точки.

4. Довжина шляху.

        Станція «Поетична».

   Форма роботи: індивідуальні виступи учнів.

   Учні зачитують вірші присвячені явищам, величинам про які вони дізнались з даного розділу.(Виступи оцінюються журі).

 4.Підведення підсумків уроку.

Станція «Підсумкова».

    Форма роботи:бесіда з учнями.

   Учитель підводить підсумок уроку. Наша подорож на Місяць закінчується. Ми знаходимось на станції підсумкова, але й тут на нас чекає загадка. На станції стоїть будинок , на фундаменті якого написано слово «Знання», а на покрівлі «Наука». Що це означає? (Заслуховуються думки учнів).

    Учитель підводить підсумок бесіди. Будь яка наука будується на знаннях, практиці. Наша подорож – це ще одна цеглинка у міцний фундамент ваших знань.

    Проводиться підрахунок балів команд. Журі оголошує результати гри. Нагороджується команда - переможець гри та  активні учні. Учитель оголошує оцінки , отримані учнями за урок.

5.Домашнє завдання.

Скласти ребуси, кросворди, вірші з вивчених тем.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
16 березня 2020
Переглядів
889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку