Гравікон «Ми все вміємо та зможемо»

Про матеріал

Позакласний захід «Гравікон «Ми все вміємо та зможемо»» поєднує учнів у дружні колективи, пов'язані спільними інтересами і захопленнями. Захід допомагає переборювати

такі негативні риси характеру, як замкнутість, егоїзм, недисциплінованість.

Метою цього заходу є: виховувати любов до предмету з трудового навчання,

любов до праці, почуття взаємодопомоги, колективізму; навчити учнів бачити головне і вміти швидко знайти вірну відповідь на поставлене питання, а також логічно мислити при виборі відповідей; розширити знання учнів з трудового навчання; розвивати у дітей відчуття дотику, кмітливість, розумові та творчі здібності, уміння орієнтуватися у побуті, у світі професій, у різних ситуаціях; розвивати бажання та інтерес щодо організації і проведення позакласних заходів.

Гравікон – це сучасна форма проведення заходів, яка включає в собі декілька форм проведення. Це і гра, і вікторина, і конкурси. Вони можуть бути різноманітними. Учитель може самостійно розробляти сценарії, міняти питання, завдання згідно тематики проведення заходів, а також може використовувати гравікон і на уроках з трудового навчання.

Позакласний захід можна проводити як пізнавально-ігрова програма, розважально-ігрова програма, інформаційно-розважальна програма тощо. Чи дати новий матеріал, або цікаву інформацію, чи колективну гру, або розважальні конкурси, самостійні, логічні завдання. Це залежить від поставленої мети заходу.

Цей захід розроблений для дітей, які навчаються у середній ланці школи. Проводиться збірною командою з 5-го по 9-і класи по 1 учню з кожного класу.

Реалізувати гравікон можна і в початковій, і в старшій школі. Учитель може групувати команди залежно від теми, напряму роботи, віку учня, а також і серед однієї паралелі; для хлопців, для дівчат, для класів, що не поділяються на групи хлопців і дівчат, в дві або більше команд.

В основі позакласного заходу лежить самоврядування учнів. Саме вони є суб'єктами позакласної роботи: вона проводиться ними заради них. Учні можуть самі організовувати та проводити такі заходи, допомагати учителю в розробці сценарію, завдань, конкурсів тощо.

Для досягнення мети Гравікон проводиться декількома методами: ігрова діяльність, словесний і наглядний методи, метод показу, демонстрації, самостійна і практична робота та інші.

На таких позакласних заходах можна використовувати мультимедійні засоби для презентацій; дидактичні матеріали, картки-завдання та інші наочності згідно тематики проведених конкурсів. В конкурсах, де використовується метод «закритих очей» на дотик, можна використовувати різноманітний матеріал, приладдя, інструмент, з метою розвинення відчуттів дотику.

Очікувані результати позакласного заходу: учні повинні научитися працювати в колективі, в групі, допомагати друг другу, бачити головне, обговорювати свої думки; знати вивчений матеріал з предмету «Трудове навчання»; вміти швидко знаходити правильні відповіді, висловлювати свої думки, користуватися додатковою літературою, джерелами; вміти використовувати знання, вміння та навички при виконанні самостійної, практичної роботи, вміти орієнтуватися в різних ситуаціях. Також вміти самостійно готуватися до заходу, творчо проводити та допомагати учителю при організації та проведені позакласних заходів.

Все це забезпечує мотивацію дитини на навчання, сприяє її ефективності. Дякуючи ефекту новизни і оригінальності інтерактивних методів при правильний організації заходів росте зацікавленість до навчання, творчості, дізнаватися та творити щось нове.

Перегляд файлу

 

Маріупольський навчально-виховний комплекс «колегіум-школа» №28

Департаменту освіти Маріупольської міської ради

 

 

 

План-конспект

позакласного заходу

з трудового навчання

 

 

 

Автор: 

Руднєва Ірина Олександрівна,

вчитель трудового навчання,

спеціаліст ІІ категорії

 

http://tehnologii.ucoz.org/_ld/3/31238814.jpg

 

2017рік

 

 

Тема:  Гравікон «Ми все вміємо та зможемо».

Мета:

Виховна: виховувати любов до предмету з трудового навчання, 

любов до праці, почуття взаємодопомоги, колективізму.
 Навчальна: навчити  учнів бачити головне і вміти швидко знайти вірну відповідь на поставлене питання, а також логічно мислити при виборі відповідей.

  Розвиваюча: розширити знання учнів з трудового навчання; розвивати у дітей відчуття дотику, кмітливість, розумові та творчі здібності, уміння орієнтуватися у побуті, у світі професій, у різних ситуаціях.             

  Обладнання:  мультимедійні засоби – презентація «Гравікон «Ми все вміємо та зможемо»»; протоколи «Підсумки Гравікону» - додаток 1; фішки – додаток  2,  ручки, олівці, папір,  карти з набором слів - додаток 3; картки – пазли «Вірш «Професії» - додаток 4; «Чорний ящик», цвяхи, молотки, ґудзики, голка з нитками, 2 ситцеві тканини розміром 15х15. Ситцеві торбинки розміром 20х16 см (по одній на кожну команду) й однакові набори з 15 дрібних предметів — наперстка, корка, гладенького камінця, шматочка гумки, половини котушки, ключика, 5-копійкової монети, ґудзика від плаття з опуклим отвором для нитки й ґудзика від пальта, дитячого персня, маленької кульки, ковпачка від пляшечки тощо.
 Тип заняття: пізнавально-ігрова програма; засвоєння знань, вмінь та навичок

Форма позакласної роботи: групова.

Місце проведення: актова зала (кабінет домоводства або майстерня).

Актова зала оформлена плакатами з висловами про працю, її значення, людей праці.

Члени журі – учнівське самоврядування

План заходу:

I. Організаційна частина:

1.Вступне слово учителя.

2.Поділ на команди.

3.Ознайомлення з правилами гри.
4. Ознайомлення з журі.

II. Основна частина. Проведення конкурсів:
  1-й тур «П’ятий зайвий».
  2-й тур «Слухняні пальчики».
  3-й тур «Склади вірш «Професія»».
  4-й тур «Відгадай загадку».
  5-й тур «Чорний ящик».
  Додатковий тур для глядачів  «Знайди початок прислів’я» .
III. Заключна частина:
  1.Підведення підсумків. Хвилинка відпочинку.  Музична пауза.

2.Нагородження переможців.
      Хід заходу:

1. Організаційна частина.

Слайд 1

Учитель:  Вступне слово:

Доброго дня, шановні діти, гості! Сьогодні ми раді вітати  у цьому залі. Для вас проводиться пізнавально-ігрова програма Гравікон «Ми все вміємо та зможемо»

Слайд 2

Мозковий штурм.

- Як, ви гадаєте,  що таке Гравікон? (відповіді дітей).

Слайд 3

- А чому воно називається «пізнавально-ігрова програма». (відповіді дітей).

Слайд 4

Слайд 5

Учитель:  Молодці! Це правильні відповіді.  Пізнавальна, тому що ви , я маю надію, дізнаєтеся сьогодні дещо нове для себе, а ігрова, бо будуть цікаві завдання і конкурси. І  ми з вами пограємо.  Сьогодні кожен зможе показати свій розум, винахідливість, логіку мислення, згуртованість  у команді. А спочатку давайте розділимося на дві команди, нехай кожна команда вибере собі капітана і дасть назву своїй команді.

Шановні учасники, під час гри ви уважно повинні слухати один одного, щоб разом вибрати найбільш підходящі відповіді на завдання та питання. 

Слайд 6

За повну обґрунтовану, правильну відповідь команда отримує 2 бали; За неповну відповідь 1 бал; А за порушення правил та дисципліни з команди знімається 1 бал.
Слайд 7 

Допомагати нам буде наше журі - представники шкільного самоврядування (членами журі можуть бути і вчителі, і батьки та ін.). 

2. Основна частина.

Учитель: Прийшов час представлення команд. І ми передаємо їм слово.

Слайд 8. (Представлення кожної команди).

Учитель: Наша гра  проходити з 5 турів, в яких будуть питання різної тематики та напрямку. І я, гадаю, що команди вже налаштувалися і ми можемо розпочинати нашу гру.

Слайд  9

Ми розпочинаємо перший тур, який називається «П’ятий зайвий» .

 Я пропоную командам набір слів, з яких ви повинні виключити одне слово і пояснити чому воно зайве. На цей конкурс у вас всього 2 хвилини. Слова, які необхідно виключити підкреслюють.

(Такі завдання дають обом командам одночасно.

А

Б

А

Б

А  

Б

Молоток  

Лінійка 

Ножиці  

Буквар

Сковорідка

Піч

Зубило

Кутник 

Терези

Указка

Ніж  

Борошно

Стамеска  

Циркуль

Дзеркало

Каструля

Черпак

Указка

Напилок  

Ножівка

Гребінець

Глобус

Граблі  

Сіль

Рисувалка

Штангенциркуль

Лак  

Карта

Виделка

Масло

Помічники збирають папірці з відповідями та віддають журі для перевірки правильності. Учитель дає правильну відповідь на запитання, показуючи  на презентації).

Слайд 10,11,12.      (Проходить 1 тур. Журі підбивають підсумки цього туру).

Учитель:  Другий тур нашої гри називається «Слухняні пальчики» (розвиток відчуття дотику). (Учитель розповідає правила гри, а помічники демонструють):

Слайд 13

На початку змагання кожна команда одержує по торбинці. Перший гравець бере її за край лівою рукою, а праву кладе на стіл. (Аналогічно діє член другої команди). Я голосно називаю який-небудь предмет, а ви  намагаючись швидко знайти його в торбинці, не заглядаючи туди на дотик.

Кому поталанить першому, швидко дістати і вигукнути: «Да!», за це Вам вручається фішка. Потім знайдений предмет знову опускаєте  у торбинку і до гри підключається нова пара учнів. Я називаю наступний предмет, і змагання тривають до тих пір, поки не пройдуть всі учасники. Перемагає та команда, яка набрала найбільше фішок. Готові команди!

(Проходить 2 тур. Журі підбивають підсумки цього туру).

Слайд 14

Учитель:  Для третього туру «Склади вірш «Професія», я запрошую по 1 капітану з кожної команди. Ви отримуєте розрізані картки-пазли  і ви повинні скласти вірш про професії. Хто закінчить першим, піднімає руку. Помічники перевіряють виконане завдання і оцінюють його. За правильне виконане завдання учасник (команда) отримує 2 бали. Готові!

Завдання до конкурсу.

Трактор водить …(тракторист),
Електричку …(машиніст),
Стіни викрасить …(маляр),
Дошку вистругає …(столяр),
В домі світло проведе …(електрик),
В шахті трудиться …(шахтар),
В жаркій кузні …(ковалі),
Хто все знає …(молодці)!

(Коли проходить 3 тур, учитель оголошує правила наступного туру та проводить 4 тур).

 

 

Слайд 15

Учитель:  Поки працюють учасники, ми з вами продовжуємо. Наступний тур нашої гри «Відгадай загадку». Кожній команді по черзі буде задані загадки, команда відповідають усно. На обміркування кожної загадки дається 30 секунд.  Помічники підраховують відповіді і журі

виставлять бали. Увага, глядачі! Просимо вас не підказувати, бо зніметься бал вашим командам. Зрозуміло?! Тож почнемо!

  1. Деревину їсть їдок, сто зубців в один рядок. (Пилка).
  2. З цього відерка неможливо води напитися. (Наперсток).
  3. Гостра, як голка, а шити не годиться. (Шило).
  4. Два кінця, два кільця, посередині цвях. (Ножиці).
  5. Де упреться хвостиком, стане дірка потім. (Свердло).
  6. Інструмент бере у руки -

Линуть чисті,ніжні звуки.

Люди кажуть: "Це талант!"

Добре грає ...                                 (музикант)

  1. Біга пензлик по тканині,

Підкоряючись людині,

А людина творить свій,

Не повторний світ живий.           (художник)

  1. Він для кожної людини

Ліки має й вітаміни,

Прочитав рецепт уважно,

Що і як робить підкаже.              (аптекар)

   Молодці команди!  Поки журі підраховують бали,  ми прочитаємо вірш, який виконали наші капітани в 3 турі і перевіримо правильність завдання.

Слайд  16

Слайд  17

Учитель:  П’ятий  тур нашого конкурсу буде вирішальним, називається він «Чорний ящик» Прошу винести «Чорний ящик». В цьому турі буде оцінюватися 2 етапи:

Слайд 18

1 етап - командам потрібно відгадати загадки по черзі, що знаходиться в цьому ящику. І заробити для команди 2 бали.

2 етап – за 1 хвилину дівчата повинні забити цвяхи в брусок, а хлопці повинні пришити ґудзик. І принести команді 4 бали.

Загадки до 1 етапу:

Сам в кімнаті, а голова на вулиці. (Цвях).

Тонка, одновуха, гостра. (Голка).

Сам худий, а голова с пуд. (Молоток).

Буває кругленька, маленька та велика, та й ще і з дірочками. (Ґудзик).

(Проходить 5 тур). Журі підбивають підсумки цього туру.

Слайд 19.

Учитель:  Мої помічники проведуть гру із глядачами  «Знайди початок прислів’я». Увага, глядачі! Ви можете віддати свій бал тій команді, яка Вам подобається.

Слайд 20

Щоб мати,                                     за велике безділля.

Маленька праця краща  

Не хитруй, не мудруй,

Слайд 21

Чим більше науки –                     а навчився.

Сім раз відміряй,  

Мудрим ніхто не народився,

Слайд 22

Краще добре робити,                   один - відріж.

Не мудруй багато,

Сім раз відміряй,

 

Слайд 23

Не мудруй багато,                        тим розумніші руки.

Чим більше науки –                     

Краще добре робити,  

ІІІ. Підсумкова частина.

Слайд 24  Хвилинка відпочинку. Музична пауза.

Учитель:  Журі вже підрахували бали. Ми запрошуємо їх до нас, щоб оголосити результати. (Журі оголошує підсумки конкурсу).

Слайд 25

Учитель:  Ось і підійшов наш конкурс до кінця. Сьогодні обидві команди проявили свої знання, уміння та навички з предмету «Трудове навчання». Діти, ви довели, що ви і кмітливі, і завзяті, знаєте назви професій, і пальчики ваші слухняні. Я цьому дуже рада.
 Вітаємо, ще раз, команду переможця. Дякуємо обом командам і глядачам за прекрасну гру. До наступної зустрічі!
 Слайд  26.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лобунець Людмила Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
2001
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку