Графік та розклад руху поїздів

Про матеріал

Підсумковий урок з теми «Графік та розклад руху поїздів», на якому перевіряємо рівень засвоєння матеріалу. Дотримання графіка руху поїздів і попередження його порушень має бути головним для всіх працівників, пов'язаних з організацією руху поїздів. Рух поїздів за графіком забезпечується правильною організацією і виконанням технічного процесу роботи станцій, депо, тягових підстанцій, пунктів технічного обслуговування та інших підрозділів залізниць, пов'язаних з рухом поїздів. Порушенням графіку руху поїздів не допускається. Урок проведений у формі ділової гри. Цей урок виявляє найрозумніших, ерудованих здобувачів освіти, які прагнуть бути справжніми професіоналами.

Перегляд файлу

 

План уроку

ТЕМА: «Графік та розклад руху поїздів»

Мета:

-         закріпити з здобувачами освіти знання з теми «Графік та розклад руху поїздів»; навчити приймати правильне рішення при розв’язанні виробничих ситуацій; та уміння аналізувати свої дії;

-         розвивати мислення здобувачів освіти під час розв’язання конкретного завдання та при пошуку раціональних варіантів рішення, стимулювати інтерес здобувачів освіти до вивчення спецпредмету, їх дослідницьку діяльність; формувати і розвивати пізнавальну активність здобувачів освіти та творчі здібності;

-         виховувати творчу особистість, здатну приймати власні рішення, уміти знаходити й виправляти свої помилки та помилки в роботі інших учасників, відстоювати власні судження й твердження; сприяти вихованню взаємоповаги, взаєморозуміння, навичок співпраці в  групах під час роботи над спільною проблемою.

Вид уроку:  ділова гра.

Тип уроку: урок систематизації та узагальнення знань здобувачів освіти.

Методи: словесні; наочні; ілюстративні; інтерактивні.

Дидактичне забезпечення: картки – завдання, розклад руху поїздів

Обладнання:  телевізор, комп’ютер, носії інформації.

Форма організації навчальної роботи: робота в групах.

Провідні поняття та положення: сервіс, вокзал, пасажирський рухомий склад, пасажирські вагони,розклад руху поїздів, схеми формування поїздів.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент (до 2 хв.).

-                               перевірка наявності здобувачів освіти;

-                               психологічне налаштування на урок:

Викладач:

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На минулих уроках ми пройшли тему «Графік та розклад руху поїздів»

Сьогодні у нас підсумковий урок з даної теми, на якому  ми  маємо перевірити рівень вашого засвоєння матеріалу. Проведемо урок у формі ділової гри. Цей урок виявить найрозумніших, ерудованих здобувачів освіти, які прагнуть бути справжніми професіоналами.

Групу об’єднуємо у дві команди.

Але відповідають на питання обидві команди.

ІІІ. Основна частина (проведення ділової гри)

І тур

Бліц-опитування

 

(Кожний пасажирський поїзд формується за визначеною схемою, наведеною в книзі розкладу руху поїздів. Дайте відповідь, схема якого поїзда зображена на слайді.)

 

П

Б

З

З

ПЛ

ПЛ

ПЛ

ПЛ

ПЛ

ПЛ

ВР

КР

МК

К

К

К

К

К

Пасажирський

ПЛ

ПЛ

К

К

К

К

К

К

КР

ВР

СВ

К

К

К

К

ПЛ

ПЛ

ПЛ

СВ

СВМ

СВ

К

К

К

КР

ВР

К

К

К

К

К

К

К

К

К

К

Швидкий

Фірмовий

Б

П

К

К

К

К

Р1

КР

К

К

К

К

Р2

Р1+2

ВР

К

К

К

Міжнародний

 

ІІ тур

Бесіда

(усне фронтальне опитування за схемою: викладач-здобувач освіти-викладач)

 

1.Що таке графік руху поїздів?

(це непорушний закон для працівників залізничного транспорту, виконання якого є одним з найважливіших якісних показників роботи залізниць)

2.Що складається на основі графіка руху поїздів по кожній залізничній дорозі? (складається службовий розклад та видається на кожний пасажирський вагон.)

3.Що називається композицією або схемою формування поїздів?

(розміщення в складі поїзда пасажирських вагонів різних типів в певній послідовності)

4.Назвіть поїзд, який призначений  для перевезення пошти, багажу і вантажобагажу.

(поштово-багажні )

5.Які поїзди призначаються в обертанні по мірі потрібності в період інтенсивних перевезень (літні, зимні канікули).

(додаткові)

6.Що враховується при підрахуванні маси пасажирських поїздів?(враховується тара вагонів, маса пасажирів, ручної поклажі та багажу)

 

ІІІ тур

Прийом « Встановитивідповідність»

(Здобувачі освіти мають встановити відповідність між типами поїздів та їх визначенням.)

 

1.Поїздпасажирський

А)рухаютьсязішвидкостямипонад 200 км/год;

2.Вантажно-пасажирський

Б)поїзд, щомає в своємускладі 20 і більше вагонів;

3.Пасажирськіпідвищеноїдовжини 

В)поїзд, довжинаякогоперевищуєвстановлену схемою формуванняданногопоїздахоча б на один вагон;

4.Пасажирськідовгоскладні 

Г)щоскладається з двохпасажирськихпоїздів, зчепленихміж собою, з діючими локомотивами в голові кожного поїзда;

5.Високошвидкісні

Д)служать для перевезення пасажирів на короткі відстані.

6.Потяг пасажирськийз'єднаний 

Е)формуються з пасажирських та спеціально обладнаних вагонах (для перевезення біженців, переселенців та, їх майна) повинно бути не менше як 10 вагонів.

7.Людські

Ж)формуються з вантажних та пасажирських вагонах. Для перевезення пасажирів та вантажу на мало діючих лініях з незначними вантажними та пасажирськими потоками.

8.Поїзда приміського сполучення

З)поїзд для перевезенняпасажирів, багажу й
пошти,  сформований  з пасажирських

вагонів.

 

  • 1-З                                       5-А
  • 2-Ж                                     6-Г
  • 3-Б                                      7-Е
  • 4-В                                      8-Д

 

ІV тур

Прийом “Розвязати ребус”

(Здобувачі освіти розв’язуючи ребус мають назвати тип вагону)

 

Vтур

Прийом «Продовжи речення»

 (на швидкість)

(Здобувачі освіти мають продовжити речення, закінчити визначення).

1.Пасажир транзитний….

 -  пасажир,  що здійснює  пересадки  на станціях і маєдокументи на виїзд з пунктів пересадки, оформлені в пунктіпершопочатковоговідправлення.

2.Розкладруху  - ……

графікаботаблиця,  щоміститьвідомості про час прибуття, стоянки та відправленняпоїзда.

3.Високошвидкісні поїзда …..

- рухаютьсязішвидкостямипонад 200 км/год;

4.Міжнародне сполучення…..

- коли пасажир здійснює поїздку по залізним дорогам двох і більше країн.

5. Категорія вагона  - ……

 різновидність  вагонів  для  перевезення пасажирів залежно від їх облаштування, кількості місць у вагоні та умов  проїзду.

6. Купе чоловіче  -……

  купе,  в  яке  здійснено   продаж проїзних документів тільки для осіб чоловічої статі.

7. Вагон штабний…..

 - вагон для перевезенняпасажирів,  обладнанийрадіостанцією,  радіовузлом,  де  знаходиться  начальник   поїзда, поїзнийелектромонтер.

8.Нічни́й швидкий поїзд…..

 - нічний поїзд,якийкурсує у прямому та місцевомусполученні.

9.Міський поїзд (М) …..

- поїзд, сформований з вагонів, призначених для перевезення пасажирів та ручної поклажі (багажу) у міському сполученні з визначеною кількістю місць для сидіння;

10. Назвіть поїзди загального призначення…….

пасажирські; поштово-багажні; військові; вантажо-пасажирські; вантажні

 

 

VІ-й тур

Прийом  “Зашифрованих слів”

(із складених хаотично букв за наведеними питаннями скласти слова)

1.Особа, яка користується транспортнимзасобом і знаходиться в ньому, але не причетна до керування ним..

Пасажир

2.Несамохіднаодиниця рухомого складу, якоюперевозять вантажі та пасажирів рейковимиколіями.

Вагон

3. Сформований і зчеплений склад вагонів з одним абодекількомадіючими локомотивами чи моторними вагонами, щомаютьвстановленісигнали.

Поїзд

4. Працівник залізниці, який забезпечує високу культуру обслуговування пасажирів на шляху прямування поїзда та їх безпеку в аварійній обстановці. 

Провідник

5.Деннийшвидкийпоїзд, якийкурсує в прямому та місцевомусполученні.

Регіонáльний

6. Нічний швидкий потяг, якийкурсує в прямому та місцевомусполученні.

Експрéс 

7.Різновидпасажирськогопоїзда, якийпрямує маршрутом з зупинкамитільки на великих станціях.

Швидкісний 

8. Денний міжрегіональний швидкісний поїзд, тобто пасажирський поїзд, який рухається з середньою швидкістю 80 км/год та максимальною швидкістю 160 км/год у денний час, вагони з місцями для сидіння 1-го та 2-го класу з можливимвключеннямвагонів 3-го класу.

Інтерсíті

 

VІІ-й тур

Прийом “Німі картки”

(Кожен здобувач освіти одержує « німі» картки з зображенням відповідних схем пасажирських вагонів. Треба визначити, який вагон, його планування та обладнання).

 

  1.      Вагон пасажирський не купейний

nekup5

1 - тамбур гальмівного кінця вагону
2 - котельне відділення
3 - службове відділення
4 - коридор гальмівного кінця вагону
5 - купе відпочинку провідника

6 - пасажирські приміщення
7 - коридор негальмівного кінця вагону
8 - туалети
9 - тамбур негальмівного кінця вагону

 

2)Вагон-салон

salon31 - тамбур гальмівного кінця вагону
2 - котельне відділення
3 - туалет
4 - коридор гальмівного кінця вагону
5 - службове відділення
6 - кухня

7 - купе 4-місне
8 - купе 2-місне
9 - душова
10 - кабінет
11 - салон
12 - комора
13 – коридор

 

3)Вагон з буфетним відділеннямbufet51 - тамбур гальмівного кінця вагону
    2 - котельне відділення
    3 - службове відділення
    4 - коридор гальмівного кінця вагону
    5 - купе відпочинку провідника

I-IV - пасажирські купе
    7 - салон бару
    8 - вмивальне відділення
    9 - тамбур негальмівного кінця вагону
    10 - коридор пасажирського приміщення
    11- кухні

4)Вагон причіпного електропоїздаelektro51 - тамбур гальмівного кінця вагону
2 - салон для пасажирів

3 - тамбур негальмівного кінця вагону
4 - туалет

 

VІІІ-й тур

Прийом  “Так - ні ”

(Кожен здобувач освіти дає відповідь на запитання «так-ні», якщо  « ні», обґрунтовує відповідь).

1.Пасажирські поїзда класифікуються від відстані (ні) (швидкості та регулярності)

2. Загальний вагон — залізничний вагон без включення послуг, які надаються в СВ, купейних і плацкартних вагонах,  для перевезення пасажирів з мінімальним комфортом, у складі пасажирських поїздів (Так)

3.Вагóн клáсу «Люкс» — один з типів пасажирських вагонів безумовно не комфортніший від купейного вагону. (Ні) (комфортніший)

4.Вагон-салон забезпечує найвищий рівень комфорту для головного пасажира та осіб, що його супроводжують, дозволяє не тільки відпочивати під час подорожі, але і проводити оперативні наради або працювати з документами в спеціальному кабінеті.  (Так)

 5. На вагони, які включені до складу поїздаІнтерсіті,Інтерсіті+у визначених місцях нанесені піктограми для ідентифікації пасажирами типу поїзда, категорії вагона та послуг, які надаються. (Так)

 6.Місцеві поїзда — рухаються на відстаньвід 150 до 800 км. (Ні) (від 150 до 800 км)

7.Інтерсіті+«Плюс» означає, що в поїздахпасажири незможутьотримати низку додатковихпослуг. (Ні) (зможуть)

 8.Для економії місця і часу в кожному пасажирському вагону присвоєно скорочене найменування.(Так)

9. Кожний пасажирський поїзд формується за визначеною схемою, приведеною в книзі розкладу руху поїздів.(Так)

10.Потяги маютьпарні і непарніномери.(Так)

11.Бізнес-купе  -  спеціальнообладнане у м'якомувагоні купе із
місцем для лежання для двох осіб. (Ні)(однієї особи)

12. Вагон безпересадковий - пасажирський вагон,  якийпрямує  до
станціїпризначення  з  двомаабобільшепоїздами з пересадкою
пасажирів. (Ні)(без пересадки пасажирів)

 

 Підсумок уроку.

Аналіз діяльності учнів протягом уроку.

Виставлення оцінок

 

   Домашнє завдання.

1.«Організація пасажирських перевезень» для учнів ПТНЗ із спеціальності «Провідник пасажирських вагонів» Навчальний посібник стор. 24-46

2. Інструкція провіднику пасажирських вагонів № ЦЛ-003 КИЇВ – 2003 стор. 12-18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                ФОТОМАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ

C:\Users\User\Pictures\3333333.jpg  C:\Users\User\Pictures\12.jpg C:\Users\User\Pictures\1111.jpgC:\Users\User\Pictures\222.jpg C:\Users\User\Pictures\112.jpg C:\Users\User\Pictures\3333.jpg C:\Users\User\Pictures\31.jpg

docx
Пов’язані теми
Розробки уроків
Додано
9 жовтня 2023
Переглядів
745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку