Розробка уроку з образотворчого мистецтва у 7 класі на тему: "Види дизайну" (за підручником Рубля Т.Є. На цьому уроці діти зможуть ознайомитися з різними видами дизайну та створити фірмовий знак для власної фірми.
Види дизайну. Піктограми, логотипи. Створення логотипу власної справи
Мета: продовжувати ознайомлювати з поняттям дизайн, ознайомити з видами дизайну, поглибити знання про промислову графіку, її символіку, образність мови, компактність композиції; ознайомити з історією виникнення і розвитку товарних знаків, їх класифікацією ; навчити створювати графічні знаки; удосконалювати навички володіння графічними техніками; виховувати естетичний смак і художню культуру.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: для вчителя — презентація по темі, репродукції різних видів графічних знаків, логотипів; для учнів — альбом, графітовий олівець, фломастер, гуаш, туш, пензлі, склянка для води, гелева ручка
ХІД УРОКУ
Звучить мелодія , діти з заплющеними очима мають відгадати , що то за звуки.
Вчитель
Крім вух , нам на уроці будуть потрібні очі- ми будемо дивитися, голова- ми будемо думати, губи- ми будемо говорити, посміхатися, відповідати, руки- будемо творити. А навіщо нам серце? ( відповіді дітей)
Так,щоб відчути ним щось нове і неповторне- красу, допитливість і творчість. Мудрий письменник Сент-Екзюпері говорив: « Шукати треба серцем, без нього найголовнішого не побачиш ,і не відчуєш, і не зрозумієш…»
II. Актуалізація опорних знань і вмінь
III. Мотивація навчальної діяльності
З давніх часів людина прагнула прикрасити своє життя, свій одяг, житло та побут. Так виникло мистецтво дизайну.
Дизайн (від англ.) design – задум, проект, рисунок — художнє конструювання зручних і красивих предметів, зовнішнього вигляду виробів у промисловості, фасадів споруд, інтер'єрів приміщень, одягу, взуття тощо. Дизайн — це сучасне поняття, яке широко вживається у всіх сферах життя.Щоб вироби були естетично досконалі, приваблювали нас своєю формою і вишуканістю, дизайнер має докласти чимало зусиль для того, щоб вони були красивими. Об'єктом дизайну може стати будь-що у нашому житті. Дизайн, як творча діяльність, прагне охопити всі аспекти оточуючого людину довкілля:
Промисловий дизайн (механізми, побутова техніка, мода і аксесуари).
Дизайн середовища (міського середовища, дизайн інтер'єрів, світловий дизайн, колористика і суперграфіка).
Дизайн процесів (фірмові стилі, дизайн церемоній, дизайн-програми).
Графічний дизайн (шрифти, поліграфія, вебдизайн, візуальна ідентифікація, товарні знаки, візуальні комунікації).
Ландшафтний дизайн (створення штучних і реконструкція зруйнованих Архітектурний дизайн (масове будівництво, інженерні споруди).
Дизайнер. Досить модною професією є й дизайнер. Дизайнер - це художник, в якого на багато звичних речей може бути нестандартний погляд. Дуже часто люди, дивлячись на роботу дизайнера, говорять: "Мені б і в голову таке не прийшло"
IV. Вивчення нового матеріалу
Перегляд презентації на тему: « Види дизайну»
Запитання до учнів.
Які ви знаєте знаки-символи, що зустрічаються в традиційних орнаментах творів українського декоративно-ужиткового мистецтва?
V. Практична діяльність учнів
Учні виконують ескізи знаків для своєї фірми, підприємства,
Учитель контролює роботу учнів і просить їх зосереджувати увагу на композиції — організації форми та образної виразності за допомогою композиційних засобів: пропорцій, масштабності, симетрії, контрасту, нюансу, ритму.
VI. Завершення уроку
Учитель організовує виставку учнівських робіт і підводить підсумки — оцінює діяльність учнів на уроці.
VII. Рефлексивно-оцінювальний етап
Рефлексія.
- Чи виконали ми завдання уроку?
- Чи зрозуміли ви тему уроку? –
Чи сподобався вам результат вашої праці?
Учні піднімають карточки «LIKE» (вказівним пальцем вверх чи вниз)
Учням пропонуються піктограми з зображенням людини , вони мають домалювати багаж , з яким вони
виходять з даного уроку.