Графіті – мистецтво вулиць.

Про матеріал

ознайомити учнів з мистецтвом графіті, історією його виникнення, найпоширенішими стилями і напрямками, вдосконалювати композиційні навички, розвивати художньо-творчу уяву, виховувати естетичні смаки та культуру поведінки

Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва у 7 класі

Тема: Графіті – мистецтво вулиць. Створення ескізу напису вашого імені у стилі мистецтва графіті, за допомогою літер передаючи власний характер, уподобання, суть власного «Я».

Мета: ознайомити учнів з мистецтвом графіті, історією його виникнення, найпоширенішими стилями і напрямками, вдосконалювати композиційні навички, розвивати художньо-творчу уяву, виховувати естетичні смаки та культуру поведінки

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

 

ІІ Мотивація навчальної діяльності

Світ, в якому ми живемо, постійно змінюється. Змінюються смаки, уподобання людей, норми суспільної моралі. Зміни торкнулися і «Карного кодексу України», в якому з’явилася стаття №296 «Хуліганство», яка відтепер визнає хуліганством і вандалізм, тобто дії, що порушують норми суспільної моралі та естетики. Подібні дії караються штрафом або арештом. За часів Київської Русі подібні діяння каралися набагато суворіше. Тим, хто намагався «прикрасити» власним розписом вже збудовані споруди – рубали правицю. Проте на стінах Софії Київської і сьогодні можна зустріти надписи, які вишкрябані понад 500 років тому. Єдині, хто можуть бути вдячними невідомим авторам подібних «пам’яток» є археологи. Саме вони назвали подібні творіння – графіті (від лат. grafo– писати). Тема нашого уроку – «Графіті».

 

ІІІ Актуалізація опорних знань

  • Чи знайоме вам це слово?
  • Як ви розумієте його значення?
  • Чи бачили ви подібні прояви? Де? Як, на вашу думку, вони виглядають?
  • Чому вони з’являються?
  • Ким вони створені?
  • Ваше ставлення до подібних надписів?

IV Вивчення нового матеріалу

Що таке графіті? Історія виникнення.

В енциклопедичних словниках та мистецькознавчій літературі термін «графіті» означає: давні надписи магічного та побутового характеру, сатиричні або карикатурні рисунки, що виконані на стінах.

Використовуючи різного роду зображення прадавня людина намагалася умилостивити богів, захистити себе, відлякати ворогів або донести інформацію оточуючим про певні події. Пройшли сотні тисяч років …

ХХ століття. Мексика. За часів революції на стінах будинків з’являються заклики до повстань, історії народних месників, сюжети з легенд, національні зображення, якими багата мексиканська земля. Це стало поштовхом до виникнення «муралізму» – напряму мистецтва, назва якого походить від іспанського – стіна. Яскравими представниками муралізму стали відомі мексиканські художники Дієго Рівера та Давид Сікейрос. Мексиканський муралізм став зразком для наслідування емігрантам з Пд. Америки, які проживали у США і почали декорувати місця свого проживання різними мотивами, щоб оживити нелюдяність міського пейзажу. Хвиля розписів на стінах швидко накрила всю Америку. Незграбні, зухвалі, недолужі надписи, цілком природньо, дратували суспільство. Їхні автори здобули зневажливої назви – бомбісти. Ця назва засвідчувала, що вони по-справжньому «вбивали» міста, наносячи на стіни будинків «теги» - підписи, автографи. Бомбісти мали на меті позначити своїми тегами-автографами якнайбільшу територію. Аналоги ми можемо побачити і на стінах будинків наших міст, які «прикрашені» місцевими бомбістами.

На тлі цієї пошесті суттєво вирізняються роботи, автори яких вводили елементи композиції та колористики. Їхні роботи виділяються цілісністю, єдністю лінії, кольору та техніки виконання. На противагу «бомбістам» їх назвали – «райтерами».

В середині 80-х років роботи в стилі графіті увійшли у моду, їх стали виставляти не лише в Нью-Йорку, а й в європейських містах. В столицях та найбільших містах Польщі, Чехії, Німеччини відкриваються спеціальні графіті-салони, де художники виставляли зразки своєї творчості, а відвідувачі замовляли авторам оформлення інтер’єрів нічних барів та дискотек, афіші, реклами. У Великобританії розквітає дизайн комп’ютерних ігор та реклами в стилі графіті. На теренах Фінляндії та Швеції місцеві графітчики намагаються прикрасити сірий пейзаж скандинавських країн яскравими роботами виконаними вздовж залізничних колій. В країнах Балтії, Білорусії, Росії та в Україні з кінця 90-х набувають популярності художні змагання, що мають на меті виявити найкращих райтерів та водночас служать яскравим доповненням до різноманітних молодіжних фестивалів. На змаганнях минулого року в Україні перше місце здобули представники Севастополя, друге – Києва, третє – Одеси. Родзинкою графіті-акцій у Білорусії стало використання стандартних планшетів площею 2-2,5 кв.м. для створення робіт та подальшої їх популяризації.

Ознакою ХХІ ст. стала поява стилю 3D, використання якого робить композиції об’ємними, а тривимірність елементів надає їм динамізму та багатопланості. Він вимагає від автора розвиненої просторової уяви, знань законів перспективи та побудови композиції, світлотіні.

Як бачимо, виконання справжньої роботи в стилі графіті вимагає від автора неабияких знань, умінь і навичок. Для створення якісної роботи, перш за все, необхідно знати відповіді на питання ЩО? З ЯКОЮ МЕТОЮ? ДЕ? ЯКИМ ЧИНОМ БУДЕ ВИКОНУВАТИСЯ? Заради уникнення помилок автор спочатку робить попередні начерки, ескізи. (Учням пропонується виконати ескіз композиції на теми, що пов’язані зі святами, напередодні яких проводиться урок).

 

V Практична робота учнів

Уявіть, що вам дали завдання прикрасити шкільну стіну своїм графіті. Намалюйте його.

Можете також створити оригінальний дизайн свого або чужого імені, бренду.

 

Порядок виконання роботи:

  • Вибрати форму, в яку буде вписана композиція
  • Обрати певний стиль виконання шрифтової композиції
  • Визначитися, яким чином заповнити вибрану форму даним типом шрифта
  • Проробити основні деталі і елементи композиції
  • Підібрати кольори, що відповідають творчому задуму і виконати композицію в кольорі.

VI Підсумок уроку

Виставка учнівських робіт.

Для того щоб графіті посіло належне місце в нашому житті саме як вид мистецтва, всім причетним до нього людям необхідно зрозуміти: найважливішими є не швидкість в ногах, щоб втекти і наявність балончика з фарбою в руках, а – вміння бачити і відчувати красу, бажання досягти успіху завдяки майстерності та розробці власного стилю.

docx
Додано
23 вересня 2018
Переглядів
994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку